Jump to content
J's Racing BB8

Тресене на волан криви дискове и т.н

Recommended Posts

Здравейте тресе ми волана при над 80.Смених доста работи ходих на много баланси и в крайна сметка се оправи с смяна на серво и помпа(пред последното нещо което не бях сменил от цялата система!!!)
Проблема беше.че спирачките ми затягаха и от кривите дискове ето го тресенето и при спиране и при висока скорост.След смяна на серво и помпа проблема изчезна докато не загреят дисковете след това пак започва.
Най-странното е,че ту го има ту го няма....Като я вдигна на крик джантата спира да се върти по бързо от колкото на друг сивик примерно..
И така сега питам възможно ли е от кривите дискове накладките постояно да опират в диска(или моментно където е крив диска) И ДОРИ И ДА НЯМАМ проблем с затягане на спирачките,кривите дискове пак да се отразяват в волана???
Ако не ме разбрахте ще се опитам да го обясна пак.
Ще си сменя дисковете защото вече ги престъргах веднъж но пак прегряха заради затягането,и си поръчах накладки EBC но ме е жал да ги сложа да не ги изпържа и тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:Смени си маркучите! :Имах същ;ия проблем и се оправи след смяна на маркучи ... а като се сетя че дадох една шапка пари за дискове, апарати и прочее

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И маркучите смених 100 лева двата най-хубавите сложих и не се оказа от тях.Не съм сменял само разпределителя за предни и задни ако тои може да прави такъв проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попаднах веднъж на едно мнение, че много зависи и как са ти затегнати болтовете на джантите - производителят е дал препоръчителната сила, с която трябва да са натегнати. Ако не е спазена е възможно да се стигне до кривене на дискове/барабани :)

Вярно е, че е най-тъпото нещо, ама по сервизите ги затягат с пистолет, а сам ако нямаш динамометричен ключ как да го измериш? :D Аз затягам почти до скъсване, само и само да не се олабят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз затягам умерено нито силно нито слабо.Проблема с кривенето беше защото затягаха спирачките и при малко спортно каране те са опекани.Интересува ме това което съм написал с червено.Също така сега видях че имам паднал баланс на задна гума?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Проблема беше.че спирачките ми затягаха и от кривите дискове ето го тресенето и при спиране и при висока скорост.След смяна на серво и помпа проблема изчезна докато не загреят дисковете след това пак започва.

Най-странното е,че ту го има ту го няма....Като я вдигна на крик джантата спира да се върти по бързо от колкото на друг сивик примерно..

 

Ще си сменя дисковете защото вече ги престъргах веднъж но пак прегряха заради затягането,и си поръчах накладки EBC но ме е жал да ги сложа да не ги изпържа и тях.

 

Колега, извинявай, че не писах по-рано. Дисковете реално не се кривят, ами от концентрираната жега и прахоляка се появяват едни бабунки по иначе гладката повърхност на диска и при натиска на накладките в тях се появяват вибрациите.

Ако спирачните ти апарати задържат и не отпускат е напълно възможно да се стигно до "изкривяване" и преждевременно износване на накладките, миризма на феродо и горещи джанти :)

 

Аз не разбрах дали си правил профилактика на спирачните апарати, но никога не е излишно, не е истина едно кородирало буталце колко грижи може да ти създаде. Вътре има един маншон, който предпазва от мизерии.Това, което си го писал отначало е точно затова и е добре поне да ги раздвижиш. Аз имах неприятни ситуации със задържащи задни апарати.

 

Доколкото знам при небалансирани/криви предни гуми вибрира волана, при задни - цялата кола :) При теб трябва да е от предните гуми/дискове, те отнасят така или иначе по-голямото спирачно усилие.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Пак ще кажа цялостно съм ревизирал спирачната система.Последно смених серво и помпа и проблема почти се оправи,регулирах тази ос която влиза в сервото от към педала(педала да се върне малко назад и да има повече празен ход)Беше добре няколко дена..подържах 110-120 няколко дена извънградско нямаше проблеми онзи ден изведнъж волана започна да тресе много и тогава видях,че има паднал баланс на задната гума!

Започнах така:

Нова течност,накладки,предни спирачни маркучи(нови),разглобих апаратите минах ги на водна шкурка буталца цилиндърчето смазах го смазах и водачите.Задните барабани смазах пружинките регулирах ръчната..то отзад няма кой знае какво да се пипа.
До тук вече се изкривиха дисковете:

Сложих по големи дискове от Д15 и апарати от Д14 с които карах предната ми хонда и е нямала проблеми.За всеки случай и тях ги разглобих почистих и смазах,пак нова течност!Изкара около година пак изкриви дисковете,престъргах ги защото имат много материал(имат и за още един път)и ето сега пак са криви.Като задържа педала,потъваше бавно и при леко настискане се усещаше прескачане/хрупане в педала.Сложих помпата и сервото от Д14-ката регулирах педала и сега е добре.

 

После...когато я взех още в началото затягаха всички колела-оказа се разпределителя на предни и задни-задните повече не са ми правили проблеми,рециклираха го (80лв 0_о !!)

Сега си поръчах накладки EBC и дискове на втора употреба защото не смятам да изкривя нови за 150лв :)

И пак ще прегледам апаратите.

 

Като я вдигна на крик сваля джантата и я подкарам на скорост да се върти диска,се вижда как апарата мърда и водачите се движат осезаемо заради кривите дискове предполагам и за това питам възможно ли е да ми тресе волана в движение от толкова криви дискове понеже накладките постояно обират диска.

 

Аааа и друго джантите,дисковете и главината където лягат съм ги истъркал нямат ръжди и такива работи,по едно време се бях втурнал карета да смазвам и сменям,че ми вкараха филм че можело от тях да тресе ама не е от тях защото тресе постояно а не като набирам..

Редактирано от EG3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Човек, да нямаш някой лагер прецакан?

 

Апаратите ако са фиксирани правилно спрямо диска значи това отклонение в движението трябва да идва от главината.

Вибрациите ти са явно точно от това - неравномерните пулсации от накладките върху диска. Те се предават на водачите и така...

Иначе щях да обвиня пак джанти/гуми, ама ти тоя тест си го правил на свалена джанта :D И двата диска ли ти играят така?

 

 

Ама да - кажи за лагерите.

Поздрави!

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Като я вдигна на крик сваля джантата и я подкарам на скорост да се върти диска,се вижда как апарата мърда и водачите се движат осезаемо заради кривите дискове предполагам

 

 

Това същото ако го прави и с нови дискове, изобщо не се замисляй, а сменяй главините .

Ако имаш крива главина, прблема ще продължи каквито и дискове да сложиш, може от там да ти идва кривенето и на предишните дискове .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 4-те лагера са сменени преди две години като я взех.

За играенето проверих само десния и викам той и левия сигурно ще в така,играе целия диск,а и както казах до ония ден нямаше ядове след като смених помпа и серво докато не падна баланса на гумата.

Ако е крива главина нямаше да спре да тресе нали?

Старите диакове се изкривиха от прегряване...колата не вдигаше повече от 40км а ДЖАНТИТЕ не можех да ги пипна.

А и друго съм забелязал имало р моменти когато не тресе и като загреят почва.

Значи като сложа прави дискове не трябва да играят грам?

 

И още нещо как се криви главина..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги 

Намерихте ли някакво решение по проблема и от какво е всъщност. 

Така като чета много работи сте сменили без резултат. 

Имам Хонда сивик 97 113 лифтбек (англичанка) и при спиране с по висока скорост се усеща вибриране на предницата, как мога да разбера дали е от дисковете. 

Не мисля че ще е толкова зле като я вдигна и завъртя чак да ми мести апаратите (надявам се). 

Както каза колегата може да е от мизерия, силно се надявам да е от това че наскоро се помислих за по високо проходим от колкото трябваше и нагазих в една кал. 

Извинявам се за многото излишно написано надявам се някой да даде по някой друг съвет

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на моята отдясно се криви за 3ти път.Мисля си че е нещо от окачването,защото усещам почукване във волана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен започна да ми потропва нещо в дясно гледаха я казаха амортисьор всичко друго било здраво.Размених предни с задни джанти и тресенето се появи отново изведнъж започвам да си мисля,че проблема е в гуми и джнати но защо не ги хващат на баланса.
А и друго забелязах след 10 километра каране повечето извънградско и малко ползвана спирачка предните джанти пареха,а след няколко минути като почнаха да поистиват дисковете джантата все още пареше и то пареше повече от диска...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас.....Прави дискове и нови накладки се скапаха за точно няма и 100км......Днес вдигнах колата на крик включих на 4-та да се върти всичко и почнах да гледам...Дисковете криви апарата се движи естествено,а като го заклята има луфт най-вероятно в водачите(допустим ли е?)
Друго което забелязох и силно ме интересува е..полуоските трябва ли да имат неравномерно въртене,изглеждат ми криви и двете НО това като съм я вдигнал на крик не знам дали не се сбърква нещо така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали пък проблема не е в това че няма добро охлаждане на дисковете. Защото карам главно градско, не особено "агресивно" без много резки спирания и като паркирам някъде калниците ми са по топли отколкото капака на колата 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко късно ама.....смених главини комплект с лагерите абе целите шенкели,и проблема се реши завинаги.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А добро утро . :D

Още преди година и половина ти писах да го направиш това, без да се замисляш . :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е :) Ма по-добре късно отколкото никога. Честито на колегата и мерси, че сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×