Jump to content
borko_st89

Премигване на фаровете при отпускане на газта

Recommended Posts

Здравейте колеги. От около месец имам Акорд-а и още в началото ми направи впечатление, че при отпускане на педала на газта се получава едно леко премигване на фаровете (и на къси и дълги). Това забелязах, че се получава при скорост под 80км/ч, и при намаляване на скоростта, когато минава на по-ниска предавка пак се получава. Както съм писал колата е автомат. Незнам нормално ли е това или има някакъв проблем. Моля ви ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да пише. Благодаря!

 

П.С. : Зачиствах и масите, тъй като се съмнявах да не е от тях , но няма разлика. Закачих я и с диагностика, но нищо не показва като грешка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си пистовият ремък.Възможно е да преплъзва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щеше да свири ремъка ако преплъзваше. Интересното е че, и на моята предишна бензинова хонда акорд го имаше това премигване ,но когато се включваше и изключваше климатроника.На дизеловия вариянт го няма това премигване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малки акумулатори са сложили на модела. Тези 45 Ач за къде по-напред а и гадното е че няма място за по-голям .... имаше цяла една тема за това явление .... мигане при включване на климатика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от ремъка, това е първото нещо, което изключих като вариант. Аз също мисля, че тези акумулатори са доста малки за този двигател...при положение, че старият ми Сивик беше 1.3 карбуратор и беше със абсолютно същия акумулатор, няма как двата двигателя да имат еднаква консумация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тръгнал да заминава акумулатора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като палиш точно в момента след запалването вади ли един странен звук като от превъртян стартер, че ми споменаха, че това бил друг маркер за отиващ си акумулатор, но при мен премигване няма?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тръгнал да заминава акумулатора

 

И при нов акумулатор пак си го има това явление, също така и при по-продължително шофиране (да се чете заредил се акумулатор). Пиковия(пусков ток) при включване на климатика (електромагнитен включвател, вентилатори) ... явно е голям, а токът който може да отдаде акумулаторът е недостатъчен (при включени фарове) за да захрани всички тези консуматори ... имаме спад на напрежението което се изразява в премигване на фарове. Колегите с ксенони да споделят дали при тях го има това явление. Все пак консумацията на ксенона е доста по-ниска от тази на халогенна крушка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е толкова ли енергия изисква смяната на предавките при автоматика?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

тръгнал да заминава акумулатора

.... Пиковия(пусков ток) при включване на климатика (електромагнитен включвател, вентилатори) ... явно е голям, а токът който може да отдаде акумулаторът е недостатъчен (при включени фарове) за да захрани всички тези консуматори ...
Какво според теб е:-"пиков (пусков ток)"? Втори въпрос :-сигурен ли си, че по време на работа на двигателя, акумулаторът е този който дава тока?Никой, нищо не казва, за алтернатора ?
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... при отпускане на педала на газта ...

 При отпускане на педала на газта на автоматика оборотите на двигателя падат.А със падането на оборотите стигаме до въпроса

... за алтернатора ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Акумулаторът го замерих и си дава добри стойности, но наистина мисля че е малък за този двигател. А ако проблемът случайно е в алтернатора, няма ли да се проявяват и други болежки освен въпросното премигване на фаровете, или да свети някоя лампа на таблото. И интересното е защо над 80км/ч го няма това премигване??? А и аз също бих искал да знам дали някой от колегите с ксенон имат този проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора ,че си е малък си е малък, но той си е сметнат и си изпълнява предназначението.Тръгнал акумулатор /или някоя от клетките му/ може евентуално да дава проблем, но почти винаги , проблема е в алтернатора.

Сега да не бъркам, но нещата ги разбрах така: когато караш на фарове с нормална скорост, и включиш допълнително някой консуматор, се получава леко примигване-отслабване на светлината на фаровете и когато увеличиш скоростта /оборотите на двигателя/, всичко се нормализира - така ли е или не?

Ако е така, вземи един читав мултицет, запали колата и замери какви стойности ти дава, първо без консуматори, след това с възможно най-много включени консуматори без да подаваш газ и накрая с включени консуматори, като подаваш газ. Сравни стойностите и ще придобиеш представа, дали имаш проблем.

Ако примигването обаче е, един вид гасене на фаровете за част от секундата, първо си провери буксите /кабелните обувки / на самите крушки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата Emicha1...Значи когато карам със скорост под 80км/ч само при отпускане на педала на газта се получава това премигване, и то не е напълно изгасяне на фаровете, а само леко намаляване на светлината. Днес замерих акумулатора като без консуматори дава около 14,15V, а с всичко включено пада до 13,8V.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Borko_st89, не търси проблем там, където няма. Според мен споменатото примигване е съвсем нормално, колегата Krasi-mir е обяснил защо се получава примигването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се вкарвай в разни филми. Аз така от нищото си купих нов алтернатор. Достигнах до извода споменат по-горе по трудния начин. Вземи волтметър (само гледай да ти показва поне две цифри след десетичната точка) включи го към запалката да речем или някъде другаде където ти е удобно и карай така, като от време на време хвърляш по едно око на показанията. Ще останеш учуден ... този алтернатор не зарежда акумулатора непрекъснато, а следи напрежението на акумулатора и при достигане на 14,8 в спира заряд, при спадане на напрежението под 12,8в (стойностите ги пиша малко по спомен) ... отново започва да зарежда. И ако случайно в този момент когато няма заряд от алтернатора се включи някакъв консуматор се получава този рязък спад на напрежение и се забелязва  премигване - акумулатора няма такъв ресурс да поеме това натоварване. А вече ако се забелязва и при заряд ... то тогава може да се говори за "тръгнал" акумулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията колега "didipov" ! А ако не е тайна каква е цената на нов алтернатор? И ако някой се е занимавал да чисти четките моля да каже как става, дали трябва да се сваля целия алтернатор или може на място?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора го взех през общите поръчки, актуална цена можеш да видиш от там ... За да почистиш четки или каквато и да било операция по алтернатора ... задължително сваляне, на място нищо не може да се прави. То и като го откачиш от всички болтове за да го измъкнеш навън ... пак си иска малко по-специфични умения, завъртане под определен ъгъл, за да мине между тръбите на климатика ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При включени фарове,климатик или вентилатор на парното на мин.4-та степен акумулатора е под посточнно напрежение и не пада именно за да се осигури по голям ток в ел.системата.Ако няма включени големи консуматори само тогава напрежението се подава на  импулси формирани от състоянието на акумулатора.

 

 

Към автора на темата...Колега провери си масите към двигателя и към купето.Възможни са окиси,които да създават резистивни слоеве в точките на връзките и от там тези аномалии.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Borko_st89, не търси проблем там, където няма. Според мен споменатото примигване е съвсем нормално, колегата Krasi-mir е обяснил защо се получава примигването.

Колега, споменатото примигване, не е съвсем нормално и е доста дразнещо  /разбират го само тези, при които се е получавало/, а и едва ли това го има, при по-нов автомобил.

Рано или късно, "космическата" технология при Хонда се скапва и се налага да се ремонтира.

Иначе, ако уреда ти е верен, горе долу си в нормите, като цяло.

Колегата  KrIv ти е казал за масите, но не е обърнал внимание , че това си го направил, иначе е една от възможните причини.

Но за да може да решиш проблема, пак почисти тези връзки,провери и почисти връзките на самия алтернатор, направи същото и с буксите на фаровете както ти казах, провери акумулатора при майстор / или вземи от някой приятел същия размер само за проба  - за да видиш дали и с друг ще го прави/, прегледай пак ремъка дали е опънат и ако пак не се оправи, сваляш алтернатора и го даваш на проверка- профилактика.

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колегата е написал "масите", но дали са масите или клемите на акумулатора? :rolleyes:

Редактирано от KrIv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за препоръките колега Emicha1 ! Ще направя пак един обстоен оглед, когато ми остане време, понеже много пътувам. Когато стигна до някакво заключение ще пиша какво съм установил. Дано причината се окаже дребна!!! 

...

Колега KrIv, клемите на акумулатора също съм ги зачиствал. Пак ще огледам всички маси и букси, може пък да съм пропуснал нещо, случва се ;) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Borko_st89, преди да се вкараш в някакъв сериaл от който ще излезеш с изтънял джоб (не казвам че като мен ще попаднеш на калпав майстор който вместо да ти ремонтира алтернатора ... ще го довърши) направи следния тест: вземи едни акумулатор от приятел сложи го до колата,

с кабели за подаване на ток вържи го към твоя,

запали двигателя изчакай да загрее ако не е загряла дай газ до 3000об,

включи фарове,

пусни климатика и гледай или следи с помощта на волтметър напрежението в мрежата на автомобила ако спада с малко до такава степен че не забелязваш премигване на фарове ....

досети се къде е проблема.

 

По отношение на ремъка: автоматичния обтегач си има два белега и показалец който ако не клони към долната граница и ако няма видими напуквания по ремъка (от вътрешната страна), то не виждам смисъл да се сменя-едва ли имаш проблем с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече казах да не търсите проблем там, където няма. Колегата didipov спомена, че си е купил нов алтернатор без да има нужда... Съветвам ви малко да помислите... колата е автоматик, при отпускане на газта, оборотите падат значително (нямаше да е така, ако беше с ръчни скорости), а когато оборотите паднат, зарядния ток на алтернатора също пада, от там и напрежението. В този случай напрежението (волтажа) падат от 14,2 до към 13 волта, а това вече се усеща като намаляне светлината на фаровете... ами нормално е. Има автомобилни волтметри които се поставят на мястото на запалката, нека колегата borko_st89 да си купи един такъв и да следи напрежението по време на движение и ще се убеди сам, че казвам/пиша истината. Един такъв волтметър струва много по-малко от един алтернатор. Ако колата не беше Хонда или не беше автоматик, този "проблем" нямаше да го има. Надявам се да не мислите, че ако двигателя работи с 1000 оборота, при включени фарове и други консуматори напрежението ще е пак 14.2 волта.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е 14,2 но е 13,8-13,9. То не става 14,2 с вкл.консуматори и на по-високи обороти от 1000. А 0,4 V няма как да ги усети лампата,особенно ако е ксенон. Нали се сещаш че при пад от повече от 1 волт колата ще премигва като коледна елха.Не мисля че има уважаващ себе си производител на коли който би допуснал нещо подобно за нормално(ако следваме логиката ти де).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора в случая се явява и един голям буфер (кондензатор), който би следвало да обере тези пикови натоварвания, но понеже капацитета му е малък .... няма как да се случи това. От друга страна като е с малък капацитет ще се зарежда по-бързо и за градско шофиране (тип старт - стоп), акумулатора ще се поддържа в по-добра кондиция ... няма пълно щастие.

Нека да споделят и други колеги с бензинови двигатели и ксенон, при тях наблюдава ли се този ефект(дефект).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече казах да не търсите проблем там, където няма....

 

 

Borko_st89, не търси проблем там, където няма. Според мен споменатото примигване е съвсем нормално, колегата Krasi-mir е обяснил защо се получава примигването.

 

Колега Tokio, къде според теб е проблема - или за теб това е нормално ?

И какво според теб е обяснил Краси ?

 

 

 

..... Съветвам ви малко да помислите... колата е автоматик, при отпускане на газта, оборотите падат значително (нямаше да е така, ако беше с ръчни скорости),.....

 

Ако беше с ръчни скорости, при отпускане на газта, оборотите не падат ли според теб ?

 

 

 

... Ако колата не беше Хонда или не беше автоматик, този "проблем" нямаше да го има....

 

Какво искаш да кажеш, може би - не си купувайте Хонда автоматик ли ?

 

П.П. Не твърдя, че 100% е виновен алтернатора. Но ако не се оправи проблема, при прегледа на по-елементарните неща, се ревизира накрая алтернатора и компонентите му /ел.регулатор, диоден блок,четки ,колектор.../  защото проблем има и той е дразнещ. 

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, да поясняПредполагам че Токио ме цитира заради това, което казах за оборотите. Имах предвид, че алтернатора има регулатор, който явно не се справя добре при драстично падане на оборотите. Някъде в офроуд форума имаше тема, в която се цитираше мнението на Омбре, че този регулатор е "детска болест" на К серията. Там също ставаше въпрос за примигване на фарове и лампи по таблото, и влизане на колата в авариен режим.п.п. При ръчните скорости, след отнемане на газта оборотите не падат (говорим за падане до 1000 оборота, както е при автоматика). Оборотите падат чак, когато изключиш от скорост.п.п.п. И аз не твърдя, че на 100% е виновен алтернатора, но не може и да се твърди, че на 100% е виновен акомулатора. Всъщност, аз нищо не твърдя, защото нищо не разбирам от "ток". Просто се съгласих в предишния си пост с мнението на Емича, че забравяме алтернатора в списъка с евентуални виновници.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emicha1, не съм казал да не си купувате Хонда, ако искате мнението ми, то е, че Хонда са най-добрите японски автомобили. Точно това имах в предвид, защото при отпускане на газта на автомат, оборотите падат драстично, а това води до икономия на гориво. Моето мнение по темата е, че описания "проблем" не е проблем. Ще се радвам, ако автора на темата ме опровергае, като си направи колата така, че да не примигва при отпускане на газта. Дано, ама надали...

П.П. Нищо лично към никой, още по-малко пък към любимата марка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Tokio, нищо лично и от мен, просто си казвам мнението,с единствената цел, да се намери разрешение на проблема,на колегата.

Обаче не мога да се съглася, че това го има като фабричен дефект при всички автоматици на Хонда , или при по-нови коли.

Той колегата KrIv, го е казал много точно:

 

 

....Не мисля че има уважаващ себе си производител на коли който би допуснал нещо подобно за нормално....

 

За жалост, няма нищо вечно и дългогодишната експлоатация, рано или късно си дава своето отражение - и с това трябва да се свиква .

 

п.п. А дали за теб ,  дали за цвъкащия колега, или въобще за някой друг, ако "този проблем не е проблем" ,нямам нищо напротив, приемайте го като нормално явление, но за мен не е  и ако имах този проблем, бих търсил начин да го реша.

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да споделя и аз. Бензин ръчни. Запалена кола , празен ход . Включвам климатроника и фаровете осезаемо почват по слабо да светят. Отварям врата и лед-а в плафоните премигва. Не съм тествал дали при движение и по високи обороти нещо се променя Но ще проверя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз споделих моето приключение с премигващи фарове, ако на някой му се чете, може да открие моята тема във форума. Пак казвам това е слабо място недомислица (малкия капацитет на акумулатора).... тогава почистих всички връзки на силовите проводници, смених масата от двигателя към купето - стори ми се малко тънка и леко корозирала, тествах си акумулатора на тестер бош (един голям сандък, който след тест ми вади една разпечатка за реалния капацитет на акумулатора, напрежения, пикови токове и още не знам какво беше)-важното беше, че показваше 80% - това на 5 годишен оригинален акумулатор. Мерих напрежения директно на клемите на акумулатора, на купето и "+" на акумулатора, на купето и на алтернатора, на "-" на акумулатора и алтернатора. Всичко това при включени всички консуматори и работещ двигател на 3000об/мин. Разликата(спада на анпрежение в различните точки) беше в порядъка на 0,5в.  което е красноречиво за качеството на връзките, масите .... И така остана алтернатора, свалих го и го дадох на уж голяма фирма, която се занимава с ремонт и рециклиране ... върнаха ми го, монтирах го запалих и след 2 мин се чу пищящ звук ... оказаха се блокирали лагерчета и като бонус наранени намотки на статора - които така са навити че не подлежат на ремонт. Така си купих нов оригинален алтернатор. Монтирах го и оооооо чудо пак съшия ефект/дефект.

Така ме осени идеята да вържа в паралел - със силови кабели друг акумулатор и да видя какво ще се получи ... е ако искате вярвайте 5 мин вкл. и изкл. климатика и никакви премигвания (това при 2000об/мин), вече след по продължителна работа на двигателя на обороти, при вкл на климатика се забелязваше лекичко премигване(но не чак толкова осезаемо), но това е нормално все пак акумулаторите са се поразредили....

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...