ceciii 0 #1 Публикувано 22 Март, 2015 Здравейте! Искам да Ви попитам какъв точно ксенон трябва да си купя за да сложа на ЦРВ - 1998г. Не ги разбирам много нещата, така че ще съм благодарен ако някой може да ми отговори, а не да ме напада. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #2 Отговорено 22 Март, 2015 Крушката е H4, избора дали да е БИ или само на късите си е твой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #3 Отговорено 23 Март, 2015 Здравей колега, Имай предвид, че ксенон поставен на рефлекторни фарове ще заслепява. Твоите фарове не са с лупи. Със сигурност ще ти присвясткат други колеги. По спомени тази промяна по автомобила не е законна. Преди време разясняваха, че не можеш да минеш ГТП, поне не и редовно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #4 Отговорено 23 Март, 2015 А и да добавя, че освен че е незаконно, китайските ксенони светят добре първите няколко месеца, така че не виждам смисъл от интервенцията 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #5 Отговорено 23 Март, 2015 Къде пише, че е незаконно?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #6 Отговорено 23 Март, 2015 Здравей колега, Имай предвид, че ксенон поставен на рефлекторни фарове ще заслепява. Твоите фарове не са с лупи. Със сигурност ще ти присвясткат други колеги. По спомени тази промяна по автомобила не е законна. Преди време разясняваха, че не можеш да минеш ГТП, поне не и редовно. Не е незаконно. И това с рефлектора е пробвано на много коли, реглаж на стенд задължително след това (ксеноновата крушка е по дълга и променя лъча) и свети прекрасно без да пречи. А и да добавя, че освен че е незаконно, китайските ксенони светят добре първите няколко месеца, така че не виждам смисъл от интервенцията Колега, и това не е вярно. Съжалявам ама не е така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The Dirty Harry 5 #7 Отговорено 23 Март, 2015 Аз преди време бях с ксенон, но го изхвърлих и си сложих халогена отново. Причината - светеше добре, лъча се пръскаше в страни (освен пътното платно, осветяваше и канавките), във вертикала беше добре. Като разстояние на осветяване - горе долу колкото с халогенни крушки. Основен проблем обаче беше, че при мокър асфалт все едно нямах фарове, а за сметка на това всяка нова пътна табела се отразяваше като фенер насочен към мен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #8 Отговорено 23 Март, 2015 Има наредби за техническия контрол. Основния момент е, че има промяна по автомобила, макар и само по светлините.Ако в ГТП погледнат фаровете лесно ще установят(по маркировките на самия фар), че са предвидени да работят с халогенни лампи, Моето лично мнение е, че не бива да се правят такива промени по автомобила. Знам че много колеги не споделят това мнение, При рефлекторните фарове винаги има "сияние" което малко или много заслепява. Според мен това е опасно, както за този, който си ги е монтирал, така и за останалите около него. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #9 Отговорено 23 Март, 2015 Не искам да разводнявам темата, само ще кажа че има заводски излизащи коли с ксенон на рефлектор. 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceciii 0 #10 Отговорено 23 Март, 2015 А ако купя и лупи? Тогава няма да има проблема със заслепяването? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ijp_cor 27 #11 Отговорено 26 Март, 2015 Здравей, да, за мен най - доброто решение е да си вградиш лупи в оригиналните фарове, аз съм така от три години и не ми е присветнал нито един насрещен участник в движението. Не е малко работата докато го направиш, на мен ми отне един ден за двата фара, но резултата е много добър. Свети по добре, става си биксенон, за мен и изглежда по - добре визуално, все едно има зеници във фаровете. Регулират се много добре фаровете с вградените лупи. Има глезотиики като светещи рингове за габатити и т.н. ако имаш афинитет към подобни глезотии. Поздрави, П.С. преди това пробвах и с обикновен биксенон с Н4 крушки, не останах доволен, не осветяваше добре, беше на петна и не можах да ги регулирам като хората тези фарове. Понеже имам личен стенд си играх много и така и не се получи жрлания резултат и си върнах халогенните крушки и след време си вградих лупите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hukumo 39 #12 Отговорено 26 Март, 2015 ще е супер ако колегата ijp_cor може да пусне някоя снимка. и някакво описание как точно го е направил, използвани материали и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #13 Отговорено 26 Март, 2015 Само споделям от личен опит, че моите китайки светеха няколко месеца прилично и след това доста отслабнаха. Относно законността съм убеден, че на рефлекторен фар предвиден за халоген е забранено да се монтира ксенон. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #14 Отговорено 26 Март, 2015 Добре, само цитирай къде го пише, кой закон е! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sredez403 39 #15 Отговорено 26 Март, 2015 А ако купя и лупи? Тогава няма да има проблема със заслепяването? Здравей колега! Ако още си мераклия мога да ти подаря един би-ксенон Н4 понеже и аз не можах да настроя фаровете що годе нормално да свети на другата кола и си сложих един Osram night breaker Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #16 Отговорено 26 Март, 2015 Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:12. по осветителната уредба:а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;При поставяне на ксенонови светлини /освен ако не са фабрично поставени/ се изменя типът на светлините. Глобяват те не затова, че си поставил ксенон, а че МПС е технически неизправно.Това не се отнася за МПС с фабрично монтирани ксенони. Те попадат под Чл.9 а именно - Разрешава се движението на пътно превозно средство по пътищата, ако то отговаря на определените от производителя изисквания за експлоатация, на този правилник и на наредбите по чл. 8, ал. 3 и чл. 36, ал. 3 от Закона за движението по пътищата. Разбирай фабрично монтираните ксенони отговарят на определените от производителя изисквания. Същото си отнася и за допълнително монтираните дневни светлини. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1846 #17 Отговорено 26 Март, 2015 Това ,че го свързваш с изменението на "типът" е твое тълкувание, а в закона се има съвсем друго в предвид. Принципно се говореше и имаше предложение,за закон относно премахването, на не оригиналните ксенони и за санкции на водачите, но май така си остана - само като идея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #18 Отговорено 27 Март, 2015 Цитираният от теб закон няма нищо общо с това, което ти твърдиш! Четете го като дявола евангелие! При поставянето на ксенонова крушка Н7 ако оригинално на автомобила е пак Н7 нищо не променяш! Явно много хора не знаят какво е тип на светлината! А за допълнителните дневни светлини си в още по-голяма грешка! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #19 Отговорено 27 Март, 2015 Здравейте, имам чувството, че някои хора говорят за Xenon HID комплекти, други само за стандартни "ксенонови" крушки (стандартни крушки с жичка, я пълни с благороден газ, я не). Иначе истината е, че законите ни са така мъгляво написани, че винаги оставят място за тълкуване :-) Доколкото знам няма ограничения в БГ (засега) при поставянето на ксенони, имаше един термин "street legal" и в чуждите сайтове/форуми го прилагаха главно за температурата. Ако е много-висока ще е по към бялото и ще ти е добре, но не и на останалите участници в движението И да - стандартните рефлекторни фарове са проектирани за ХАЛОГЕНИ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #20 Отговорено 27 Март, 2015 Когато се монтира ксенонов комплект се променя както интензитета на светлината, така и температурата на светлината. В наредбата за технически преглед е написано, че трябва да се прави проверка дали има промяна от заводския вид. Отделно има и европейска директива, която забранява именно това, да се монтират афтърмаркет ксенонови комплекти без цялостна промяна на фаровете. Дали тази директива е адаптирана в БГ не знам в момента, но рано или късно ще се приеме и тук. Друг е въпросът, че живеем в Кракозия и нищо не се прилага на практика. Давам пример за директивата за автомобили с АГУ да не паркират в подземни паркинги. Приета е в ЕС, приета е и у нас, но няма никакво прилагане, освен табелите на входа на подземните паркинги. Та същото и с ксеноните. И пак за съжаление е по-лесно човек да си намери правната информация от чужди държави отколкото на роден език. Ето линк за приложението на директивата на ЕС в ЮК. Предполагам, че има или скоро ще има нещо подобно и в БГ: http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20120606172804/http:/assets.dft.gov.uk/publications/dft-information-sheets/aftermarket-hid-headlamps.pdf Поздрави 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #21 Отговорено 27 Март, 2015 (Редактирано) Рано или късно...в момента не е незаконно в България. Редактирано 27 Март, 2015 от mirott Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #22 Отговорено 27 Март, 2015 Рано или късно...в момента не е незаконно в България. В момента не би трябвало да може да се мине редовно ГТП с допълнително монтиран ксенон. Ето я наредбата: http://www.rta.government.bg/images/Image/n_uredba/nH32.pdf 4.1.4. Съответствие с изискванията (а) Визуална проверка и проверка на функционирането а) лампа, излъчван цвят, позиция или светлинен интензитет не са в съответствие с изискванията Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #23 Отговорено 27 Март, 2015 Е как да не е в съответствие бе човек? Крушката е пак H1 примерно. Цвета на ксенона до към 6000к си е нормален. След реглаж на стенда, снопа пак си е в норми. Друг е въпроса как е написано (пълен смях), аз бих го написал по-грамотно и разбираемо и най-вече точно и ясно без "задни вратички". 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #24 Отговорено 27 Март, 2015 (Редактирано) Да, така е! Но никъде не е посочено, че нямаш право да караш с ксенонови крушки. И никой производител не е посочил на свой автомобил какъв цвят трябва да свети крушката. Лампата ми е Н7 каквато си е оригиналната-и да искам не мога да сложа друга, цвета е 4300К, позицията на фаровете на стенда казва, че са ок! Къде нарушавам закона?! Редактирано 27 Март, 2015 от mirott Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #25 Отговорено 27 Март, 2015 За стила на писане съм на 100% съгласен По скоро проблемът е светлинния интензитет(Х2 за ксенона) и съответно сиянието при фар непригоден за ксенон е голямо. На самия фар си има маркировка дали е за халогенна или ксенонова крушка. И за финал да не забравяме, къде живеем и че ГТП се минава с една почерпка или даже без... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #26 Отговорено 27 Март, 2015 (Редактирано) Все тая. Занимаваме се с щуротии... Редактирано 27 Март, 2015 от mirott Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #27 Отговорено 27 Март, 2015 Еми начи какво се занимаваме с глупости. Слага се ксенона, отива се на реглажче до най-близкия ГТП и си караме. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vesss 12 #28 Отговорено 27 Март, 2015 Каква е маркировката за халогенна и съответно за ксенонова крушка на даден фар? Това е на руски: http://avto-xenon.ru/markirovka-far.html Никой няма да тръгне да го гледа това в БГ. Еми начи какво се занимаваме с глупости. Слага се ксенона, отива се на реглажче до най-близкия ГТП и си караме. Така излиза Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mirott 4 #29 Отговорено 27 Март, 2015 Да, разбрах. Благодаря. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
косьо 7+2 4 #30 Отговорено 27 Март, 2015 А ако купя и лупи? Тогава няма да има проблема със заслепяването?Здравей колега!Ако още си мераклия мога да ти подаря един би-ксенон Н4 понеже и аз не можах да настроя фаровете що годе нормално да свети на другата кола и си сложих един Osram night breaker Ако на колегата му е минал мерака може да го продадеш на мен на символична цена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #31 Отговорено 27 Март, 2015 Каква е маркировката за халогенна и съответно за ксенонова крушка на даден фар? Това е на руски: http://avto-xenon.ru/markirovka-far.html Никой няма да тръгне да го гледа това в БГ. Ами то май няма Е код за България Аа грешка, намерих един друг списък, където ни има (разгеле): http://www.danielsternlighting.com/tech/lights/codes/codes.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The Dirty Harry 5 #32 Отговорено 28 Март, 2015 Колеги май се получи доста дълга тема, чак се изморих докато дочета докрай мненията , няма ли да е по-добре ако някой, който е минавал технически преглед с ксенонови фарове да сподели дали е имал проблеми, или пък такъв, който е имал проблеми със служителите на КАТ ??? 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
alman 20 #33 Отговорено 28 Март, 2015 Аз проблеми с КАТ не съм имал, но съм имал с голф2 стоящ на светофара зад мен с монтирани допълнително ксенони. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ijp_cor 27 #34 Отговорено 30 Март, 2015 (Редактирано) ще е супер ако колегата ijp_cor може да пусне някоя снимка. и някакво описание как точно го е направил, използвани материали и т.н. Здравейте, как го направих при мен? Купух си комплект лупи за вграждане има различни ценови диапазони, всех си такива около 100 $, баласти си взех и монтирам среден клас от около 35 лв. бройката. Преди два дни си смених след 3 години едната крушка. 35 лв е комплекта от два броя. Та материалите вски сам си решава какви откъде. Лупите (разбирайте цялото тяло) имат към тях набор от адаптери, които позволяват монтирането им на местата на различни типове крушки. В случая се използват тези за Н4. [*]Фаровете се демонтират сваля се всичко излично и което може да се свали от тях. [*]"Стъклото" се разлепя от фара. Това аз направих в кашон в който поставих фара, напраих малка дупка в стената на кашона и с пистолет за горещ въдух подавах горещ въздух през дупката в продължение на 15 минути. Температурата на пистолета беше на 110 гдадуса. Пистолета ми е с електронно регулиране на температурата през 10 градуса и позволява прецизно регулиране. Колеги са правили това и във фурна, но аз нямам в гаража фурна . След като фара е загрят достатъчно се започва леко и постепенно отлепяне на сръклото с леки напъни с отвертка в различните краища за да се избегне осукване и последващо спукване на стъклото. Действа се едновременно внимателно и бързичко, че лепилото започва да стяга като изстива. [*]След като е отделено стъклото от фара идва за мен най бавната и трудоемка процедура отсраняването на остатъците от лепило от стъклото и основата на фара. Необходимо е да се почисти идеално за да може след това да се сглобят двете части и да се залепят добре без да остане дупчица и да се потят после фаровете. [*]След това се премахват отразителните пластини, които стоят над крушката на фара. [*]следваща стъпка е поставянето на люпите, става лесно чрез съответния адаптер и стяването на една крилчата гайка на ръка. [*]Следва слепване на стъклото с основата на фара. За целта в комплекта с лупите, прозиводителя е сложил две тубички силикон, реално ми беше необходима една. [*]Оставих да стегне силикона една нощ и монтирах фаровете отново на автомобила. опроводих с приложената в комплекта нова инсталация за фаровете, не е трудно. Намерих място на двата баласта. [*]Последна и задължителна стъпка си регулирах на стенда за фарове ъгълите на светене (тъй наречения реглаж на фарове ) Относно как изглежда, ето няколко снимки, нямам със светнати фарове : Редактирано 30 Март, 2015 от ijp_cor 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове