Jump to content
ceciii

CR-V Xenon

Recommended Posts

Здравейте!

Искам да Ви попитам какъв точно ксенон трябва да си купя за да сложа на ЦРВ - 1998г. Не ги разбирам много нещата, така че ще съм благодарен ако някой може да ми отговори, а не да ме напада.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Крушката е H4, избора дали да е БИ или само на късите си е твой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Имай предвид, че ксенон поставен на рефлекторни фарове ще заслепява.

Твоите фарове не са с лупи. Със сигурност ще ти присвясткат други колеги. По спомени тази промяна по автомобила не е законна.

Преди време разясняваха, че не можеш да минеш ГТП, поне не и редовно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и да добавя, че освен че е незаконно, китайските ксенони светят добре първите няколко месеца, така че не виждам смисъл от интервенцията

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде пише, че е незаконно?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

Имай предвид, че ксенон поставен на рефлекторни фарове ще заслепява.

Твоите фарове не са с лупи. Със сигурност ще ти присвясткат други колеги. По спомени тази промяна по автомобила не е законна.

Преди време разясняваха, че не можеш да минеш ГТП, поне не и редовно.

 Не е незаконно. И това с рефлектора е пробвано на много коли, реглаж на стенд задължително след това (ксеноновата крушка е по дълга и променя лъча) и свети прекрасно без да пречи.

 

А и да добавя, че освен че е незаконно, китайските ксенони светят добре първите няколко месеца, така че не виждам смисъл от интервенцията

Колега, и това не е вярно. Съжалявам ама не е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди време бях с ксенон, но го изхвърлих и си сложих халогена отново. Причината - светеше добре, лъча се пръскаше в страни (освен пътното платно, осветяваше  и канавките), във вертикала беше добре. Като разстояние на осветяване - горе долу колкото с халогенни крушки. Основен проблем обаче беше, че при мокър асфалт все едно нямах фарове, а за сметка на това всяка нова пътна табела се отразяваше като фенер насочен към мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има наредби за техническия контрол. 

Основния момент е, че има промяна по автомобила, макар и само по светлините.Ако в ГТП погледнат фаровете лесно ще установят(по маркировките на самия фар), че са предвидени да работят с халогенни лампи,

Моето лично мнение е, че не бива да се правят такива промени по автомобила. Знам че много колеги не споделят това мнение, При рефлекторните фарове винаги има "сияние" което малко или много заслепява. Според мен това е опасно, както за този, който си ги е монтирал, така и за останалите около него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Не искам да разводнявам темата, само ще кажа че има заводски излизащи коли с ксенон на рефлектор.

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако купя и лупи? Тогава няма да има проблема със заслепяването?

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

да, за мен най - доброто решение е да си вградиш лупи в оригиналните фарове, аз съм така от три години и не ми е присветнал нито един насрещен участник в движението.

Не е малко работата докато го направиш, на мен ми отне един ден за двата фара, но резултата е много добър. Свети по добре, става си биксенон, за мен и изглежда по - добре визуално, все едно има зеници във фаровете. Регулират се много добре фаровете с вградените лупи. Има глезотиики като светещи рингове за габатити и т.н. ако имаш афинитет към подобни глезотии.

 

Поздрави,

 

П.С.

 

преди това пробвах и с обикновен биксенон с Н4 крушки, не останах доволен, не осветяваше добре, беше на петна и не можах да ги регулирам като хората тези фарове. Понеже имам личен стенд си играх много и така и не се получи жрлания резултат и си върнах халогенните крушки  и след време си вградих лупите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще е супер ако колегата ijp_cor може да пусне някоя снимка.

и някакво описание как точно го е направил, използвани материали и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само споделям от личен опит, че моите китайки светеха няколко месеца прилично и след това доста отслабнаха. Относно законността съм убеден, че на рефлекторен фар предвиден за халоген е забранено да се монтира ксенон.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, само цитирай къде го пише, кой закон е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако купя и лупи? Тогава няма да има проблема със заслепяването?

Здравей колега!

Ако още си мераклия мога да ти подаря един би-ксенон Н4 понеже и аз не можах да настроя фаровете що годе нормално да свети на другата кола и си сложих един Osram night breaker 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните светлини, с изключение на светлините за мъгла;
При поставяне на ксенонови светлини /освен ако не са фабрично поставени/ се изменя типът на светлините. Глобяват те не затова, че си поставил ксенон, а че МПС е технически неизправно.Това не се отнася за МПС с фабрично монтирани ксенони. Те попадат под Чл.9 а именно - Разрешава се движението на пътно превозно средство по пътищата, ако то отговаря на определените от производителя изисквания за експлоатация, на този правилник и на наредбите по чл. 8, ал. 3 и чл. 36, ал. 3 от Закона за движението по пътищата. Разбирай фабрично монтираните ксенони отговарят на определените от производителя изисквания. 
Същото си отнася и за допълнително монтираните дневни светлини. 

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ,че го свързваш с изменението на "типът" е твое тълкувание, а в закона се има съвсем друго в предвид.

Принципно се говореше и имаше предложение,за закон относно премахването, на не оригиналните ксенони и за санкции на водачите, но май така си остана - само като идея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитираният от теб закон няма нищо общо с това, което ти твърдиш! Четете го като дявола евангелие! При поставянето на ксенонова крушка Н7 ако оригинално на автомобила е пак Н7 нищо не променяш! Явно много хора не знаят какво е тип на светлината! А за допълнителните дневни светлини си в още по-голяма грешка!

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам чувството, че някои хора говорят за Xenon HID комплекти, други само за стандартни "ксенонови" крушки (стандартни крушки с жичка, я пълни с благороден газ, я не).

Иначе истината е, че законите ни са така мъгляво написани, че винаги оставят място за тълкуване :-)

Доколкото знам няма ограничения в БГ (засега) при поставянето на ксенони, имаше един термин "street legal" и в чуждите сайтове/форуми го прилагаха главно за температурата. Ако е много-висока ще е по към бялото и ще ти е добре, но не и на останалите участници в движението :)

И да - стандартните рефлекторни фарове са проектирани за ХАЛОГЕНИ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се монтира ксенонов комплект се променя както интензитета на светлината, така и температурата на светлината. В наредбата за технически преглед е написано, че трябва да се прави проверка дали има промяна от заводския вид. 

Отделно има и европейска директива, която забранява именно това, да се монтират афтърмаркет ксенонови комплекти без цялостна промяна на фаровете. Дали тази директива е адаптирана в БГ не знам в момента, но рано или късно ще се приеме и тук.

 

Друг е въпросът, че живеем в Кракозия и нищо не се прилага на практика. Давам пример за директивата за автомобили с АГУ да не паркират в подземни паркинги. Приета е в ЕС, приета е и у нас, но няма никакво прилагане, освен табелите на входа на подземните паркинги.

 

Та същото и с ксеноните. И пак за съжаление е по-лесно човек да си намери правната информация от чужди държави отколкото на роден език.

Ето линк за приложението на директивата на ЕС в ЮК. Предполагам, че има или скоро ще има нещо подобно и в БГ:

 

http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20120606172804/http:/assets.dft.gov.uk/publications/dft-information-sheets/aftermarket-hid-headlamps.pdf

 

Поздрави

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Рано или късно...в момента не е незаконно в България.

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рано или късно...в момента не е незаконно в България.

 

В момента не би трябвало да може да се мине редовно ГТП с допълнително монтиран ксенон. Ето я наредбата:

http://www.rta.government.bg/images/Image/n_uredba/nH32.pdf

4.1.4. Съответствие с изискванията (а)
Визуална проверка и проверка на функционирането
а) лампа, излъчван цвят, позиция или светлинен интензитет не са в съответствие с изискванията 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Е как да не е в съответствие  бе човек? Крушката е пак H1 примерно. Цвета на ксенона до към 6000к си е нормален. След реглаж на стенда, снопа пак си е в норми. Друг е въпроса как е написано (пълен смях), аз бих го написал по-грамотно и разбираемо и най-вече точно и ясно без "задни вратички".

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, така е! Но никъде не е посочено, че нямаш право да караш с ксенонови крушки. И никой производител не е посочил на свой автомобил какъв цвят трябва да свети крушката. Лампата ми е Н7 каквато си е оригиналната-и да искам не мога да сложа друга, цвета е 4300К, позицията на фаровете на стенда казва, че са ок! Къде нарушавам закона?!

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За стила на писане съм на 100% съгласен :)

 

По скоро проблемът е светлинния интензитет(Х2 за ксенона) и съответно сиянието при фар непригоден за ксенон е голямо.

 

На самия фар си има маркировка дали е за халогенна или ксенонова крушка.

 

И за финал да не забравяме, къде живеем и че ГТП се минава с една почерпка или даже без...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Все тая. Занимаваме се с щуротии...

Редактирано от mirott

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Еми начи какво се занимаваме с глупости. Слага се ксенона, отива се на реглажче до най-близкия ГТП и си караме.  :)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е маркировката за халогенна и съответно за ксенонова крушка на даден фар?

Това е на руски: http://avto-xenon.ru/markirovka-far.html

 

Никой няма да тръгне да го гледа това в БГ. 

 

 Еми начи какво се занимаваме с глупости. Слага се ксенона, отива се на реглажче до най-близкия ГТП и си караме.  :)

Така излиза :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбрах. Благодаря.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

А ако купя и лупи? Тогава няма да има проблема със заслепяването?

Здравей колега!Ако още си мераклия мога да ти подаря един би-ксенон Н4 понеже и аз не можах да настроя фаровете що годе нормално да свети на другата кола и си сложих един Osram night breaker 
 Ако на колегата му е минал мерака може да го продадеш на мен на символична цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Каква е маркировката за халогенна и съответно за ксенонова крушка на даден фар?

Това е на руски: http://avto-xenon.ru/markirovka-far.html

 

Никой няма да тръгне да го гледа това в БГ. 

 

 

Ами то май няма Е код за България :D

Аа грешка, намерих един друг списък, където ни има (разгеле):

 

http://www.danielsternlighting.com/tech/lights/codes/codes.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги май се получи доста дълга тема, чак се изморих докато дочета докрай мненията :shock: , няма ли да е по-добре ако някой, който е минавал технически преглед с ксенонови фарове да сподели дали е имал проблеми, или пък такъв, който е имал проблеми със служителите на КАТ ???

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз проблеми с КАТ не съм имал, но съм имал с голф2 стоящ на светофара зад мен с монтирани допълнително ксенони.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ще е супер ако колегата ijp_cor може да пусне някоя снимка.

и някакво описание как точно го е направил, използвани материали и т.н.

 Здравейте,

 

как го направих при мен?

Купух си комплект лупи за вграждане има различни ценови диапазони, всех си такива около 100 $, баласти си взех и монтирам среден клас от около 35 лв. бройката. Преди два дни си смених след 3 години едната крушка. 35 лв е комплекта от два броя. Та материалите вски сам си решава какви откъде. Лупите (разбирайте цялото тяло) имат към тях набор от адаптери, които позволяват монтирането им на местата на различни типове крушки. В случая се използват тези за Н4.

 

[*]Фаровете се демонтират сваля се всичко излично и което може да се свали от тях.

[*]"Стъклото" се разлепя от фара. Това аз направих в кашон в който поставих фара, напраих малка дупка в стената на кашона и с пистолет за горещ въдух подавах горещ въздух през дупката в продължение на 15 минути. Температурата на пистолета беше на 110 гдадуса. Пистолета ми е с електронно регулиране на температурата през 10 градуса и позволява прецизно регулиране. Колеги са правили това и във фурна, но аз нямам в гаража фурна :) . След като фара е загрят достатъчно се започва леко и постепенно отлепяне на сръклото с леки напъни с отвертка в различните краища за да се избегне осукване и последващо спукване на стъклото. Действа се едновременно внимателно и бързичко, че лепилото започва да стяга като изстива.

[*]След като е отделено стъклото от фара идва за мен най бавната и трудоемка процедура отсраняването на остатъците от лепило от стъклото и основата на фара. Необходимо е да се почисти идеално за да може след това да се сглобят двете части и да се залепят добре без да остане дупчица и  да се потят после фаровете. 

[*]След това се премахват отразителните пластини, които стоят над крушката на фара.

[*]следваща стъпка е поставянето на люпите, става лесно чрез съответния адаптер и стяването на една крилчата гайка на ръка.

[*]Следва слепване на стъклото с основата на фара. За целта в комплекта с лупите, прозиводителя е сложил две тубички силикон, реално ми беше необходима една.

[*]Оставих да стегне силикона една нощ и монтирах фаровете отново на автомобила. опроводих с приложената в комплекта нова инсталация за фаровете, не е трудно. Намерих място на двата баласта.

[*]Последна и задължителна стъпка си регулирах на стенда за фарове ъгълите на светене (тъй наречения реглаж на фарове :) )

Относно как изглежда, ето няколко снимки, нямам със светнати фарове :) :

Редактирано от ijp_cor
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...