Jump to content
otark

Колко излиза поддръжката на стара Хонда

Recommended Posts

Здравейте!

Интересува ме колко струват съединител, амортисьори, заден мост на Хонда Сивик 5-6 генерация, приблизително, а също и какви други разходи вървят обикновено, като изключим масло, бензин и гуми, разбира се :tongue1:. Нямам познати с хонда, а много хора са наплашени и ме плашат със скъпа поддръжка. Предполагам че на тази възраст са поизгнили яко, вероятно по ходовата част ще има поражения все таки...

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Извинявай колега, но няма кой да даде точен отговор (има коли и коли, гледани и не толко). Това за задният мост, подозирам че повече френски автомобили си карал.

И да не съм само спам:

Задни КАИАБА са около 100 -120 със някаква отстъпка

Съединител е около 250-300 зависи 

Воден радиатор е около 200 -250 (често се налага, ако е оригиналния на колата)

Шарнири; накрайници; тампони са по 25-40 според зависи

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения голям проблем на старата Хонда е ръждата. Говорим за добре поддържана кола, и НЕизцедена от някой бойрейсър. Всъщност, тя ако е добре поддържана, и ръждата ще е под контрол.Първата Хонда в семейството ми беше 15-годишен Сивик 5-а генерация. Съпругата ми си я хареса, и я купихме "на тъмно". Спряна от движение, без ГТП, с изгнили вежди и прагове, и без да знам нищо за марката. Изкърпих я, смяна консумативи, ГТП, нови гуми, и почти година само бензин. Съпругата ми още се ядосва, че я продаде. Аз по това време карах 7-годишен Ровър 416 i, но тогава все още не знаех, че това всъщност е Хонда Сивик 6-та ген, т.нар. "англичанка". Последваха още 2 Ровъра 400, 10 и 15 годишни, но вече знаех, за какво иде реч. След това 16-годишно CR-V 1-ва ген., JDM-ка, още едно CR-V 1-ва ген JDM 19-годишно, и след това ония двете от подписа ми. Междувременно братовчед ми дойде да живее у нас, и след въпроса "каква кола да си купя?", на третия ден пред нас беше паркиран 11-годишен Акорд 6-а ген. Още го кара, вече трета година. А в България той беше върл фен на немската и френската автоиндустрии :)Та затова ти казвам - ръжда и неизцеден двигател, друго всичко са бели кахъри.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От години карам японски автомобили и все още имам познати, дето да ме плашат колко им е скъпа подръжката :yes:.  На всички отговарям, че е скъпа, и че съм мазохист :punk: .

 https://www.google.bg/search?hl=bg&source=hp&q=%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8&gbv=2&oq=%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8&gs_l=heirloom-hp.1.0.0l10.930.5654.0.7179.11.5.1.5.5.0.169.622.1j4.5.0.msedr...0...1ac.1.34.heirloom-hp..0.11.664.UXOsitHBQ8w. Ей това казва чичко гугал по въпроса. Чети, сравнявай, прави си сметката. 

 Ръждата е друга много коментирана тема. Позагледай се по улиците колко изгнили Сивици 6ген. ще видиш. Поогледай и конкурентитите. Отиди разходи се по автокъщите поразгледай, събери впечатления.

 Сега ако очакваш да завалят суперлативи, е няма да стане. Нямам нужда от още един хонда фен. И без друго сме много, пък предлагането не чак толкова голямо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Воден радиатор е около 200 -250 (често се налага, ако е оригиналния на колата)

 

радиатора е около 120 кинта за 5 ген. верно преди 7г купувах, но не вярвам да се станал с двойна цена ;), водна помпа около 50лв

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 8 месеца имам Хонда Сивик Д15Б7. Като изключим филтри, масло и гуми съм сменил гарнитура на капака на главата - 15 лева комплекта, стартер - 30 лева и лявата полуоска с карето заради скъсан маншон - 40 лева. Ангренажа с водната помпа ми излезе 120 лева.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Воден радиатор е около 200 -250 (често се налага, ако е оригиналния на колата)

 

радиатора е около 120 кинта за 5 ген. верно преди 7г купувах, но не вярвам да се станал с двойна цена ;), водна помпа около 50лв

Еди, сори говорех за големия радиатор, малкия сигурно е по евтин :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията!

Колата е за баща ми, той се плаши от японските - аз имам японка от година, но е ръждясала яко (задният мост особено), а частите са бая по-скъпи от тука изброените (и няма съединител), което окончателно уплаши баща ми от марката и почти изцяло от японките. Мостът е 500 лв, а амортисьорите (предни) по 270 лв. плюс още 100 на бройка за настройване, отделно трудът. Много си я харесвам, но е плашещо. Затова и налита повече на Опел, защото е чул, че там е евтиния, но още нищо не е решено. Понякога обаче евтиното излиза твърде скъпо, както се досещате....

За Хонда съм чувал и чел само хубаво, може и аз да си взема след време втора кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше от там да почнеш. Почти съм сигурен, че няма да му хареса. Седалките и на двата модела са на много ниско и това се превръща в проблем за по-възрасните хора.

 Не отписвай Опела. Ще му върши работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От по-малко от година имаме Honda Civic 6-та купе от 1996-та. 1.6 126 коня.

Повечето неща които съм сменил по нея са били със цел тунинг, но ето част от нещата които съм сменил: серво спирачки-30 лв, спирачна помпа 30лв (втора ръка)Кормилен накрайник 40 лв. Тампони за задните носачи (големите) 60 лв 2-та, гарнитура на картера към 50. Vtec гарнитура от ХОНДА 53 лв. Масло скорости 56. Масло, не ми пипа, разхода на гориво е супер, ръжда по моята няма. Ако я подържаш, носи яко на бой.

Дядо ми който е на 70 години също я кара от време на време и освен това, че заради спортното окачване е много ниско до земята му е супер удобна и лесна за каране.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам тази от снимката и за 4+ години и 48 000км съм дал 100лв за части. Масло и гуми-отделно!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коега подръжката на всяка хонда масова имам предвид акорд сивик преди 2000 година е много приемнлива относително лесни за ремонти и части в изобилие.За пример ти давам д серия 1400 кубика ангренаж contitech 16 лв и ролка ина 30 лева за работа е много отосително от 60 до 120 лева 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега, забравих да спомена, ме е важно дали колата гори масло и колко. Няма какво да се лъжем - трудно се намира Хонда от 80-те, дето да не гори масли. Въпросът е да си го установил и да си доливаш, а не да караш нехайно и в един момент да останеш без масло!

Да го сменяш навреме и с качествено.

 

А иначе толкова много и евтини части има за 5 и 6 генерация, а и взаимозаменяеми, оригинални от САЩ, Англия афтърмакет бол, за Роувъри...

За справка - днес един колега с нафтова Тойота Корола му искат 5-8-9 стотака за стартер. Е, размина се с 250 левчета за някъв полски бахти извращенията...Отделно всичкото му е позиционирано на кофти място и иска яко разглабяне.

На Хондата ше отвия 2 болта ще си го сменя :) Ако не си с кашкавалени пръсти и ти е кеф - сам ше си правиш някои ремонти.

Отделно бонус да си с Хонда е и Омбре сервиз :D

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Поредният ремонт при мен излезе бая солен, то нищо не се е чупило (досега де), дето е сменяно, ама не е сменяно кой знае откога, а има още за смяна, та тоя път и аз се уплаших. Баща ми май накрая ще вземе опел, та ако излезе здрав и евтин вероятно и аз ще си взема втора кола хл-опел. Но ако не, ще пробвам хондата, само дето акордът ме дърпа повече, а видях и една аеродек :|  :biggrin:  :punk:, но два звяра ще ми дойдат много. Засега само ще чета, че имам да давам към 2000 лв. грубо сметнато за ремонти...  :tongue1: Ужас.

Редактирано от otark

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...