Jump to content
eNigMa_

Генерация за Д16з6

Recommended Posts

Привет колеги , предстой ми смяна на генерацията . Та въпросите ми са , какви размери са подходящи за сток д16з6 , външно , вътрешно Фи и дали да сложа резонатор ? ? ? Генерацията мисля да я правя от тръби и колена заваряни с аргон ! ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здрасти. Форумите и общодостъпната информация, набавена чрез интернет не стартира от днес! Ако отсега започнем да го обсъждаме, това е равносилно на едно голямо тъпчене на едно място :) Заварките с апарат с аргон също не са някаква иновация. Почети си с търпение обсъжданото вече навсякъде в пространството и си направи нещата :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здрасти. Форумите и общодостъпната информация, набавена чрез интернет не стартира от днес! Ако отсега започнем да го обсъждаме, това е равносилно на едно голямо тъпчене на едно място :) Заварките с апарат с аргон също не са някаква иновация. Почети си с търпение обсъжданото вече навсякъде в пространството и си направи нещата :)

Колега търсих , обаче все намирам за ВТИ-ка . . . не мисля че е подходящия размер за мен :) а и някой да е казал че ще откривам топлата вода с тоя аргон ;) Просто споменавам че няма да се огъва на машина ;)  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е на Ф55мм. външно, което ще рече 52мм. вътре, но щом ще си оставаш сток мисля, че и на Ф50мм. ще ти е добре.

 

п.с. колега

Japanese fever няма ли да престанеш с глупостите които пишеш.   Редактирано от Crazy job
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата наистина е дъвкана много. С едно търсене ще излязат разни числа за размера на генерацията, нещо от сорта на 50-55мм с идеята да не се загубят ниските. Интересно ми е обаче къде е доказателството на това твърдение ?  Някои има ли графика в която се сравняват примерно 2.25 инча генерация и 2.5/3" със съответната настройка за всеки сетъп ? Аз такова нещо за Д-серия не съм намирал.

 

Също такак в зависимост дали ще се кара колата повече във високите или средните бороти - изходящия колектор трябва да е 4-1 за мощност във високите или 4-2-1, ако търсиш мощност в средните обороти и колата ще се повече по улиците, отколкото на писта.

 

Извинявам се за офтопика, но е време този мит да бъде спрян.. Ето две графики на стокова B18C. Първата е сток срещу DC JDM 4-1 изпускател, втората е на сток срещу Comptech 4-2-1 изпускател. Както се вижда представят се абсолютно еднакво, въпреки че единият е 4-1, а другия 4-2-1.

 

 

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Редактирано от EmZvr
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е със спортен колектор 60 мм външно .АКО НЕ 55 не повече.Аз незнам за какви размери въобще говорите в тема за Д16 .. пускате двувалки.втек и колектори за тях ..

Редактирано от K1r1L
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
@Japanese fever, мога да ти дам още много "частни" случаи. Такова обобщено твърдение за 4-2-1 срещу 4-1 просто не може да бъде направено. Но да кажем, че си прав, че ще превърнем темата в офтопик ! Просто в грешната тема се опитах да опровергая мита.
 
Тази графика я пусках вече, ама айде пак. D16 с изпускател 4-1, интейк и генерация на 3" (76мм). Настроена е с S300 на Dynojet. 124 коня на колелата, въртящия момент е хоризонтална черта. Та въпроса ми е какъв е проблема да се ползва широка генерация дори на Д-серия като изключим шума ?
 
Публикувано изображение
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"От тази графика, кояти си дал, не виждам човека какви ползи има, тъй като колата му сток (D16Z6) си е 125 коня и 106 lb-ft върт. момент? - т.е. той не е спечелил нищо от тези 3" генерация."

Къде са тези 125 кс ? 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Аз също съм решил да правя генерация на моята Хонда, която е Сивик Купе 6-та ген., а мотора е D16Y8. Мотора ми е напълно стоков, както на автора на темата. И според мен за стокова D16Z6/Y8 най-подходящ размер за генерация ще е 50мм външно.

Обаче с резонаторите какво се случва? Колко броя да бъдат, с какъв Диаметър и с каква дължина? Крайното гърне колко да е дълго и проблем ли ще е, ако е с по-широк вътрешен Диаметър спрямо цялата генерация?

 

И въпреки всичко реших да направя едно замерване на моята стокова генерация и останах доста учуден. Двуцевката на изпускатела е 48мм външно, след това единицата става на 55мм външно, после е катализатора и тръбата от него до средното гърне пак е приблизително на 55мм външно и след средното гърне до края всичко е на 48мм външно. Изхода на крайното гърне е на 46мм вътрешно. И сега идват въпросите.

Каква е дебелината на тръбите? Защо генерацията в едната си част е 55мм външно, а в другата си част е на 48мм? И реално цялата генерация на 46мм вътрешно ли се пада съдейки по изхода на крайното гърне?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя грешка колега - вярно тези коне са на вала, на колелата сток сигурно е около 103 коня. Значи този човек само от 3" ауспух е качил 22 коня? Но казвали се как какъв му е интейка, с оригиналния разп. вал ли е? Какви подобрения са правени по двигателя? Ако е така просто слагайте 3" ауспух и качвайте 20 коня - де да беше така леснооо...

На сток кола с 3" ауспух си за никъде, но всеки си знае!

 

Стокова D16Z6, 4-1 изпускател, интейка е Password:JDM PowerChamber, генерация на 3", настройка и това е няма други жокери. Dynojet обикновенно изкарват завишени резултати. В момента същия потребител е вече с портната Y8 глава и Bisimoto level 2 вал и колата е 144whp на същото дино. И сега какво, трябва да сложи 50мм генерация, за да му тръгне колата ли ?
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ф55 или Ф60 външно,евтиният вариант алуминизирана тръба.Гъната или с колена вече по избор,също и с колко резонатора да е .

Лично мнение е това  ;)  също така бих сложил два резонатора,с един си е шумна,особенно ако задното гърне е проходно с тапа.

 

П.П:Огледай фланеца на колектора и назад на колко е ,защото ако е на ф45 се обезмисля всичко  ....

Редактирано от AMD
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Моето лично мнение е, че генарацията трябва да се избира според това колко шумна искате да ви е колата. По-широката генерация не виждам как ще се отрази негативно, а пък и всички проекти се разрастват доста бързо. Надявам се графиката да е била интересна на колегите.  Това е от мен.
 
@Japanese fever, радвам се, че няма какво да кажеш повече по темата. Мисля, че 8 поста бяха достатъчни ;)
  • Нагоре 4
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 И сега какво, трябва да сложи 50мм генерация, за да му тръгне колата ли ?

 

 

 
Колега Вие въобще четете ли аз какво пиша?!?
 
Ето повтарям:

 

 

За мен 3" генерация е адски много, особено за автомобил в сток състояние, за чисто спортен по-може, но пак зависи.

 

Ако ще коемнтирате някаква кола със сумати му и афтър амркет части си отворете Ваша тема и там ще я коментираме. Аз говоря за сток D16Z6, кое е оптимално за размер на генерацията, а вие ми давате за пример кола с 50 коння отгоре над стоковите.

 

Авторът на темата още не е казал дали има някакви подобрения по неговата кола, за да се говори за по-големи от сток генерации. Какво общо има тази кола, която давате за пример с тази на човекът пуснал темата? Може би има същия интейк, същия вал. Аз повече нямам какво да кажа в тази тема.

 

Колата е пълен сток , след основен ремонт има само един интейк с К&N филтър . Казаха ми че ако помисля да слагам турбо на сток двг да сия направя на 55 вътрешно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колектора ще се смея . . . Процедурата е такава слагам нов колектор който ще е 4-2-1 и правя нова генерация . . . Мисля че на 50 вътрешно ще е добре , защото поне за сега нямам замислен проект по нея . Крайното гърне е някакъв Muffler тип пура където са , така купих колата . Гърнето в ниските обороти е доста тихичко, даже почти не се чува , след 2к оборота тогава почва да бръмка :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще правиш турбо мисли за по голямо Ф

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще правиш турбо мисли за по голямо Ф

Ами нямам такива планове за напред . Така че ще е за сток ДВГ , И мисля точно така да я правя , както си споменал в предния си коментар тръби с колена. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този резонатор горе трябва само да решиш колко ще е дълъг иначе входа, изхода ще са колкото ти е размера на генерацията. Вътрешния диаметър също ще е с диаметъра на генерацията ти, тъй като е перфорирана тръба обвита с вата около нея, а не е кух като обикновените. А външния диаметър на резонатора е м/у 76 мм (за вътрешен 44 мм) и 89 мм (за вътрешен 50 мм).

Благодаря за Инфото колега. Като я направя ще постна снимки :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма кво да се чудиш, колектор, ф60 тръби и един резонатор от най дългите или 2..... Нямам опит с 2 не мога да кажа дали е по тиха спрямо с един, ако говорим за отворените гърнета "пури" :DОстави ги тия теории с ф50 че щяла да умре на ниски, ти, като сложиш колектор и генерация много повече + ще усетиш от колкото -А ако ти стане слаба в ниските , тва се оправя с някой по лек маховик, лагването на мотора намаля :) но със сигурност няма да стане по слаба от колкото е сток! 10+ / - коня ПОНЕ ще вдигне тая инвестиция :)

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак почнахте да раздавате конете .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак почнахте да раздавате конете .

Сега защо трябва да търся дино графики да доказвам, че е така , няма смисъл от спор, и знаеш, много добре, че от тва най много се събужда сток хонда! Има си дино графики из интернет, но тия, които имам аз не са от интернет а са от реални коли тука. От 8 нагоре hp качва генерация на д16 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега и аз да се включа малко в темата.Според Вас има ли смисъл на спортен колектор с крайна тръба на 50мм. да се прави по-широка от 50мм. генерация?Щото според мен няма ама да чуя и вашето мнение.Ще  има евентуално и 2 резонаторни гърнета и едно крайно стоково гърне на 50мм. вход,защото не съм фен на бучащите коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е важно според мене и според тебе и според други какво трябва да се прави, важно е, според фактите :D фактите казват, че ф60 вади най много HP 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми беше има ли смисъл на тръба от колектор на 50мм да се слага генерация с по-голям диаметър?Ако колектора ти е с по-голям изход съм съгласен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колектора и тн има предназачение да дадат скорост на газовете. Ако не бъркам (карам по спомен ) при изхода на портовете се гони 80 метра в секунда но това незначи че при изход на 4-2-1 36 мм. трябва да идеш на 57 . Аз лично карам на 52 изход от 1чката на 57 почти до края. Изключае краиния кюнец, вход на 75 изход на 55 .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От тук твърдящите, че 60мм е по-добре за д серия, спрямо 50-55мм, колко от вас са карали един и същ двигател/автомобил (правена д серия) с двата диаметъра генерация?

 

С 60 мм в ниските и средните е доста по-зле, а във високите е съвсем малко по-зле.

Също доста хора се чудят, с крайно тип пура колко резонатора да сложат. Отговора е не по-малко от 2, възможно най-дълги/дебели. В тази комбинация мотора е все още МНОГО шумен. Но поне е търпимо(имайки в предвид, че не съм от хората, на които бръмченето пречи).Относно конете, малко са хората пишещи в тази тема(и в този форум), който са били в хонда средите от достатъчно време, за да помнят първото копие на китайски 4-2-1 изпускател за д серия, с което на дино се извадиха +8кс и +12Нм пикови стойности и гайн на всички обороти.Още най-тясното място, на заводската изпускателна система на Z6 е далеч от 50мм.

Редактирано от LAMER
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, ще си позволя да постна едно видео, в което се вижда какво се случва когато генерацията е голяма.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=fviEMMZY1IA#t=1657

 

Нека да съберем всяка една полезна информация в тази тема и я превърнем в полезно четиво за всички. :)

Редактирано от Георги
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
LAMER, била ли е настроена колата след слагането на 60мм генерация ?
 
Споделям още една графика за разсъждения. Синята черта е D16Y7 с DPFI, изпускател 4-1 и стокова генерация. Червената е същия мотор, open header. Тоест само по колектор, без генерация.
 
Публикувано изображение
 
Редактирано от EmZvr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че по голямо е по добре а ,че 60 е по добре от 50. Тва са моите предпочитания защото д15 мини ме беше с 50 доста по спряло от колкото ф60Интересно ми е за турбо важи ли Колкото повече толкова повече ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това правило не е правило :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложна тема у феисО пише Фсичкоо.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
@Japanese fever, всяко мое мнение все не си го доразбрал и трябва да обяснявам..
 
"Run 5: open 4-1 stepped header
Run 6: 4-1 stepped header, stock cat, stock exhaust (around 1.5” to 1.75”)..
..So in the above example, open header was the best of the 3 runs..."
 
В превод open header значи само колектор без генерация. Та както казах, графиката която постнах е сравнение между афтърмаркет колектор със стокова генерация и колектор без генерация (Run 5 vs Run 6). 
 
Сухата теория съм я чел. На мен ми е интересно да прочета опита на другите или да видя дино графика. На времето и за Б-серията, К-серията и H-серията също са мислили, че 3" генерация им е много голяма. Но отдавна има дино графики, които доказват, че се печели мощност през целия диапазон от обороти с 3 инчова генерация.. За Д-серията обаче аз такова сравнение не съм намирал.
 
Клипа на колегата Георги е много на място. За по-широката генерация си трябва настройка.
 
п.с. Още една графика на D16Z6, сгъстена, с I/H/E и 2.5" генерация. Отново графиката на въртящия момент е хоризонтална линия и мотора е 120whp/146wnm: http://www.d-series.org/forums/naturally-aspirated/116451-took-my-d16z6-dyno-today.html

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, видеото с Импрезата, го дадох като пример, че с по-широка генерация се получава отрицателен ефект, без необходимата настройка. А за сравнение м/у Имреза Турбо и Сивик Д16 и дума не може да става. Обаче едно е ясно, че никой няма да отиде на Дино за настройка, когато тази генерация е 1-та, а може би и последна модификация на стоков мотор. А когато и електрониката е OBD2/А шанса за настройка е =0. В този случай е необходимо ЕКУ-то да се подмени с друго, което може да се настройва, но пък всички целим да постигнем нещо с възможно най-малко средства.

 

Моят извод е, че на стоков мотор, който ще си остане такъв, генерацията трябва да е с размер близък до стоковата или с много леко разширяване в комбинация с 2 резонатора.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...