Jump to content
Колега

D16Z6 глава на D15Z1 блок

Recommended Posts

Колеги искам да сложа д16з6 глава на блок д15з1 втек е,със стоковите бутала(вдлъбнати)Само главата да сменя,нищо друго.Минуса е че мотора ще се разреди много с големите камери на z6 главата и z1 буталата,като за турбо..Та струва ли си ?Като е разреден мотора ще имам ли проблеми?post-27926-0-65178100-1422461250_thumb.jpegpost-27926-0-22988200-1422461270_thumb.jpeg

Редактирано от Колега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само главата колега... Всмукателен и вероятно изпускателен колектор( за второто не съм на 100% сигурен) ще ти трябват... Защото твоя е с един "огромен" дросел и рънъри и т.н. Забележи колко са различни портовете на 2-те снимки които си приложил.

За разеждането: 7,81: 1 то май и за турбо не става... Това е сметнато по калкулатор. Има вариант да замениш биелите и бутелата + главата от з6 и да се получи познатото "mini-me", но играчката става по голяма и по-дебела. 

Съшо може да ти е нужно и ремапване на компютъра...

А за ролките за ангренажа е сложно...  

 

Това е от мен да но съм бил полезен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравех да кажа: със смукател от д16з6 +портнати рънари съм, и цяла генерация на ф55 +4 2 1 колектор, и не настроено еку п28Идеята е да живне колата,без да човъркам надоло(бутала и т.н.)Ама тва разреждане направо ме плаши..П.п. със сичкото това изкара 101.4 кс. на мотора.

Редактирано от Колега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами лесно- бях на дино....post-27926-0-59646200-1422471232_thumb.jpgП.п. тва със стоково еку п07 ограничител 6500об.

Редактирано от Колега
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при тези резултати... Хич не се занимавай... Ще хвърлиш сериозни пари и нерви за + 10 к.с. отгоре. Да сигурно ще се "посъживи"... Но с тези бутала и биели толкова... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Яд ме е, чел съм стари теми на колеги с D15Z1 и секи се е отказал, не пише,или swap ва б16 и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смело да предполжа, че от моето д15б2 бях изкарал 110-115 к.с. ... Модификациите бяха: Д15б2 блок + бутала от d16a9 (двувалка)+ всмукател от з6 + комп, бях стъргал главата дошълнително по челото и раздвижена ролка... По калкулатор 11,1:1. Беше настроена на пътя от един колега който си пада доста добър, но и той вече не се вясва тук... Дърпаше добре(колкото позволяват стокови скорости) гореше малко(заради високото сгъстяване), НО уви блокира... Причина неизвестна... 

Натиснах я да видя колко ще вдигне на магистралата и изгасна при около 5500 оборота с 180 км в час... Спрях, врътхан ключа, запали, но тракаше... Отворихме я... 4 надрани цилиндъра, лъскави основни и биелни лагери... Карах я почти година след интервенциите...Не знам причината... 

 

Обаче ти не можеш да ползваш тези бутала от двувалка поради причината, че твоите биели са 137мм, а не 134 както са на д15б2/7 и доста други. Това имах предвид с тези "бутала и биели толкова". А за главата от д15з1 нямам думи... Много малка горивна камера... Не зная размера на клапаните, В-тека си е икономик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно буталото с биела от д15б2 заспива, +з6 глава мини ми то е готово и другите Части са налични . Идеята е само да пльосна з6 глава. Ма без бутала май няма смисъл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега мисля да сменям бутала и биели с д15б2...четя чужди форуми и маи няма да стане.един казва че стават без проблеми.друг казва че нищо не става :punch:

http://www.d-series.org/forums/engine-building/135413-d15z1-rods.html

 

 за по-лесно обмислям да зема оборудван блок д15б2 ..

 

вече имам

д16з6 глава

смукател з6

изпускател 4.2.1-ф55

еку п28

раз.ролка

моята инсталация и делко са ми обд1 втек

само инжектори 240цц останаха че ся съм с 190цц

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Занимава ли ти се да сменяш после номер на двигател... И други бумаги ако вземеш блок?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никви номера няма да сменям,смисъл тва не ме притеснява.Още незнам какво да правя.Гледам в нета един тип д15з1 блок и з6 глава разреден на 7.8.1 и кара така и нема ядове...ебасиПочвам да мисля за Б16ка вече....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С такова ниско компресионно число икономия, мощност и емисии ще са доста зле. Моя съвет е да я сгъстиш сегашния Д15з1 двигател. Опитай се да увеличиш компресионното число възможно най-много - 11-12:1 и да имаш възможно най-ранни запалвания. Сигурен съм, че ще има драстично увеличение в мощността и намаление в разхода. Помисли как можеш да сложиш агресивен разпределителен вал в тази глава, който да ти дава достатъчно скорост на въздуха в ниските обороти при 12 клапанов режим и също така в 16 клапанов режим двигателя да е достатъчно отпушен. Пробвай да увеличиш максималните обороти и да изнесеш мощността по-високо в оборотите. Тук пружини с по-висок пружинен модул ще помогнат. Ще уплътняват по-добре при лягане на клапана и ще затварят по-агресивно. Това ще ти даде и по-точна работа в по-високите обороти. Помисли какво можеш да направиш със загубите от триене - нискофрикционни покрития по буталата примерно.

До колкото знам излизаш с колата на писта. Ако това ти е целта както и примерно планински пътища - повече от 160 кс. на колелата ще са вече малко излишни. Предвид теглото на колата. Помисли добре относно тоя двигател. Добър и икономичен двигател е. Има потенциал за мощ. Щом Д14-ки могат да вадят по 160 коня на колелата БЕЗ ВТЕК. Значи и ти ще можеш.

  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо ма бая термини си объркал в горе написаното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То цялото мнение си е сбъркано  :spam:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре, помогнете ми да се уточня и да науча нещо.

  По отношение компресионно число - колкото по-високо е то, толкова по-голямо е КПД-то на ДВГ. Температурата и налягането в цилиндъра са прогресивно по-големи.

Така нареченото предварение или запалване на гориво-въздушните смеси - ГВС или по-точно горивото изисква време, за да може да изгори напълно. Това е и причината поради, която свещта подава искра преди горна мъртва точка или преди 360-те градуса завъртане на коляновия вал. (В конкретния случай говорим за редови 4 цилиндров двигател) Кога свещта подава искра зависи от количеството наличен въздух, гориво-въздушни смеси, ъгловата скорост на коляновия вал и още куп други детайли в работата на двигателя. Теоритично пиковото налягане в цилиндъра ще има в момента, в който изпаренията на течното бензиново гориво се запалят и са напълно разширени, а буталото е в горната си мъртва точка.

  Под агресивен вал имам предвид разпределителен вал с по-дълъг престой и по-голямо проникване в горивната камера. А моята идея е такава, че в 12 клапановия режим на икономичния ВТЕК да има леко увеличение в престоя и проникването на клапана, както и в 16 клапановия режим.

  По отношение пружините на клапаните - Пружините имат пружина константа. Мерна единица кг за мм; тон за см; както го смята човек. Пружините на клапаните имат налягане, което от производителя е оказано, за да може клапана да уплътнява херметически горивната камера. Пружините с по-висока константа (повече сила за единица деформация) ще имат по-голямо напрежение с, което ще притискат пружината към леглото си.

  При меките пружини се наблюдава явление "плаване". Пружината е достатъчно мека във високите оборите, за да не може да се завърне в първоначалната си форма. Гърбицата на вала я натиска, в момента на компресия тя се компресира, но разгъването й е прекалено бавно. Гърбицата на вала иска да я компресира отново, но пружината все още се разгъва. Колкото по-твърда е пружината толкова по-добро поведение ще има във високи обороти, но както "запалването на ГВС" така и тук баланса е важен.

По нискофрикциони покрития имам предвид покрития от тефлон примерно по страните на буталата, които се трият в цилиндъра. Англичаните им викат поли.

Това имах предвид аз в горния си пост.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що е то степен на сгъстяване и що е то комресия и имат ли те почва у нас. Само ще вметна че неможеш дасгъстяваш колко ти е кеф.И що е динмично и статично и де се ползват

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресионно число и комресия имат връзка, но са две различни неща. Комресионно число е отношение на обеми. Комресия е налягане - сила за единица площ.

Не можеш да сгъстяваш колкото ти е кеф, но двигателите с принудително пълнене, където налягането на изходящата турбина е над 1 атмосфера, наляганията в горивната камера са със сигурност по-големи от тези при ДВГ с високо компресионо число. Не можеш да сгъстяваш, заради ограниченията в материала, от който е изградена горивната камера. В случая стомана и алуминии.

Статично компресионо число взема отношението между обема на горивната камера при буталото в долна мъртва точка и обема на горивната камера при буталото в горна мъртва точка. Динамично комресионо число е съотношението на тези два обема при взети деформации на горивната камера, удължение/скъсяване на биелата и т.н..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, помогнете ми да се уточня и да науча нещо.

  По отношение компресионно число - колкото по-високо е то, толкова по-голямо е КПД-то на ДВГ.

 

Тука леко се обърка . Давам ти веднага пример с дизелите .

Не знам защо през цялото време наричаш степента на сгъстяване "компресионно число", но за да ме разбереш по правилно ще ползвам твоя термин .

При атмосферните дизели компресионното число обикновено е 22- 23 : 1, при турбодизела това число е 18- максимум 19:1, КПД-то при вторите е доста по високо . ;)

 

Компресионно число и комресия имат връзка, но са две различни неща. Комресионно число е отношение на обеми. Комресия е налягане - сила за единица площ.

Не можеш да сгъстяваш колкото ти е кеф, но двигателите с принудително пълнене, където налягането на изходящата турбина е над 1 атмосфера, наляганията в горивната камера са със сигурност по-големи от тези при ДВГ с високо компресионо число.

Тука още повече се обърка . :)

Хем знаеш, че степента на сгъстяване и работната компресия са като дупе и гащи, :)  колкото по голямо е едното, толкова нараства и другото, хем твърдиш, че в по разреден мотор работното налягане е по високо отколкото в мотор с по голяма компресия .

Пак ще дам прлимер с дизелите .  Турбинираните които са с по ниска степен на сгъстяване, обикновено правят към 25 атмосфери налягане в камерата, чистия дизел понеже е по сгъстен (с по високо "компресионно число") прави налягане от сорта 32- 35 атмосфери .

И тук следва въпроса с повишена трудност: Как според теб, турбината с 1 атмосфера налягане, ще повиши компресията  с повече от 10 атмосфери, та да станат наляганията  в цилиндрите на турбодизела

 

със сигурност по-големи от тези при ДВГ с високо компресионо число.

Грешката ти идва от там, че мислиш "По отношение компресионно число - колкото по-високо е то, толкова по-голямо е КПД-то на ДВГ",  а КПД-то на двигателя е толкова по високо, колкото по добро изгаряне се получава в него, при възможно най ниски обороти .

А най добро изгаряне се получава с повече кислород и основната задача на турбината не е да вдига степента на сгъстяване и компресията, а да пълни цилиндрите с повече кислород .

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Разводнихме темата на човека.

Дали ще се каже степен на сгъстяване или компресионо число няма значение. Двете са едни и същи. Степен на сгъстяване е това, което горе описах. Съкратено ще го наричам "СС"

Дизеловите двигатели работят по различен начин спрямо бензиновите. Особено ако сравняваме бензинов двигател с впръскване на горивото през всмукателните отвори ( пълна инжекция). Сравнението между дизелов и бензинов двигател е некоректно, но ако ги сравним. Ако дизелов двигател ползва СС 9:1 КПД-то му ще падне драстично. Причината двигателите с принудително пълнене да има по-голямо ефективността на пълнене е ,че атмосферния двигател разчита на разликите в атмосферното налягане и налягането в цилиндъра. В този ред на мисли атмосферните двигатели имат ефективност близка до 100-те процента и могат да я надвишат, но това се случва при състезателните двигатели, при които рестрикциите са много малки.

От другата страна двигателите с принудително пълнене надвишават 100% ефективност и лесно могат да стигнат 200%.

Под ефективност на пълнене (volumetric efficiency) е отношението на действителния обем въздух постъпил в камерата разделен на теоритичния обем на горивната камера.

Когато пълниш горивната камера с повече от обема, който теоритично тя е, наляганията в горивната камера се увеличават драстично. Това е причината двигатеите с принудително пълнене да произвеждат значително повече въртящ момент и мощност и то в по-ниски обороти.

Бензиновото гориво е много по-летливо и по-лесно се запалва спрямо дизеловото. Поради спецификата на двете горива бензиновият двигател трудно може да ползва СС такава като на дизеловия двигател. Причината е самозапалването на горивото при високи налягания и температури в горивната камера. При дизеловите двигатели горивото се подава в цикъла на сгъстяване. Докато при пълната инжекция горивото се подава при цикъла на смучене.

Този начин на горивоподаване се нарича хомогенно. Горивоподаването при дизелите е стратифицирано.

КПД на ДВГ се определя от отношението - Количество топлина отдадено към количеството приета топлина.

Определено чрез компресионото число или според теб степен на сгъстяване - 1 - (СС (на степен 1 - гама)). Където гама е специфично топлинно отношение на постъпващия в камерата въздух.

Определено окислението на бензиновото гориво ще му помогне да взаимодейства и да изгори, но ДВГ имат голяма полза в температурата на постъпващия въздух първо заради кислорода, които ти каза и второ заради ефективността на пълнене. Всъщност има още ползи, но тук говорехме за СС и отношението й към КПД на ДВГ.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хем констатираш, че темата се разводнява, хем продължаваш да разводняваш . ;)

Отделно пак бъркаш с  понятието "пълна инжекция", при пълната инжекция няма никаква разлика от дизела, освен запалителните свещи, които възпламеняват бензина и малко по ниската компресия, за да се избегнат детонациите от самовъзпламеняване на бензина .

Такива мотори са ГДИ на Мицубиши, FSI  и TFSI при Ауди, и на последък и други производители започнаха да залитат към тях, точно заради високото КПД .

Пак ти казвам, няма значение бензин- дизел, турбина с работно налягане 1 бар, няма как да повиши налягане в затворено пространство, което е доста по високо от този 1 бар, тя само повишава наличието на кислород в цилиндъра .

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми помагате колеги!Даите мнение за сток мотор д15з1 с степен 9.3.1 мисля че беше, +турбина тд04 или по-малка,инжектори 240ццМотора ще се развърта макс до 7000об. Че стоковите пружинки не издържатЕку п28Каква турбина е подходяща да развърта рано,ясно че ще е малка но по- конкретно,модел и т.н.Се пак ще е на 0.4 бара максБиелите ги дават да държат 0.5 0.6 бара (137мм) ама само по-принципНужни неща:Турбо нз какво..Кулер и пътищаИзпускателИнжектори 240ццЕку п28Кихалка блоу офф де

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТЕмата си стана хубава. Когато има спор е добре. Сега защо мотор д15з1, каква глава и аако знаеш каква .ако е стоковата кратуна защо тя ако е друга пак. Държал ли си в ръцете бутало от икономик и мислиш ли че може да издържи. Целия сетъп нещо ми е неясен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

фене с тебе съм говорил много по тая тема и конкретно D15z1 ма явно не помниш (по телефона) та точно ти ми каза първи на Z1 блока да сложа бутало с биела от Б2 и З6 глава и стаа мини ми нали..обаче решихме че е много по лесно направо оборудван д15б2 блок да си зема

та идеята като цяло е мини ми.

обаче не разбирам много и ми казаха че нали з1 е със 137мм биела и като сложа от б2 бутало с биела тя е 134мм и дефакто буталото после ще е с 3мм надоло  смисъл нема да е наравно с блока горе... и може би кол.вал е друг

аз мислех че буталото на б2 го конпенсира тва

 

обмислях турбо само защото няма да отварям мотора...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали не мислиш че съм те излъгал сам си си написал отговора.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не, естествено.  на тебе вяра имам на 100%

 

 

ама вече секи втори разбирач и дрънкат грешни неща..

но ако слагам б2 каранти задължително  ще трябва сегменти-биелни и основни лагери -основен ремонт и плюса че ще имам практически нов мотор

ама основното е че тва не мога да го направа сам и трябва да търся човек

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси за отделеното време

вече съм взел глава от д16з6 и всичко нужно за мини ми

 

турбо няма да има отказах се

 

делемата е биели и бутала от б2 или направо оборудван блок б2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси за отделеното време

вече съм взел глава от д16з6 и всичко нужно за мини ми

 

турбо няма да има отказах се

 

делемата е биели и бутала от б2 или направо оборудван блок б2

Ако ще сгъстяваш над 10:1 помисли и за допълнително охлаждане на маслото, да не се чудиш после като колегата който първи ти писа в темата, защо са задрали буталата . ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Ако ще сгъстяваш над 10:1 помисли и за допълнително охлаждане на маслото, да не се чудиш после като колегата който първи ти писа в темата, защо са задрали буталата . ;)

 

Т'ва пък въобще не ми е хрумвало... В смисъл аз го отдадох изцяло на маслената помпа... И не бяха само буталата задрали.

 

Пък и нали бях с MOTUL... НЯМА КАК ДА БЛОКИРА с Motul :D :D  ... Де*ба прехваления Motul... 

Редактирано от civicgonemad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко хиляди километра е бил само той си знае... По спомен на километража пишеше над 200 хил. Но в случая това не е от значение... След ремонта и в-тек главата, я карах малко над 20 000 км и си вървеше добре... 

 

 

 

Марто, какво трябва да значи това?Питам, защото знам коли сток над 10:1 компресия, които намат охлаждане на маслото.

 

Не се знае дали нямат или просто ти не знаеш, че имат... Дори V-tecE имат охладители на маслото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какви са тези охладители? Да не се бъркаш с охладители на буталата, което е съвсем различно?А относно твоя ремонт, ако си сменил само сегменти и шийки нс биелите, това не е основен ремонт и всички други лагери + буталата си остават на 200+ хил. км.

Ша знам, че не е основен ремонт...

 

И кой ще се се нагърби да монтира маслени пръскалки на кола от която очаква да изкара 110-120 коня... Ти се бъркаш тук. 

Разрови малко в нета има подробни диаграми на тея охладители... Стига съм ти трупал мнения... Вкарахме я тая тема в девета глуха да се чуди човека кво да прави...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги искам да сложа д16з6 глава на блок д15з1 втек е,със стоковите бутала(вдлъбнати)

Само главата да сменя,нищо друго.

Минуса е че мотора ще се разреди много с големите камери на z6 главата и z1 буталата,като за турбо..

 

Та струва ли си ?

Като е разреден мотора ще имам ли проблеми?

 

Публикувано изображениеreceived_811341752288267 (1).jpegПубликувано изображениеreceived_811341762288266 (1).jpeg

Според мен най добрия начин да си подобриш колата е следният:Публикувано изображение

 

Направих то отдавна и мисля че всъщност може да ти е доста полезно ако имаш финансовата възможност. Тъй като по времето по което го направих много правих разни излишни таблици и всякакви  глупости е малко поразбъркано но може и да свърши работа. Имахме спор с баща ми дали само с принудително пълнене мощността може да бъде(почти) удвоена и аз го надрасках набързо в ms paint и след това си го съхраних. Но ще трябва да си разредиш двигателя и да му сложиш някой aftermarket части за да функционира OK.

Редактирано от preskototo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tе тука си много прав беше пуснал и линк.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той човека курсови работи пише и ги споделя. :DНаправил си е сайт и за тунинг. Явно ще влиза в бизнеса.

Макар, че коментара ти е(най-вероятно) с цел обида бих искал да разбера дали има нещо неправилно на скицата. Ако си мислиш че си саморекламирам сайта не е така. Сайта е изтрит и си седи така от вчера вечерта. Давам идея и се почва: 

"Той си се подписва""самореклама""глупости няма как да е така" и т.н.

Човека търси начини, давам му идея и вече се почва. Наистина в началото като се регистрирах плямпах някои измишльотини, но пък от едно известно време(няколко дена) не съм казвал нищо неправилно(камо ли пък нередно). Като ще се аргументираме поне си направете труда да е нещо по темата. ДОРИ и да беше неправилна(скицата)човек сам си решава дали да пробва или не. Може някой да каже "не е така"  и да се обоснове и толкоз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи само тва дипломната ти работа ли е?

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...