Jump to content
B.Pavlov

Honda Ej8. Черното купе.

Recommended Posts

Здравейте отново банда, ето че след 4 години е време да изтупаме темата от прахта.
Една кола, мечта и етап от живота вече приключиха окончателно на 16.07.2021 ''черното купе'' приключи своя житейски път и беше предадено за желязо.

След мен колата смени няколко собственика, всеки от тях имаше собствено виждане за нещата и идей, някои добри други не до там и като прибавим годините които бяха минали. Крайният резултата беше една зле изглеждаща, амортизирана и невървяща кола. (Нямаше детайл без забележки по боята, още един удар в задницата, вежди(обърнати с чук) салон в окаяно състояние, мотор събран от няколко различни д-серии. За щастие последният собственик на колата излезна изключително разумно и разбрано момче и след близка среща с бордюр решихме, че е крайно време да сложим край на мъките на колата :D
Имах големия късмет да получа възможноста да участвам в разглабянето на колата от до, свалиха се всички ценни и останали ''здрави'' части докато не остана едно голо купе, благодарение на което няколко други хонди получиха необходимите им части.
Междувременно след дълга пауза се върнах в хонда клуба с още 2 купета от марката, 6-та купе Ej8 D16Y8 и след това 5-та купе Ej1B16A2, но за тях малко по-късно.
Ето няколко снимки от последните мигове на 1-вата ми хонда.
224126352_1151413368674538_295782756080334122_n.thumb.jpg.ed6f94d7e44e76e294d8ce618587cef6.jpg228367049_4109575605798789_7260551995608199267_n.thumb.jpg.a2e9c978f8802df5c732bc0f50a9e657.jpg228011863_1278182425950740_446783262420422659_n.thumb.jpg.1cca89dc773e5b7104168b665a4a6c1c.jpg165101989_279969253598268_2727579717901076808_n.thumb.jpg.aead2afd951ee2930a3073d363f46ccd.jpg165260398_1196988257424887_1393348258563056539_n.thumb.jpg.c9727793d8b96acb967c75ab4e8a9188.jpg217957383_972423326929750_3163132467164370211_n.thumb.jpg.6d9ec6bde453aa8c07b0e8117d0b420b.jpg217507020_4129404037141732_7764916086394573885_n.thumb.jpg.96c65cb5bdf43ee00d171f30f87fb6e5.jpg211801659_143579451189420_2594942571701775366_n.thumb.jpg.6e1c96bfc565cd6524feb5c0da90b436.jpg212432604_952726555509513_8159605316219485333_n.thumb.jpg.8e42558f183609d988a19d7a8c639664.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Част 3- B16A2
Общо взето след 2-рото черно купе бях решил, че за мен Хонда е затворена книга и не бих се върнал освен за някое S2000, но явно още не сме дораснали до там .
След една разходка до Калояново и скучаене на Пежо събора видях въпросното купе да се продава в един от сайтовете, на шега и майтап се видях с човека и огледах колата внимателно в хубавия град Пловдив. Бившият собственик бил голям мераклия с тази кола. Доста от нещата които е направил по колата не ми се нравят, но определено се е постарал с всичко което е имал като идея. След тестдрайва, останах приятно изненадан от това как върви колата. Бях карал няколко Б16-ки в 6-та ген, но тука ми допадна определено. Една седмица размисли и страсти и се озовах в Пловдив с пари в ръка.
И на 7-ми юни се прибрах с това IMG_20210607_191326.thumb.jpg.9543be61668114eb037ec40d8a2003b8.jpg IMG_20210607_191312.thumb.jpg.5a8456ab931222651a1bb1e9da302519.jpgIMG_20210607_192052.thumb.jpg.ab1256fbc9a2367db024112f98ce3991.jpg
 

Сивик 5-та 1995-та фабрично с Z9-ка, сега с Б16А2. Цялостно пребоядисана и изкърпена отзад. 282 мм предни дискове, задни дискове, подлакътник, VTi километраж, VTi разпънка на магарето, панелен филтър. Газов инжекцион, и аудио изпълнение в багажника . Всичко звучи супер нали е да ама не, основните ''проблеми'' на колата които остановихме са следните, мотора тече доста отвсякъде, 5-та скорост хърка + други дребни дразнещи неща.
Още същата вечер си сложих белите BSA-та и започнах да свалям разни ненужни неща от нея. Разполагаше със пълен набор от неонови светлинки навсякъде, по купето, както и всяка една възможна крушка беше синьо-лилава.
Започнах да се возя с колата когато имам свободно време и малко по-малко да оправям нещата които ме дразнеха в нея. Прегледахме колата в сервиз обстойно и постепенно започнах да и оправям леките проблеми. Най-важното е, че беше непокътната откъм ръжда и удари, както и дъното на колата беше перфектно. Едно първоначално обслужване IMG_20210703_152944.thumb.jpg.a8142ec8f82c1f7166fdff20dc5b1f3a.jpg + ОЕМ свещи, антифриз и няколко шарнира. Добавихме полиуретан на ск.лост и рейката. Мотора на колата доста подскачаше поради факта, че този който беше премахнал компресора за климатика беше махнал и стойката му както и успокоителния тампон. Намерих стойка която премина през леко освежаванеIMG_20210820_174951.thumb.jpg.5720ebd89dfd02d828fd5b9958f3721b.jpg и всички тампони по мотора ги подменихме с нови и ги напълнихме с полиуретан.IMG_20210812_170807.thumb.jpg.bd3e9893ea91e3bb14915c8e23ae3fe4.jpgIMG_20210821_095726.thumb.jpg.47a123bfa67a52e914256d15ead16b41.jpg.
Междувременно карах колата в този и вид
IMG_20210626_153909.thumb.jpg.22ba07556c975dcbfa48db5adb106524.jpgIMG_20210626_153924.thumb.jpg.45f7f0a31dd8acb30a5b2bcf812f9b86.jpg.
 

 

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Междувременно, леко освежих спирачните апарати с една черна боя и нови водачи, тъй като имаше доста дразнещо дрънкане при преминаване през неравност.IMG_20210906_133115.thumb.jpg.c6d57c647e600645cdf307ef6028ca64.jpg
Всичко изглеждаше доста добре, но имаше много леки точици ръжда по задните панели и знаех, че сега е момента в който да се вземат мерки.
Разглобих колата, външно и вътрешно цялата и я пратих при тенекеджията.IMG_20211001_132940.thumb.jpg.c5737b17065a25b9c15260ea89d3b73d.jpgIMG_20211001_132951.thumb.jpg.80240b2b8a4eb0c6579b0ef35a368c76.jpg На левия панел се изкърпи едно малко парче, а десния само се изчисти. Боядисаха панелите в камера и се получи доста добре. 1585910778_viber__2021-11-24_15-58-13-004.thumb.jpg.c2676d2ad0703495dc5851b1cd0449a2.jpg1213772786_viber__2021-11-24_15-58-12-795.thumb.jpg.08498ba799704aa377b627c6cc899666.jpg
След това дойде мойта работа. Отвътре измазах колата с продукти на Fertan и я изпръска
х с парафин под праговете.IMG_20211125_203439.thumb.jpg.0fdcdc50fa86da43dbed21dd5a3dd0a5.jpg
Вътре така и така беше разглобе
на, всичко се изчисти и се премахнаха няколко излишни инсталации за музика :DIMG_20211126_193149.thumb.jpg.2280dd3fbbd54ef525c15e13bae487be.jpg

Започна едно бавно сглабяне с набавяне на липсващи щипки и крепежи, салона се изпра цялостно, всичко се приведе във възможно най-свежо състояние, но за жалост чужди намеси и годините са си казали думата.
Намерих доста трудно стелки за модела и китайските педали се замениха с нови гумички.

IMG_20211128_164031.thumb.jpg.b47a4b85581d77fcc1d4e74a4e0b7f9e.jpg269909143_250172727201854_3322890248481656178_n.thumb.jpg.8ccf8580d69228e2c89bbf1bf80be7c0.jpgIMG_20211128_175423.thumb.jpg.e15b7c9af2ef9c19a48122d727cd71d1.jpg269887679_450069343240824_1570931334042165769_n.thumb.jpg.c1a821b05ef2430038acc97a87154fc4.jpg269803179_589645015462072_503134873686940185_n.thumb.jpg.facc626adeb68da1a3408ccd204b2ab1.jpg

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Големи адмирации за желанието и възможностите, с които се развива този проект! Може ли малко повече подробности относно хромирането на емблемата, че ми стана интересно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още ми липсва черната, хубава кола беше, нека и зелената да пребъде!

Боби N1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...