booba 1 #1 Публикувано 16 Януари, 2015 Здравейте,Имам Rover 400 1999 D16B2E автоматик и искам да ви задам няколко въпроса.- съмнявах се ,че колата губи антифриз и затова отидох на газ анализатор и ми казаха, че всичко е наред и колата работи много добре.Причината за моето съмнение бе ,че в разширителното казанче нямаше никакъв антифриз. Четох във вашия форум да долея до минимум и да следя.Така и направих: сипах на минимум, запалих за 10 мин...загасих и на следващата сутрин тя си бе прибрала минимума и бе оставила 1 cm антифриз в казанчето. Отварям радиатора и бе пълен до горе. Карах колата по-този начин (без да доливам-само следях) и като загреее тя си качваше нивото под или над максимума с 1 cm според карането ми. След като я загася и на следващата сутрин я проверя тя си бе прибрала антифриза : един път на минимума, друг път под минимума, между минимум и максимум или направо 1 cm антифриз в казанчето. Днес се затопли времето антифриза беше на минимум и я карах 30 км - ръчках я за да видя какво ще бъде нивото. Паркирах и гледам нивото на антифриза беше над максимума на 2 cm от капачката на разширителното казанче и като съм завивал и преминавал през неравности, леко бе преляло през капачката.Освен, че ходих на газ анализатор, проверих маркучите и си бяха меки, работи двигателя равномерно и не си мени оборотите.Според вас така описано от мен, колата наред ли е ? Възможно ли е да има повече антифриз ? Аз си обяснявам следното: При ръчкане-топло време, антифриза се разширява и това което не е нужно го изхвърля в разширителното казанче и като вдигне нивото над максимума на 2 cm от капачката на разширителното казанче и като карам в завои, неравности, спиране на светофари и се разклатушква антифриза, преминава през гърлото на казанчето и прави нещо като теч. Днес специално бе много малко, но всичко това нормално ли е ?Сега се сетих още нещо : След като паркирах, развинтих капачката на разширителното казанче и се чуваше как засмуква антифриза на загасен двигател. Щом прави вакум значи не би трябвало да имам проблем с гарнитура ? Преди имах Rover 416 1997 с К-Серия. 5 години бе каран и антифриза не се менеше- зимно стои на едно ниво, а лятно време на друго. Знам, че при хондите е друго и за това ви моля да ми обясните така описано от мен , дали всичко е наред.БЛАГОДАРЯ ВИ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Version84 29 #2 Отговорено 16 Януари, 2015 Най-вероятно е от капачката на радиатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #3 Отговорено 16 Януари, 2015 Смених капачката и пак си е същата работа. Ако си я карам така, ще направя ли някакъв проблем ?Много бих искал да се срещна с някои от форума, човек с хонда и да я погледне.Благодаря ви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #4 Отговорено 16 Януари, 2015 Щом на празен разширителен съд като загрее ти го пълни догоре не е нормална работата.Вероятно имаш пропуск в гарнитурата ама е малък още.Пробвай да налееш силен парфюм в антифриза и като покараш стой на аспуха ще усетиш ли миризма.Това с меренето на газовете е пунта мара. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #5 Отговорено 16 Януари, 2015 На празен разширителен съд долях до минимум.Запалих я за 10 мин и я изгасих. На сутринта този минимум го нямаше и бе останало 1 см антифриз в казанчето. Отворих капакчката на радиатора и видях, че е до горе антифриза.Карах я така през студените дни и антифриза се вдигаше на максимум или между максимум и минимум. А когато я проверявах на студена кола, антифриза беше на минимум, м/у мин и макс или под минимум . Т.е не губи антифриз Отделно като развинтих капачката на разширителя чух звука как си прибира антифриза в радиатора след като я загася. Има вакум Само днес се случи това : На студена кола антифриза беше на минимум и в топлото време и повечето ръчкане антифриза се качи на 2 см от гърлото на капачката на разширителя и леко бе оляло, защото в завои се клатушкаше, спиране на светофари и т.н. Явно си бе загряла както трябва, заради топлото време и т.н. А преди в студа не го вдигаше толкова много. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #6 Отговорено 16 Януари, 2015 Смени капачката пак или с колега за проба! Това за вакуумите дето обясняваш не го разбрах - в казанчето няма такъв. Меки маркучи - скапана капачка... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #7 Отговорено 16 Януари, 2015 Преди малко проверих колата.Все още не бе изстинала / 2 часа на паркинг/ и гледам антифриза в казанчето бе на максимума или малко над него, а в радиатора няколко милиметра от питата не бяха покрити с антифриз.Запалих я и карах 10 км. Паркирам и нивото на антифриза беше над максимума 3/4 см под гърлото на капачката на разширителя. Нямаше оливания и т.н. Реших да отворя капачката на радиатора докато колата е гореща, притеснявах се да не ме олеее, но нямаше такова нещо.Така сега вече разбирам, че когато е под минимума- радиатора е пълен до горе, а когато е на масимума не е пълен.За вакума исках да кажа,че като загасиш и отвориш разширителя чуваш как маркучето засмуква антифриза за да го сложи в радиатора. Иначе маркучите не са чак толкова меки, но не са твърди като камък.Аз съм от София. Имали колега ,които има желание да я провери. Ще почерпя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #8 Отговорено 16 Януари, 2015 Радиатора винаги трябва да е пълен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #9 Отговорено 16 Януари, 2015 Е трябва, но при мене когато казанчето е на минимум или под минимума си е пълен до горе радиатора. А когато е на маскимум или над маскимум не е пълен. Обяснете ми какво да направя, къде и е проблема ?След каране вечерта и на следващия ден когато колата е студена гледам антифриза е на минимум или под минимум, радиатора е пълен, но не до капачката, а малко под страничната дупка на маркучето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #10 Отговорено 16 Януари, 2015 (Редактирано) Ми колко пъти, клапаните на капачката следят налягането в системата и тяхна грижа е радиатора да е винаги пълен, винаги. Редактирано 16 Януари, 2015 от s.s.d.d. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #11 Отговорено 16 Януари, 2015 Добре.Ако има някои колега със свободно време да се видим през събота или неделя и да пробваме с друга капачка ?Иначе сега като я оставих да изстине 3 часа. Антифриза от най-горно положение слезна на максимума. Радиатора бе се напълнил с толкова за колкото е изстинала-върнала. Т.е питата беше залята. Запалих колата за към вкъщи и карах 10 км и я поръчках, но не успях да я загрея колата толкова, че да се отвори втория кръг, защото като спрях пипах маркучите и долния си бе леко топъл за разлика от горния. Гледах нивото на антифриза и си бе заковал пак на максимума без да мръдне.Ако е от капачката, защо не го направи отново проблема с повишаване на нивото в казанчето над максимума ?Благодаря за вниманието ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #12 Отговорено 16 Януари, 2015 Според мен ако ти беше духнала гарнитурата щеше по бързо да ти свърши антифриза,да пуши отзад бяло като мъгла и да загрее колата!Носи в теб винаги шише за доливане ако загрее да имаш да долееш и да се прибереш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #13 Отговорено 16 Януари, 2015 Колега,Карам я от 3 месеца и ако имаше някакъв проблем с гарнитурата щеше да прави така както ти описваш.Изминал съм около 2/3000 км и колата си върви. Не пуши, държи обороти, маркучите са добри - нито меки, нито твърди, като камък.Когато я взех забелязах, че ми пръскаше антифриз на въздушния филтър - кутията. Оказа се ,че маркучето се е отхлабило.Стегнах го и спря да пръска, но остана този проблем:Когато отваря втория кръг и загреее колата, вдига антифриза над максимума близо 2 см от гърлото на капачката на разширителя.Така все си я проверявах и един ден забравих да сложа правилно капачката на радиатора. Карал съм я така 2 км и видях, че е избивало през отвора, но добре, че бе студено за да видя парите и да не прецакам нещо. Сипах на максимум и си я карах така, пак си вдигаше нивото в казанчето, пак преливаше из светофари и т.н. Започна да спира с това преливане и си казах, явно е имала антифриз в излишък. Карах известно време, после времето се застуди -10/ - 15 и я зарязах за няколко дни. Проверих антифриза и го нямаше в казанчето.Четох във вашия форум да долея до минимум и да следя. Така и направих: на студен двигател долях в казанчето до минимум. Запалих за 10 мин и я изгасих. На сутринта бе оставила 1 см антифриз, а в радиатора бе пълен до горе. Продължих да си я следя:Един ден на студено е на минимум, друг път е м/у мин и макс, случвало се е и да бъде под мин с 1см антифриз, а в радиатора е добре.Един ден на загрял двигател-ръчкане,градско каране антифриза е м/у мин и макс, над максимума с малко или чак до гърлото...но не преливаше в завои и светофари.Днес преля с малко, но времето бе меко и антифриза бе 2 см от гърлото на разширителя.Избърсах,изстина и пак я карах, изстина пак проверявам, няма преливания, а антифриза малко под гърлото с една идея по-добре. На загряла кола отворих капачката на радиатора и си мислих ,че ще ме пръсне еми нееее, но виждах питата. Оставих я 3 часа и нивото спадна на максимум, а в радиатора питата вече беше залята.Запалих я за към нас и колата пак си бе на макс, но отвън е яко студ, не се бе отворил достатъчно втория кръг.Имам една молба към вас. Човек, които кара хонда и разбира да я погледне и да си каже мнението.Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #14 Отговорено 17 Януари, 2015 Така както описваш, на мен ми изглежда като недобре обезвъздушена система или като неработеща капачка на радиатора. Определено нещо не ти е наред по колата, но такъв точно случай дето ту има ту няма, не съм чувал. Аз имах до скоро много голям проблем с антифриза, но при мен капеше от водната помпа, и след смяната й, и напълване с антифриз, всичко се нормализира. Но докато разбера какво става, колко допълвах и се чудех къде изчезва. Първите съвети, които получих бяха за капачката на радиатора естествено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
longfinmako 14 #15 Отговорено 17 Януари, 2015 И аз си мисля същото като колегата Мишо.Става някаква игра между радиатора и казанчето.Няма резервни места в системата,че да ти пълнят казанчето.Само оригинална капачка слагай,иначе е тото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #16 Отговорено 17 Януари, 2015 (Редактирано) Колеги,Днес на студен двигател я паля с отвинтена капачка на радиатора. Изчаках я да влезне в обороти и тогава да поддържам 2000 оборота. Та антифриза още студена, влизаща в обороти се надигна и започна да прелива, като направи едно балонче и се върна (спря да прави балончета) и когато започна да загрява пак се надигна и направи още едно балонче.Така докато загряваше станаха 4 и започнах да я ФОРСИРАМ 2000/2200 появи се едно балонче и чак след 30 секунди второ, веднага трето и спря. Форсирах повече и се появи още едно.Само да допълня, че когато влизаше в обороти балончетата бяха по на често( все едно изкарва въздух), а като загря и я форсирах намаляха и както казах на 30 секунди, като само веднъж ми изкара 2/3 едно след друго и чак след 30 секунди още едно докато я форсирах повече.Това което забелязах, е че балончетата нямаха никаква миризма... Антифриза не вреше, кипеше и т.н ..Да не би случайно да имам въздух в системата. Иначе днес проверих антифриза и си беше на минимум, а радиатора почти пълен След този експеримент нз колко антифриз е преляло и сипах до максимум.Ако има свободен колега от София да я погледне ще съм мн благодарен . Благодаря ! Редактирано 17 Януари, 2015 от booba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги 68 #17 Отговорено 17 Януари, 2015 Щом се повдига антифриза и прелива значи, че помпата си върши работата. А щом ти излизат и балончета е ясно, че имаш въздух в системата. Според мен проблема е започнал точно тогава, когато си забелязал, че ти избива антифриз от маркуча и си затегнал скобата, което ще рече, че се е нарушила херметичността на системата и това води до непълна система и наличие на въздух. Аз си мисля, че с едно хубаво обезвъздушаване на отворен радиатор всичко ще си дойде на мястото. Махаш капачката на радиатора, палиш и чакаш да загрее и да пусне перка няколко пъти докато излезе въздуха от системата. Това е, което аз мисля по въпроса. Но нека и други колеги се изкажат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #18 Отговорено 17 Януари, 2015 (Редактирано) Маркучето което оправих е маркучето което влиза в разширителя. Не беше сложено добре и горната част на капачката мърдаше нагоре - надолу и когато радиатора върне антифриз в разширителя от луфта м/у пластмасата на капачката и маркучето пръскаше антифриз по кутията на филтъра. Тогава незнаех за маркучето и реших да си сменя капачката и забелязах, че старата е 0.9, а новата е 1,1.Днес,ви споделих, че на студена кола отворих капачката на радиатора и държах 2 000 оборота. Освен да прелива антифриза и да покаже балончета в началото бе едно, после още едно, но през период от време докато стигна 4, а когато загря и виждах парите на антифриза се показа едно, след 30 секунди второ, после трето и четвърто наведнъж, а петото пак след 30 секунди и така.Разбрах от форума, че ако отворя капачката и оставя да загреее и антифриза започне да кипи, да ври, да има мирис на бензин значи е гарнитура. При мен антифриза си бе нормален и имаше балонче на определени периоди. Държах я така 2 мин загряла.Отделно преди един месец бях направил грешката да не сложа правилно капачката на радиатора. Карах я 2 км и добре, че бе студеното време за да видя парите. Това което забелязах, че бе опръскала, но нямаше никакво свистене, бълбукане, кипене и т.н. Долях си антифриз и я карах до сегаСпоред вас ако имам някакъв проблем с гарнитура щеше за три месеца да си го покаже ?- първото ми съмнение бе когато видях разширителя празен. Да, но 4 дена не бях я карал, а и отвън бе - 10.... Антифриза се е свил и направо в радиатора. Реално до тогава незнаех колко антифриз има в колата.- регистрирах се в форума и прочетох. Сипи на минимум и следи. Така и направих, сипах и забелязах, че това което съм сипал на следващата сутрин е отишло в радиатора т.е пълен е, а в казанчето бе оставила 1 см.Днес преди да отвия капачката на радиатора, проверих в радиатора колко е . Беше пълен, но не до горе.Взех казанчето на разширителя и изсипах в радиатора и се напълни до горе, а в разширителя остана малко под минимума.Така описано излиза, че не губи антифриз.Иначе след отвинтването на капачката на радиатора я оставих да изстине и това което е загубила от разливането си го прибра. Взех разширителното казанче, сипах в радиатора и се напълни до горе. Остатъка го върнах в бутилката и я оставих минимум.Моля, някои колега да я погледне, да сменим капачки, да си каже мнението и т.н. Редактирано 17 Януари, 2015 от booba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #19 Отговорено 18 Януари, 2015 Тогава незнаех за маркучето и реших да си сменя капачката и забелязах, че старата е 0.9, а новата е 1,1. ---- Еми ето ти го проблема - трябва да сложиш капачка 0.9 щом оригиналната ти е такава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B.Pavlov 188 #20 Отговорено 19 Януари, 2015 Колеги, така ли трябва да е. В разширителния съд, се потапя края на маркучето във водата. Трябва ли да долея и къде. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #21 Отговорено 19 Януари, 2015 В радиатора нивото изглежда добре, но виждам някакъв О-пръстен скъсан, или поне така изглежда. Не знам каква е конструкцията при теб, при мен няма такъв О-пръстен, всичко е на капачката. В разширителния съд трябва маркучето да стига до дъното при затворена капачка. Нивото трябва да е между минимума и максимума, като не трябва да пада под минимума, нито да е над максимума при никое положение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #22 Отговорено 19 Януари, 2015 (Редактирано) Аз си поиграх с охладителната система.Една вечер я оставих да поработи 10 мин, покарах я 3 км и после проверих на сутринта дали при отвиване капачката на радиатора ще излезне въздух. Нямаше такова нещо Сега оставих колата когато е студена да е на минимум. Иначе Когато я запалих и тя започна да загрява нормално, погледнах в разширителя как си вдигна нивото м/у мин и макс, а когато я паркирах след 3 км каране, нивото беше на максимум. Оставих я да изстине и след 2 часа видях, че нивото спада, а на сутринта беше малко под м/у мин и макс.Днес я запалих да поработи и вдигна нивото м/у мин и макс и я оставих да изстине. Сега нивото е малко над мин и утре ще проверя как е.Иначе колата не пуши, сутрин си пали от раз, маркучите са нормални (нито меки, нито твърди)...Дори като хвана единия маркуч мога да го стисна и да си допрат вътрешните стени( с известна сила ). Така описано значи, че не губи антифриз. Интересното е, че това което вкара в разширителя не го връща изцяло, а част от него. Т.е ако на студена е била на мин, то на загрята ще е на максимум, докато изстине на сутринта ще е м/у мин и макс. ( утре ще видя как ще е ).Друго което ми правеше впечетление за отминали дни е, че когато я загрея повече, повече я карам и завърти втория кръг, нивото е 2 см от гърлото на разширителя и се заковава ( явно е имала повече антифриз ли, незнам ).Сега мерих уж всичко да тръгва от минимум.Преди явно е карана с 0.9 капачка, но видях че АЕРОДЕК 1.6 116 коня е със същия двигател и те са с капачки 1.1. Редактирано 19 Януари, 2015 от booba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #23 Отговорено 20 Януари, 2015 (Редактирано) Здравейте,Днес погледнах колата и си бе заковала минимума ,а радиатора е пълен. Проверих маслото няма пяна или да се е покачило, махнах и капачката за наливане на масло да видя дали има налепи, както и проверих маркучите и всичко е точно.Ще изпълня всеки ваш съвет от по горните постове.Благодаря ви колеги. Редактирано 20 Януари, 2015 от booba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #24 Отговорено 1 Февруари, 2015 (Редактирано) Здравейте,Преди 2 дена пътувах за В. Търново и карах сравнително бързо 100/120/140 км/час. През целия път стрелката не мърдаше, но когато си пристигнах и я държах запалена на място, забелязах, че започна да минава средата. Пуснах парното на максимум, отворих капака и изненада - антифриза е преливал през разширителното казанче.Вече съм 90 % сигурен, че съм за гарнитура.Само да поясна ,че маслото си е в норма, маркучите не са като камък, но горния ми се струва малко по твърд - нз може да си внушавам. Колата не изкарва бял пушек, даже си е много пъргава и си държи обороти.След тази случка, колата я обезвъздуших на отворена капачка и имаше антифриз колкото да покрие питата с 2 см. Колата загря и пусна перките 2 пъти, форсирах и не ме пръскаше, единствено виждах нещо като малки балончета как си циркулират в радиатора ( питата-отворите) и после изчезват.Видях нещо като пяна(газирано). А нивото в разширителя не помръдваше.Мисля да сменя и сегментите, и да се опитам да направя основен ремонт на двигателя. Поне да знам, че съм си го направил Какво бихте ме съветвали и бихте ли ми препоръчали хубави сегменти, гарнитура и т.н ?Благодаря ! Редактирано 1 Февруари, 2015 от booba Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
el niño 4 #25 Отговорено 6 Февруари, 2015 Вземи си обезвъздуши колата като хората. Пълниш радиатора, затваряш капачката и повече не я отваряш. Доливаш разширителния съд м/у мин. и макс. и палиш. Колата работи на място, парното на макс. без вентилатор, докато загрее. Трябва маркучите на радиатора да станат топли (горещи) до към след 10-15 мин., в противен случай не е отворил термостата. 1. Ако са топли чакаш да се пусне перката и да изключи, после гасиш колата и чакаш да изстине 2-3 и повече часа. след това доливаш разширителния съд, защото течността се е засмукала към радиатора и повтаряш операцията. КАПАЧКАТА НЕ СЕ ОТВАРЯ. Повтаряш докато след изстиване на двигателя течността в разширителния съд е на нивото където си долял преди да загряваш. 2. Ако не са топли (термостата е останал на сухо и не отваря), просто остави колата да изстине, за да си всмуче течност от разширителния съд и започни точка 1. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
booba 1 #26 Отговорено 11 Февруари, 2015 Колеги,От гарнитурата е. Купих частите, както и сегменти.Дано всичко е наред . Поздрави на всички и отново благодаря за вниманието. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове