Jump to content
goldbyrk

Централно заключване 6-та, хеч

Recommended Posts

Днес забелязах следният проблем. След като си отключа шофьорската врата и бутона на пасажерската врата остава в средна позиция и не отключва и заключва механизма. Понякога проработва, но само първият път и пак спира. Механизма се движи лесно на ръка и успявам ръчно да извърша операцията. Къде може да е проблема. Ако някой покаже схема на целият възел, мисля че ще се справя и сам със загадката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери акумулатора, при мен това се появява по точно същия начин точно когато акумулатора ми е слаб. След като го сменя и се оправя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора ми, е чисто нов!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене е от самата машинкака която движи механизъма, просто отслабват с времето слагаш си една универсална и готово :)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.lingshondaparts.com/honda_car_parts_selection_pfk.php?block_01=17S0301&block_02=B__5310&block_03=11524

 

Номер 3 / 27 (дясна/лява врати) са "моторчетата".

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем. И аз в началото си мислех, че може да е от акумулатора, но с нов е така. Веднъж разглобявах ръчката, раздвижвах уж, може би работеше няколко дни и след това пак така. Така и няма време пак да разглобя и да разгледам по-обстойно.

Ако намериш решение, моля те сподели го.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна тези универсалните. как така отслабва машинката? Да не би да е електромотор с постоянни магнити? От къде мога да си намеря универсална и мога ли да я монтирам без преработки, на мястото на настоящата?

Редактирано от Dragi4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз реших моя проблем. Оказа се глупост :) Просто кората на врата притискаше железата от машинката до ръчката за отключване. Найлона се беше свлякал и кората го натискаше и както има и едно гадно лепило хептем ги спираше. Изчистих, залепих найлона и вече няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още не съм я отварял, но до седмица се надявам да имам повече време. За сега съм извадил предпазителя на централното и не го мисля, отварям си на ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се възползвах от хубавото време и реших да разглобя машинката на централното. Оказа се, че магнитите на електромотора са отслабнали. И сега проблем, търсих навсякъде където се сетя из града и ми казаха, че въобще не се продават като резервни части. Не знам дали може да се намери и моторчето само. Друг вариант е пренамагнитване на магнитите, но става сериозна играта там.... Ако някой знае от къде мога да си намеря машинка, ще съм много благодарен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При по щателно оглеждане на моторчето, се оказа че вътре в пластмасовата капачка с четките, има някакъв елемент, който според мен е термистор. Явно чрез него се ограничава тока който протича през моторчето и така се пази механиката от изронване на зъбците. Ако не открия данни за него, ще го шунтирам, предполагам че механиката ще устиска докато трае импулса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това не е вманиачаване колега, просто си е удобство което е налице и смятам да си го върна обратно :)Смятам днес да експериментирам с няколко стойности термистори. Най вероятно, с времето и постоянната употреба, този елемент си е променил параметрите и прави мизерията.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мене двете на десните врати са ми сменени преди 2 години ,сега задна лява заключва когато си иска но винаги отключва .Скоро пак ще ходя да ми сменят и нея !Отворих задна дясна и гледам са ми сложили универсален боклук вързан за лоста който излиза от горе на вратата и движи него -прост електромагнит.Оригиналния мотор е вътре в машинките за централното и просто са го прекъснали и вързали този електромагнит за неговите кабели -симулират заключване и отключване от вътрешното лостче на вратата .На старата ми англичанка примерно се чупеха едни чопчета вътре в машинките и ги режех и навивах наново резба с болт и ставаше по-добре от заводското ,обаче играта по разглобяването и ремонта на врата беше цял ден.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших си проблема, писал съм го обаче в други теми. Въпросният елемент се нарича позистор и си повишава съпротивлението, при повишаване на тока, тъй-като елемента се нагрява. Такъв елемент, до колкото ми е известно, се използва и за датчика за лампата за горивото. В този случай при централното, той има защитна функция - ако случайно моторчето продължи да работи, или пък по някаква причина се пренатовари, тока се повишава и съответно позистора се нагрява и си повишава съпротивлението, като го играе товарен резистор и по голямата част от тока, протича именно през него. Тъй-като няма обаче никаква обозначена маркировка, а визуално прилича на метална пластинка, потърсих как е при други марки коли, поне като насока. Не помня каква стойност бях срещнал, но купих близка и се оказа прекалено висока  за двигателчето. Тези елементи по начало не се намират лесно. Реално, като се замислих, че щом след толкова години, механиката никога не е блокирала и си работи перфектно, то и този елемент не е чак от такова значение и няма какво толкова да пази и на негово място замостих. Вече месеци наред всичко бачка чудесно. Знам че е въпрос на време и другата да откаже, защото позисторите, след дълга експлоатация, започват да си променят параметрите и именно проблема идва от там. В моят случай, той си беше увеличил значително съпротивлението и по този начин, към моторчето не достига достатъчно ток и то няма вътък. Ремонта е елементарен и безплатен. Може да се разглоби здравата машинка и да се измери с ом метър какво показва здравият позистор и да се търси от някъде нещо подобно, но си е занимавка, без голям смисъл.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен на ЦРВ-то е същото и по същият начин съм оправил проблемът. Елиминирал съм на 2 от тях резисторчето остават още 3 когато направят проблем.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо щи си я разглобя аз тогава машинката да видя за кво става въпрос.Позистори се ползват в телевизорите за размагнитващата система на кинескопите,ремонта на телевизори ми е работата -обаче те вярно че са дефицит и трудно се намира т със стойностите които ти трябват ,еле пък да търсиш позистор на старите сонита тринитрон-само техния си трикрак дивак искат ,инак гърми предпазителя заради размагнитвача.Сега ремонтираме предимно плазми и лед твта ,кинескопски с размагнитвач доста рядко ,те и магазините вече зареждат части за новите технологии -обаче се сещам че има позистори във входните вериги на захранванията на по-старите плазми свързани паралелно на пусковите релета да заредят високоволтовите кондензатори полека и после чатва релето и тръгва плазмата,това е щото старите имаха първоначална консумация при пускане 2 киловата ,имаме стари платки от такива дзверове ,трябва да ги прегледам какво има на тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята машинка е капсулована и за да стигна до моторчето трябва да я разбия -вашите така ли са ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ЦРВ-то ми е капсулована (лепена) и си я разлепих и после пак залепих. На 6-та се разглобява. с 3 винта

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що зглобих всичко .Със секача отворих актуатора ,свалих задния капак на моторчето с четките ,позистора представлява една пластина сложена последователно на единия от полюсите на мотора ,след тестовете сметнах че няма нужда да му слагам външен ,понеже и без него си работи добре ,само дето чатка яко и може и някой ден да счупи лостчето.При един от тестовете ,понеже пробвах как работи с различни позистори ,и нали още не бях залепил актуатора ,се разхвърчаха частите от вътре ,зъбното колело ,под него чопове и пружини някви -е двам му събрах чарколяците и дали всичко е както трябва не знам обаче в крайна сметка сега  механизма работи пушка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така трябва да работи реално, така е била и като нова. Позистора няма функционално присъствие в случая, използва се само за превантивна защита, което практически не е необходимо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Goldbyrk ,благодаря ти за предоставената ценна информация !Машинките особено при 7 генерация сивик се развалят масово наред всичките -казваха досега че изгаряли ,а виж каква била работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм запознат със машинката при 7-ма и не мога да твърдя, но предполагам че изпълнението е подобно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ако няма работа много в сервиза ще си отворя и вратите дето ми слагаха универсални машинки -ще ги махна и ще опитам да си възтановя оригиналните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги със седма сивик ,и вашия проблем както при мен е в това което е описъл колегата -не бързайте да слагате универсалните боклуци ,чалъма е да се разбие капсулования актуатор и после свалянето на четките на мотора и връщането обратно без да ги огънете -фатално е за мотора,махате позистора и огъвате достатъчно пластината така че да контактува и без него в другата пластина .Кaто цяло операцията е с доста рискови моменти ,но завършите ли я механизма работи като нов.Спокойно са можели да сложат външен позистор ама от келешлък са го заврели вътре в мотора .Ако видят японците кви щуротии правим само и само да не купим нов актуатор сигурно ще се прескундят ,ама все пак не са знаели че с българи ще си имат работа :tooth::hondarulez:

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност , мен ми е много интересно защо са го сложили тоя резистор . Импулсът който се подава е много кратък и токът релно даже когато го замерваш не стига до 12в. Така че от какво се защитават , не знам. То не е да се подава 5-6-10секунди ток че да се натовари и да прегрее и изгори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Токът се измерва в ампери, а ти най вероятно измерваш пад на напрежение. Друга обоснована причина, може да бъде и обиране на пиковите натоварвания при пуск/стоп. Освен това, много от продуктите в днешно време, имат планиран експлоатационен живот. Там където се търси достатъчна надежност и здравина, тая планираност се осъществява с подобен вид решения. Истината е, че голяма част от повредите по битовата техника, са със незначителен характер, но практиката е, да се заменят цели модули, като използваните в тях електронни елементи, са или специализирано производство, или пък са със заличени надписи, за да са непригодни за ремонт. Никой няма изгода, да произвежда вечна техника. Затова пък аз, винаги до колкото мога, предпочитам сам да си извършвам ремонтите, като предпочитам профилактика на оригиналните части, от колкото замяна с ментаци. по сервизите никой няма да се занимава с подобен вид дейност - времеемко и ниско платено.

Редактирано от goldbyrk
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След още 2 отворени актуатора ,установих че колектора на моторчетата е задръстен с графит от четките ,трябва много добре да се почистят пластините и междините между тях с игла ,иначе при пускане моторчето присвятка  вътре от окъсяването на графита ,нищо че върти ,протича много голям ток.Може би по тази причина се нагрява позистора и мотора няма сила -при старателно почистване може и с позисторите да работят ама на моите моторчета ги хвърлих още при свалянето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки електромотор от този тип, "присвятква". за целта се използват искро гасящи кондензатори, но това определено не е от разпрашеният графит и не представлява проблем. Достатъчно е, ламелите на колектора да се зачистят със фина шкукра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като почистя колектора старателно ,повече не присвятка .Точно от графита от четките е ,натрупва се между пластините на колектора.Може би точно в това е бил целия проблем ,но аз така или иначе хвърлих позисторите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, повярвай ми не е в това проблема, знам какво говоря. Това което си направил е безмислено, след няколко цикъла положението ще е същото. Ползват се кондензатори както казах, но в този случай не е необходимо, защото продължителността на работа не е голяма. Все пак, всеки има правото да мисли и да вярва в каквото си реши.

 

Поздрави!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен невинаги заключващата се дясна врата се излекува с едно " изкъпване" на машинката с WD40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е само временно ,затрудни ли се леко моторчето и позистора става огън и става килооми -като застуди пак така ще ти прави ,след обстоен оглед на механизмите на вратите установих че на практика няма какво да клеясва там или да тормози машинките -както е писал колегата махай позистора от сега за да не ги мислиш на зима дали ще заключат или не .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събуждам тази тема, за да се похваля - днес и аз си реших вечния проблем с неработещата машинка на шофьорската врата. Така купих колата и от тогава винаги заключвам колата ръчно с ключа - все едно карам "Лада" или друг руски шедьовър... Най-голямата ми пречка беше свалянето на кората от вратата, но следвайки процедурата от няколкото клипа, които гледах и с повечко сила, разглобих дръжката и извадих щипките. Уточнявам, че моята кола е хечбек и имам само 3 машинки - на двете врати и багажника.

 

Актуатора го свалих отделно, бравата не съм я пипал. Държи се точно на 2 болта, като единственото неудобство се причинява от водача на стъклото, но се справих. На хечбека вратата е доста дълга и се работи по-удобно от 4-вратата версия. И така, вече свален, му подадох ток и познатият сценарий - моторчето почуква и дотам - няма сила да задвижи механизма. С една микро-флекса отворих самия актуатор и извадих моторчето. Вътре в него всичко беше черен графит и някаква тъмна гняс, та го пръснах с контактен спрей - всичко падна на секундата и блесна като ново. Тук е мястото да благодаря на вас, колеги, за брилянтната идея да се премахне позистора на мотора - след премахването имам чувството, че моторчето ще ми откъсне ръцете. Шлайфнах леко и колектора на мотора. Четките обаче са към края си - бяха силно износени и се надявам да издържат още няколко години. Между другото открих, че същите моторчета се ползват в евтините модели епилатори на Braun и Philips, та може да ползвам някой такъв като донор, като мойто моторче умре един ден.

 

Ще си позволя да дам един съвет тук - при затварянето на актуатора, вместо да се топи с поялник или пък да се намаже единствено с лепило, пробих с тънко свределче (2мм) дупки в четирите края на актуатора, по периферията на пластмасата. След това в тях навих едни супер малки рапидни винтове. Идеята е, че по този начин, ако някога се наложи повторно отваряне, всичко се свежда до развиването на 4 малки болта...

 

И така, по тъмно сглобих вратата и най-накрая си заключих колата с дистанционното! Кефът, че съм си го отремонтирал сам, е несравним!

 

Поздрави!  :thumbs1:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така ,трябва му на човек само малко ентусиазъм и сръчност и проблема с актуаторите се решава .Нищо им няма на четките -с времето се оформят около колектора на ротора и затова ти се струват че са към края си -ще карат мнооого дълго още ,като се има и предвид колко време работи мотора при задействане на централното -няма да ги мислиш .Моторите в епилаторите не са същите ,нито като конструкция и мощност,но по важното е че са на 2-3 волта в зависимост от модела на епилатора ,а не на 12 волта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето в актуатора е Тип 280, на Mabuchi:

http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=fc_280pcsc

 

Вкъщи имам един стар епилатор на Braun за части и моторчето е същото, захранването на епилатора е 12 волта и моторчето е закачено директно, няма резистори или други намаляващи напрежението елементи. Единствено на терминалите му за запоени кабели, но това не е проблем, лесно се махат.

Надали ще се стигне до него, обаче... Докато се предаде отново моторчето, знае ли човек - я камилата, я камиларя... ;)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този епилатор на зареждаеми батерии ли е или само на адаптор?Понеже подържаме гаранционна и извънгаранционна подръжка и ремонт включително на марките които си посочил,освен телевизорите ,помагам на колегите и с бялата техника -микровълнови ,и т.н вкл и епилатори .Епилаторите на батерии са с една или две батерии по 1.2 волта ,тези без батерии -директно от мощно зарядно на 3.4 волта .Твоя явно е доста стар модел.Отворял съм им моторите и са с медни пластини само ,като мотор за касетофон,няма графитни четки ,не държат на голямо натоварване и голям ток.Абе както и да е ,важното е че си ги оправил ,няма да ти се наложи смяна на моторите ,така или иначе -освен при гаф на механизмите и да се запали мотора .Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се поогледах из Ибея, видях че тези мотори масово се продават като резервна част и струват стотинки. Ще взема да си поръчам 2 бройки и другия път като се скапе някоя от другите машинки, направо ще сменям мАторя с нов... ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчето в актуатора е Тип 280, на Mabuchi:

http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=fc_280pcsc

 

Вкъщи имам един стар епилатор на Braun за части и моторчето е същото, захранването на епилатора е 12 волта и моторчето е закачено директно, няма резистори или други намаляващи напрежението елементи. Единствено на терминалите му за запоени кабели, но това не е проблем, лесно се махат.

Надали ще се стигне до него, обаче... Докато се предаде отново моторчето, знае ли човек - я камилата, я камиларя... ;)

Някой беше споменал за искрите по колектора. Ако паралелно на изводите се запои малък неполярен кондензатор, ефекта ще намелее до минимум, или ще изчезне напълно, това вече зависи от параметрите на кондензатора. Ако бяха монтирали нещо такова японците, щеше да има повече файда, от въпросния термо-резистор. Иначе и аз като разглабях, се очудих, че моторчето не е нищо особено, като тези, в малко по-истинските детски играчки.

Иначе и аз не съм лепил машинката. Свързах по подобен начин на колегата двете черупки, като пробих корпуса и с малки болтчета М2, стегнах в четирите края.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като се поогледах из Ибея, видях че тези мотори масово се продават като резервна част и струват стотинки. Ще взема да си поръчам 2 бройки и другия път като се скапе някоя от другите машинки, направо ще сменям мАторя с нов... ;)

Ами, колеги, давайте да правим една обща поръчка, че явно е масов проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От известно време имах друг проблем с централното, сработваше когато си иска. Месеци не работи, изведнъж се оправя и така, докато не се заех да разбера какво става. Карах със свалени кори на вратите известно време, докато не станах свидетел и на двата варианта ; с предварителни измервания по звената, стана ясно, че релето, което управлява поляритета към моторчето се е прецакало и явно или някъде имаше спукана писта, или някой полупроводник прави мизерии, при смяната на климата. Опитах с презапояване, но платката е многослойна и излишно усложнена за простичката си функционалност, така че се спрях на вариант, който да имитира работата на оригиналната схема на импулсно реле и само с няколко чарка и две релета, всичко се побира в оригиналната кутийка, която се разглобява чрез 2 зъба. Не се спрях на втора ръка, защото от изчетеното става ясно, че не са от най-силните части и често дефектират, а ново оригинално не ми се и мисли да купувам, неоправдано е. За сега всичко работи, взел съм специални мерки към спойките, лакирани са със лак за защита от корозия и окиси. Изпитан метод, гарантиращ дълготрайност на връзката. Стойността на елементите и релетата е от порядъка на 10 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...