sandyufp91 6 #1 Публикувано 5 Септември, 2014 (Редактирано) Здравейте хондаджии, нов съм във форума, от два месеца притежател на Сивик 6 хечбек 97ма с двигател D14A4, който ми е първи автомобил и имам няколко въпроса, които ще опитам да структурирам и номерирам, но преди това малко инфо относно подръжката досега. Сменени са ремъци, ролки, помпа, масло. Горивния филтър също, но беше по-менте от стария и него върнахме(колата забиваше нос на 1ва). Въздушен филтър не е сменян щото беше чист. Сменени са свещи - бриск силвър за газ, като след смяната вървежа се подобри. Колата все още няма газ. Майстора(вуйчо) каза, че кабелите не са много читави, и тия дни мисля да ги проверя на тъмно дали святкат. Преди седмица акумулатор, защото стария умря Точен разход не мога да споделя, защото не съм зареждал пълен резервоар. А сега въпросите: 1. Това японка ли е, защото според номера излиза Japan, а ми разправят че 6та били с англииски произход? 2. Нормално ли е да върви много когато е студена, а когато загрее(стрелката е на средата) да не върви? Разбира се не очаквам много от 90 к.с. , но един сеат ибиза 1.4 върви повече. Вечер като я карам загрява бързо и натискам педала здраво. Сутрин още не загряла, като натисна първите няколко пъти и ми пили гуми на 2000 оборота докато не загрее и умре 3. Норамално ли е да вдига едвам 160 и то на 4-та? Често пътувам маршрут София-Благоевград по магистралата и на места връщам скорости, пък на места на 5та си изкачва. Мисля, че е редно и да спомена, че в момента е с 15ки. 4. Има ли колата OBD2 конектор за диагностика, търсих го в жабка, под волан и в дясно от краката на десния пътник и не го намирам, а OBD1 дву и трипинов имам (и смятам скоро да пробвам да чета чрез двупиновия и чек лампата, ако няма OBD2) . 5. Има ли лампа за гориво, и нормално ли е стрелката за гориво да не пада при изключен двигател, надявам се да се отзовете колеги, поздрави. Редактирано 5 Септември, 2014 от sandyufp91 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cool24 46 #2 Отговорено 6 Септември, 2014 1. Японка е. Англичанките са фастбек т.е. с 5 врати и комби версиите2. Не я натискай като не е загряла и не е нормално сеат 1.4 да върви повече.3. 210 по километраж на 7200 оборота на 4та но наклона да не е обратен4. Колата е с обд2а намира се от ляво на жабката (за това не съм сто процента, пиша по памет)5. Някой имат лампи но са рядкост и е нормално стрелката да не пада 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #3 Отговорено 7 Септември, 2014 А някой има ли идея защо не ми върви хондата, къде да търся проблема. Вчера проверих кабелите на тъмно, няма искри. Мисля да проверя съпротивлението, защото в един мануал (Civic EJ6, EJ7, EJ8 (96-00) Service Manual) пишат, че при над 25к ома кабелите са за смяна. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #4 Отговорено 7 Септември, 2014 И аз съм със същата кола, имам я от няколко месеца и навъртях към 4хил. км. В началото и моята не искаше да върви, но мисля че проблема беше в катализатора, защото като я покарах яко извънградско и се продуха и се отпуши. Моята има лампа за горивото, но не свети постоянно, колкото повече намалява горивото, толкова по - често се включва, като след като свърши, свети постоянно. Виж на слънце таблото, дали се вижда иконката на бензино-колнка, ако да, значи имаш, намира се най-горе в дясно. На студено върви повече, защото притока на гориво е по-голям. Провери си сондата на колектора дали е читава. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #5 Отговорено 2 Декември, 2014 Здравейте отново, знам, че темата ми е стара, но се надявам да се отзове някой. Колата вече е с газ, обикновенна газова, като на газ върви повече от на бензин( за сметка на литри разбира се). Другото, което е пипано е клапаните - явно сме ги сбъркали лятото, защото бяха на 0,15 и 0,20мм, сега ги направихме като по книжката - 0,20 и 0,25. Вървежа се подобри, колата вече не забива нос. Но има едно НО. Днес карах една корейска 1.3 кошница и тя върви повече. И сега се замислям, дали да не карам колата на диагностика. Другото, което се чудя, е да не би като колегата goldbyrk да е запушен катализатора. Как може да се провери дали е запушен? И ако е запушен, може ли да се свали и изтърбуши и пак да се сложи, без това да доведе до някакви проблеми. Под проблеми имам предвид, дали има втора ламбда сонда на катализатора? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
longfinmako 14 #6 Отговорено 2 Декември, 2014 Корейския "кошник" върви по добре в ниските и средните навярно,но при високите сякаш нещо го спира,докато Хонда там се засилва.И аз вчера карах по принуда един Голф 4 1,6 101 кс и докато го настъпя и отлепя,но дотам.След средата започва да се чуди Студена ти пали гумите,защото е богата горивната смес,но избягвай да я "зобиш",докато не си загрее колицата.По принцип моторът на Хонда е доста устойчив,но все пак трябва да си пазим машинките...поне докато не загреят 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #7 Отговорено 2 Декември, 2014 След толкова време редовно яко каране, вече съм напълно обеден, че проблема е бил в катализатора, защото вече го няма. Лятото карах доста извънградско на оборот и явно се е поизчистил. освен това, карам само със 100 октана бензин, който е по качествен според мен от 95. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #8 Отговорено 31 Януари, 2015 Здравейте, свалихме катализатора и го заменихме с резонаторно гърне. Ще опитам да приложа снимка на катализатора (за пръв път качвам изображение) . Положението се промени малко и на газ и на бензин, но не е това което очаквах. Тъй като колата с времето се влошаваше, смятам че когато я взех вървеше повече от сега. Друго едно нещо което забелязвам, е че след премахване на катализатора вървежа се подобри но само при натискане на педала някъде до средата. Проблемът който го имаше преди остава - след натискане на газта след средата нищо не се случва(само се сменя звука). Сменихме днес и въздушния филтър, но и той отпадна като причинител на проблем. Бях чел някъде по форума за разтегнато жило на педала - това възможно ли е да е проблем? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #9 Отговорено 31 Януари, 2015 Свещи? Откъде сипваш бензин? Горивен филтър? Инжектори? Евентуално почистване с ултразвук. Или поне сипи добавка за почистване на инжектори. Понякога причината не е само една, а комплекс от много, които си сумират ефекта. А може и очакванията ти да са по-големи от реалността. При мен най-много прави разлика от бензина. Първоначално в Газпром сипваха чудесно гориво, последния път не съм доволен, и това ми е последното сипване от там. Както преди ОМВ бяха зле, напоследък съм много доволен от 95 октановия им бензин. Понякога горивото в някоя забутана и никому неизвестна бензиностанция, която не е от никаква известна верига е в пъти по-добър, а нерядко и по-евтин от този на големите вериги. Нали големите вериги трябва да избият отнякъде за глупавите си карти с точки, отстъпки, промоции и т.н. Може би най-гадния бензин е в Лукойл. Но не и в бензиностанцията на 2 км от самия завод. Там сипваш 95, и след това все едно си сипал самолетно гориво. Не можеш да си познаеш колата. Не дава да й пипнеш газта. Направо излита. Попитах продавачките във въпросната бензиностанция, но естествено ми казаха, че техния бензин бил същия като на всяка друга бензиностанция от Лукойл. Е да ама не. Всеки го знае от личен опит. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
miromoshev 17 #10 Отговорено 1 Февруари, 2015 Що не помолиш някой колега със същата кола да я покара за сравнение или ти да покараш неговата? Да не излезе, че нищо и няма, а твоите очаквания са завишени. Както един от колегите по-горе е написал, тоя мотор в ниските обороти не дърпа. До скоро имах един Суифт 1.3 моно инжекция. Ами на старта и дума не можеше да става за сравнение. Като се качах от него в Хондата и все ми се струваче, че нещо и има. И още нещо Обеден ли си, че мотора е Д14А4? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B.Pavlov 188 #11 Отговорено 1 Февруари, 2015 Обикновенната газова, ти спира вървежа малко или много. Но щом там е по - добре, се насочи към горивен филтър, по студени свещи, почистване на инжекторите, да ти видят ламбда сондата. Другото което е, виж някой маркуч за въздуха, да не е запушен. Кабелите също са фактор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #12 Отговорено 7 Февруари, 2015 Здравейте, да наистина трябва да проверим свещите, на 7-8к са, бриск силвър. Горивния филтър е сменен (положението се подобри от него, тъй че отпада). Виж за бензина си прав, но вече се чудя къде да зареждам. Сега на една менте бензиностанция слагaм - го про, в студентски град, защото е по-евтин. Слагах на омвто, и 100 на омв слагах и оттогава мисля че е същия боклук като гопро. На лукойл незнам какво е положението, там слагам газ, тя е добра. Павлов, знам, че обикновената спира вървежа. Колата е с д14а4 мотор (т.е. с голямата гарнитура на дросела - мисля че ф50), но като сложиме плочката на газовата - ф30, двигателя дефакто става д14а3, 75 коня . И така, до сега вървеше по-добре на газ, сега е по-добре на бензин(под сега имам предвид след един преход Кочериново - София, който според мен е поотпушил средното гърне(след катализатора). Той човека като слагаше резонаторното каза, че и средното е запушено. В момента на бензин след 2500оборота се държи добре... понякога. Най-лесния екперимент е да я настъпа колко може по магистралата другата седмица да издуха(ако може). С 100 октанов дали ще бъде по-добър ефекта и ако да откъде 100 или 98 ? ... Ламбда сондата и мен ме съмнява, ще я карам някъде да я гледат на компютър тая кола, да не би да е преебана и само да се занимаваме с ненужни други ремонти. А за очакванията ми - да, не очаквам да лети малък двигател с дълги скорости, но един опел кадет 1.3 60кс като се качих да го карам ми скри шапката . Поздрави колеги, благодаря за съветите, следвам ги и оправям едно по едно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Hunter 736 #13 Отговорено 7 Февруари, 2015 " Норамално ли е да вдига едвам 160 и то на 4-та "... Нормално е колега, нормално е.... " Норамално " е и също сутрин да си пиете хапчетата и да гледате кой дядо или майка с количка да не убиете... п.п. Не си ми бил новобранец в казармата, да те науча на " норамално ". 1 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #14 Отговорено 9 Февруари, 2015 Да да прав си Хунтер, не съм се изразил правилно. Нека се коригирам "Нормално ли е на 3та да вдигне 160, при превключване на 5 на равно скоростта да намалее драстично до около 50(без значение от натиска на педала на газта) и да се наложи превключване на по-долна предавка". Тоест невъзможност за каране на 5та на равно с каквато и да е скорост Добре че вече не е толкова зле Иначе дядки и майки срещам само в населено място където карам с ограничението 50, 30 дори 20 в тесните улички. И все пак скоростта не зависи само от табелите, човек трябва да има вътрешен усет (при мен страх) за ситуацията - възможности на шофЙор, автомобил, пътна настилка, движение на околни обекти(било то бабички или деца пресичащи улицата) Като стана въпрос един път с колело щях да сгазя бабичка, отидох чак в края на лявата лента Поздрави 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #15 Отговорено 7 Юни, 2015 Здравейте колеги, колата се оправи, да кажа все пак къде беше проблема:Колата нямаше аванс на запалването, а закъснение. И така, светнахме я със стробоскоп врътнахме и o чудо - на 5та си ускорява между селата от 60 нагоре и така.... Сега върви повече на бензин отколко на газ, обаче аз не съм спортист и ми е достатъчно вървежа. Междувременно премерих с мултицет както пише в сервизната книжка всеки от датчиците, и общо взето са читави. Но смятам да си направя от една тема във форума преходник K-line към usb и да ги измеря както трябва нещата. Разход газ го засякох с 29л бутилка 370км пълно-пълно, което е около 8л/100.Сега виждам един друг проблем(не много голям защото карам предимно на газ). Когато колата работи на бензин (без значение студена или топла)от ауспуха мирише на бензин, при каране на газ проблема го няма. Може ли някои да даде идея какво е що е ? Поздрави колеги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1257 #16 Отговорено 8 Юни, 2015 Мирише ми на много богата смес и неизгорен бензин. Да не се окаже, че на бензин разходът ти е по-голям от този на газ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #17 Отговорено 8 Юни, 2015 (Редактирано) Относно миризмата на "бензин" и аз се зачудих на скоро. Повече от година, карах само със 100октана бензин. От около месец два, карам само със 95 от различни бензиностанции и от тогава започна да мирише в купето чак, при работа на студен двигател е най силно. И когато карах само със 100 октана, пак е имало моменти, в които съм зареждал 95 и пак е воняло. На мен миризмата ми напомня на терпентин. Колега, изгори си бензина в резервоара и зареди хубав 100-так от някъде, поне над средата на резервоара и сподели дали още ти мирише. Редактирано 8 Юни, 2015 от goldbyrk 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #18 Отговорено 9 Юни, 2015 Като направя к-лайн към усб ще видя какво пише по датчиците и тогава ще го мислиме защо е богата сместа. На следващо зареждане ще сложа от някъде 100так да пробвам. Сега с 96 на петрол пак си смърди. Иначе е по-разбираемо на студен двигател да мирише, защото блъска повече гориво, нали се води на смукач. Но то това е само 1 минута, после на газ и ткаа... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #19 Отговорено 26 Септември, 2015 Здравейте колеги, направих букса к-лайн, свързах с лафтопа колата чрез HOPE и Honda OBD PC Scanner. Изкара ми грешки (които бях прочел и преди с укъсяване на DLC 2p букса) - 06 и 10.06 - ECT - Engine Coolant Temperature - сменихме го тоя сензор, тъй като сметнахме че е излязъл от параметри, но не съм проверил дали изчезна грешката10 - IAT - Intake Air Temperature - тук правих фокуси с NTC Резистор, но грешката оставаше. Като гледах на компютъра ми показваше стойности за температурата, затова смятам, че сензора си работи. Тъй като се занимавам с електроника чрез микроконтролер свързах сензора, като паралелно със съпротивлението му измерих околната температура. Има някакви разлики с графиката от сервизната книжка, но не са по-големи от 10% (на око). Всичко това до преди малко, когато забелязах, че в сервизната книжка пише "A problem in the Intake Air Temperature Sensor circuit" . Не бях забелязал това circuit, което е проблем с веригата. Някой сблъсквал ли се е с тоя проблем ? Поздрави. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandyufp91 6 #20 Отговорено 27 Май, 2016 Мина доста време откакто съм писал последно по темата, но тъй като имам новости ще ги споделя. Аванса който настроих преди време не беше достатъчен, въпреки че делкото беше завъртяно на макс назад. Това можеше да е само една причина - неправилно зацепен ремък. И тъй като майстора имаше съмнения, че ремъка още при монтажа не е бил читав, предприехме съответните мерки. Отворихме и какво да видим - центровката бягаше с ПОЛОВИН зъб, зъбите не влизаха добре в зъбите на шайбата и така. Ремъка беше DAYCO 94618 , което си е по каталог. Предния беше оригинален хондовски (пише HONDA UNITTA). Като написах в гугле unitta излезе gates-unitta и затова реших да взема ремък GATES 5409XS. Вярно най-скъпия (55лв) 103зъба на 24 ширина, но си бех навил вече на пръста.Сложихме новия ремък, запалихме и веднага тест. Усети се разлика във звука, също и във вървенето, но не толко осезаема. Проверихме аванса, и той вече беше повече от необходимото, тоест ремъка е бил причината за всички мои проблеми с хондела Настройхме където трябва и колата литна. Държи си 130 на магистралата ... Никакви датчици и други боклуци, само един ремък. А отделно от този проблем, колата 2ра година ме радва, вече е на 228000км има някои проблемчета за отстраняване (теч от скорости, после ново МТФ, и два тампона на задницата), но това са подробности. Поздрави, карайте си хондите и се забавлявайте 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове