Jump to content
eNigMa_

Какво масло да налея на хондата

Recommended Posts

Колеги какво масло да налея на Хондичката двигател Д16з6. Колата е след Смяна на гумички и гарнитура на главата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

10W40 !

Редактирано от kosio76

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите колеги :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

10w40 Castol Magnatec - въпроса е как караш най-вече.

Редактирано от Antony23

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yacco VX500 10W40 - полусинтетика с повече синтетични добавки 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, за да не отварям нова тема, ще пиша тук. След като прочетох ето тези статии:http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/http://accuratecars.com/blog/2008/08/09/always-use-the-correct-motor-oil-weight-in-your-acura-and-honda-automobiles/... се оказва, че за Сивиците до 2001г. от Хонда препоръчват масло 5W30, а след тази година препоръчват 5W20. Сега някой тук ще каже че сме в по-топъл климат, но мен ме интересува втората цифра - SAE вискозитетът при 100 градуса, а това не зависи от климата. Не трябва ли да караме с масло xW30, както се препоръчва от Хонда? В сервизното ръководство на моя Сивик пише препоръчително 5W30, а ако температурите не падат под -20 градуса: 10W30. Но във всеки случай навсякъде препоръчват xW30 масло. Вижте този абзац от втората статия: 

 

Honda and Acura engines are machined at very tight tolerances.This is one of the reasons they are known for their longevity and are legendary for their ability to accumulate high mileage over the vehicle’s lifetime. It is extremey important to always have adequate lubrication. If you have a Honda or Acura that calls for 5w20, then only use 5w20 motor oil. It doesn’t matter what your hot-rodder buddy says about 5w20 being too thin. He isn’t a Honda Engineer. If you choose to use 5w30, 10w30, 10w40, or 20w50 “racing oil”, in a Honda or Acura that calls for 5w20, you will literally starve the internal engine parts of adequate lubrication.

Та въпросът ми е не трябва ли да караме с xW30 масло, защото ако караме с xW40 масло може да му идва твърде гъсто и да не стига до някои компоненти на двигателя и да няма смазване?А относно 5W20, което Хонда препоръчват за Сивиците след 2001 г., се говори, че го препоръчват само и единствено заради икономия на гориво, но иначе било прекалено рядко и по-бързо изноствало двигателя.Аз от всичко, което чета, стигам до заключението, че 0W30, 5W30 и 10W30 са "златната среда" и са най-добрият вариант.

Редактирано от fashion_m
  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Отдавна не ми се пише много на тематика масло, по обективни причини. Никой не слуша, не мисли и не чете (почти никой) единици са колегите които се интересуват. Много правилно си се ориентирал за 5w30 като вискозитет (спецификациите са дъвкани многократно).

Зарадва ме колега, останали са мислещи хора в нашия форум.  :)

п.с. Имам едно PDF-че със стандарта на Хонда, ако ти е интересно мога да ти го пратя.

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пустни го тук колега да  разгледаме ,нищо лошо няма все пак сме в  хонда форум

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ами то аз да го пусна, ама да си кажа честно незнам как да кача PDF (от няколко страници)  :blush:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Нов отговор" - "Още опции" - "Прикачване на файлове" - "Избор" - "Прикачи файла".

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Изчетох доста теми за масло и също така и разпитах доста хора и всеки ми препоръчва да слагам 10W40 но в сервизната книжка на сивик 5 ген за 1500куб. пишеше, че е хубаво двигателя да се кара със 5W30 до 200000км.(не съм на 100% сигурен за километрите) а след тези километри да се слага 10W30 а аз в момента съм с yacco 15W50 та другия месец ми предстои смяна и се чудя дали да слагам 10W30 или 10W40 понеже съм вече на 237000км. Някакви съвети?

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за допълнителния пост, но със маслото какво още трябва да се сменя (това е малко тъп въпрос но съм нов в автомобилния свят). А двигателя е D15B2 със газ, ако това има някакво значение и главно се кара до 2500 об/мин :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Yacco имат 2 масла с този вискозитет, с кое точно си? Има ли и какъв е ако има разход? И да питам колегата над мен, защо да сипва 10w40?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно да ти кажа нямам представа, като я взех беше с такова и не съм разпитвал за подробности(не мога да ти помогна "assfull"). Иначе има разход и той е към 500-600мл/1000км, но това е при положение че имам гарнитура на картер за спешна смяна. Иначе ако не е гарнитурата мисля, че разхода ще падне драстично понеже пуши само на високи обороти.

Благодаря за съвета "Колега".

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом пуши не е само картер. Подготви се психически за основен ремонт. 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1/2 литър на 1000 км си е сериозен разxод, не е от гарнитурата на картера. Моята също тече от незнайно кога и разxда ми е доста по-малък. Сега ми е ясно защо са  хакнали й 15W50.
Иначе си за смяна на сегменти, освен маслото. След като ги смениш - 5W30 или 5W40, или в най-лошия случай 10W40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, подготвил съм се психически за основен ремонт още преди да я платя, а съм замислил и ревизия на двигател искам да му върна заводския вид, но това е съвсем различен въпрос, а по въпроса с маслото в момента се колебая между Yacco VX300 10W40 и Yacco VX500, колебая се понеже така и не мога да разбера какви са разликите. :|
Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да разбереш разликите трябва да посетиш сайта на производителя! Под инфото за маслото има продуктов лист,влизаш там и сравняваш показателите.Примерно кинематичния визкозитет при студен и топъл мотор.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

            VX 500

 

Относително тегло при 20° C kg/m 3 875 Кинематичен вискозитет при 40° C mm 2 /s 98,4 Кинематичен вискозитет при 100° C mm 2 /s 14,8 Вискозитетен индекс 157 Пламна температура ° C 224 Температура на течливост ° C - 33 Динамичен вискозитет при - 25° C mPa.s 6000

 

            VX 300  

 

Относително тегло при 20° C kg/m 3 866 Кинематичен вискозитет при 40° C mm 2 /s 100 Кинематичен вискозитет при 100° C mm 2 /s 15,2 Вискозитетен индекс 153 Пламна температура ° C 220 Температура на течливост ° C - 30 Динамичен вискозитет при - 25° C mPa.s < 7000

 

И както вече казах, VX 500 е по-добрия избор  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз, българските майстори знаят едно 10-40 на всичко,но не винаги е правилният избор. От завода пройзвподител никъде не пишат че като мине 200 хиляди се слага 10-40 по тази логика когато колата е на 600к все едно трябва да се кара с 20-50? Колата гори ли масло значи не е подходящо или в повечето случай плаче за ремонт. Карам 6та д15з6 и съм с Мотул 5-40 синтетика около 80 лв тубата и не го гори и двигателя работи тихо и леко.Особенно при хонда на студен двигател е важно маслото да е по-рядко за да се разкара най-бързо из двигателя до всички най-малки хлабини... С две думи докато колата раздвиже маслото тогава триенето е най-голямо и това разкарване на масло трябва да стане по най-бързия начин. Вече когато двигателя е загрял маслото има право да се сгъсти за да компенсира работната температура и е позволено да е в30 или в40 вискозитет. Препоръчвам качествени масла от"Билара Пловдив" почти във всички форуми на другите возила е известен както и тук.

П.п Извенете ако има грешки но пиша от телефона и то по време на работа. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×