rahneff 0 #1 Публикувано 30 Март, 2014 Здравейте колеги.Търсих във форума но не можах да намеря и затова искам да попитам някой знае ли къде се намира копчето за регулиране на силата на светлина на таблото с уредите на црв 1999 г 147 коня. Питам защото не мога да го намеря/голямо търсене падна/ а ми казаха че то регулира и силата на светене и на часовника.А сега като караме на фарове съвсем не се вижда часът през деня. Ако някой знае от другаде да може да се регулира часа да помогне ако може Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1553 #2 Отговорено 30 Март, 2014 Аз нямам копче за подсветката. За часовника - разглобяваш го, и махаш филтъра на екранчето. Другият вариант, в който не съм сигурен, дали е осъществим - отрязваш кабела на функцията dash dimmer, т.е. като включиш фаровете да не се намалява осветенестта на часовника. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
koko__2002 32 #3 Отговорено 31 Март, 2014 И аз не можах да намеря такова копченце. Не съм 100% сигурен но мисля, че нашите колички нямат такава екстра. Някой беше казал, че на 2-ра генерация имало такава екстра и тя била от копченцето за дневния километраж се връткало. За часовника сложи си един ДРЛ и си решаваш проблема с подстветката на часовника и с забравянето да вкл. фаровете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cucy 54 #4 Отговорено 31 Март, 2014 Здравейте колеги. На втора генерация има и е на копчето за дневния километраж, като се върти, както е написал колегата. За първа ген. не знам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
swakke 54 #5 Отговорено 1 Април, 2014 (Редактирано) Kолега за часовника мисля че отрязах червения кабел,но не съм на 100 % сигурен. Редактирано 1 Април, 2014 от swakke Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 250 #6 Отговорено 2 Април, 2014 (Редактирано) Рязането на кабела не е много добра идея тъй като може да го дразни по-силното светене нощем, ако ползва този вариант по-добре ключе да сложи на кабелчето, но като цяло най интелигентен е ДРЛ варианта. Редактирано 2 Април, 2014 от HondaExplorer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rahneff 0 #7 Отговорено 10 Април, 2014 Здравейте колеги.Да докладвам какво се получи с подсвета на часовника.Фаровете са с реле,но то е поставено така,че като се включат,се намаля подсвета и на часовника.Та Благодаря на колегите за отговорите.Благодаря и на SWAKKE за идеята да се отреже кабелчето. След доста ровене из руския форум попаднах на подобна тема.Явно това се оказа сериозен проблем за доста хора.Та ОТРЯЗВА се кабелчето,което е червено с черно по края /което отива на куплонга на часовника/.Изолират се двата му края и вече не се влиале часовника от подсвета на таблото.Благодаря още веднъж за съветите Ви и дано да сме полезни и на други с моя проблем.P.S Вечер не дразни въобще светлината на часовника.Оказа се че не е толкова силна както се упасявах.А ако започне да ме дразни в последствие ще използвам некой от свободните прекъсвачи по таблото за да включвам и изключвам за да се вижда часа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #8 Отговорено 14 Април, 2014 Ползвай фотореле от готовите схеми.Продават се по магазините за електроника и могат да се настроят достатъчно прецизно. Фотодиода от схемата се изкарва някъде където да е осветен през деня а релето от схемата прекъсва точно този червен кабел за който говорите в горния пост.Когато стане достатъчно тъмно ,схемата включва интегрираното в нея реле (червения кабел затваря веригата) и часовника свети с пълна сила.Напълно автоматично и функционално.Да не забравите да вържете захранващия кабел през контакт 12V ,в противен случай схемата ще си работи постоянно (не че е проблем но ще има консумация) а настройката на прага на включване става със потенциометъра на самата схема.Червения кабел минава през нормално отворен контакт на релето Измислих го докато четях темата а в събота мисля да го реализирам понеже ми се премята една в гаража. Това е въпросната схема: http://panda-bg.com/product.php?lang=bg&code=435782 Поздрави на всички и благодаря за идеята! Без вас вероятно нямаше да го измисля Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #9 Отговорено 14 Април, 2014 Между другото като се замисля ,,,първо премерете какво идва на този кабел при включване на фаровете(12V или маса )за да не направим някоя глупост .Ако съм в грешка ,,,,простете Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xtremeracer 1 #10 Отговорено 19 Април, 2014 Гледам,че няма развитие по темата а пък аз да се похваля,,,вече си имам автоматично регулираща подсветка на часовника!Реализирах подобрението по описания от мен по горе начин. Като начало скълцах червено-черния кабел на часовника и удължих двата края към бушонното табло.След това пуснах захранващи кабели- маса хваната на болт от таблото и 12V от свободно гнездо за предпазител намиращо се в лявата страна на бушонното табло мисля че беше на среден ред(горния пин на предпазителя) дава напрежение когато си на контакт. Запоих два кабела за фотодиода от схемата и го изведох покрай лявата колона на предното стъкло така че да не се забелязва лесно.Прокарах всички кабели кадърно оразмерени,бандажирани и привързани към основната инсталация а схемата сложих в кутийка от стара автоаларма и монтирах в кората от ляво на педалите Сега всичко работи перфектно и съм доволен от резултата. Когато колата е в гаража ,часовника свети слабо а като я изкарам на светло отвън ,,,свети с пълна сила Превключва се за 4-5 секунди от тъмно към светло и обратното Благодаря ви ,че ми дадохте идеята.Без вас вероятно нямаше да го реализирам и часовника щеше да си ме дразни през деня Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rahneff 0 #11 Отговорено 20 Април, 2014 Браво колега.Супер си го измислил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The Dirty Harry 5 #12 Отговорено 22 Април, 2014 Аз този проблем го реших по различен начин - сложих си един модул за 20 лева за автоматични фарове през деня - денем светят само двата фара на 20%, а така не се влияе часовника, нощем щом включа фаровете подсвета на часовника се намалява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jorkata dinev 5 #13 Отговорено 23 Април, 2014 Колеги, тъй като говорим за "Подсвет на таблото", а не искам да отварям друга тема, искам да Ви попитам следното: - какви са крушките на таблото на километража - Т3;Т4,2;Т4,7 - крушката на копчето за аварийни светлини? - някой слагал ли е от LED автомобилните крушки за табла? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
The Dirty Harry 5 #14 Отговорено 23 Април, 2014 За таблото не зная, но мога да ти кажа за тази на ключа за аварийните - малка стъклена като оризово зрънце, без метален цокъл. Аз лично я смених с обикновен светлодиод и едно резисторче. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове