Jump to content
Jordiz

Honda Accord 7-ма генерация - дилема

Recommended Posts

Здравейте колеги,От известно време съм навлязъл в "зоната на здрача" с размишления относно една Хонда Акорд 7-ма генерация ( фейслифт ).

Всъщност няма да ви моля да ми разяснявате плюсове и минуси на модела, а ще помоля за един обективен брейнсторминг ( каква модерна думичка ) с моя казус:Положението е следното - във Варна от представителството на Мазда се продава една Хонда Акорд 7-ма генерация, дизел, 2006-та година на ок 220хил км. Визуално отвън и отвътре колата е без забележки - закупена и поддържана в представителството на Хода, до сега има сменени гаранционно само колектори. Съединител, дюзи и турбина са оригиналните, отдолу няма грам ръжда - има тукк-там дребни забележки, които са по-скоро козметични. И тук започва дилемата ми...При първоначалното ми запознаване с колата, когато се отвори капачката за маслото, двигателят "духаше" ( в една тема на форума с инструкции какво да се гледа за "нова" кола, това беше една от забележките за издухан двигател ), а много хора около мен се кълнат, че дори и новите двигатели няма такъв, който да не "духа". При вземане на завой, усещам предницата на колата твърде лека и не смея да настъпя газта-  да не говорим, че поради тази причина не смея да изпробвам колата до краен предел, за да разбера двигателя в какво състояние е. За дърпането надясно и тресенето на волана при спиране, предполагам, че с една евентуална смяна на спирачни дискове и накладки + един реглаж всичко ще си влезе в норми. При студено и топло палене, няма тракане, тресене, пали без замисляне ( което мен лично ме очарова ). При скорост от 140км/ч се движи с ок 2200 оборота / мин, като до достигане на тази скорост, ускорява плавно и се усеща тягата и динамиката на турбо компресора.Притесненията ми са, че до сега винаги съм имал само европейски бензинови коли ( без газ ) ( но като гледам сега, май вече не правят такива ). Дизели съм карал само служебни и когато достигнат 170хил км или 8 години се бракуват ( политика на фирмата). Знам също така, че от кола на 220хил км вече мога да имам очаквания за всичко и от всичко... И все пак, молбата ми е към по-знаещите и опитните от мен с японското автомобилостроене да си кажат мнението - да скачам ли в "заешката дупка" с дизеловата красавица или да си налегна "парцалите" и да изчакам и да си намеря читава бензинова ( пак фейслифт )...Прилагам на Вашето внимание линк на обявата, но само и единствено, за да разберете защо имам такива терзания:http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11393064882228465&f1=details&slink=5z54jw

 

Благодаря на всички отзовали се.С пожелания за хубава вечер и много безаварийни километри!Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това, че оттук нататък можеш да очакваш всичко, си много прав. Но този двигател е такъв, че след като си направи магариите и ги отстраниш, те очакват нови толкова безаварийни километри, що се касае до двигателя разбира се. Щом немците пишат за него, че е двигател шедьовър, какво да кажем ние. Естествено всичко, което му се случи, ще бъде в резултат от "прекрасната" и "качествена" българска нафта. :) Все пак дизелът е по-тежък, а ти нищо не пишеш за окачването. С нашите дупки, а особено с варненските :) /без да се засягаш/ би трябвало вече да е подменено цялото. Ако това е така, и при него тепърва те очакват хиляди безпроблемни километри. Ако разбира се, както пишеш, е поддържана в представителството с оригинални резервни части.

 

За тресенето, преди да се сменя каквото и да било, можеш да й направиш стенд и други тестове - за амортисьори, за разминаване в разстоянията на колелетата и т.н.

 

В какъв смисъл предницата е лека - управлението по принцип е много леко и директно, но аз това го намирам за плюс. Дай уточнение!

 

За духането да кажат колегите с дизелите. На брат ми BMW 525tds на 385 000 км не духа. Тази Honda ми е първият японски автомобил, както на теб, след 4 БМВ-та и един Голф, та също не мога да дам компетентно мнение, освен да сравнявам с тях.

 

А ако може на свой ред да попитам, в какво се изразява фейслифтът? По снимките ми се струва, че има известна разлика в оформлението на фаровете и халогените, в наличието на VSA и това е. Би ли ме просветил, че и аз като търсех моята, така и не разбрах разликите. При немските рестилизирането е осезаемо, но тук нещо освен споменатите неща, друго не намирам. Все пак подчертавам, че още не съм им свикнал на тези коли и нямам толкова набито око за тях. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега,

 

За дизела, вярно е, че има доста суперлативи, поразрови се из форума има инфо и за недъзите му. Аз лично бих те посъветвал да потърсиш бензинка - класика в жанра :D.

Ако имаш време, зарови се в темата за седмиците - http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=57108 има доста изписано, сигурно ще ти отиде един - два дена в четене :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,Първо искам да благодаря за отговорите и отделеното време :)А сега по ред на въпросите и да отговоря:=> колега IVTEC => Няма за какво да се засягам с темата за лунния пейзаж, наречен Варненски улици :D - факт е, че са в плачевно състояние ( щом брат ми се беше хвърлил на идеята да търсим Хюндай Теракан, смятай какви уникални ями си имаме и си ги гледаме, отглеждаме и развъждаме :D ... )... Окачването на колата е стегнато - минава през неравностите без почукване и клатене - имало е една биалетка ( лява ) сменена и това е - от там нататък ходовата част е здрава ( с изключение на това, че дърпа леко надясно - мисля, че го писах по-горе )... Проверявах в сервиза и при застрахователите - колата не е имала катастрофи, удари или други събития, които да доведат до нарушаване на геометрията... Под лек волан имам в предвид, че като вземам завой не чувствам предницата сигурна и стабилна - имам усещането, че ще продължи настрани въпреки зададената траектория и трябва да намаля скорост, за да може с по-осезаеми корекции да не се прехвърля в съседното платно... ( казаха, че имало луфт в рейката и заради него било това усещане )... Амортисьорите са и са супер - за кола на 220х км, не бях виждал кола в такова състояние на окачването, което мен лично много ме впечатли...  За духането - предишната ми кола ( VW Passat B3 ) беше по километраж на 240х км, а в действителност на много повече ( сигурно с едни 200хиляди отгоре ) и не "духаше"... за фейслифта освен по-различната решетка на радиатора ( която много ми харесва ), от всичко което четох, има подобрения по ангренажната верига и не се налагало подмяната и на 200х км ( по цена от форума е ок 1100лв ) ( предполагам, че има и още, но ще оставя по-знаещите от мен да се изкажат, за да не напиша някоя глупост )=> колега Imst => Благодаря за линка :) Докато събера смелост да напиша поста по-горе, доста изчетох във форума ( и все още имам усещането, че може да има изпусната информация )... До сега съм карал само бензинови коли лични... по един или друг начин си имам слабост към бензина... Харесва ми идеята колата да не е с турбо ( лична позиция ) - един агрегат и по-малко грижи... Много ме изкушава идеята за икономичния и динамичен дизелов двигател, но от друга страна с нашата хубава нафта, един по-сериозен ремонт ще "изяде" цялата икономия като цяло. До колкото разбирам, бензиновата кола в града харчи около 11,5л ( 12л ) / 100км и извънградско до скорости ок 160км/ч ще харчи максимум ок 8л/100, което не звучи чак толкова страшно с оглед на факта, че не всеки месец минавам по 1000км ударно... Лошото е, че хубав бензинов фейслифт държи цена и не са толкова добре оборудвани като повечето дизелови екземпляри ( да не говорим, че type S ми е тръпка, но като си знам десния крак и темперамента, ще ми дойде твърде скъпо, да я поддържам )...( малко встрани от горното, в момента гледам една червена красавица в Кюстендил, но не мога да си обясня, как може кола на 6 години да е на 30хил км???  :D  или да се правя, че вярвам в историята за бабата и дядото от Южна Италия :D )Искам да се извиня, че пиша със закъснение, но виждам, че на новобранците са им разрешени по два поста за 24часа, затова забавям с отговорите, за да бъда изчерпателен :)Благодаря още веднъж за вниманието и много се надявам скоро да се сдобия с една красавица и ... другото се подразбира  ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,От известно време съм навлязъл в "зоната на здрача" с размишления относно една Хонда Акорд 7-ма генерация ( фейслифт ).

 .........до сега има сменени гаранционно само колектори. Съединител, дюзи и турбина са оригиналните,

 

Здравей колега и аз като теб от доста време съм в тая зона от която няма излизане! Изчел съм една грамада теми. Няколко пъти съм премятал и конкретния ти обект на размисъл. Това което ме озадачава сега е защо са сменяни колекторите, нали при фейслифта е отстранен проблема с пукането и май монтираха чугунени? При тези километри във всеки един момент може да се очаква и съединител с демпфер. Иначе две мнения няма дизелът е уникален, но това което ме спира е че градско си погорява въпреки заводските данни, поне това правя като статистика от сайта Carspending на колега от форума. За момента май предпочитам 2,0 или 2,4 бензин, автомат или 6 скорости с последващо газифициране. Верно при 140км ще съм на 3,300оборота но се надявам че няма да е много по-шумно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От малкото време (половин година някъде), за което имам колата, впечатленията ми за ходовата част при акорда е, че  е доста здраво, да не кажа бетон, но и аз я карам като пенсионер през дупките :D. За разход, предимно извънградско въртя, за справка мога да дам миналото лято София-Бургас-София , 3 души в колата под 150 не съм падал, с пуснат климатик през цялото време, разхода беше 8.7 някъде. При по-спокойно каране (около 90), можеш и да паднеш до 7.

Иначе за шум, ако кажа, че е много тихо, може и да излъжа :D. Но примерно при 100км съм точно на 3000 оборта, при 140 - някъде около 4000 оборота и може да се разговаря вътре в колата съвсем спокойно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото за бензина колега, но и в момента при CR-V I ръчни  нещата стоят по подобен начин и откъм разход /с литър отгоре/ а шумът предполагам е същия тъй като и предавателните отношения между двигател и колела са същите/ и аз съм със 100км/ч при 3000об.. Затова бих взел нещо с 6 скорости или автоматик тъй като при него има по добро съотношение и определено бих се чувствал по комфортно при 3300об/м.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега :)

 

До скоро и аз бях в твоето положение, но вече съм горд собственик на Акорд 2,2 дизел , фейслифт. Хубаво си се насочил към фейслифта. Както каза сам си изчел всичко необходимо и няма смисъл да казвам, че този двигател с 6 степенната кутия е страхотен. Трябва да е тих, като бензинова кола и доста по-тих от обикновен дизел ( VW примерно ). Бензина ти е на сметка само ако караш под 25 000 км на година. Не се подвеждай по някои спекулации, че е слаб двигател. Ако е гледана кола, нямаш проблеми с нея. Само дреболии по съединител и спирачки. Разрови се из вънхните форуми и ще намериш много детайлна информация за тези болежки.

 

Тази във Варна и аз я гледах преди време, но ми се струва висока цена, за това което предлагат. Все пак кола карана толкова км в България с нашите горива, масла и дупки е доста по амортизирана от една карана в Германия или др. Западна държава.  Тук виждам нещо по-интересно, но не съм се обаждал и не съм я гледал колата. http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11394883512145359&f1=details&slink=5zd88y

 

Най-важното като вземаш такава кола. Трябва да ускорява доста добре и да е тиха като бензин. Ако не е, значи има някакъв по-сериозен проблем. Казвам го от опит. 6 месеца , че и повече, си търся такава кола и попадах на какви ли не. Успех с избора, но според мен тази от Варна не си заслужава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги,

 

За момента продължавам огледа на пазара и да дебна за читав екземпляр и на нормални пари ( имам чувството, че дилърите като чуят Хонда, Audi или Мерцедес и алчността им стига някакви извратени крайни стойности )... Откровено много ме изкушава идеята за дизелов Акорд - имам тежък десен крак и не съм очарован от идеята да ставам спонсор на бензиностанциите ( до скоро имахме бензинови Stream & CRV трета серия и като тръгнех с някоя от тях от Варна за София, задължително спирам на В. Търново, за да дозаредя, защото с остатъка гориво нямам никакъв шанс да стигна София - не питайте за разход, защото може да откаже всеки трезвомислещ да си купи такава кола, а те всъщност не са никак лоши ).... Както и да е - ще видя :) има време - търсенето продължава... лошото е, че покрай 7-ца фейслифт много се заглеждам към 8-ца, а там говорим за твърде много финикийски знаци и... Но със сигурност като настъпи момента, ще се похваля с придобивката :)С поздрави от слънчева ВарнаЖоро

Редактирано от Jordiz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като собственик на дизел и щом не ти е проблем да караш кола на бензин ( чисто финансово ) - те съветвам да си търсиш бензин ;)  С една 2.4 да кажем , ще имаш и динамиката на дизела , да не кажа и отгоре ;) Не са големи болежките на дизела , но може би си е повече треперене , постоянно се ослушвам , следа от къде да зареждам , масло 30лв/л а при дизела имаш 6литра при смяна , смяна горивен филтър при всяка смяна на масло(не слагам оригинален и не съм имал проблеми) . За последните 50000км имам сменена темпферна шайба на коляновия вал ( което е нещо стандартно ) , изпускателен колектор ( стария беше от неръждавейка ) , лагерчета ролки пистов ремък ( пак е стандартно ) и да чукна на дърво масла и филтри ;) 2/3 от километрите са на магистрала Тракия

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глас за бензина,... слушай Tino, той има опит с " печките ".

Като имаш " тежък десен крак " колко мислиш, че ще ти гори дизела. Ами разходите по него...

Сложи си една газчица и си свиркай... :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да дам мнение, по горе някои беше споменал за една червена в Кюстендил,не знам колко е реална обявата,но снимките са на автомобил от мобиле.де с цена малко над 12000Е.Аз за дизелов не съм се замислял,единствено съм доволен,че се навих на автоматика.При 100км/ч е на2000-2100 оборота,при 140 - 3000 оборота.Със темпомат на 120км/ч(реална по ГПС 115) разхода ми е 7.2 за пробег от 4000км.При скорост 140 реална ,разхода е 8.2литра.Междуградско до 100 км/ч пада под 7,както е по книжка.За газ вообще не мисля,спестявам 6-7 лева на 100,което при евентуален проблем губя време и ангажираност с майстори настройки,което ме натоварва допълнително:)))).Някак си имам усещането,че автомобила губи надеждността си.Аз не разубеждавам някои да си монтира Lpg,много съм смятал и мислил също по въпроса,и поне засега това е моята истина:))).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре, че се включи колега PEPUR, аз от хиляди размишления стигам до извода че твоята комбинация е най-добра за мен- 2.0 автомат. Би ли споделил какво е усещането за шум при 3000 оборота и 140км. Най-вече визирам шум от двигател, генерация и гуми. Ако си имал други коли е добре да направиш сравнение с тях иначе трудно ще опишеш предполагам. Дай твоите данни и за градски разход, без светофарни гонки.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма шум от двигателя нито изпускателната,само road noise на чист български(от гумите):))),всъщност много зависи и от качеството на асфалта.Градско почти не караме,но за 1 седмица в Нюрнберг беше под 10литра,повече околовръстни,забиване в няколко задръствания по 30-40минутки-може да се сравни до някаква степен с леко Софийско.Сравнение с друг автомобил правя с Лекс ис 200,които караме и сега,но е с ръчна ск.кутия.Всичко е доста подобно,само Акорда е малко по-голям,вътрешното простраство ми допада повече и падат задните седалки.Лекса имаме от 7 години(също много безпроблемен и надежден),фаровете са му по-добри от на Акорда.

Няма какво повече да напиша без да изпадам в спам:)).

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз съм с дизела от 1 година,направих 30 000 км и освен филтри и масла съм сменил 1 шайба не алтернатора и ремъка .
Много съм доволен от колата като вървене и разход на гориво.Миналата година Мадрид-Софя с жена ми и детето прилично натоварена, при средна скорост на компа 121км/х ми даде разход 5.1лт (реален 5,3).
След една година още не мога да и се нарадвам ,едвам чакам да дойде май месец и да и запаля гумите за България.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за учудващо ниския шум в купето на 2.0 бензин с автоматик. Единственото към което имам леки забележки е не толкова добрата шумоизолация на подкалниците. Сега като сложих летните гуми с ширина 225 даже шумът се позасили. Иначе също като колегата със 140 км/ч върви с 3000 об./мин., което е невероятно. Карал съм основно БМВ и един Голф, като Акордът е най-тихата кола, която съм имал до сега. Голфът например /4 поколение/ 1.6 бензин, 101 к.с. с 4-степенен автомат на 140 вървеше с 4000 об./мин. и в купето беше два пъти по-шумно.

 

Баща ми има Мерцедес C220CDI 2008 година и ви казвам, че е 2 пъти по-шумен от Акорд 2.2 дизел. Само че... Мерцът е 170 коня и върви 2 пъти повече от Акорда. И честно да си кажа доста по-добра возия, стереоуредба и т.н., въпреки че е Elegance.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината колеги идеята за кола автоматик не ме блазни, както и да я оборудвам с газ... По-горе бях споделил "челен" опит със служебни коли ( Stream & CRV 3rd Serie ) които са автомат и на дълъг път ако искам да изпреваря бавно движещ се настава една мъкаааа, пада много "мислене", което понякога е опасно и даже рисково... Японеца със сигурност не е предполагал, че "дивак" като мен може да седне да кара такава балансирана кола.

Иначе ако излезе читав автомат, може и на такъв да "скоча", а след това да си превъзпитавам маниера на шофиране...Но за мой ужас, цените на хубав и запазен / читав Акорд 7-ца фейс са все едно купувам Акорд 8-ца ( с лека отстъпка )...А иначе колега Tino - Accord S type ми е мечта ( има една за 18800лв, но...  ) - но ме ужасява разхода на гориво, а и по-горе писах, че не искам да унищожавам колата с lpg ( да не ми се сърдят колегите с газ, ама това си е позиция на база личен опит )...Както и да е... търсенето продължава, както и мъките без кола - да не говорим че за автотърговците :guns:...Поздрави на всички от мрачна и дъждовна ВарнаЖоро 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... По-горе бях споделил "челен" опит със служебни коли ( Stream & CRV 3rd Serie ) които са автомат и на дълъг път ако искам да изпреваря бавно движещ се настава една мъкаааа, пада много "мислене", което понякога е опасно и даже рисково... Японеца със сигурност не е предполагал, че "дивак" като мен може да седне да кара такава балансирана кола.

Иначе ако излезе читав автомат, може и на такъв да "скоча", а след това да си превъзпитавам маниера на шофиране...

Ами те за това са измислили титроника. С него нещата придобиват съвсем друго измерение и нещата стават 1:1 като ръчката. Като се подготвяш за изпреварването и например чакаш да свърши завоя или да се разминете с насрещен автомобил, връщаш ръчно на по-ниска предавка и колата остава във високи обороти. След натискане на педала мигновено изпреварваш, няма нищо по-различно от ръчката. Ако се наложи да го правиш без подготовка, ще ти коства почти същото време като ръчката да шракнеш с лоста докато вече си натиснал газта до долу. Ако караш на позиция "D" съм съгласен, че нещата са трагични за по-динамично каране.

Аз карам вече втора кола автомат/типтроник (2.5/163hp и 3.5/295hp) и повярвай карам доста екстремно. :plane:

Абе ти намери читава и изгодна бройка и не обръщай толкова внимание на кутията, даже по мое мнение AT е за предпочитане! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...