Jump to content
Guest dragorip

Сгоних се най-накрая

Recommended Posts

Принципно аз съм свидетел на много случаи където теорията и практиката се разминават стабилно.

И на мазда 323(75 коня през 1992) километража показваше 180 кмч. Гаранция, ако някой сметне по същите формули с коеф. за съответната кола, ще ме изкара лъжец. Проблема е, че го видях със собствените си очи.

И пак да зачекна болната тема - теглото. Във формулата не виждам да се отчита този фактор.

Просто мисъл.

Публикувано изображение

 

От формулите се вижда че скоростта е на 3та степен.

 

Aerodynamic Drag...and its effect on the acceleration and top speed of a vehicle.

 

The Physics of Racing, Part 6: Speed and Horsepower

 

The force that the car can use for acceleration is the force that is available after some has been used to press against the air.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото в статията на Brian Beckman има една интересна хипотеза:

I put 55 mph and 65 mph in this table to show why some people think that the 55 mph national speed limit saves gasoline. It only requires about 7 hp to overcome drag at 55 mph, while it requires almost 12 hp to overcome drag at 65. Fuel consumption is approximately proportional to horsepower expended.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда Акорд 2005 дизел , при 120 км/ч по километраж застопорени с Круиз контрол , на равен път !!! По ДжиПиЕс - 116 км/ч !!!

 

Рулмейкър - кажи им , че си барал двигателя и е към 125 коня и ще мирясат - какво толкова сте я зачекнали тая д14-ка ...

Абе по-малко коня беше, друга снимка не можах да намеря щото нещо ми е бъркотия в компа. Така като гледам съм със 180 при 6000 оборота на 4-та. Прекъсвача ми беше на 7300-7400 оборота та не знам, може пък и да е правила 210 на 4-та по километраж. Карах с 14" 185/60 гуми (да не каже някой че пък е заради гумите)

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти тук си със ~177 и си на 6к оборота, значи колата за 1400 оборота ще направи още 33км в час отгоре?П.С и да не съм офтопик 316 бмв падна от d13b2 :) Много му беше кофти на собственика и пак се почнаха оправданията килограми и така нататък ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе и аз с моя икономик ги правях 210 на 4-та ! и после умира като мушна 5-та ... едва ли има нещо странно в това ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно аз съм свидетел на много случаи където теорията и практиката се разминават стабилно.

да, но физиката и реалноста - рядко :D километража ти е бил сбъркан

И пак да зачекна болната тема - теглото. Във формулата не виждам да се отчита този фактор.Просто мисъл.

теглото не определя максималната скорост на равно с изключение на малкия фактор свързан със съпротивлението на гумите с асфалта ... разбира се това не се отчита, защото когато си мерил мощност на колелата, тая загуба е влязла в сметката ...

Мисля, че терминалната скорост ако е добре уравновесена ( тоест ако не полети с нос надолу) е някъде около 220 километра в час.

някъде из форума съм писал сметката за 5-та д13 беше около 400км/ч а за б16 към 420км/ч .. ама може просто да потърсиш :Dпо темата с максималните скорости ... аз се запознах с един джедай и той извади светлинния меч и започна да реже пили, чукове, триьони ... и после си направи сепуко ...фантазирайте колкото искате скоростите ... които сте гледали по километраж със същия успех можете да си ги нарисувате на таблото ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз ще ги нарисувам утре сутрин, но въпросът ми е: Защо ти вярваш на твоите измервателни уреди пък аз да не вярвам на моите?И ако теглото няма значение, значи топче за пинг понг би трябвало да пада с 1 и съща скорост заедно с оловно топче след като въздушното съпротивление им спре ускорението?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо просто не се измерите с ГПС и да разберете реалната скорост с която се движите?Нещата могат да се решават по толкова лесни начини, кому е нужно всеки път да се влиза в спорове :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ако теглото няма значение, ....

Според мен:

 

1. Автомобила ускорява (увеличава скоростта) когато общата сила, действаща в посоката на движение е по-голяма от общата сила действаща в обратна посока. Да предположим, че движението става по хоризонтална повърхност и няма попътен или насрещен вятър. В този случай задвижващата сила се определя от двигателя.

 

2. В момента, в който двете сили се изравнят... ускорението спира. Автомобила се движи със максимална постоянна скорост.

 

3. При малки скорости аеродинамиката няма голямо значение. НО, челното съпротивление (drag - сила) зависи от квадрата на скоростта. При големи скорости, това е определящият фактор. Другата сила, която остава сравнително малка е силата на съпротивление при търкаляне (rolling resistance) на гумите.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resistance

Rolling resistance, sometimes called rolling friction or rolling drag, is the resistance that occurs when a round object such as a ball or tire rolls on a flat surface. It is caused mainly by the deformation of the object, the deformation of the surface, or both. Additional contributing factors include wheel radius, forward speed[1], surface adhesion, and relative micro-sliding between the surfaces of contact. It depends very much on the material of the wheel or tire and the sort of ground.

Frr = Crr*Nf

 

Frr is the rolling resistance force,

Crr is the dimensionless rolling resistance coefficient or coefficient of rolling friction (CRF), and

Nf is the normal force.

 

Ако гумите са върхy хоризонтална повърхност, то Nf е теглото (weight --> сила).

 

Crr за автомобилна гума върхy асфалт пише че е 0.01 до 0.015. Въпреки че попаднах и на 0.006 за 14ки на Мишелин.

 

Frr за 1000 кг автомобил:

Frr = 0.01 * (1000 * 9.81) = 98.1 N

 

98.1 N сравенено със 1415.130 N от челното съпротивление при 210 км/ч за Civic от 2001г.

 

Това че единият автомобил е по-тежък ще повлияе на времето, за което ще се достигне максимална скорост (при положение че имаме еднаква мощност на колелата).

 

Ето какво казва Carroll Smith във книгата си Tune To Win:

 

In most forms of racing top speed is nowhere near so important as it would appear to be. Unless the corners can be taken at top speed, both cornering power and acceleration capacity are much more important. How often does the losing Drag Car come up with the highest trap speed? Elapsed time is the name of the game that we play - don't event forget it. Given the opportunity to gain significant engine torque and area under the power curve in the engine's operating range at the expense of peak horsepower - do it. When you find that your lap times are better with enough wing on the car to cut down the top end - don't worry about it.

 

Factors controlling top speed include:

[*] Net power at the driving wheels

[*] Aerodynamic drag

[*] Rolling resistance

Защо ти вярваш на твоите измервателни уреди пък аз да не вярвам на моите?

Ние с lookcho не казваме, че нашите уреди са вярни. Просто знаем че имат грешка и имаме едно наум, когато автомобил с 90 коня ПИКОВА мощност се движи със 210км/ч. Ако вземем в предвид наклони, попътни ветрове и подобни неща, може би бих се съгласил на цифри от рода на 195 км/ч... може би и 200. Но както се вижда от графиката разликата между 200 и 210 км/ч е към 15 hp за преодоляване на челното съпротивление, които няма от къде да дойдат. Ако Д14ката е със S40 скоростна кутия, според предавателните числа на 6000 оборота и 4та предавка би трябвало да се движи със 168 км/ч. Това при положение че диаметър на гумите (т.е. налягането) е идеално. На прекъсвач (7200) 202 км/ч.

 

Аз лично имам достатъчно точна измервателна техника (дават уж грешка 0.015 км/ч). 5 Hz GPS + акселометри, както и 10 Hz GPS. Не съм мерил максимална скорост, но знам че има грешка. При малки скорости е 1-2 км/ч. При по-големи се увеличава. До колкото знам има стандарт, който позволява 5-10% грешка в отчитането (като никога не трябва да отчита по-малко от реалната скорост).

 

Нещата могат да се решават по толкова лесни начини, кому е нужно всеки път да се влиза в спорове.

Защото с GPS ще си отговорим на въпроса КОЛКО, а не ЗАЩО... а това не е интересно :) Максимални скорости, ускорения, конски сили, въртящ момент - това не са някакви цифри, които идват от някъде, а се подчиняват на определени закони. Не можеш без да приложиш необходимата сила да накараш обект да се движи с някаква скорост при наличие на триене, плътност на въздуха, ... Основната сила идва от двигателя. Това че на капака има емблема на Хонда няма да помогне за преодоляването на физичните закони... Редактирано от lz2lps

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че на капака има емблема на Хонда няма да помогне за преодоляването на физичните закони

Тук не си прав, колега :D:)

 

Тия дни много студено, няма гонки май :D само локуми тука...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ммм да - много е прав даже ...

има два фактора, които и двамата не отчитаме в сметките си, а именно промените в плътноста на въздуха и количеството кислород на единица обем

 

при намаляване на първото се увеличава максималната скорост, а второто при увеличаване вдига мощноста - с колко, ви оставям да откриете за домашно :D ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе смешен, ти май не си много умен а? Я намери къде съм казал, че тия 210 са реални и тогава говори за мен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Golf 2 GTI биме с 2 коли :D

ти с каква кола си че те е посрамил този голф?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С и да не съм офтопик 316 бмв падна от d13b2 :)

...предполагам си го бил на разстояние от 400/500м след това те застига и подминава :) .Аз със старата Хондела съм го правил,но надълго ме разтяга прилично... за по горния колега който се притеснява с вектрата да вдига големи скорости давам пример който дадох и на майка ми(щото тя като мина 100 и почва да писка) като се връщах от Берковица!Карам със 120 след един голям Мерцедес използвам го като прихващач на радари оня обаче си мисли,че нещо му се пъна и настъпва при 160 и викам да усещаш разлика от при 120 тя ми вика се същото било като не гледа километража няма да я усети чак толкова.Стабилна ли ти е колата на магистралата високите скорости не са чак голям проблем и нещо страшно :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем са ако удариш нещо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то след 180 не боли :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен никнейм имаш за такива изказвания. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, аз ще ги нарисувам утре сутрин, но въпросът ми е: Защо ти вярваш на твоите измервателни уреди пък аз да не вярвам на моите?

 

И ако теглото няма значение, значи топче за пинг понг би трябвало да пада с 1 и съща скорост заедно с оловно топче след като въздушното съпротивление им спре ускорението?

пропуснал съм тоя пост :), а нали съм forum warrior тия дни ...

както каза lz2lps, аз не си вярвам на уредите ... и то даже не заради неопределеноста(въпреки че съм голям фен на Хайзенберг :)), а защото знам че са много сгрешени ...

 

ще се опитам да ти обясня проблема по-просто :D

когато две тела падат върху тях действа Сила = масата им х земното ускорение(g) по посока на падането, а насреща им действа сила на съпротивлението, която зависи от формата и скороста на телата .. т.е.

когато две тела с еднакви форма и скорост падат силите на въздушното им съпротивление ще са равни, но ако масите им са различни ( еднакъв обем олово и въздух ) силата на земното привличане G, която в случая се явява двигател, ще бъде по-голяма при тялото с по-голяма маса

 

до тук ясно ли е ?

граничната стойност, при която се уравновесяват силите ще бъдат зависят само от масата на телата ( при еднаква форма )

т.е. тялото с по-голяма маса(двигател) ще има по-голяма равновесна скорост ...

 

>>>

да се върнем в равното - ако две коли се движат по гравитационно равна повърхност, те няма да се влиаят от силата на тежеста, защото тя ще работи в посока перпендикулярна на посоката на движене и силата на въздушното съпротивление ... следователно ще трябва друг двигател, който да бори въздушното съпротивление и съпротивлението на гумите с асфалта ... например впряг от 100 кокошки, б16, кон ... такива работи, но максималната скорост ще зависи от само от силата на бутане срещу силата на въздушното съпротивление ...

тука се наблюдава един парадокс:

Ако пика на мощноста на двигателя не съвпада с теоретичната максимална скорост или е прекалено остър и се получи дупка, може дасе окаже, че теоретичната максимална скорост на равно е недостижима, но обратното - да се достигне по-висока скорост от ТМСР( за кратко ) в следствие от невероятно добри рпедавки е невъзможно :)

половината коли го имат тоя проблем - последната им предавка не позволява достигане на маск скорост ( добре че имат предпоследна )

 

винаги разбира се можете да използвате свободна комбинация от двигател и земно притегляне :) както казах - една достатъчно висока скала и ...

 

всъщност има разработки на тема плазмен Йонизатор за намаляване на съпротивлението на въздуха пред превозното средство :lol: сетете се, че щом ние имаме такъв сериозен проблем с минаването на ( да кажем )250км/ч, самолетите имат доста по-сериозен за минаването на Mach 3 ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

локчо ти нали си модератор или нещо подобно защо не пуснеш примерно една нова тема за тези неща които обсъждате а тази да я поизчистите ? малко :)(За да влезем поне малко в ред; или поне да почнем)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оппринцип бих, но това означава да изтрия темата, а тя е една от малкото във форума, където се водят затихващи спорове и няма тежки скандали :)все-пак напрежението трябва да отива някъде ...а тия неща ги има в поне още 5 теми .. аз лично съм писал няколко ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря lookcho, обаче колегата lz2lps изясни всичко. Имам чувството, че и ти не си много в час обаче. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха ;) много боли да ти го каже някой, на който познанията по физика свършват на ниво 4-ти клас, но вероятно си прав ;) ще си взема поука и ще се синхронизирам ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D15B2 голфа върви много с портната глава е и бие КРи.На около 300 метра се пуснахме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ГТИто е 2ка не 3ка. 3ките ги бия ина4е тия 115 кон4ета дет са ;)

Редактирано от iLiiKa7a

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяна на гуми, баланс и реглаж на мостове днес реших да видя дали е изчезнал проблема ми с "треперенето" на волана при "X" скорост. По пътя обаче се случи да засегна егото на двама поредни с BMW (5-та серия - не пишеше, а другото 740d)Мястото, скоростта и ограничението при което се състоя въпросната импровизирана гонка няма да ги спомена, защото масово действа провокативно и се стига до излишни спорове ;);)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера се дърпах сигурно 5 пъти с една VW костенурка (не от най–старите разбира се) и всички го дръпнах...никога не го бях правил , но такова ми беше настроението... та не знам тоя VW с какви параметри е , защото мойта любимка е едва 75 кончета , а стабилно си го минавах всеки път..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи интервенцията с която получаваш 15 конски сили директно от атмосферата ;) Няма да съжаляваш ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pamo то тука по добре да не се споменава скорост или нещо такова, защото знаеш какво ще стане, аз за това вече не пиша много тук... нека си карат повечето съфорумци колиците от Италия на 100000 км по 130 коня и дето едва правят 200 по КИЛОМЕТРАЖ ;)

Редактирано от Pep0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера се дърпах сигурно 5 пъти с една VW костенурка (не от най–старите разбира се) и всички го дръпнах...никога не го бях правил , но такова ми беше настроението... та не знам тоя VW с какви параметри е , защото мойта любимка е едва 75 кончета , а стабилно си го минавах всеки път..

ами кефер има с порше двигател и е излизал над 200коня ... ама надали е бил такъв :( най-вероятно 1.1 50 коня или 1.3 към 60 ... ама това малко на изуст, защото паметта ми не е добра ...иначе колата е супер лека и има адски старт :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вчера се дърпах сигурно 5 пъти с една VW костенурка (не от най–старите разбира се) и всички го дръпнах...никога не го бях правил , но такова ми беше настроението... та не знам тоя VW с какви параметри е , защото мойта любимка е едва 75 кончета , а стабилно си го минавах всеки път..

ами кефер има с порше двигател и е излизал над 200коня ... ама надали е бил такъв :angry: най-вероятно 1.1 50 коня или 1.3 към 60 ... ама това малко на изуст, защото паметта ми не е добра ...иначе колата е супер лека и има адски старт :fun:
Нещо си се объркал - може да се монтира 2-литров двигател от Порше 914, но заводска Костенурка с двигател от Порше няма! Най-големите мотори, които са се монтирали, са 1.6 инжекцион ;) Но колегата мисля, че имаше предвид новия Бийтъл !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами не знам как се пуска в ретро рали за реставрирани коли със сменен двигател :angry: ... може и да си прав, но силно ме съмнява ... двигателя не е 2, а 2.5 боксер ... обаче за да не говоря глупости напразно, сега ще се обадя на човека по телефона и ще разбера истината :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен също ми изглежда , че колегата се е пускал с "ню бийтъл" , а не с "кефер"...щото иначе дори и с хонда джаз 45 коня да е бил пак си е все едно на умряло куче нож да вадиш.....иначе тука прочетох за някакъв "адски" старт на костенурката.....малко озадачаващо, защото дори и по онези стандарти, преди 40 години, костенурката си е бавен ,евтин автомобил- да не говорим колко "адски" стартира по съвременните критерии.

Редактирано от tachip

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Koлеги,имам една молба-снощи си поиграхме с един колега на излизане от мол варна.2 дръпки с дел сол черен предполагам вти,аз карах зад него така че резултат не мога да кажа:dry:.Ако колегата е съфорумник нека да пише едно лично че ми е итересно какво е правил по колата.p.s.дел сола беше варненски хубав оптичен тунинг и номера почва с 2...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той Дел Сол-а ако е ВТи не му е нужно да е правил нещо по него, за да те направи смешен :dry:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той Дел Сол-а ако е ВТи не му е нужно да е правил нещо по него, за да те направи смешен :bg:

Уауу :dry: , те много страшни били тез ВТИ-та, собено в Del Slow ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rulemaker,защо си мисли че знаеш какво има под моя капак????имай повече уважение към колегите си,аз не се фукам 4е много ми варви колата,просто се интересувам от колата на колегата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Варна има няколко яки черни делсола за тези които знам е че, единия го кара една мацка руса, другия е на братята :dry: за първия нищо незнам, но по втория е барано много, не нека те да си кажат ако влизат тук.Поздрави.пс: за да не съм офф оня ден се заиграх с едно фиатче, Браво или Брава (хеч-а не съм сигурен кое от двете беше) и бяхме на кантар, по пътя за Златните.

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този на братятя го знам даже едното момче ме пусна с него-върви много:dry: но той е с старозогорски номер,а на мацката не е вти, и е автомат( пък и вчера бяха две момчета)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...