Jump to content
fenabg

Една тема за мохабетки за д14 и 10к

Recommended Posts

Наскоро се събрахме едни хорица на една среща на една вила .Та там изпомежду всичките щуротии дето се наговориха спрягахме и д14 до 10к. Айде да замоля някой запознат ,за да се завърти тая д14 до там може и нагоре :lol: какво ще е нужно ? Бе какво да има вътре в мотора ,и примерно каква степен може а и трябва да се гони . Ако заспрягаме валове и тикви то нека те да са двувалови ;) .Дерзаите с всякакви идеи .П.п забравих леки бутала с леки биели има ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами виж да намериш ARP болтове за тия биели и си ти. За главата задължително валове и съответната степен (не по-ниска от 11.5 си мисля) и пружинки/тарелки. То идеята е да правиш мощност като въртиш, иначе може и обикновена да си въртиш ама файдата е...Според мен трябва да провериш и къде могат да ти балансират добре маховик да не хвръкне, че заводските едва ли са чак перфектно балансирани, и предвидени за такива обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А смисъла от това какъв .е. ?!?! тоя мотор с каквото и да е .. на 10 к оборота няма да изкара, леки бутала и биели има ама ковани ли са ?!?! клапаните...? сток ли са (и като цяло какъв е смисъла.? (последното мен най ме интересува;)/> :)/>

Редактирано от K1r1L
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да речем че смисала е да се разреши един ''спор'' ,а буталата са сток ,наи леките за Де серия които съм виждал досега а съм убеден на99% че по леки няма .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Киро много добре намекна за клапаните. Предполагам че при стоковите може да има риск от скъсване, ако не съм прав моля някой да обясни :) Очакваме Лукчо да се включи :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко изглежда чудесно, но според мен проблемът при тези обороти е, че Д-серията е с кобилици, не ролки. За да имаш нютони на тези обороти, трябват ти агресивни валове, съответно силни двойни пружинки, в резултат на което натоварването на кобилиците нараства адски много. След което влизаш във филма с новите консумативи - валове и кобилици :D Леко по-леко започват да ти изчезват гърбиците на вала и така... Онагледявам това което казах със снимков материал: http://www.suzukituning.com/SuzukiTuning/AltoTuning/Pictures/400x300/Suzuki%20Alto%20F8B%20Worn%20Camshaft.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фенчена трябва да се сметне геометрията на блока, трябват ти мноооого дълги биели за тези обороти на първо място! от там на сетне всичко останало ;) мисли за някакъв колянов вал примерно от Д13 овърсайз бутала с изнесен център на буталния болт към челото за да може да побереш дългите биели;) само за инфо хонда С2000 е със 145мм биели и фабрично върти до към 9200 ако не се лъжа.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и бутала сравнени с д16з5 бутала :

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Другото което е дали двувалова/сток/ тиква ще може да храни ''двигателя'' .А и ще помоля тея с които разисквахме тва отроче да вземат участие :P .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема за мен. Може би това, което ще попитам е малко офтопик, но мисля, че може би ще е интересна тема за дискусия.Какво ще кажете за блока? При 10 000 оборота грамове небалансирани са фатални за един двигател. Малко да е небалансиран коляновия вал, маховника, разлика в масите на бутала и прочее предизвиква вибрации и увеличено износване на лагери и нормативни луфтове. Как този блок ще поема вибрациите при такива скорости на двигателя? Вибрациите според Spoon са едни от проблемите при развъртането високо в оборотите. Те предизвикват и разрушени на цилиндрите, както и на главите. Забелязвам, че повечето хондови високо оборотни двигатели са с къс ход на буталата. Според dodo-upgrades.nl този двигател има добро отношение ход на буталото/ дължина на биелата, което го предразполагало към развъртане по-високо в оборотите. Това съотношение може да даде и какво ще бъде износването на стените на цилиндрите поради хоризонталната сила, която неимоверно се постига при движението на буталото в цилиндъра.Високите обороти произвеждат по-голяма топлина, всички тези специфични луфтове, които Хонда е заложила за този двигател трябва да са различни, за да се позволи свободното разширение на тези части. Много интересна тема за мен как бихте се справили с този проблем? Въпреки може би малката си кубатура и склопенността мисля, че този двигател наистина има сериозен потенциал за мощност и за развъртане по-високо в оборотите.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фене я дай малко инфо на Д13,Д14 ход на бутало и дължина на биелата че аз не съм много запознат с Д серийте. аз си експериментирам с Б серийките ся и аз ще правя нщокато теб Б16 в Б20 блок и дължина на биелите 143мм, та дай инфо да видя какво мога да измисля по този въпрос относно високите обороти трябва всичко да е балансирано за да няма вибраций и да няма летящи биели през блока ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

75 мм диаметър на буталата, 79 мм ход на буталата и 138 мм дължина на биелите. Това е за Д14А3/А4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Витек тиква.Според мен обаче ще е по-добре с едноваловата, заради по-малкото въртяща се карантия.Буталата с биелите - с колкото може по-малко разлика в грамажа.Перфектно шлайфвани глави-блоци, повърхности на витек-клапана, де-що има нещо де се снажда метал към метал, метални гарнитури - яки!Здраво стягане - на моята чутурата я стягах на 78Нм, с голям риск да превърти. Шпилки. Ако слагате едновалка, някакви по-здрави болтове на колана на разпределителния вал. (моите ги взех от Практикер, срам за хонда, ама - яка стомана)Пружини за клапани - стоковата карантия на з6 се справя някак до 9,5, ама аккво става вътре, никой не знае, освен диното, ама пък - кола не се прави за да стои на него.Пиленето вероятно сте го сметнали - зависи от другата карантия и с какъв бензин гоните.Стоковия маховик ще се справи. Според мен по-добре не го пилете - освен ако след това не го балансирате по-добре от стоковия, ама аз не бих рискувал честно казано.Другото - всички гумички, о-пръстени, уплътнеия на делка, семеринги, ластички - най-якото. На при ръчкане над 9к на няколко пъти незнайно как разпарцалва гумата на масления филтър - нямам идея защо-как, но смятай, че и там нещо трябва и там да се мисли.Биелите...освен заводските за 13 и 14 не знам дали има друг вариант...другото - зависи от карача :D , и божата воля... май.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. С балансировките на заводската карантия според мен нямате никакви ядове, това ще ви е последната грижа. Най големия проблем според мен ще са пружините и мапването/настойката. Моята още не мога да я накарам да даде изцеди читав въртящ момент след 9 к. Другото - ако се кара постоянно над 8 к, сегментите ще станат сигурно консуматив... просто не знам, моята я ръчкам така само като ме захапят лудите...Аксо ще е инжекция, ще е добре за делко/бобината да се мисли нещо афтърмаркет...Ей такива проекти обичам! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...при ръчкане над 9к на няколко пъти незнайно как разпарцалва гумата на масления филтър - нямам идея защо-как, но смятай, че и там нещо трябва и там да се мисли.

Мисля, че е измислено и му викат маслен охладител, и май ще е добре и за самото масло.Може би, не само гарнитури, уплътнения, о-пръстени и семеринги, но и филтърът ще трябва да е нещо по от масовите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най важния елемент си остават биелите, трябва да са по дълги за високи обороти и здрави Д14 си е проектиран да не надхвърля 8К това че някой се е престрашил да върти на горе не значи че няма да има проблеми, биелите са много слабо звено на всички Д серии като изключим ЗЦ1 биелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Охладителят се подразбира, едва ли ще е предмет на обсъждане слагането му. Но като става дума за "мазане" и висок оборот...

 

Публикувано изображение

 

 

:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че при стоковите може да има риск от скъсване,

 

Витек тиква.

Според мен обаче ще е по-добре с едноваловата, заради по-малкото въртяща се карантия.

 

 

Пламка знаеш ли колко ми е драго кат се мернеш наоколо и драснеш два реда :);)

Идеята за двувалова тиква е че е наи дишащата на де серия а за клапаните се сещам че беше с по дебели стебла на клапаните но не гарантира по голяма здравина.

 

ЗЦ1 биелите.

 

Я кажи кво им е на зц биелите и колко са дълги и ако има игра да званна утре един телефон да приберем едни :ph34r:

Яжо брат дълги колко да са дълги ,ше се удари на камък с буталите :dry: инак фирмата :Dразполага с туи на снимката По ред д14 ,д15з8 ма са по каси ма по дебели :D и едни други ма са па по дебели и по дълги де идва теглото което дори е ''видимо'' по голямо . А и ква степен ще е добре да се стигне защо ли си мисля че голяма па степен ще пречи нагоре или бъркам.

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Д13-ката и 14-ката блоците и биелите са еднакви, 138 мм, и са най дългото и за съжаление тънко в д-серията... На 15-ката са 137, на 16 вече блока е друг. Степента - зависи с какво ще управлявате тиквата и какво ще е делкото - детонации?Не че няма да го направите и с двувалката, ама - доброто дишане срещу две ролки и опънат ремък на 10к... що пък не???:cool:;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фенче според моите изчисления ако всичко е идеално балансирано блока на Д14-ката има потенциал за 10К оборота требе се заиграе с главата, ако ще е с двувалова глава ще трябват сериозни валове, креспо камс правят валове за двувалки и ще ти трябва степен около 11.5 макс 12 не повече, защото прекаленно голямата степен сваля обортния диапазон и качва въртящ момент;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах на гореспоменатата вила :) Сух картер! Ще освободи от работата на коляновия вал.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така засега има -бутала ,блок , маслена помпа ,и тиква с всмукател ,колянов вал . Проблем остава стоковия маховик 7кила за мен са много а и тея 7 кила пи 10К ..........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лооол наистина ли възнамерявате да направите такава Д14-ка? Ще ми е доста интересно.Доста интересни мнения има в тази тема. Не разбрах идеята за сухия картер каква е? Да се свали нивото на маслото така че коляновия вал да не го разплисква? Интересно нещо каза Veid. Фабрично 4Г63 двигателите на Митцубиши са с двойни пружини и с хидравлична връзка към клапаните, не както при нашите Хонди с кобилици. Интересното е че така са решили инженерите за турбиниран двигател. Знаете, че митцутата често ползва турбо. Ще бъде доста трудно да се постигне надежност и извличане на мощност за този двигател след 9 000 оборота. Ако наистина сте се запътили към тази цел. Успех! Не възможни неща няма!П.П.: Увеличаването на дължината на биелите би трябвало да увеличи компресионното число. Не е ли вероятно да се получават детонации след 10 000 оборота с компресионни числа от порядъка на 12:1?

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Железата ще се понагласят заради голямата гама бутала, колянови валове и биели, и трябва да се олекотят доста, разпределителен вал ще трябва задължително, като има много малък избор на валове за Д серия, които пълнят след 8200-8500. Маслената система трябва изцяло да се преправи според мен инъче може тия високи обороти да се видят само веднъж без повторение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хидравличните повдигачи не могат да се използват за остри валове и фази над ~270 градуса, минават на механични.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, няма да споменавам за кой наш рали състезател става въпрос, но неговите двигателители на евото ходеха в италия да минават от хидравлични към механични повдигачи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо изобщо говорите за хидравлични повдигачи :blink:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, пак ще повторя - проблемът идва от главата. Точка. Какво всички коментирате биелите при коефициент род/строук 1.75? Самото число говори само по себе си, точка на дискусията за биелите. Ъгълът м/у биела и център на к.вал е доста малък, следователно натоварването при тях ще е толкова малко, че няма смисъл да се коментира, плюс това д14 няма как да извади Нм за да сгъне биелата. Общо взето този сетъп изглежда като геометрия почти същият като на Б16. При 10 000 оборота, скоростта на буталото е почти същата като на Б16. Има ли б16-ки въртящи до 10? - Има бол, само че малко изкарват сила в тези обороти. За сведение ще добавя, че съм виждал Б18-ка с ролки на главата, въртяща се до 11к с пик на мощността на 10800. А Б18 е къде-къде по-зле от геометрия на долнището и коефициенти за подобни обороти. Проблемът за решаване си остава - тези пусти кобилици на тиквата съпроводени с мазането. Поздрави и успех!PS: Някой спомена за сегменти, ми при този коефициент род/сроук натоварването на ризите е пренебрежимо минимално, за да се взима под въпрос...PS2: B20 на 8500 оборота има почти същата скорост на буталото... пищят ли хората с б20-ки от сегменти? Н22 на 8500 също...

Редактирано от Veid
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...