Niko_Honda Civic 0 #1 Публикувано 25 Юли, 2013 Здравейте колеги, Моля администратора да премести темата в подходящ раздел. Мисля си, че пред тази дилема са изправени много колеги и ще много благодарен да ми дадете правилен съвет. Първо да уточня за какво ще се ползва колата: търся градска, пъргава кола с бърз старт, с по-спортен вид и разбира се да е здрава. Ще бъде бензинка, защото не карам повече от 12000 км на година. Може да е с 2/3 врати, така ще излезе и малко по-евтино. Бюджетът е около 15к без разходите за ремонт, каско и гражданска. До момента съм карал Mitsubishi 96 1.3; Honda Jazz 2007 и Opel Corsa 2007 и сега съм решил да бъде нещо по-спортно. Искам също така да бъде ръчка, не се кефя на автоматика и да харчи до 9л. градско. Засега съм се спрял на Honda Civic 1.8 i-vtec, Toyota Auris 1.6 VVT-i, Kia Pro Ceed 122 коня (като за Кията ме притеснява това, че тази кола се обезценява супер бързо и като реша да я продам няма да мога да взема нищо. Ако може някой който има впечатление от колите по-горе да даде мнение и съвет. Интересува ме дали двигател 1.4 - 100 коня са прекалено малко за теглото на Хондата. Какви са разликите между Honda Civic 1.8 i-vtec и Honda Civic TYPE-S 140 коня, само в нивото на оборудването ли са? За Ауриса съм харесал двигател 1.6 VVT-i Luna и Toyota Auris 1.6i има ли разлика? Като цяло не съм фен на немските, Гоуфа със сигурност отпада, BMW 1 и Audi 3 май не са лоши варианти. Това, което ме притеснява е къде мога да поддържам тези коли (Хонда и Тойота), кои сервизи са по-читави, коя кола е по-здрава. За Хондата ме притеснява, че няма добър изглед назад, като че ли Ауриса не е толкова здрав, както предшественика си Королата? Доколкото знам имат разход около 8-9 градско, разбира се и тежестта на десния крак играе роля. Иска ми се да взема кола от 2008г. и да бъде със сервизна книжка или доказано здрава ;)/> (някой, който я е купил нова или от оторизиран сервиз). Не ме интересуват толкова пластмасите вътре в колата, това, че бучи над 120км или музиката, интересува ме да има добър климатик и да е здрава най-вече, че ми писна да ходя по ремонти. Не държа багажника да е голям, въпреки, че в това отношение като го видях какъв е голям на Хондата и практичен, си мисля, че тя вече е с един плюс. Колеги, знам, че всичко е до късмет все пак, но поне правилно ли съм се насочил? Тярся обективни мнения. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
binzina_skapp 32 #2 Отговорено 25 Юли, 2013 колега,погледнах ауриса за да добия вид,и според мен хондата е в пъти по-добра и като дизайн,визия,интериор,спортно излъчване и т.н.Тойотата няма никакъв вид и отвън и отвътре,взимай хондата не се чиди...мое мнение.поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondaminime 19 #3 Отговорено 25 Юли, 2013 и 2 те са здрави коли,но според мен хондата ще е по-динамична и има по добър външен вид ! Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko_Honda Civic 0 #4 Отговорено 25 Юли, 2013 (Редактирано) Колеги благодаря за бързите отговори, но имам няколко притеснения:1. Много ли е ниска, опира при легналите полицаи?2. Как е при задно паркиране, свиква ли се?3. Много ли трудно набира при по-слабия двигател 1.4 Редактирано 25 Юли, 2013 от Niko_Honda Civic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #5 Отговорено 27 Юли, 2013 Питал си за 1.8 , защо питаш сега за 1.4 ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #6 Отговорено 27 Юли, 2013 1.4 двигателят се взима с цел икономия. Слага се на Jazz и пак е спънат. На Civic става само ако ще го караш градско, иначе ще си развалиш мнението за марката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #7 Отговорено 27 Юли, 2013 Взе ми думите от устата ... Интересува ме дали двигател 1.4 - 100 коня са прекалено малко за теглото на Хондата. ...Да, малко са, но само при положение, че... сега съм решил да бъде нещо по-спортно. ...Твърдя го, защото карам Сивик 9-ка 1.4 i-vtec. Двигателя всъщност е 1.3, и не знам, дали на 8-ицата слагат същия мотор....1. Много ли е ниска, опира при легналите полицаи?2. Как е при задно паркиране, свиква ли се?3. Много ли трудно набира при по-слабия двигател 1.41. Не знам, колко е ниска 8-ма. 9-ката е доста ниска отпред и все пак не опира английските легнали полицаи, за българските още не знам.2. Съпругата ми (9-ката си е нейна) се справя чудесно с паркирането - огледала + паркинг сензори.3. Не, не набира трудно, ... просто за "quarter mile" НЕ става.Не съм запознат в подробности с останалите автомобили от твоя въпрос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tsurko 39 #8 Отговорено 27 Юли, 2013 Какви са разликите между Honda Civic 1.8 i-vtec и Honda Civic TYPE-S 140 коня, само в нивото на оборудването ли са?До колкото съм запознат, type S e с 2 врати, с някои есктериорни (а може би и интериорни) разлики, може би по-твърдо окачване (не съм 100% сигурен за това. Двигателят е пак 1.8, като на другия civic.И да вметна нещо - не очаквай точно тук някой да ти каже "Вземи си Тойота/Ауди/и особено БМВ, вместо Хондата". Все пак сме сектанти Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #9 Отговорено 27 Юли, 2013 1.4 двигателят за 8-ма генерация е i-VTEC, 100кс. след фейслифта от 2008г. Преди това е обикновеният i-DSI, 1339кс, 83к.с. с по 2 свещи на цилиндър. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko_Honda Civic 0 #10 Отговорено 27 Юли, 2013 (Редактирано) Колеги благодаря за бързите отговори и точните съвети. Днес изчетох доста за колата, проблемите, сервизите и скоро се надявам да успея да я тествам. Насочил съм към 1.8 2007 или 2008г. може и хеча с 2/3 врати, но не съм сигурен дали ще успея да я взема с бюджет от 15000лв. Сигурно ще изчакам някой колега, който си я купил нова, поне да знам, че е пазена и какво ще следва да се сменя по нея. PiToMeN има ли много голяма разлика между двигател i-DSI и I-Vtec, предполгам последният е по-добрият, но какви са точно предимствата му. Благодаря на всички за коментарите! Редактирано 27 Юли, 2013 от Niko_Honda Civic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko_Honda Civic 0 #11 Отговорено 27 Юли, 2013 Забравих да попитам нещо важно за мен: как се държи колата зимата, достатъчно стабилна ли е на сняг и лед? Аз много довелен от моят Jazz в това отношение, никакъв проблем или закачане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #12 Отговорено 21 Август, 2013 (Редактирано) Тойота Аурис е най-кофти кола от тойотите по отношение на използваните материали - да не говорим че не японска сглобка.Като се има в предвид че чисто нова кола за 1 годнаи и се истъркаха дръжките , ръкохватките и т.н. гадни пластмаси вътре в купето !на Киата частите и са скъпи и идват бавно, не е като при Хонда да си поръчваш от USAКъсмет. Редактирано 21 Август, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PiToMeN 75 #13 Отговорено 21 Август, 2013 Предимствата са, че е VTEC e 16 клапана, ако въобще това е предимство. Съответно 100к.с. срещу 83к.с. при i-DSI. Като вървеж предимствата са спорни. Хубавото е, че поддръжката е евтина и на двата мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #14 Отговорено 21 Август, 2013 За сивика не знам , шефа има аурис , дизелов . Като вървеж е слабо , но бензинката трябва да е по - читава работата . Като купе - ми те всички коли от 2000г са само пластмаса ... Скърца си . Като окачване - 3г не е мръднала , а той си кара като по релси . Не му пука особенно за ями , легнали полицай и т.н. Иначе е мислено в интериора - ври от джобчета и стойки за чаши . Дразни ме , че без натиснат съединител не пали и волана се върти като разкачен / няма я директността на управлението / . Като стабилност става . В сравнение с 5та хеч малко люшка , ама за сметка на това има подлакътник и таблото и е като на космически кораб . В общи линий - сравнително читава машина . Има си и багажник . Може да се събере доста багаж , ако се наложи.Единственото , което ме дразни е положението на скоростния лост . Имам чувството , че за да включа скорост трябва да съм като сервитиора от " Страшен филм " , където казваше " Това ми е силната ръка " п.п. Разгледай как са иначе механично . Тази е на 70 хил и е запазена . Дизеловия Ярис хвърля скорости на 150 000 . В старата ми работа имаха 9 , всичките на толкова +- 10 000 смениха скоростите . Сумата беше нещо от сорта на 4 бона на кутия ! п.п.2 И да се похвалиш какво си избрал Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko_Honda Civic 0 #15 Отговорено 21 Август, 2013 Здравейте колеги,Аз продължавам с търсенето, засега съм се спрял, ако ще е Сивик на бензин 1.8 2008 година, примерно от сегашните обяви тази е добра според мен, но е малко над бюджета: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11376554957055045&f1=details&slink=3s93ip 1. Хондата много ми харесва, защото е по-спортна и като за човек под 30г. е отличен избор. Голям багажник, бързо ускорение, добри сервизи. Единственият проблем, че са по-скъпи с от 3 до 5 хиляди от Ауриса и са доста по-ниски. Това, което изчислих и след разговори с хора притежаващи колата е разход от: 8.8 градско и около 6 и нагоре извънградско без ръчка на максимум (поправете ме, ако бъркам; друг източник: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/18-Honda/168-Civic.html?page=2&exactmodel=1.8+I-VTEC&powerunit=2, който е много полезен).2. Ауриса също е хубава кола: по-стабилна, вози по-комфортно, за зимата ще бъде и по-сигурна според мен, но пък не изглежда спортно и багажника е по-малък. Сервизите на Тойота са може би най-добрите за София. И за двете коли проблем ще бъде паркирането назад. От обявите съм харесал тази: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11371710214989903&f1=details&slink=3s9594. За Ауриса разхода е около: 9 градско и пак около 6 извън. За модела от 2009 с по-икономичния двигател Valvematic, чувам само добри думи. Продължавам с търсенето, надявам се скоро да паднат цените и ако попадна на нещо читаво да го взимам. Може би, засега има превес Хондата. Интериора и на двете коли е от евтини пластмаси, но все пак коя от двете е с по-некачествените?Надявам се скоро да направя тест и на двете коли, да се ориентирам окончателно и да изчакам подходящата оферта. Единственото нещо, което ме притеснява, че колата ще се кара на къси разстояния по 6км на отиване и връщане. Точно това е и главната причина да се спра на японски коли, загряват доста по-бързо от немските, така говори скромния ми опит. Интересно ми е някой, който има преки впечатления от двете коли и може да ги съпостави.Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #16 Отговорено 21 Август, 2013 (Редактирано) Колега обърни внимание къде е произведен Ауриса и ще се откажеш от него завинаги.....все пак е по голямата Ярис тази кола което е пак кофти. Не е верно че на всички нови коли пластмасите са кофти и материалите ! Пък за положението на космическия скоростен лост и позицията на шофера няма да коментирам...и ръчната.. От Тойотите само Джиповете останаха Японски, включително и РАВ 4. Аз ако избирам ще търся Японска сглобка независимо от марката. Като искаш тойота по добрия и качествения вариант е Королата. А за качеството на материалите може да пообиколиш шоурумите на Тойота и да им видиш колко са се изтрили и разтропали коли на по 5 хил. км - демонстрационни, да не мислим какво ще стане след 5 годи по БГ пътища. ПП1 Според мен Ауриса е абсолютно несравним със Сивика, по скоро със Джаз. Сивика превъзхожда много - въпреки доколкото съм запознат може и да бъркам е само английска сглобка ? Когато излезе за първи път модела щях да купувам чисто нова Аурис - познай защо се отказах.... ПП2 Пък относно обезценяването на Аурис не се притеснявай - просто няма да може да остарее за да се обезцени толкова много - просто ще се разруши ../> Редактирано 21 Август, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiroo 80 #17 Отговорено 21 Август, 2013 Като вдигнеш капака на багажника на Ауриса погледни в страни на калника от вътре адски явно и очевадно TYR.Много лошо ми е мнението за Тойота последно време просто адски лабаво го раздават въпреки,че се кефя като цяло на японските автомобили Тойота и Мазда са пропаднали много ниско и то последните им модели.Говорим за елементарни неща като пластмасите на вратите примерно те както и самата ламарина по купето с минимален допир усещаш как ти потъват пръстите просто ужас....Да не говорим за евтината изработка на Мазда /тези са брутални/ хвани се за най малкото отвори задния багажник и погледни как са прекарани кабелите по инсталацията да не говорим за профила който се използва за багажника съвсем обикновен винкел без декорации и тнк. Уплътненията са под всякаква критика да не говорим ,че са сметнали,че на повечето места няма нужда от тях и зеят огромни дупки през които се гледат вътрешностите хах.Да не повярваш нали и после Хонда били скъпи другите евтини мрън мрън ...всичко си има цена. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Imst 558 #18 Отговорено 22 Август, 2013 Привет колега, до преди 2-3 месеца и аз бях в същата позиция като теб, а именно избирах нова кола. Моят списък обаче беше малко по-дълъг, включваше още Сивик седан, Мазда 3, Хюндай и30, Киа Сиид, Тойота Корола седан и Мицу Лансър, като гледах само бензинови двигатели.Общо взето на тема технически детайли разбирам много малко, но ще ти споделя впечатленията които придобих от огледи, четене по форуми, статии и разговори с приятели.Ако все още не си разбрал от двата поста преди мен, Ауриса се прави в Турция. Не знам до колко това може да ти повлияе на избора, при мен не беше от значение, а и все пак е уж Тойота. Моделът който бях гледал беше с 1.6 двигател/124 к.с и колата беше доста запазена, имаше всички екстри, багажник голям, добре набираше, общо взето идеална колица за млад човек. Само 1 тест драйв бях правил около 20-30 км, не съм я водил никъде по сервизи или някакви по-детайлни огледи.Относно Королата и колегата който казваше, че Ауриса е по-голям Ярис, моите впечатление са малко по-различни, а именно, че Ауриса е по-малка Корола или с други думи Аурис = Корола Hatch. Най-малкото използват едни и същи двигатели, като тука нали говорим за новите модели, не тия короли от преди 2006 . За Королата така и не разбрах къде се прави. Някои казваха в Турция, в някои обяви пишеше, че е в Япония, както и да е.Едно нещо бих те посъветвал за тойотите, гледай внимателно с какво оборудване са. Тъй като има поне 3 вида оборудване (Луна, Тера и другото не го помня) и в повечето обяви въобще не пишат какво оборудване е. Така на пример попаднах на една корола, която гледаш доста височка цена, отивам да видя, най-ниско ниво на оборудване. Така че най-добре се запознай и с това, за да знаеш какви екстри има в колата. Също така, има модели, едно и също ниво, но пък едните с 5 , другите с 6 скорости.По отношение на южно корейците, трябва да ти кажа, че са добри коли. Бях гледал една Киа Сиид, пак 1.6 двигател май беше с верига.... с две думи ставаше, имаше всички екстри, разбира се няма да се забелязваш на пътя както със сивика . Киа-та е изключително балансиран избор по-отношение на цена/качество и евтина поддръжка. Близък приятел има 4 южно корейски автомобила в семейството и за него това са най-добрите.За другите японци... Мазда 3 беше на челно място в списъка ми. Тука бих те посъветвал да гледаш (ако въобще гледаш) само моделите с двулитрови мотори. За съжаление, така и не рабрах дали 2.0 мотора е на Мазда или Форд. От гледна точка на екстри, са доста беднички. Бях гледал модел, който дори нямаше ел прозорци отзад. Също така 1.6 двигателя е от Форд Фокус, окачване от Форд, скоростна кутия от Форд и накрая се питаш Мазда ли копуваш или Форд .Мицуто отпадна първи от списъка. Бях гледал един Спортсбек предпоследно ниво на оборудване, направи ми впечатление че не беше особено добре обезшумена. Вярно доста зверски вид има колата, но дори и в собствения им форум го хранеха Разбира се аз съм вече пристрастен и бих те посъветвал да вземеш Сивик-а. Относно голям или малък двигател, по-скоро си отговори на въпроса къде ще е караш повече, в града или извън града. Също така, ако е 1.4 двигател, съответно ще можеш да вземеш по-нов модел за тия пари. Но въпреки това бих избрал 1.8 двигателя .п.с1. Както може би се досещаш един прекрасен ден се оказах с Хонда. Само не ме питай, как така си взех модел, който въобще не го обмислях в началото. За тия 3 месеца, за които я имам колата, мога само са да кажа, че следващата кола пак ще е Хонда п.с2. Успех с избора и покупката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #19 Отговорено 22 Август, 2013 (Редактирано) С риск да стана досаден ще обясня - Ауриса наистина е малко по голям Ярис демек таратайка.Корола Хеч си има отдавна и там качеството е съвсем различно.http://catalog.auto....card/11127.htmlСпроед мен е много важно къде е произведена колата -марката си е марка .Ама като си купиш оригинални части за японската ти сглобка от USA на 3-пъти по ниски цени си е друго. Все пак всяка стара кола трябва да се подържа, а най -голямо е удовлствието на HONDA като си сложиш оригинални части от USA на нормални цени / въпреки че с доставката се оскъпяват малко/за Тойотата от къде ще и купуваш оригинални части на нормални цени ??? Редактирано 22 Август, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Niko_Honda Civic 0 #20 Отговорено 22 Август, 2013 Здравейте колеги,Сол е третото оборудване на Тойотата, но не съм наясно кое най-добре. Съгласен съм че Королата е по-здрава и че е по-добрия вариант, но такива няма след 2007г. За малко повече пари ще мога да си взема по-нов и по-запазен Аурис. Само да попитам колегата с Акорда дали се е возил и на Сивик преди покупката и ако да, какво го е спряло? Също като съпоставиш теста-драйва на Ауриса и Сивика (Акорд в твоя случай), какво ти направи впечатление?Да ви кажа честно, нямам големи претенции в изработката на материалите, ясно е, че при новите коли се пести от всичко. Да, Ауриса се прави в Турция, наясно съм, но и тези Сивици се правят в Англия, което също не е обнадеждаващо. Интересува ме най-вече коя е по-безпроблемната кола, за да не ходя постоянно по сервизи. В момента карам едно старо Мицубиши Колт и съм решил, че скоро Мицубиши няма да карам. Корейските много ми харесват, но просто цената им пада много бързо, затова няма да взема такава, нито Леон или Астра. Маздата като цяло не ми харесва. Много ми харесват Субару Импреза и точно сега има изгодни оферти, но те пък харчат още повече и сигурно и частите са по-скъпи, плюс това нищо не знам за сервизите им тук, което е минус. Задължително ще направя тест-драйв и на двете преди да реша, но жалко, че в Бултрако нямат Сивик 1.8 бензин в момента. Дано до месец, два и цените на колите да паднат, за да мога и аз да се похваля с ново "бижу" :P/> и те така.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Imst 558 #21 Отговорено 22 Август, 2013 (Редактирано) Здравейте колеги, Сол е третото оборудване на Тойотата, но не съм наясно кое най-добре. Съгласен съм че Королата е по-здрава и че е по-добрия вариант, но такива няма след 2007г. За малко повече пари ще мога да си взема по-нов и по-запазен Аурис. Само да попитам колегата с Акорда дали се е возил и на Сивик преди покупката и ако да, какво го е спряло? Също като съпоставиш теста-драйва на Ауриса и Сивика (Акорд в твоя случай), какво ти направи впечатление? Нищо не ме отказа от Сивика, по - скоро ситуацията беше, че високата цена на Акорда ме отказваше.... но една слънчева сутрин реших, че Акорд ще е колата.За сивика какво да ти кажа: [*]На първо място е футуристичния дезайн. Колата просто има идентичност и изпъква на фона на еднообразните коли, които виждаме всеки ден. Дори и сега, когато мина покрай някой сивик се заглеждам. [*]Вътре е изключително удобна, качеството на материалите определено е по-добро. Таблото е като на самолет , но пък всичко си е на мястото. [*]Двигателя е с верига, което е по-добре. Имам някакъв спомен, че една модификация на бензиновите двигатели при ауриса я хранеха много здраво, но забравих каква беше ситуацията. [*]Доста икономична, а за сметка на това е бегачка, направо си те лепи за седалката . Единият от собствениците ми казваше за разход от порядъка на 7.5-8 , софийско градско, което според мен е отлично за този двигател. [*]Нисък клиренс, което я прави по-стабилна на пътя, но за сметка на това, може и да имаш проблеми с качването по бордюрите. [*]Багажника е по-добре организиран. [*]Недостатък: отзад видимостта е отврат (то не че на Акорда виждам нещо отзад, когато паркирвам, но почнах вече да свиквам). Плюс това е hatchback без задна чистачка, при дъжд може и нищо да не се вижда .... не знам [*]Недостатък или предимство: твърда возия, отпреде е mcpherson, отзад не помня май греда. По магистралата ок, но в града на паветата...... ! [*]Недостатък: под капака е изключително нагъчкано и игла не може да падне. Ако я водиш при някой твой квартален майстор за поддръжка, може и да отнесеш някоя псувня (шега) [*]Спирачки, скоростна котия и т.н. не мога да ти кажа нищо. А за Акорда, това е просто друга кола в буквалния и преносния смисъл. Просто е друг клас, колкото повече я карам, толкова повече ми се кара . Въпреки , че нея най-малко я оглеждах и тествах. Общо взето едно кръгче из града, преглед в сервиза и това беше. Редактирано 22 Август, 2013 от Imst Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #22 Отговорено 22 Август, 2013 (Редактирано) За малко повече пари ще мога да си взема по-нов и по-запазен Аурис Нали знаеш сам човек каквото си направи друг не може да му го направи. Явно не си заграял за какво иде реч. По скоро те интересува по нова година на производство отколкото- колата като качество - което обезмисля всички приказки по нататък. Короли има но са седан по новите - Английските Хонди хич не са за подценяване... То вместо Ауриса ако искаш може за тези пари да си вземеш и чисто нова Дачия Сандеро - барем ще е на 0 км. Щото чисто нов Аурис за три години става като Рено Меган - туркменистан с обелени пластмаси и т.н. скърцащи бози... Освен това кпапаните не са от най-зравите на Тойотата ... Успех и да се похвалиш с новата придобивка...;)/> Редактирано 22 Август, 2013 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове