Jump to content
no1else

Каква е причината за олющена боя на капака на клапаните?

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги, от известно време се оглеждам за друга колица над която да зверствам :)/>/> и попадам на доста екземпляри из нета които отвън изглеждат отвратително, но двигателният отсек "свети". Както и на другата крайност....колата изглежда невероятно отвън, но снимките под капака показват олющени капаци на клапаните. Искам да ви попитам някой има ли представа какво причинява падането на боята от капака на клапаните? Прегряване, лоша подръжка, попадането на разни луги там или какво друго може да е ?

Или нагледно....

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Може ли видът на капака да бъде ориентир при закупуването на кола или не ?

Капаците са алуминиеви и боята е нанесена прахово от завода....каква е причината да почне да се лющи ?

Редактирано от no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз много съм се чудел защо се лющи. Според мен е поради прегряване, за жалост само може да гадаем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...каква е причината да почне да се лющи ?

ЕГН-то на колата, жега, влага, масло. Виж на втората снимка, откъде е започнала да пада боята - мястото до гарнитурата (масло), каналите и релефния надпис, т.е. местата с остри ръбове от релефа на капака.п.п. Едва ли (почти) всички Хонди са с прегряван двг ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля , че това е фактор за качеството на мотора.Нисана който въртим 7ма година е с такъв капак т.е изпопадала боя на места.Според мен ги държат прекалено много на слънце с отворен капак , мият ги с какви ли не препарати за да са "като нови" и от там идва проблема.Ако работи добре , върте в двигателя няма мазут и изглежда в прилично цялостно състояние не виждам проблем.Все пак няма да живееш в коша на мотора , нали така ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Района в който е експлоатирана най-много колата и разбира се ЕГН-то, честото миене на двигател също оказва влияние (най-вече как и с какви препарати). Почти всички коли от Австрия, Германия, Англия и Швейцария (там където вали обилно сняг) са с олющена боя - лугата и гнусната химия която хвърлят в тези изброени (и не само) държави скапват това покритие и не само (те съсипват цялото купе като цяло). При Италианките (особено южните такива) не е така. Мога да ви снимам двигателя на Сивика ми който е от Италия - това покритие на капака на клапаните не е мръднало и няма точка ръжда по купето, всички болтове се отвиват с поглед и всички скоби, носачи и т.н. по ходова част светят все едно са нови.Така, че това не е мерило за "проблемен двигател", а по-скоро алармира да огледаш добре ламарините на колата в какво състояние са като цяло (една кола не е само двигател).

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм виждал, това го има при колите, които са с черно покритие върху капака, което е добавяно допълнително върху метала. Всичките ми Хонди досега са били с метални капаци (без черно), коя от Германия, коя от Австрия или Италия и на никоя не й се е лющело. То какво ли да му се олющи на метала...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите са на 10+ години, капаците са алуминиеви, а сравнително от скоро, на пазара има по-сериозни грундове за алуминий. И пак, ако не е боядисано перфектно, алуминият се окислява и боята просто пада, да не говорим за ежедневното нагряване и изстиване.Праховото боядисване не е подходящо, но пък има галванично оксидиране, което е доста по-трайно, а и цветовете са що-годе достатъчни като избор - черно, червено, синьо, златисто... Само дето не са наситени като при боядисване, но всяко нещо с плюсовете и минусите си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мине ли 10 години хондата се лиущи , но не е критерий ,че има проблем и тн.

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости на търкалета. Солта е главниа виновник за падането на боиата.

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости на търкалета. Солта е главниа виновник за падането на боиата.

брачед ква сол бе мойта кола няма от каде да влезе сол и е супер зле капака просто такива са боите на хондите леща са
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викаш твойта хонда е херемтично затворена и зимата като караш за тир или която и да екола и през решетките на бронята и пред радиаторите или отдолу не влиза грам вода и мръсотия при мотора. Каму ли при Ханс докато я е карал някое друго десетилетие преди теб из Тиролските зими и яко химикали по тамошните пътища.. Моля ти се..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение дали боята от капака пада, трябва да се чуе и пробва двигателя, а дали ще е черен или не, файдата е само за снимки и наистина покритието поради работата на двигателя пада, все пак това са високи температури и няма как да е вечно :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеЗа боята: 1. Адхезията (връзката) между метала и боята не е кой- знае колко здрава; 2. При термично разширяване и свиване на метала (капака)- боята не се свива /разширява колкото метала- и започва да се олющва. Това се повтаря циклично и многократно.Олющената боя няма връзка с прегряването на мотора поради гореописаните причини. Поздрави

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То че не е прегрявана всяка втора Хонда е ясно :) Исках просто да се ориентирам какви са причините. То на нашия пазар за коли всичките са на по 142000км и са ги карали пансионери, инвалиди и тн. Просто исках да знам дали може състоянието на капака да се ползва за джокер. Дефакто от мнението на адаша заключавам, че колата с олющен капак е имала повече работни "цикли" ако мога така да се изразя или е както е писал АДХ е попадало повече луга и химикали по нея. От което може да се заключи, че ламарините трябва да се огледат по внимателно.....в нашия случй задните вежди и праговете :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На мен ми се струва,че ако им гледаш това,няма да си купиш кола :rolleyes:/>/>

Редактирано от FOXO
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха, това за 142000км мога да го потвърдя :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега аз гледах и търсих и пробвах и тн. и си намерих перфектно CR-V.....до момента съм дал още 2000лв за обслужване о.О Колата нямаше грам ръжда и цялата светеше, капака на клапаните беше супер и тн. и тн. Бачкал съм и в бояджийски сервиз и в автосервиз и карам Хонда вече 7 години. И това беше резултата....Сега искам да си докарам нящо с десен волан в което да спусна едно двигателче, че жената не дава да барам джипката :) Просто гледайки обявите от Англия ми направиха впечатление тези капаци и предположих, че и други са се питали.

Редактирано от no1else

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто имах предвид, че като купувах прелюда, километража беше "нагласен" точно на 142 000 ;):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викаш твойта хонда е херемтично затворена и зимата като караш за тир или която и да екола и през решетките на бронята и пред радиаторите или отдолу не влиза грам вода и мръсотия при мотора. Каму ли при Ханс докато я е карал някое друго десетилетие преди теб из Тиролските зими и яко химикали по тамошните пътища.. Моля ти се..

начи не ми се слушат глупости.. искаш ли да се срещнем и да те кача на мойта кола да караме 15 минс зад камион при силен дъжд и спираме да ми покажеш дали има 1 капка на капака на клапаните

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги не е нужно да се спори, колегата

 

мисля го е обяснил доста добре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това става поради некачествено боядисване/боя, или боядисване със спрей за 10лв. Ако е боядисан капака както трябва, ще изкара много години без да се олющи. Друго решение е да се свали боята и да се полира с паста и тогава няма какво да се лющи. :)

Редактирано от NesTea

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде спрете се де

Това става поради некачествено боядисване/боя, или боядисване със спрей за 10лв. ...

Не прочете ли това

Колеги не е нужно да се спори, колегата

 

мисля го е обяснил доста добре :)/>/>
п.п. Всичките ми капаци (прилежащи към всичките ми дърти Хонди) бяха олющени. А не е, като да не бяха боядисани в Япония, от япончета :cool:/> И не е като да не съм се нагледал на Хонди тийнейджърки.Не знам, сигурно солено-влажния въздух в Англия е виновен ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...