Veseliq 1556 #1 Публикувано 25 Юни, 2013 (Редактирано) Взех на баща ми 4 броя оригинални джанти за неговата Mazda6, които обаче изглеждат изключително невзрачно и са поизлющени та реших, че може би ще е добре да се боядисат - в оригиналния им цвят. Но след като един бояджия ми обяви безумната цена от 100лв на джанта, което грубо е повече от цената на джантата, се оказа, че няма да е толкова просто Ако някой може да препоръча бояджия, от който е доволен и който взима някаква разумна цена - ще съм благодарен. Редактирано 25 Юни, 2013 от Veseliq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitu 30 #2 Отговорено 25 Юни, 2013 Помисли какво предпочиташ - прахово или по класическия метод?Аз съм боядисвал прахово и съм много хепи. Излезе ми 120лв. за комплект 16-ки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #3 Отговорено 25 Юни, 2013 До колкото съм чувал джанти се боядисват след като се минат с "пясъкоструй" и след това прахово. Честно казано не ме интересува технологията, стига да добият оригиналния си фабричен вид и боята да е трайна.Но отговорът ти не отговаря на въпроса в темата - къде ти ги боядисаха? И доволен ли си Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitu 30 #4 Отговорено 25 Юни, 2013 http://maps.google.bg/maps?q=42.735551,23.242505&ll=42.734909,23.242527&spn=0.001651,0.003449&num=1&t=h&z=18Намира се на входа на София, от към международния път от Калотина. Има сервиз на Субару преди това. В цената влизаше песъкоструя и боята. И да, доволен съм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #5 Отговорено 25 Юни, 2013 Не бързай с праховото, защото боята се пече 40 мин на около 200 градуса.Това отвръщане на материала влияе много различно на различните алуминиеви джанти.Но често срещан ефект е че стават меки като кашкавал после,а едва ли искаш това.Дай снимка на въпросните джанти, може и като модел , за да добием представа дали са трудни за подготовка по класическия метод или са лесни - това е от голямо значение за крайната цена.По 50лв на джанта взимат бояджиите( не прахово,а на пистолет) и съответно не ги подготвят с пясък защото седят на язви после и само праховото успява да им се разлее достатъчно добре.Дай снимки на модела или конкретните ти джанти и ще почнем от там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #6 Отговорено 25 Юни, 2013 Пече се 12 минути на 200 градуса ,боя която се пече 40 минути няма ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #7 Отговорено 25 Юни, 2013 Пече се 12 минути на 200 градуса ,боя която се пече 40 минути няма !Да не изпадане в такива подробности, но в работата ми където правим мебели , имаме метален цех с прахово боядисване - боята седи точно 40 мин.Не че има особено значение, по-важното е процесът отвръщане на материала и как му се отразява. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #8 Отговорено 25 Юни, 2013 съгласен съм ,ма и аз работя на такова място където една от дейностите ни е прахово ;)/> .Тук за метала може да се намеси Жоро и да каже . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staykov 15 #9 Отговорено 25 Юни, 2013 За София 0877 799 815- Боги, три комплекта ми е правил, много съм доволен от цената и качеството, за прахово не си мисли изобщо...... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Traccer 12 #10 Отговорено 26 Юни, 2013 Извинявам се че пиша в темата на колегата.Някои знае ли в Пловдив прахово боядисване на джанти и колко струва? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #11 Отговорено 26 Юни, 2013 съгласен съм ,ма и аз работя на такова място където една от дейностите ни е прахово ;)/>/> .Тук за метала може да се намеси Жоро и да каже .Фен,не знам за кой Жоро говориш, но проблемът е че нямаме дори най-малка представа какъв е точният химичен състав на различните джанти на пазара,а той със сигурност варира много.От скромния си личен опит ти казвам че адски твърди джанти, които бяха отчупили парчета при предишни срещи с дупки , след праховото и печенето бяха като кашкавал.Затова ако не е някаква драма с формата на джантата е винаги по-добре да се търкат на ръка и да се пръскат от автобояджия.Ако е нещо трудно за подготовка , човек може и да прецени да рискува.Аз така ги виждам нещата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest #12 Отговорено 26 Юни, 2013 Фен,не знам за кой Жоро говориш, ...Най-вероятно за ето този. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #13 Отговорено 26 Юни, 2013 Ясно, но той човека нямам как да се произнесе еднозначно за всички марки и модели алуминиеви джанти на пазара в БГ, при това най-вече на пазара втора ръкаТа автора да си преценява.Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #14 Отговорено 26 Юни, 2013 Чисто теоретично, ако след праховото и печката, джантите се охладят бавно, може да се постигне някаква обратна закалка, но колко трябва да са загряти и колко бавно трябва да се охладят, за да останат после достатъчно здрави и еластични, май само производителя може да каже.Затова и праховото не е вариант. А, че за добро и трайно боядисване искат добри пари - няма и начин - изцяло ръчен труд! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NikiG 160 #15 Отговорено 27 Юни, 2013 Здравейте колеги, Aз съм си давал джантите на прахово боядисване. Това е състоянието преди: Това е след 3 работни дни - песъкоструене с фин пясък, боя-силвър металик и лакиране. Цена 140 лв за 4 джанти 16'. На живо изглеждат още по-добре, направо са нови. Доволен съм много от резултата. Казаха ми че "печат боята" около 12-15 мин на 175 градуса. Не знам как се отразява нагряването на алуминиевите джанти до 170-180 гр., но едва ли ще омекнат чак толкова че да се спукат в някоя дупка. Интересно ми е как си боядисват джантите самите производители? Поздрави и Весело изкарване на лятото. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 986 #16 Отговорено 27 Юни, 2013 Който не се е занимавал да си боядисва сам джантите , той не може да оцени защо взимат по 60-70 та чак до 100 лева на джанта.Аз си ги боядисах сам като 2 дни си свалих отпечатаците от пръстите с търкане с шкурките.Бая трудоемко е и ако искаш да станат добре ти трябват и материали които са на обща стойност около 100тина лева както и да го смяташ.Имаш шкурки - едра и дребна ( водна ).Трябва ти кит за алуминий там където е наранена дълбоко джантата.Хубав кит , примерно на Car System е около 40 лева кофичката.Трябва ти грунд , боя и лак.Хубав грунд е около 15 тина лева флакона който стига за 2 джанти.Когато тръгне да свърша почва да хвърля капки и сам си правиш сметка , че ти трябва втори флакон.С боята е същата работа.Трябват поне 2 флакона и 1 флакон с лак.Времето което губиш не го смятам в цената. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitu 30 #17 Отговорено 27 Юни, 2013 Който не се е занимавал да си боядисва сам джантите , той не може да оцени защо взимат по 60-70 та чак до 100 лева на джанта.Аз си ги боядисах сам като 2 дни си свалих отпечатаците от пръстите с търкане с шкурките...То и аз го ядох същия х**, преди да мина на прахово Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #18 Отговорено 27 Юни, 2013 Вие май не разбрахте , че аз не споря за крайния резултат на праховото дали е добър или лош, напротив - на мен много ми харесва.Но цената която се плаща, за да минеш евтино и по-ниското съпротивление често е много висока.Качеството на материала от който са направени джантите се променя и то към драстично по-лошо.Като спестиш 100лв понеже си направил джантите прахово,но като ти се наложи да ги изправяш всичките на края на всеки летен сезон - къде ще ти се върже икономията?Отделно си имал истински Enkei джанти , произведени в Япония , които си осрал в България и вече това дето го имаш няма стойност - само ще ти къса нервите като за пореден път се налага да ги изправяш.Изправянето пък е след демонтиране на гумата,плащаш доволно поне 20-30лв на джанта,след което монтажа и баланса на гумата.....Като ти я надерат по ръба , язък за хубавото прахово Да поясня и друго - меките джанти не се чупят,те се кривят.Тези които се чупят са твърдите.Невероятно Ноу-Хау е именно това , от какъв материал и с какви крайни свойства да бъде една джанта, за да може хем да поема ударите без да се пука,хем да ги поема без да се криви.Затова хората си слагат гордо марката на продуктите си и затова истинските джанти струват по 400лв за брой,а не като търските по 150лв за брой.От това в крайна сметка ви зависи и живота, та успех при вземането на правилното решение. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 986 #19 Отговорено 27 Юни, 2013 (Редактирано) А Иво иначе е много прав за това с праховото боядисване.Същото ми каза и бояджията при който ходя.Боядисването с автобоя е по-скъпо от праховото и при оригинални джанти дъртите бояджии избягват изпичането в пещи.Не знам дали е вярно или не но е факт , че го чувам от няколко места.А иначе да , сам ако си ги направиш нещата пестиш а и се учиш но отнема време и не е толкова лесно като на клипчетата в интернет.Интернет е само насока как трябва да стане но там не се лекуват болести , не ставаш бояджия или пък доктор. Редактирано 27 Юни, 2013 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitu 30 #20 Отговорено 27 Юни, 2013 (Редактирано) Само справка:Моята приятелка кара сивик 5-та хеч, с 15-ки O.Z. Granturismo WRC с гуми 195/50/15 с оригинална боя. Аз карам сивик 5-та купе с 16-ки O.Z. F1 с гуми 195/45/16 прахово боядисани. Това е вече няколко сезона. И накрая на всеки резултата е един и същ - по 1-2 изкривени джанти. Оправям ги есента и ги прибирам за на пролет. Не откривам никаква разлика, при все че аз съм хем с прахово боядисаните, хем с по-нисък профил гуми. Това разбира се са само практически моменти. Теорията може би е друга. Температурата на топене на алуминия е над 650 градуса целзии. Дали се променя сериозно кристалната решетка при 170 градуса за мен е силно съмнително.P.S.: Не рекламирам нищо и никой. Не случайно в 1-вия си пост не дадох адреса, където са боядисвали моите. Редактирано 27 Юни, 2013 от kitu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #21 Отговорено 27 Юни, 2013 Колега, две различни коли с различни окачвания и най-вече с различни водачи с различно ниво на концентрация и пътно поведение са все неща които правят сравнението адски неточно.Не казвам че всички джанти се променят еднакво при печенето след прахово, но промяна винаги има.И аз имам OZ-ки Granturismo 16-ки и да ти кажа са си меки от завода, така че това е по-скоро предпочитание на производителя.Моите са девствени,в почти идеално състояние.Меката джанта има предимства,а именно че позволява 'ремонт' без да й се нарушава цялостта.Но пак казвам - колко мека да бъде самата джанта е контролирано от производителя,постигнато при строго определени условия в лаборатория.Казвайки това за OZ Grandurismo е момент да спомена друг пак техен модел - Ultraleggera , които пък са пълната им противоположност.Сигурно има значение и какво им е предназначението, защото първата е тежка ралиджийска джанта,а втората е адски лека пистова такава.При първия модел явно държат никога да не се сцепи и не ги бърка че тежи много и може да те докара до финала крива на трътка.Докато при втората са гонили минимално тегло и висока твърдост, но повишена крехкост при удар.Абе ние никога няма да разберем истината, всеки сам ще си направи избор как да си прави джантите.Но не подценявайте температурата от 170-200 градуса в продължение на 15 минути примерно и общ цикъл в пещта от порядъка на 30 минути. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #22 Отговорено 27 Юни, 2013 Иди при колегата Baspower да ти ги направи един път Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gamencerista 53 #23 Отговорено 28 Юни, 2013 С колкото ръце имам съм за Ванката ... каквото ми трябва за гуми и джанти ходя при него :)/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #24 Отговорено 28 Юни, 2013 (Редактирано) Джантите са оригинални от Mazda 6, 16ки. Като че ли резултата от боядисването на NikiG ми харесва най-много (другите просто не са показали нагледно как е, а аз нищо не разбирам), а цената от 35лв/джанта изглежда изключително разумна! Ще кача и снимки преди/след. Редактирано 28 Юни, 2013 от Veseliq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rscossworth 1 #25 Отговорено 28 Май, 2014 Ето как става със стоманени джанти http://wizardnote.com/boyadisvane-ryzhdyasali-stomaneni-dzhanti/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Joro Maketooo 1 #26 Отговорено 28 Януари, 2018 На 25.06.2013 г. at 16:10, kitu написа: http://maps.google.bg/maps?q=42.735551,23.242505&ll=42.734909,23.242527&spn=0.001651,0.003449&num=1&t=h&z=18Намира се на входа на София, от към международния път от Калотина. Има сервиз на Субару преди това. В цената влизаше песъкоструя и боята. И да, доволен съм. Да знаете, че човекът, който боядисваше джантите на разклона за Банкя се е преместил близо до кръговото на околовръстното шосе. Телефона му е 0887804884. Вече чистят и по-големи детайли. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #27 Отговорено 18 Февруари, 2018 (Редактирано) Боядисвал съм джанти при Bas Power, в Казичене, не ги прави с прахово, а класически. Останах доволен, но има доста работа. Тел: +359 885 077 999 Редактирано 18 Февруари, 2018 от crown_bg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове