Jump to content
OKCAH

данъчен кредит до 26.04.2013 г. ?

Recommended Posts

Здравейте,

Имам следното питане:

В официалния сайт на хонда се предлага ЦР-В модел 2010 г. с право на данъчен кредит до 26.04.2013 г . Неколкократно попитах за този срок при което от хонда ми отговориха, че до този срок ще продават с право на данъчен кредит и новия модел. Никой във хонда не знае как е определена тази дата и защо точно тогава ще бъде направена промяната при положение че в ЗДДС не е предвидено такова изменение а и това няма как да се случи при разпуснат парламент.

От друга страна регистрацията на ЦР-В като лекотоварен става на базата на издаден сертификата N1 от производителя. И тъй като се притеснявам да не би от хонда да престанат да издават сертификат N1 за внесените автомобили след 26.04 или пък да съм пропуснал някоя наредбичка уреждаща въпроса се принудих да капарирам автомобил с по-ниско ниво на оборудване, който е наличен на склад, а не този който бих желал да закупя защото той ще пристигне след май месец. По тази причина искам да попитам някой във форума разполага ли с информация по въпроса, защото съм с усещането, че се прецаках с топла бира. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм ... това с N1 го определя производителя, т.е. залагат го като категория за даден модел, съответно съчетано с европейското законодателство. Не мисля че е нещо дето го определя дистрибутора в страната.Мисля че в случая е трябвало да се поинтересуваш за това от производителя. Щото това може да е "примоция" да си изчистят залежала стока с предтекст "само сега" който е твърде вероятно да продължи да го има :rolleyes: Тези сертификати не са банички дето си купуваш n-броя и свършват, или го има модела тоя сертификат (т.е. така излиза от завода) или го няма.По друг начин стои въпроса с подкупни КАТ-аджии и примерно Поршета баничарки 1+1 :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това реших да купувам сега ЦР-В-то.Информацията я имах от Бултрако, но когато регистрирах автомобила в КАТ, служителката ми поиска и друг документ освен Н1 сертификата! Тъй като и обясних, че това са всичките документи, които получих, тя се обади на шефа си. От проведения разговор се чу, че наистина това важи до април!Оказа се, че за Хонда не е необходим този втори документ, искали го за Тойоти!Така, че това не е инфо от Бултрако, а има действително определен срок!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва че нашите ни цакат, както винаги, като за по-европейци. Така сменихме номерата на автомобилите, неправомерно искания акциз за над 150 к.с. (толко май беше) и ред други....За какво са тези допълнителни документи :unsure: Тая категория N1 е направена да облекчи бизнеса, като така имаш възможност да вземеш автомобил дето да вози повече хора (примерно група монтажници или там каквито се сетите) + товар/материали/инструменти и да можеш да ползваш данъчен кредит за това превозно средство. Някаква подкатегория на товарните автомобили.Друг е въпроса, че доста автомобили определени в тази категория само като ги видиш, не мязат на работен автомобил, в това число и въпросната хонда. :rolleyes: п.п. за напред се очертава да се набълбукат много такива и като станат на по 10 години ще трябва да минават преглед два пъти в година по 50лв :D п.п.2 май има някакво условие теглото на пътниците да е по-малко от полезния товар дето може да возиш :unsure: нещо от сорта 4*70кг =280 => да може да качиш 300 кила у багажника или там предвиденото за това място. :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е уловка/измама.Консултирай се в най-близкия НАП с познат най-добре.На доста втомобили отпадна данъчния кредит за временни седалки и товарен със стъкла.Дефакто ако колата не излиза 7 местна от завода и после се регистрира като данъчно облекчена...в последствие данъчните могат да те накарат да възстановиш ДДС-то с некоя наредба/акт.Да те видя как ще си вземеш рушвета от полицая дето прибра парите за броенето на седалките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Според мен е уловка/измама.Консултирай се в най-близкия НАП с познат най-добре.На доста втомобили отпадна данъчния кредит за временни седалки и товарен със стъкла.Дефакто ако колата не излиза 7 местна от завода и после се регистрира като данъчно облекчена...в последствие данъчните могат да те накарат да възстановиш ДДС-то с некоя наредба/акт.Да те видя как ще си вземеш рушвета от полицая дето прибра парите за броенето на седалките.

Според мен не е уловка, но си има някакъв критерии които трябва да се покриват от въпросното превозно средство. Но наистина е най добре консултация с данъчните, че в крайна сметка у тех е и ножа и леба :D/> (т.е. ТЕ четат и тълкуват закона и ТЕ са тези дето ще ти връщат ДДС и ще признават разходи)п.п. Ето какво са писали от вносителя на Мазда"Съществуват две категории сертифициране на превозни средства: М1 и N1. Сертификат СОС в категория М1 се издава за всички автомобили предназначени за превоз на пътници. Сертификат СОС в категория N1 се издава за товарни автомобили до 3.5 тона общо тегло, независимо от броя на местата за сядане - съществуват превозни средства с 1,2,3,4,5,6,7 и 8 места за сядане без мястото на водача, които са сертифицирани в категория N1 (товарни) без да се нарушава изискването за превоз на пътници. Въпрос: Какво по същество представлява хомологация N1? Отговор:N1 е категория превозни средства, предназначени за превоз на товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3.5 т. Основното изискване за сертификат N1 за автомобили с общо тегло до 3.5 тона е полезният товар да бъде над 2 пъти по-голям от теглото на допустимия брой пътници. Пътнически автомобил, хомологиран от производителя му като автомобил от категория N1, разполага със свидетелство СОС за регистрация като товарен автомобил който важи за всички страни от ЕС. Функционално и конструктивно N1 версиите са идентични на аналогичната им пътническа версия от категория M1. В някои случаи се налага демонтирането на предпазния колан на средното място отзад (Мазда3 и бензиновите модели на Мазда6, бензинов СХ-7), което прави колата четири-, вместо петместна."още малко "Въпрос: При закупуване на нов автомобил с 3+1 или 4+1 места и регистрация като товарен със сертификат за Хомологация N1 може ли да възникне проблем при ползването на данъчен кредит? Данъчен кредит само за 1+1 и 6+1 места ли може да се ползва? Отговор:Ако в талона за регистрация от КАТ пише товарен няма никакъв проблем за ползване ДК, както и няма никакво законово основане да се откаже възстановяването му."от тук http://www.mazda.bg/page/?t=faqп.п. вероятно съм в разрез с правилата с тоя линк ама.. :unsure: Редактирано от mohican

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вече не става номера с временни седалки само за регистрация. За да има данъчен кредит колата трябва да е с фабрично монтирани седалки в багажника.А Н1 сертификата е валиден в целия Европейски съюз. За да отговаря, колата наистина трябва да е с по-голяма товароносимост от теглото на пътниците, да има решетка към багажното отделени и други изисквания. Сертификата на новото ЦРВ е издаден мисля в Полша.А за Тойотите явно правят някакви далавери и за това искат и друг документ.Иначе ЦРВ-то е много удобно и за работа, аз го приемам като удобен ВАН, за това го взех и само с предно предаване. Миналата седмица натоварих 20 компютъра и имаше място за още много багаж или хора!п.п. Сега видях редакцията на горния пост. Много точно са го описали в Мазда!

Редактирано от ivan_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Markony има право и аз имам същата информация , че въпросния сертификат Н1 реално няма никаква законова обосновка защо се разрешава на автомобили с такъв сертификат да ползват данъчен кредит ! Причината по-скоро се крие в българското законодателство , което не е синхронизирано с европейското или по-скоро не изцяло :D В този ред на мисли много мои познати се отказаха да си купуват каквито и да е автомобили с подобен сертификат , а да си заложат на сигурното 6+1 ;) Най-голямата причина е ,това че реално дори след 2 години имат право да те накарат да възстановиш данъчния кредит , който са ти отпуснали :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си взимах преди няколко месеца CR-V-то и аз си мислех да ползвам данъчен кредит.Идеята беша да си купя едно от Германия на 2-3 години и да си го регистрирам тук като товарно.След дълги консултации с хора от бранша рабрах, че тази кола не може да се регистрира в Германия като товарна а следователно и в БГ.КОлите купени от БГ могат да се регистрират като товарни защото Бултрако са се разбрали с Технотест за издаването на сартефикат.Не твърдя че това е 100% истина но това ми беше обяснено от различни хора които са в бранша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тино,уловката е и че след промяна на нормативната уредба ще си върнеш ДДС-то с законовата лихва 20%,като за невнесено ДДС,както стана с доста "узаконени"автомобили с договарката дилър>технотест.Естествено за това разбираш след 3-4 години при някоя случайна проверка или при ревизия за възстаноявяване на ДДС.Тогава вече сумата става красива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ДДС можеш вече да ползваш и на лимузина, не ти трябва N1 или 1+1, 6+1 или товарен автомобил и други такива.

 

Технотест отдавна не върши работа за пред данъчните, това е много стара работа Публикувано изображение Пък номера с фалшивите седалки беше за кратко.

Технотест не са издавали N1 до колкото знам. Там ги правеха с една решетка или с две ментеляви седалки, а останалите параметри не ги покриваха и при една по обстойна проверка падаха в канала тези далавери.

 

Само заводска хомологация и сетрификат и точно определена дейност трябва да има фирмата ти и естествено добър счетоводител за да ползваш ДДС-то.Публикувано изображение/>/> по стария закон.

 

Но както казах вече се признава ДДС и на Лимузини Публикувано изображение но пак има изисквания извършваната дейност с автомобила да е свързана с основната дейност нафирмата , абе тънкости много затова трябва печен счетоводител Публикувано изображение

 

N1 е точно по европейската директива и затова се налага да го спазват и БГ, въпреки че имаше период в кото се правеха на ударени.

N1 не е само седалки, има и маса на автомобила, халогени, усилено окачване и т.н.

 

Миналата година взехме Суперб комби на която пишеше в талона че е товарна - и в Турция много се бъзикаха митничарите "..къде е Камиона комшуу.."Публикувано изображение/>

 

Тенев, накарай си счетоводителя да се поизпоти и да ти направи разхода на пробан бутан да го разходваш за фирмата. И с това ДДС шега небива - т.е. винаги така трябва да се нагласят нещата че да можеш да даваш на Държавата,а не да взимаш.

При всяко връщане на ДДС ти правят ревизия и след масовото източване коланите се затегнаха доста.

 

 

Е по стария закон нямаше как колата да е с фуул екстри и N1 .

И не се заблуждавайте че продавачите на нови коли в българия са спецове по ДДС-то, набутват те с нещо ама после тебе те проверяват !Публикувано изображение/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенев, накарай си счетоводителя да се поизпоти и да ти направи разхода на пробан бутан да го разходваш за фирмата. И с това ДДС шега небива - т.е. винаги така трябва да се нагласят нещата че да можеш да даваш на Държавата,а не да взимаш.При всяко връщане на ДДС ти правят ревизия и след масовото източване коланите се затегнаха доста.

Имам си добър счетоводител който е при мен от 15 години.;)Точно за това не си купих кола която не е товарна на името на фирмата.Ползите са много по-малко от проблемите.Ако имаш автомобил който е регистриран на фирмата и не е товарен,плащаш на държавата 10% данък върху горивото което си представил като разход и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Еми то ако ги пише като представителни разходи е така - плащаш данък, все пак и основната дейност трябва да е свързана с този транспорт за да се ползва ДДС, амортизации и т.н. на автомобила

Щом имаш товарни автомобили нищо не ти пречи да имаш и товаропътнически т.е. 1+1, 3+1, 6+1 и т.н или със сертификат N1но не и с Технотест, а заводска Хомологация.и да им ползваш данъчните облекчения.

 

При закупуване на нови автомобили с N1 различните фирми правят различни трикове т.е. не изпълняват всички изисквания на N1, и те карат да си ги купиш като екстри и да доплатиш да речем за халогенни фарове и други такива. И ако се отплеснеш и не си купиш въпросните фарове за мъгла може след време да стане напечено.

При една ревизия може да проверят наистина дали автомобила отговаря на N 1защото отговорността е на ползвателя на ДДС, а не на продавача или производителя на автомобила.

 

По тънкия момент е че примерно 3+1 регистрирана кола по талон - както примерно имат масово Рено и в нея вземеш че возиш 4+1 и те спре полицая на пътя директно отнасяш солена глоба заради неспазване броя на пътниците.

 

А това дали е само товарна или товаро-пътническа няма значение, не е важно да мине пред КАТ ами пред Данъчните, което е тънката работа. Публикувано изображение/>/>

Това че счетоводителя е с голям стаж не е достатъчно винаги Публикувано изображение/>/>.

 

Няма никакъв проблем автомобил с N1 категория т.е. товаропътнически да се ползва освен ДДС, ами и амортизацията му което по големия разход ако приемем че вземеш нова кола за 40-60 к хич не е малко.

!

Има и вратички за ползването и на ДДС на пропан бутана или метана т.е. ако тези системи не са монтирани заводско, но пак казвам това изцяло зависи колко е компетентен счетоводителя !Публикувано изображение/>

Пък по темата "....до 26.04.2013.... " за Хондите с N1 e супер съмнителна работа - няма никакви промени относно данъчните по скоро е някакъв рекламен трик от Хонда Публикувано изображение/>. Все пак сме в Блъгария .

Най вероятно искат да си разчистят наличните количества Публикувано изображение/>

 

 

пп Нищо не пречи ако имаш лимузина и прехвърлиш изразходваното гориво на товарната кола , пишеш повече и определени пътни листи на товарната и си 6 Публикувано изображение/>/>

 

От 2013г. има по малко ограничения за фирмените автомобили може да се ползва ДДС и амортизация и на лимузина.Публикувано изображение/>/>

но също така трябва да се спазват куп изисквания.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Щом имаш товарни автомобили нищо не ти пречи да имаш и товаропътнически т.е. 1+1, 3+1, 6+1 и т.н или със сертификат N1но не и с Технотест, а заводска Хомологация.и да им ползваш данъчните облекчения.

От 01.01.2013г. има изменение в ЗДДС, параграф 1 от Допълнителни разпоредби , т. 18, в което се дефинира понятието "лек автомобил" за данъчни цели. Последната версия е:

18. (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г., изм. - ДВ, бр. 94 от 2012 г., в сила от 01.01.2013 г.) "Лек автомобил" е автомобил, в който броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 5. Не е лек автомобил автомобил, който е предназначен за превоз на товари, или лек автомобил, който има трайно вградено допълнително техническо оборудване за целите на извършваната дейност от регистрираното лице.

Накратко се връща законовото разрешение за добавяне на седалки и преминаване на Технотест преди регистрацията на колата! Отпада изискването от 01.01.2010г. всичките места да са заводски. В тази връзка е и Писмо изх. No 91.00.88/26.6.2013г на Централно управление на НАП, в което е записано:

По смисъла на параграф 1, т. 18 от ДР на ЗДДС в сила от 01.01.2013г. "лек автомобил" е автомобил , в който броят на местата за сядане без мястото на водача не превишава 5. Не е лек автомобил автомобил, който е предназначен за превоз на товари, или лек автомобил, който има трайно вградено допълнително техническо оборудване за целите на извършваната дейност от регистрираното лице. От посоченото определение е отпаднало съществувалото до 31.12.2012г. включително изискване при определяне броя на местата за сядане да се вземат предвид само седалките, монтирани от производителя.

Един вид част от Симеон Дяновските добавки от края на 2009 са премахнати. Редактирано от ixeos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами не е точно така , седалки се добавят при точно определени условия през Технотест !По страшното е че тези които имат все още неизплатени на лизинг коли и тези които не са си изполвали ДДС-то на "Леките коли " в момента може да изгорят с оставащото ДДС !Така че не всички злини са на Дянков ! Просто сега идва поредния гладен .....

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Аз успешно преминах през процедурата за регистрация като товарен автомобил на моята хондичка. Вече дори ползвах данъчния кредит за автомобила и засега няма проблеми. Единствено при регистрацията в КАТ една лелка ми изпили нервите, но го приех като част от процедурата ... Всъщност май не съм го приел още, щото като се сетя за тая, малиии...Публикувано изображение/>

Като минал през процедурата да споделя и какво съм разбрал по темата.

Дилъра ми сподели, че почти всички автомобили от този клас използват данъчен кредит. Данъчните правели проблеми само за изключително малък брой от тези автомобили, които били много по-скъпи от моя, по негово виждане ставало въпрос за автомобили над 60 000 лв. окичени с всевъзможни екстри.

От "Бултрако" ми казаха, че предстояла промяна в някаква наредба за регистрация на автомобилите, и не можели да ми гарантират че след дата 26.04 ще мога да ползвам данъчния кредит. Не мисля че бяха много коректни, но пък от друга страна наистина има такава наредба N 60 която подлежи на промяна. Казва се "НАРЕДБА No 60 за одобряване типа на нови моторни превозни средства и техните ремаркета", издадена от Министъра на транспорта.

От Министерство на транспорта потвърдиха за промяната, но "експертът" по въпроса отсъстваше и не можах да разбера откога влизат в сила промените и какво точно ще се променя в Наредбата. Лично аз не вярвах това да стане на 26.04, но за всеки случай побързах със закупуването на колата.

В КАТ разбрах, че циркулира някакво Окръжно по въпроса, с посочени конкретни /по номер на рамата/ автомобили имащи право да бъдат регистрирани в тази категория. Явно данните за внесените автомобили в страната както и предстоящите за внасяне автомобили се предоставят отвносителите до КАТ, откъдето изготвят въпросното Окръжно до подразделенията си в цялата страна кои автомобили могат да се регистрират като товарни.

 

Толкоз по въпроса, че трябва да ходя да мия колатаПубликувано изображение/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги.

Аз успешно преминах през процедурата за регистрация като товарен автомобил на моята хондичка. Вече дори ползвах данъчния кредит за автомобила и засега няма проблеми.

 

Колега - ама много общо си писал ? По кой начин си регистрира "Товарната" Хонда Публикувано изображение/> ? Освен като товарна може да се регистрира и като пътническа с повече от 4+1 места т.е. може и пътнически да е !

И към коя дата - дай малко повече инфо ако може разбира се .

 

Целия данъчен кредит ли ползва или как ?

Какво означава - Окръжно....?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще дам бе колега, що да не дам...Публикувано изображение/>

Автомобила го регистрирах на 04.04 тази година като товарен, на талона пише "TRUCK" с големи букви Публикувано изображение/> . Регистрацията е 4+1 места. Естествено няма допълнителни седалки. Към допълнителното оборудване което си купих от "Хонда" предварително си бях поръчал решетка /200 лв./ която се монтира безплатно на три болта между задните седалки и багажника и... хоп - CR-V -то стана "TRUCK" . Дейвид Копърфийлд да си яде ушите ...

След това с "преобразената" кола се ходи в КАТ. Там, освен документите за покупко-продажба в случая - фактура, се представят и два допълнителни листа предоставени от дилъра на "Хонда" . Единия беше сертификат за хомологация, другия и той нещо подобно. Важното е че и двата документа се предоставят безплатно от дилъра и най-общо удостоверяват възможността за регистрация на автомобил с определен VIN номер като товарен. Направи ми впечатление, че единият от сертификатите е издаден в Унгария, а другия от дилъра в България. Без тези документи няма как да се регистрира автомобила като товарен.

Да, ползвах целия данъчен кредит. По този въпрос обаче е по-компетентен счетоводителят ми.

"Окръжно" - то е :

" Значение на думата окръжно мн. окръжни, ср. Писмо, което се изпраща до подведомствени учреждения."

 

Тълковния го обяснява по добре от мен струва ми се.

 

Дано този път да стана малко по-ясно.

 

И друго - преглеждайки по-горните постове включително и моята шегичка в сегашния, искам да подчертая, че регистрацията на автомобила като товарен, не е престъпление, нито закононарушение, нито правонарушение нито някаква шмекерия която съм направил. Нито съм ощетил държавата нито съм задлъжнял някому . Това е мое право, предоставено ми от сега действащите закони на страната от което аз се възползвах. Възползвайте се и вие !

И накрая, че пак забравих - ЕЙ, ХОРА КУПИХ СИ ЧИСТО НОВА ХОНДААА Публикувано изображение/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая, че пак забравих - ЕЙ, ХОРА КУПИХ СИ ЧИСТО НОВА ХОНДААА Публикувано изображение/>

 

Честито! Вземи обаче си защити колата с технически защити против кражба, че тези ЦР-В ги крадат много. Фирмената ни, също закупена като нова, я откраднаха. Намери се по-късно, ама си е филм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси. Защитих я с каско и аларма. Може и още нещо да сложа, но само ако е нещо практично, а не ключ-маса например.Ти какво точно имаш в предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Алармата е като радиото вдига само врява и не плаши крадците Публикувано изображение

 

Ако си изтръгнеш -ОБД порта няма да имаш проблеми с кражбата но няма и да правиш диагностика на колата през него !

Търси елементарен но практичен начин - всичко що е свързано с електроника и програмно осигуряване заводско изработено а не къстъм апашите го знаят поне 1 година преди всички - в случая ключ масата е по високо надеждна от независимо колко скъпа аларма сложиш - 1000 -2000 лева все тая.

Намери си човек който да ти изработи и настрои аларма само за тебе !

Скрий си VIN номера да не се вижда през стъклото - и не го раздавай къде било, това е най-безплатната информация за апашите.

 

И все пак по добре да не те нарочват....

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти какво точно имаш в предвид?

1. Прочети внимателно клаузите на каското. Например, дръж си малкия талон в теб. Ако стане инцидент веднага уведоми застрахователя. Има множество клопки в малкия шрифт на полиците. 2. Прекъсни диагностиката. Без нея не могат да си обучат ключ и единственият начин е кражба чрез платформа. От друга страна, за 110 000 км и 4 години на нас не ни се е налагало да закачаме колата за диагностика. 3. Оставяй колата да нощува на охраняем паркинг. Ако изчезне оттам, има каско, и си платил по надлежния ред с издадена квитанция, то застрахователят по регрес ще си търси парите от собственика на паркинга. Което е стимул за него да си върши работата и да ти пази колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа горе долу е така но с паркинга не е съвсем така - никой не носи отговорност ако изчезне колата от охраняем паркинг дефакто !На т. нар. Охраняем паркинг се плаща че имаш паркоместо и толкова - за пазене на колата никъде не става въпрос за съжаление ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...