Jump to content
fenabg

Д16з6 малък витек срещу двувалка нон витек

Recommended Posts

Нямам пристрастия,но само искам да ви припомня за на Стамен CRX-а докато беше с двуваловата Д-серия колко VTI-ки припадаха :cool:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета... Много малко хора в БГ си тунинговат двуваловите Д серий. Именно много малко хора като мен са остановили че от двудалов ZC мотор се искарват едни красиви 150 коня.. Вие с бързите едновалови не искарвахте ли 115-125 коня... Така че моля да прочетете малко чужди форуми и да съ уверите на какво е способен един ZC мотор.. Успех!

Редактирано от vti16vv
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя рекс ги накара сами да си карат :blink:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами аз това искам да кажа-карам няква сглобка,направена от лададжия.Ама поне правя нещо,от август до сега колата е с изцяло нов външен вид и друг двигател....А ти какво направи???Счупи 3 клавиатури,от тия,рейсинговите....

Редактирано от MIYAMOTO
ЦИТАТИ
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:offtopic: Лададжия, алфаджия...моята кола я прави Нисанджия пък още не е родила. Ако човек има сервиз (както в случая Стефан) и има опит, какво значение има каква кола кара той? Он топик: Карал съм стоков малък витек и стоков ЦРХ с двувалова Д серия. Не знам дали е от теглото, но определено двуваловият мотор ми се стори по-бърз и по-респонсен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замериса пак яко на масло и "кафяво" тукПубликувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много спорове се водят за разликата в тези уж еднакви по мощност мотори, по заводски данни са с почти еднакви коне, но с леки доработки - интейк, колектор генерация и чип, качени на дино дават коренно различен резултат!

д16з6:

Публикувано изображение

д16з5/а8/а9:

Публикувано изображение

 

Друго интересно, е доста плавната крива на въртящия момент на двувалката, правеща я доста приятна за каране в средни обороти.

Редактирано от BLEIN MONO
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

MIYAMOTO те такива неща бързо се забравят , то беше отдавна наистина но ....за мен просто няма място за сравнение . Сивик 5г. с малък витек и Рекс двувалов и двете коли ако са сток сивика ще се предаде мноо рано .ГОворя за СТОК мотори не на Киро 600 коня под капака и някой рекс с 3-пъти шлайфан вал . Много малко хора тук са карали истински читав ЦРХ, добре гледан , изряден от към мотор и т.н. Моя беше такъв и вървеше прекрасно, уникални ниски и въобще доста прилично вървене като за пълен сток . Сивика не че е лош мотор но като сток вариант не може да се сравнява със Рекса , ниските му куцат много и прави карането му малко по специфично. Никога няма да забравя вървенето на сток , читав Рекс , караш си нормално с 1500 оборота ,даваш газ и колата си поема прекрасно, а сивика му трябват обороти . Както и да е , който е карал и двете коли като сток варианти в добро състояние ще ме разбере.Моето мнение е че двуваловият мотор е доста по приятен за каране от Д16З6 ,говоря за сток вариант.

Редактирано от BOSS`HOGG
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах преди време Д16А9 в 4-та ген. сивик само с една седалка вътре(разбирайте оголено купе),смея да твърдя че ЕДНОВАЛОВ В-тек неможе да достави това удоволствие,което направи ДВУВАЛОВИЯ мотор който беше във сток вариант.Колкото и страници да се изпишат в темата си е ясно че двуваловия мотор си е двувалов,с по-голям капацитет за мощност.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз ако може да попитам нещо тогава . За мен лош хондов мотор няма . :D/> Защо тогава се използва за донор В-тек мотор при mini me ? В смисъл двувалката вади по - читава графика , по - добре са и пълнене и празнене ... В тоя ред на мисли на никой не му се занимава да разпробива глава , удължава болтове и прави фланци за всмукателя или ... ? п.п. Има 5та хеч с двувалови мотори . Сборете ги с някой с малкия в-тек и резултата ще си покаже кое и как :)/>

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма к'во да пишем празни работи. ЩЕ се видим на сливен :)/>/> от празни приказки Фаида няма. :lol:/>/>

Ако се разходиш до Кондофрей че Сливен е далеч ще се радвам да те приземя малко ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички говорите кой двигател бил по-добър,коя кола била по-лека,но никой не се сеща колко е важно зад кормилното устройство ,колко е важно да си усещаш колата.Аз лично съм с д16з6 и съм много доволен от вървежа при стокова генерация:

. Все пак имам шанс да бия някои умрял ЦРх,при положение че съм седан с газ нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече гледам 4-ри страници се изписаха в тази безсмислена темаПубликувано изображение и то за по-малко от ден.Ако имаше такава активност и при срещи и мероприятия, щяхме да бъдем най-сплотения и готин автоклубПубликувано изображение

  • Нагоре 4
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е много чудно защо всички дето скачате (визирам наистина всички) да се състезавате пледирате, че имате сток d16z6 или сток двувалка, а всъщност нито един не е със заводски автомобил... В Темата се разискваше сток двувалка, срещу д16з6 с леки модове. Пичове имайте малко достойнство и поне си признайте че не сте стокови, щото да победиш с разпилен сетъп някой леко модифициран, не е сладка победа. Темата няма особено много за разискване. Двуваловата Д серия върви повече ОСНОВНО заради килограмите, после заради по-добрите средни обороти, и по-добрата скоростна кутия, Ако искате да сравнявате два двигателя осигурете две еднакви купета, две еднакви скоростни кутии, гуми джанти .... дъра бъра и ги борете. Всичко останало е чесане на езиците. Всеки хвали каквото има... Адски много фактори имат значение, дори при еднкви килограми CRX vs d16z6 хеч примерно пак рекса би победил заради по-добра кутия мисля аз, защото всички знаем за убийствената дупка между 2-ра и 3-та на Д серия моторите (изключвам двуваловите)

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Факторите които трябва да се гледат са доста, а не само един или два. Разлика в купета (тегло), гуми (приемаме че настилката е еднаква), шофьорски умения, предавателни числа на скоростната кутия, въртящ момент, разгъване на мощността (дали е както при Втека с някакъв пик на много високи обороти, но в малък диапазон, или както при не-витека постепенно, не толкова голям пик, но в много по широк диапазон. Мисля, че от графиките на Блейн Моно и писаното от Бос Хог доста добре нагледно се вижда какво имам предвид. Като се прибавят факторите тегло, предавателни числа, гуми и майсторлък на карането се получава една доста комплексна картинка. За да се сравнят най-добре моторите, променливите трябва да се сведат до минимум. Това ще рече поне еднакви купета, килограми и гуми. И дори така променливите са много: шофьор, скоростна кутия.

Идеалния контролиран тест би бил:

- две купета на да кажем Сивик 5г хеч, едното с д16з6/7/9, едното с д16 dohc nonvtec с еднакви модове или без такива, с относително изравнени колограми, еднакви гуми, един шофьор на една настилка, правят се да кажем по 3 ръна

и после:

- две купета на црх 2г, отновоедното с д16з6/7/9, едното с д16 dohc nonvtec с еднакви модове или без такива, с относително изравнени колограми, еднакви гуми, един шофьор на една настилка, правят се да кажем по 3 ръна

И накрая се прави извод: при това купе така, при другото така. Иначе променливите са твърде много.

 

и малко офф до някъде:

Това че един мотор е спрян от производство, както каза Киро за dohc nonvtec, не значи задължително, че следващия(наследникът му) е по-добър. Тук играят пак много фактори: себестойност, еко норми и пр. Втек моторите са малко маркетингов трик по принцип: ето получаваш мотор 1.6 130к.с. но реално тези 130 ги имаш на 6800-7300об/мин, еми колко хова я карат тая кола постоянно в тоя диапазон. За това една по-добре доставена мощност е равносилна на по реагираща и приятна за каране кола, нещо което казаха и Кало и Стамен.

 

D16A8 DOHC NON-VTEC

Power : 122 PS (90 kW; 120 hp) at 6,800 rpm

Torque : 14.9 kg·m (146 N·m; 108 lb·ft) at 5,900 rpm

D16A9 DOHC NON-VTEC

(Same as D16A8 but without a catalytic converter)

Power : 125-129 hp (91.9-94.8 kW, 126-130 PS) at 6,800 rpm

Torque : 105 lb·ft (14.5 kg/m, 143 Nm) at 5,700 rpm

D16Z5 DOHC NON-VTEC

(Basically the same engine as the D16A9, but now with a catalytic converter and lambda sensor)

Power: 124 PS (91 kW; 122 hp) at 6,800 rpm[12]

Torque: 14.3 kg·m (140 N·m; 103 lb·ft) at 5,700 rpm[12]

 

D16Z6 SOHC VTEC

Power: 125 bhp (92 kW, 125 PS) at 6,600 rpm

Torque: 106 lb·ft (14.7 kg/m, 144 Nm) at 5,200 rpm

D16Z9 SOHC VTEC

Power: 130 hp (95.6 kW, 129,2 PS) at 6,600 rpm

Torque: 106 lbf (144 Nm) at 5,200 rpm

 

На пръв поглед нещата изглеждат сходни, но при по задълбочено разглеждане на реалните условия променливите си казват думата.

 

П.С. Аз карам Сивик 6 ВТИ (ЕК4)- абсолютно 100% заводска и нямам грам опит в гонките, но съм се пускал сигурно около 10 пъти като цяло. Киро си ме бие с едноваловия седан , като на старта взима около 3 коли и после разликата се задържа до към 140-150км/ч.

 

П.П.С Докато съм пишел фермана, Сако ме е изпреварил.

Редактирано от ZaRRicK
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sako ,мисля че го каза най-добре.Няма смисъл да се пишат повече неща ,за да се рещи спора да се наредят две коли с въпросните мотори и да се види кой кого!

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Ryuugan,Мисля с теб замервахме едно време моя рекс и твоята д16ка втек.... ако искаш напиши какви модове имаше,вървяхме кантар на 400м..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласен съм с някои колеги .Но предложението ми е още в сила. Някои ако има претенции качва някои колега в колата(crx 4g) 100-150 кг и ще види как колата му умира :)))))с 0,5 десети на 400м. И спира да пише глупости. А аз ще следя развоя на събитията на сливен. И ще чета коментарите после.Защото много хора пишат а малко от тях съм виждал на пистата. Повече каране по малко приказки.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol: То ако играе и изравняване на теглото и аз ще ги бия яко. Иначе имам 2 старта с 4ген д16з5 в перфектно състояние, без никви екстри и с механична рейка и го бия. Момчето е от форума, но имена няма да споменавам, за да не го "злепоставя", ако иска да си каже сам кой е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааааааа изчерпахме темата дадоха се доводи ,закани и предложения , и опазихме една друга .Зада не се натоварвам да трия после :D последващи спорове предпочитам да я заключа да не си навяваме дразги :) .Нядявам се да сте на моето мнение :) .

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...