Jump to content
ADH-Honda

Акорд 6-а Седан въпрос/дилема

Recommended Posts

Извинявам се, ако темата не е техническа и не и е мястото тук, ако преценят модераторите, нека я преместят я в офф топик, я в друг раздел...

 

Напоследък съм се замислил за Акорд 6-а ген. Седан (евро модела). Знам, че модела го имам както с версия "просто" климатик, така и с климатроник (дигитален) при по-високите нива на оборудване като iES, Type V и т.н.

 

Ето снимки:

 

Публикувано изображение

климатик

 

Публикувано изображение

климатроник

 

Въпроса ми е: кое да предпочета - Акорд с климатик или с климатроник ? Невеж съм, досега не съм имал кола с климатроник и не ми е ясно при модела с климатроника, дали компресора работи при всякакви ситуации дори ако човек иска да ползва просто парно за топло през зимата примерно (при модел с климатик ми е ясно, че парното си е едно, климатика за студено си е отделно и само тогава работи компресора), може и смешно да звучи, но не съм наясно. Разхода еднакъв ли е при модел с климатик и при модел с климатроник (при еднакви други условия - състояние, мотор, трансмисия) ? При едната и при другата система имали "бъгове", конкретно питам за Акорд 6 дали има слаби места в някои от тези системи ? От това което съм забелязал, не е само управлението различно, има разлики и в самите тръби които вървят до кондензора в зависимост от това дали е "просто" климатик или климатроник... или греша (т.е. може ли модел който е с климатик "лесно", само със смяна на управлението което е на таблото да стане модел с "климатроник" или процедурата е много по-сложна) ?

Би се разводнила темата, но бих се радвал, ако някой каже дали има специфични проблеми самия модел автомобил (акорд 6 седан) по принцип да знам като след определено време почна да търся, какво да оглеждам (освен типичните неща за кола втора ръка) :)

 

Благодаря предварително.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има автоматичен режим, в който климатроника сам решава кога да пуска компресора и кога да го спира.Иначе можеш и ръчно да зададеш дали да работи компресора или не, от бутона "А/C", като аз си го спирам през зимата.Та аз съм определено ЗА климатроника :) изглежда по фешън таблото с него :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отне ми малко време, обаче открих дискусията около климатик/климатроник.За Хонда CR-V е, ама май ще ти помогне:http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=151847&page=4Започваш от стр.4-та, за да разбереш, кога, защо, и как се включва компресора на климатроника. А пост N83 на Goblin ще те светне, защо въпросът ти "Климатик, или Климатроник?", звучи като "Какъв ксерокс да си купя - "Xerox", или "Canon?".Пояснявам - "Климатроник" е търговското наименование на климатика на VAG.И, както каза Chavdu, единствената разлика (при нас) е, че климатроника има режим "Auto".

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В България се е наложило наименованието климатроник, т.е. автоматичен климатик, както и типтроник за авт. скоростна кутия с ръчно превключване.Иначе ако вземеш версия с климатроник, ще получиш и други екстри заради по-високото ниво на оборудване на автомобила.Като обобщение за работата на автоматичния климатик:-при режим Ауто климатика решава на къде ще духа, с каква скорост на вентилатора и дали да включи компресора, ти задаваш само температурата и той се стреми да я поддържа. Ако си на Ауто, през зимата ако слънцето ти е напекло колата може да се включи компресора и времено да задуха хладно, до като охлади таблото и после да продължи на топло без да пипаш нищо.-като включиш бутона за обдухване на стъклото, компресора се включва автоматично, а вентилатора на макс и изпотяването изчезва за секунди. Като изключиш този режим, всичко се връща в настройките на които си го нагласил преди това!-когато промениш някои настройки на ръчно, другите си действат на автоматика: например ако сложиш вентилатора на 2 степен, системата си избира къде да духа в зависимост от външната и нагласената вътрешна температура-можеш да го ползваш и в чисто ръчен режим, все едно имаш обикновен климатик, но с електрифицирано управление и тогава всичко е в твои ръце, в това число и това дали ти е включен А/С или не. В този режим обаче бутона за стъклото си действа както съм описал в по-предната точка, т.е включва и компресора, но като изключиш, всичко ще се върне в ръчния режим.Аз лично вече не бих си взел кола без автоматичен климатик, а за този модел на Акорд версия ES ще получиш и по-хубава тапицерия, звук и някои други екстри!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за климатроника. Може да си го нагласяш както си решиш. Моя си седи с постоянно изключен климатик ... пускам го само лятото като е жега, а не сам да си решава какво да прави, защото като се пусне компресора и чуствително спъва колата (поне модела с 1.8 мотор). Взимай модела с по-високото оборудване и не се чуди. Освен климатроника съм сигурен че и Bose-то много ще ти хареса (озвучението) ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те колегите са ти го написали но накратко каква е разликата ? Климатик - ти си избираш сам кога да духа студено . Около 5-7гр излиза въздуха . Все едно лятото живееш в хладилника . Можеш от врътката за топло / студено до някъде да поправиш нещата .Плюса му е , че ти си избираш кога да духа студено и кога не . Минуса е , че лесно се настива и може да се схванеш лесно . Климатроник - това е кола с климатик с автоматично регулиране на врътката топло / студено . Ти само му казваш на колко градуса ти се живее и то се оправя само . Има един тон датчици , според зависи от марката и модела . Един от вън , поне един в купето , повече електроника ... Готиното е , че повечето коли с климатроник / не знам как е акорда / си имат подгрев на антифриза , електрически , и си духа топло зимата на 2рата минута . Има си различни режими и климатика можеш сам да го гасиш . От двете - определено климатроника . Пак може да се схванеш или настинеш , но по - трудно . Просто си е лукс :cool:/>

Редактирано от barsi
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за коментарите на всички ;) Изясни ми се ситуацията.А някой да сподели, конкретно за този модел Акорд има ли специфични бъгове/проблеми ? Задното окачване (което е мулти линк, различно спрямо по-стари модели Акорди) има ли ядове ? Автоматиците при тези акорди (които са и с ръчен режим на превключване, т.нар. "типтроник" на груб език) здрави ли са или по-добре механична трансмисия ?Не мисля да взимам CG7 с 1.6 мотор, но от чисто любопитство към хората имащи акорди 1.6 - що за мотор е това? Модела се води D16B6 и D16B7, странни мотори са - до фейслифта мотора си е с "нормално запалване" с делко, а след фейслифта (след Септември 2000) е на всеки цилиндър отделна бубина и на мястото на делкото стои като плочка... тези мотори с ВИТЕК ли са или не ? Питам, защото аз самия съм объркан, на едни места го водят че е VTEC-E, на друго че не е никакъв витек, просто от чисто любопитство питам какво и що. Мисля да го избягвам като вариант - хем, че този 1.6 мотор е може би слаб за това купе, хем че самия модел Акорд с такъв мотор е по-ниско ниво на оборудване (отзад е с барабани, а не с дискове до колкото ми е известно), но все пак - разхода по-малък ли е спрямо 1.8 и 2.0 моторите или си е същата работа ?

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, що за чудо са D16B6/7, но да спомена нещо относно разхода на гориво.Карам CR-V, В20В, 126 коня, без vtec, 4-степенен автоматик. Карах и англичанка Сивик (Ровър 400, всъщност), D16Y3, май беше 113 коня, без vtec, 4-степенен автоматик. Таа, разходът им беше почти еднакъв. Така че не вярвам разходът да е кой знае, колко по-малък на 1.6, в сравнение с 1.8 2.0 на същото купе.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

-като включиш бутона за обдухване на стъклото, компресора се включва автоматично, а вентилатора на макс и изпотяването изчезва за секунди. Като изключиш този режим, всичко се връща в настройките на които си го нагласил преди това!

В този режим също можеш да изключиш компресора и получаваш постоянно обдухване на предното стъкло. Още един малък плюс на "климатроника" е, че можеш да направиш така наречения "self test" на системата преди покупката на колата.Моя параход е при мен от 2008г. август месец и до момента не съм установил аварии със задното окачване или автомата. По-предницата съм правил ремонти само два броя, но задницата е все още шест точки. При автомата, опреснявам маслото през една смяна на двигателното масло и от него също не мога да се оплача.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря на всички за съветите и времето което отделихте в тази тема, но няма да е Акорд 6-а ген. Евро модела "следващата" :(/> Много ми харесваше този модел Акорд до днес, докато не отидох да тествам един такъв - просто това не е моята кола. Много, ама много тясна ! За протокола: в момента имам три хонди: един сивик 5-а хеч, един дел сол и един Акорд 5-а ген. английския модел (т.е. предшественика на тази за която е темата) - този модел за който говорим (6-а ген 1998-2002 модела) е много по-тесен от предишния модел Акорд, дори ми е по-тесен и от Сивика ! Вярно, че не съм от най-дребните (1.85 висок 125 кила) ама просто това все едно не е Акорд - досега не бях карал такъв модел, само се бях возил и то преди 10+ години, бях карал по-старите и по-новите модели, ама точно 6-а ген. Евро седан не и мислих, че като по-старите и по-новите :blink:/> Краката ми се бият (отляво в кората на вратата, отдясно в централната конзола), главата ми почти се удря в тавана, а съм смъкнал седалката до максимално надолу... Яд ме е, защото модела ми харесваше по принцип и конкретно този който днес гледах е уникална машина, каквато почти не може да се намери вече - кола на реални (ама като казвам "реални" наистина са такива, а не лафа който се използва по принцип) 80-ина хиляди километра, карана от пенсионер, без точка ръжда, без удари, в оригинално "девствено" състояние - просто пазена кола (окачването свети, все едно всичко е чисто ново), макар и да беше базов модел с 1.6 мотор и без клима дори, просто само заради състоянието си заслужаше да се купи тази кола... ама да ми беше удобна, като ми е тясна... :(/> Ще е или някое американското купе или CRV следващата, просто този модел Хонда ми е тясна и неудобна.PS: в предишния си пост съм написал голяма глупост - всички 1.6 (независимо дали преди или след фейслифта) не са с делко, днес го видях с очите си. Просто от снимки по нета се греши и се създава илюзия, че на моделите преди фейслифта има делко, а всъщност не е :D/> Просто го казвам, да си поправя грешката и да не заблуждавам някой човек с грешна информация.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...