Jump to content
tenev

Обезшумяване на CRV

Recommended Posts

Здравейте на всички,Правя тази тема защото никъде не видях систематизирана информация по-въпроса а само отделни мнения в различни теми.А като цяло тези машинки имат нъжда от обезшумянване. :rolleyes: АКо греша поправете ме и дайте линк към темта.Ако не......От скоро карам CRV 2007 автомат.За сега всичко е ОК.Дразни ме единственно шума който се получава при по-висока скорост.Имам чувството че най-много шум идва от предните подкалници и съм решил да започна с тях.Говорих днес с Авал и ми казаха цена от 160 лв за предните два.Слагали два вида матерял един върху друг но не ги запомних какви точно бяха.Утря смятам да ида на място да видя точно какво ще ми предложат.Някой изолирал ли е подкалниците да сподели има ли задоволителн ефект от процедурата и какво е използвал.АКо някой е правил опити от къде идва най-много шум нека сподели за да се знае от къде да се започне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или моето CRV e най-шумно или на никой не му се занимава да обезшумява.Явно ще се правят експерименти и ще се налучква

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаи бре :) ние чакаме да кажеш резултата от тва дето беше замислил да ходиш при тея пичове :) Не е твоето наи шумно, просто си по млад стопанин, а на по старите вече са им заглъхнали ушите и нищо не чуват :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АКо продължава така и моите ще заглъхнат :D Ами с тези юнаци нещо не се разбрахме...поне засега.Искат да ми обезшумявата подкалниците но от вътрешанта страна.Да махнат мокета и под него да сложат изолация.Това мога да го направя но на по-късен етап.Искам първо да пробвам с обезшумяване на подкалниците но от страната на гумите.Вторник и сряда ще мина през две три фирми да видя какво ще ми предложат.Ако не ми допаднат предложенията ще търся някъде в София сервиз ,който да дава крикове под наем за няколко часа? Ще си внеса изолация (излиза доста по-евтино) и за ден два ще си направя изолацията на подкалниците сам. :P/>/>

Редактирано от tenev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крикове под наем не дават :) купи си едно крикче от тея хидравличните малките, вдигаш колата и я подпираш :) те хем са евтини хем ще ти остане за следващата хонда :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След обикаляне на фирми които се занимават със шумоизолация на коли се оформят два основни вариянта.1.Предложението на Авител е да се обезшумят подкалниците от външната страна,точно над самата гума и отстрани.Първо го чистят хубаво от кал.прах и т.н.Залепват STP SIlver на метала на подкалника.Над него слагат нещо като вата на което не казаха точно името.До тук звучи много добре.Какво се случва обаче когато започне да хвърчи кал,вода,сняг и т.х върху тази вата и STP.Дали няма след една две години да се отлепят?2.Предложението на Тояга е да се направи тази процедура със същите материали но да се сложат от вътрешната страна на подкалниците.Разглабят се корите на багажника и под предното табло и там се шумоизолира.На мен лично, вариянта на Авител ми се вижда по-удачен понеже се спира шума още преди да е стигнал до купето и да се разпространи по него но и по-несигурен от към трайност и качество на изпълнение.За изпълнението се притеснявам, защото човека с който говорих беше доста припрян и не си направи труда да отговаря много много на въпросите ми.Имах чувството,че им искам пари а не съм отишъл да им давам.Отношението в Тояга беше точно обратното.Хората надълго и нашироко ми обясниха точно какво ще направят.С какви материали.Цената и при двете фирми е една и съща.Има ли някой който е правил някое от двете предложения да каже какъв е резултатът и дали е доволен.Ще ми бъде много полезно мнението ви за да направя правилния избор;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отиваи при Тоягите, авел щом така се държат така и ще работят :) явно не знаят какво трябва да се направи за тва са препряни :) СТП няма да се отлепи няма и да се напои, то е микро пореста гума тип затворена клетка, виж обаче тая вата или квото е там над него дето9 мислят да сложат идея си нямам кво ще стане с нея няма ли да задържа много влага и да вземе да ръждясва калника от вътре. Инак и а змислех да сложа вата над К-флекса , но само заради това се спрях. За мен наи много шум влиза от пода и предната стена на купето. Демек тоягите са прави, само питаи какъв резултат да очакваш и как ще го докажат, могат ли да се направят замерваняи преди и след изолацията, инак аз и на ушите си не вярвам вече :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сряда май ще я оставя на Тоягите да я понаправят малко.Според тях при това обезшумяване 50-60% процента от шума ще се махне.Ако е така ще съм доволен.Относно ръждясването на калниците при вариянта на Авител не се притеснявам защото тази вата няма да контактува със ламарината на подкалника а ще е залепена върху STP-то.Казаха че са правили няколко CR-V-та като моето...махали задния подкалник, там слагали STP ....обаче като погледнах след това моето...греда...то фабрично няма задни подкалници. :D/> Ако в сряда я оставя на Тояга след това ще споделя какво е станало и какъв е резултатът.Все си мислех че някой тук,освен мен и Slavi e правил нещо по въпроса и ще сподели опит;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако намериш подкалници от подобна по габарити кола може да се получи много добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така..най-накрая направих шумоизолация на колата.Или поне на част от нея,предни и задни опдкалници от вътрешната страна.Онзи ден отидох при хората от Тояга.Хората отново ми обясниха какво ще направят точно.Колата я направиха за ден и половина.След като я взех впечатленията са следните.При скорост между 30-80км. шумът е намалял с около 30-40%.Поне така го усещам.Там имаше един много специфичен вой който вече не е дразнещ.Най-голям ефект като че ли има над 90-100 км.Там сега се чувя вятъра и много по-малко шума от трасето.Събота или неделя ще изляза на магистралат за да направя един тест драйв при 120-150 км как е и ще пиша пак.Като цяло не съжалявам въобще че инвестирах малка сума в това.Като се стопли времето ще направим втори етап.Ще я намажат с едно такова като гума и ще залепят едно като вата от външната страна на подкалниците.Мисля с това да приключа обзшумяванто.Ето и малко снимки който направиха по моя молба хората от Тоягаpost-910-0-44136000-1363387044.jpgpost-910-0-68263800-1363387060.jpgpost-910-0-90184400-1363387072.jpgpost-910-0-39056700-1363387084.jpgpost-910-0-64588600-1363387120.jpgpost-910-0-63551200-1363387137.jpgpost-910-0-12251900-1363387102.jpgpost-910-0-40070400-1363387270.jpgpost-910-0-08608400-1363387285.jpgpost-910-0-80695300-1363387302.jpgpost-910-0-70843600-1363387332.jpgpost-910-0-83498000-1363387354.jpgpost-910-0-88084200-1363387368.jpgpost-910-0-85777900-1363387381.jpgpost-910-0-94569800-1363387410.jpgpost-910-0-42440800-1363387424.jpg

post-910-0-94899500-1363387396.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Незнам ще имам ли нерви да си облепя пода на моята, но мисля пред да го сторя, да пробвам ще има ли ефект, като застеля от матеряла под стелките примерно, или пък може и някви черги да намятам по пода само и само да видя от там ли влиза шума или не, за да не си играя на празно да го облепям.

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евалата на момчетата . ГОтино изглежда . Може ли да кажеш колко пари излезе ? И аз отдавна се замислям за нещо подобно , ама имаме 2 сивика и е дебело . Мисля сам да го правя , но още не съм решил .Лошото на обезшумяването е , че като махнеш най - силния шум и следващия избива като такъв . Накрая може да ти пречи звука от часовника на ръката ти , като караш с 250км/ч , но ако стигнеш до там няма да ти пука :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам ще имам ли нерви да си облепя пода на моята, но мисля пред да го сторя, да пробвам ще има ли ефект, като застеля от матеряла под стелките примерно, или пък може и някви черги да намятам по пода само и само да видя от там ли влиза шума или не, за да не си играя на празно да го облепям.

Сега като направиха моята си мисля, че ако нямаше материал който да обира вибрациите като STP,нямаше да има такъв ефект.А за да усетиш ефект от него трябва да го залепиш а не само да го постелиш.Но нищо не пречи да пробваш:)/>

Евалата на момчетата . ГОтино изглежда . Може ли да кажеш колко пари излезе ?

Излезе ми 400 лв.КОето за ефекта който има си е напълно оправдана инвестиция..за мен поне.Прав си че излизат други шумове но те вече не са толкова дразнещи...поне за сега :D/> А и аз часовник не нося ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е, е си показал какво си направил. Гледам, че са изолирали и вратите, но май само предните или се бъркам. Намаля ли шума от груб асфалт - като например по магистрала Тракия към Пловдив? Там има еди участък преди Пазарджик, където и мислите не си чувам. Ако с тази изолация шума е намалял и с 30% значи си е струвало напълно.Как усещаш колата като седнеш отзад? Там при мен е доста по-шумно. Имаше ли подобрения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е, е си показал какво си направил. Гледам, че са изолирали и вратите, но май само предните или се бъркам. Намаля ли шума от груб асфалт - като например по магистрала Тракия към Пловдив? Там има еди участък преди Пазарджик, където и мислите не си чувам. Ако с тази изолация шума е намалял и с 30% значи си е струвало напълно.Как усещаш колата като седнеш отзад? Там при мен е доста по-шумно. Имаше ли подобрения?

Както писах и по-горе ефект има и то задоволителен.В неделя я изкарах малко на магистралата за да пробвам как е при по-високи скорости 130-140 км.Лошото е,че имаше толкова силен вятър, че и сам да си говориш няма да се чуеш.Асвалта на първото спускане като излизаш от София към Пловдив си се чува но но той е толкова шумен че мисля,че е невъзможно да се обезшуми толкова тази кола, че да изчезне шума.До Пазарджик не стигнах но скоро и там ще я пробвам:)/> Над 100 км. шум от гумите почти няма.Над тази скорост ефекта е най-голям според мен.Чува се само вятъра но шумът от него как да го махна идея нямам :D/>Шумът отзад по първоначални впечатления е намалел наполовина..поне.Преди като съм на шофьорскта седалка и си обърна главата назад,шумът се чуваше съвсем ясно.Сега не се чувам нищо или съвсем слабо.Във вратите е сложено само STP но то е само за обиране на вибрациите.То не обезшумява.Само на предните е.С две думи момчетата от Тояга си свършиха работата перфектно.Като се стопли ще направя втора фаза и пак ще пиша.Ако някой иска да прави нещо подобно да действа смело.Имайте впредвид, че моето CRV е американско и според мен е по-шумно от европейските.Така че ако се направи тази процедура на европейско, ефекта ще е още по-добър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Шумът от вятъра мисля, че е доста трудно да се спре - по-дебели стъкла може би, или някакво фолио.Ще говоря с хората от Тояга. Гледам, че имат 2 сервиза - ти в кой ходи - този до Студ. град ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Шумът от вятъра мисля, че е доста трудно да се спре - по-дебели стъкла може би, или някакво фолио.Ще говоря с хората от Тояга. Гледам, че имат 2 сервиза - ти в кой ходи - този до Студ. град ли?

Този в Студенски град.Човека се казваше Асен и е много точен.Като му кажеш за CR-V което са правили скоро той ще ти обясни точно какво са правили по моята и какво могат да направят при теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен !Карам Хонда ЦРВ - 2007 и съм голям доста придирчив към шума в купето ,ето защо тази тема ми е доста интересна .Като цяло мисля ,че шума идва в най-голяма степен от възд.съпротивление (и в този смисъл давам веднага съвет - заден спойлер би трябвало да има известен ефект) ,вум од двигателя (които при този двигател е доста малък) и гуми/пътна настилка - където качествените гуми играят основна роля (щото качествени пътища нямаме) .Ще следя темата и дори съм навит да пробваме нещо в група (т.е. сами да си поставим изолации) !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако говориш за спойлера който е над багажника аз имам такъв но не мисля че има някакъв ефект за шума.Иначе въздушното съпротивление наистина си генерира шум.Още не съм намерил начин как да се преборя с него :o но мисля по въпроса. :D За проби с изолации аз съм навит...да го обсъдим на по бира.Ние с колегата Mitko_CRV вече направихме един тес на колите но можем да повторим щом е за идеята.Ако има и други навити да казват че повече хора като сме може да излезе нещо интересно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от друго място влизат паразитни звуци :) - гумените уплатнения на вратите. При мен имаше малък проблем - смених го (на едната врата, второ не намерих по магазините) и от тази страна драстично се подобри положението. Относно гумите предполагам, че знаеш, че има такива с различни индекси за шум... Иначе в overdrive правят много качествени шумоизолации, но цените не са от най-приятните ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно спойлера над багажника имах впредвид - аз нямам такъв,но не ми се дават към 200лв (понеже от нета видях кит за около 100$) за да слагам при условие ,че в момента шума вътре не ме дразни изобщо (предполагам че е по-малък от твоя Тенев ) . Като човек който разбира от аеродинамика смятам че този спойлер подобрява обтичането на колата и съответно възд. съпротивление ,което би трябвало по пътя на логиката да намали разхода и шума Публикувано изображение . Още съм нов тук и ми се иска да се запозная с притежатели на цр-в -та 3-та генерация ,защото мисля че макар и да виждам доста коли по улиците вече все още е доста нова за малките сервизи (особено с този SOHC двигател ) - т.е. идеята за бира е мн добра ,остава да намерим свободно време и място !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам, че темата събуди интерес - ето малко преки впечатления за шумоизолацията:

миналата събота /06.04./ с колегата Тенев се възползвахме от хубавото време и направихме едно тестче на двете ЦРВ-та. Първо няколко думи за автомобила с

шумоизолация: американско изпълнение, с 2,4 литров мотор, автоматик, най-високо ниво на оборудване. В сервиза на "Тояга" са си свършили добре работата - всички

кори и капаци са закачени и закрепени точно, няма тропане или скърцане. Моят е без допълнителни изолации, двигател К20А4, ръчни скорости.

Маршрута - от Еко-то на Ботевградско шосе в посока Долни богров, разклона за Подбалканския път E871 и две скоростни отсечки по него.

Какво установихме:

- до 100 км./ч разлика в шума в двете коли няма ;

- между 100 и 130 км/ч. колата на колегата е малко по-тиха;

- шума от въздушното съпротивление /вятъра/ се появява след 90 км/ч и е еднакъв в двете коли.

 

А шума от лошия асфалт няма как да се избегне - тази събота минах към 500 км и се убедих в това за сетен път.

 

Тенев, избра ли най-сетне летни гуми, щото дойде време за море Публикувано изображение/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, аз че съм вече на възръст и недочувам е ясно :D/>, но това си има и своите предимства.Казваш, че шумъ от въздушното съпротивление, го чувате след 90км. /това при 3-та ген./ , а при мен / 2-ра ген. / този шум го има чак след 120- 130км. и не се усеща толкова отпред , колкото отзад -откъм задната врата, въпреки че имам и спойлер на нея.Но според мен, там шумъ влиза от недоброто уплътнение на задната врата , която при мен се отваря настрани.Всъшност, там откъм багажното отделение, е най-шумно и мисля да сложа едно гумено корито на пода, което да намали малко шумъ.Не знам дали не се заблуждавам, ама като чели 2-та ген. е с по-добра аеродинамика отпред, спрямо 3-та ген., откъдето идва и разликата в шумъ от насрещния вятър и въздушното съпротивление.Нямам никаква допълнителна шумоизолация, и главните шумове които усещам, са от гумите /кофти настилка на пътя/, и при по-висока скорост, над 140-150км.,леки дразнещи шумове откъм към средните колони и малко от уплътненията на стъклата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееее вие щом чувате шума от вятъра сте добре :lol: аз за да стигна до него първо трябва да спра да чувам шума от мотора, след това шума от гумите, после шума от децата, и не на последно място шума в ушите, и чаааааккк тогава шума от вятъра. Романтика :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митко, аз че съм вече на възръст и недочувам е ясно :D/>/>/>/>, но това си има и своите предимства.Казваш, че шумъ от въздушното съпротивление, го чувате след 90км. /това при 3-та ген./ , а при мен / 2-ра ген. / този шум го има чак след 120- 130км.

На Митко CRV-то е 2-ра генерация моето е трета.Шума от вятъра и при двете наистина се появява след 90-100 км.Блазе му на Emicha че го чува чак след 130.Emich да не караш във вакум бе човек? :P/>/> Аз също чувах шум отзад но след изолацията той изчезна.Митак,още не съм сложил гуми.Michelin който си избрах го няма и сега съм в процес на размисъл. :unsure:/>/> Но като сложа летни гуми се надявам да стане още по тиха че зимните си шумят.Моето CRV e американско и ми се струва че те са по-слабо обезшумени от европейските.Поне такива са моите впечатления от коли карани в BG и US.В края на месеца ако е хубаво времето ще направя и втора фаза на обезшумяването.Слави,трудно ще те стигнем човек....но поне те разбираме :D/>/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една мокетена стелка в багажника при мен намали още повече шума отзад, макар, че може и така да ми се струва. Преди да я сложа при 90-100 км/ч се чуваше лек шум от гумите, а сега като че ли е по-слаб.Иначе като ниво на шум, гумите с които я взех Continental CrossContact LX са доста добре, на хубав асфалт почти не се чуват. Дано да се държат добре на мокро и да не се износват много!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенев, некарам във вакум, а създавам такъв след мене:D/>!Значи шум от въздушното съпротивление, усещам и около 100км., обаче ако има силен насрещен или страничен вятър.Иначе наистина, между 120-130км. , в купето е доста тихо и бих казал, че това е скороста, при която колата се успива и се усещат наи-малко шумовете.Сега, разликата между вас и мен са двигателите и да не идва разликата в усещането на шумъ от там? Допускам ,че при по-високи скорости, вашите бензинови двигатели са по-шумни /карате на по-високи обороти/, докато при мен със 120-130км. на 6-та скорост,едвам натискам /буквално-галя / педала на газта и съм с 2000-2200 оборота, а двигателя въобще не се чува. Ако неподам газ, за да ускори леко, имам чувството, че колата е загасена и върви по инерция. До 80-90км. /докато ускорявам/ повече го чувам двигателя - абе просто си разсъждавам.П.П. Слави, нали ти казах: дизелче или сменяваш музиката и проблема ти е решен:D/>!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допускам ,че при по-високи скорости, вашите бензинови двигатели са по-шумни /карате на по-високи обороти/, докато при мен със 120-130км. на 6-та скорост,едвам натискам /буквално-галя / педала на газта и съм с 2000-2200 оборота, а двигателя въобще не се чува. Ако неподам газ, за да ускори леко, имам чувството, че колата е загасена и върви по инерция. До 80-90км. /докато ускорявам/ повече го чувам двигателя - абе просто си разсъждавам.

Със сигурност не е от двигателя.При мен при 130 км. на 5-та скорост ако не съм на баир съм със 2700 оборота и двигателя не го чувам.Emich,трябва да го чуя това супер тихо CRV.Да сложа летните гуми и ще им направим един тест драйв.Съгласен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емич, тряя покарам тва галещо педала црв :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............

Иначе като ниво на шум, гумите с които я взех Continental CrossContact LX са доста добре, на хубав асфалт почти не се чуват. Дано да се държат добре на мокро и да не се износват много!

 

Гумите са наистина много добри, /вече писах в друга тема за избор на гуми/ държат се добре на мокро, даже в киша и сняг, не са шумни, но не стават за много кал. А износването зависи от карането ...

 

 

Колеги, предлагам да си направим през уикенда една мини - 4х4 - среща, да обменим мнения, инфо и да "обезшумим" по някоя бира.

 

 

Emicha,

...... вакуум след тебе ....... едва чуваш мотора ......... погалване на педала с крак ... абе намязва на реклама на прахосмукачка Публикувано изображение/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре не знам тая среща дали не трябва да си я направим пред кабинет "Уши Нос и Гърло" ? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, изядохте ме значи ,ама какво да направя като, ваще колици са сглобявани в петък а мойта сигурно във вторник:D/>!Развеселих ви а - ама нали ви казах че малко "недочувам" , макар че според една приятелка доктор-УНГ съм си ток и жица:rolleyes:/> ?Иначе никакви проблеми за среща , тестдрайф и бира, обаче мисията е почти невъзможна за мен, точно през уикендите- просто тогава имам повече работа, а бизнеса трябва да се гони и компромис с това неправя.То и затова все още се услушвам, за срещата на 4х4 която Слави предлага, защото незнам как ще се измъкна, ама ще направя всичко възможно поне единия ден да съм там, за да му дам на Слави да погали педала :D/>!п.п. сега отивам в другата тема , нали иния си имаме такава ОФ - " мнения за СРВ" че нещо изостана тя , а имам какво да споделя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за неделя след 13.00 съм ОК за една мини среща.Жалко че още няма да съм със летни гуми за да мога да съм равностоен в тестването :D Емич,да дойдем да удерим по една рамо на работата и да я свършим до обяд.А можем само да вземем Ходичката да я погали за час два :P С какво се занимаваш че си най-зает тогава.Ако има други желаещи за среща в неделя да казват.Малко ОФФ.Няко има ли впечатления от полски Мишелин че само такива има моя размер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,вече съм с летни гуми,сложих един Мишелин и определено са си по-тихи от зимните.Утре я давам в Тояга за втора порция обезшумяване и пак ще кача малко снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , някой захващал ли се е с обезчумяване на ЦР-в 128 к.с. ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави се е правил на майстор по обезшумяването:D/>.Обаче казва че ефекта е малък /не си заслужава/ и ако сега трябва да го прави отново - няма да се занимава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеоще съм ентусиаст Само ми подскажете с какво да започна и от къде и ще има цветен репортаж

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефект има за музиката и комфорта на затваряне на вратите, сега се затварят като на мерц, само туп се чува, не като преди дрън :) Имаите предвид че при мен пода не е изолиран, и си мисля че основния шум идва от там, така че ако на някои му се занимава да почва от него, аз нямам нерви да разпарчатосам всичко :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя скромен от обезшумяването бих те посъветвал да започнеш от предните подкалници.Аз много сериозно се замислям дали да не направя и трета порция на моята и то точно на подкалниците.То друго място и не остана де :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...