Jump to content
vpop

Масло в скоростна кутия на Акорд 7ген.

Recommended Posts

Здравейте,Някой може ли да каже със сигурност на колко хиляди е добре да се подмени маслото в скоростната кутия на тези акорди?И дали оптималното място за тази смяна е Бултрако?Автомобилът е бензинов с 6 ръчни скорости!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интервала за смяна е 60х км.,но по-добре го смени на 40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7 ген смяната е на 120хил.поне така пише в сервизната книжка.И със сигурност го прави с оригинално масло от Бултрако.

Редактирано от svima

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 7 ген смяната е на 120хил.поне така пише в сервизната книжка.И със сигурност го прави с оригинално масло от Бултрако.

 

Смяната е на 120хил. но ще издържи до 160-180 хил. маслото в мотора от бултрако го сменят и на 20хил но ще издържи и 40хил. карайте смело по един милион КМ с едни и същи масла без да ги сменяте , нали и аз трябва да живея :lol:/>/> .

 

 

А сега сериозно към колега(автора на темата ) сменяй си маслото на 40хил. да ти е мирна главата и да не ми научаваш номера ;)/>

Редактирано от BOSS`HOGG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и до повече ще изкара

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега сериозно към колега(автора на темата ) сменяй си маслото на 40хил. да ти е мирна главата и да не ми научаваш номера ;)/>/>/>

Ееее откога търся застраховка, като теб, я дай телефона и направо да забравя и за реглажа на клапаните :D/>Вече реших да го сменя в Бултрако, но трябва да ида дотам, защото нито някой вдига телефона, нито ми отговарят на мейла (а се върна потвърждение, че е отворен)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а,не в бултрако.върви при колегата.даже на 10хил е оше по добре да се сменя.не мога да разбера защо такива хора хора се включват без да са прочели малко.онези глупавите от хонда го дават да се сменя на 120хил.той си го сменя на 40.няма да надскочат себе си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти колко Хонди си карал и колко си направил???

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз не правя.аз карам.това е хонда

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol: А така каза ли им го
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава продължавай "само" да я карашп.п:А тоз преди мен да не са обажда,че не спира да ги човърка тия Хонди за щяло и нещяло :lol:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В моята книжка за поддръжка е написано, че маслото на 5-степенна ръчна скоростня кутия на дизелов Акорд 7 генерация се сменя на 120 х.км. и след това на всеки 80 х.км. Твърденията на колегите, че маслото трябва да се сменя на 40 х. км. ме навежда на мисълта, че маслото за скорости MTF, предлагано от официалния вносител на марката е с "недоказано качество" и не отговаря на изискванията на Хонда Моторс.Изказвания, чийто подтекст цели да докаже на "редовите" собственици на Акорд 7 генерация че освен от шофиране, техническите им познания клонят към нула, в случая са неприемливи без конкретни доказателства, че маслото след 40 х.км. пробег "не става за нищо".Иначе остава съмнението за - "И ние в сервизите ядем хляб".Моля да се обосновете и да защитите тезата си!Не ме разбирайте погрешно - какви последствия има от смяна на маслото на 80 или 120 х.км. и как да ги предотвратим?Поздрави!П.П.Ако не е тайна, аз бих искал да дадете информация за:1. Колко ръчни скоростни кутии от Акорд 7 генерация сте ремонтирали?2. При кои от сменените/ремонтирани кутии проблема е предизвикан от несменено на 40 хил. км. масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе остава съмнението за - "И ние в сервизите ядем хляб".

Колега те не ядат хляб от смяната на маслото в кутиите и двигателите ви навреме. Хляба им идва точно от несменянето на масло или карането с неподходящо такова щото разбираш ли било по-ефтино. Ръчната кутия на хонда събира максимум 2 литра масло на смяна, ако за 3 години (40 000 км горе долу за толкова се навъртат при нормално каране) не можеш да отделиш 60 лв за МТФ за какво въобще караш кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миро ви каза общо взето за какво препоръчвам смяна на маслото на 40х.км.Повярвай ми последното нещо от което печеля е смяна на масло в скоростите :lol:/> Никой не те насилва,а ти ПРЕПОРЪЧВА.Змията в джоба ти не позволява да похарчих 100лв за смяна на маслото на 40х ли???Смешно е при положение,че карате коли за по 10,15х лв ;)/> Две кутии съм направил щом питаш,и на двете маслото беше пълен шит,но незнам на колко км. са били щото бяха нов внос.....знам ли някой от вас може да кара някоя от тях.И като тъпия Италианец,ако не си смени маслото в скоростите някой ден пак ще се видим с въпросната кола ;)/> Кога ще спечеля повече според теб,като му ремонтирам насраната кутия или само ако му сменя маслото???Маслото в двигателя го дават да се смени на 15х,според теб ако се смени на 10х по-зле ли е???Или викаш сервиза иска да лапа пари от смяната...не колега предпочитам да си сменяш маслото на 30х и след това да ти сменя турбината или по-добре направо двигателя.Сервиза неще да яде хляб,иска пържоли :lol: п.п:Както Омбре така и аз ще спра да пиша в технически,щото Българина от коли,футбол и политика най-разбира и няма нужда от съвети.п.п.п:Помолих админите да направят нова група във форума която да НЯМА ПРАВО ДА ПИШЕ В ТЕХНИЧЕСКИ поради това,че са техн.неграмотни....доста голяма ще се окаже май

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтьорчетата и моргаджийчетата не са убави ора,остани си обикновен юзър/читател на форума и ще си рахат ;) Давай акъл/мнение на ЛС.Това към MiyamotoПак към Miyamoto :)ще ги човъркам ,нямам от какво да се притеснявам докато ти си ми монтьорче/даскал и не си ме подвел досега ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам си, че се чуствам обиден от отношението ВИ. Не е редно да квалифицираш хора, които не познаваш като „технически неграмотен”. Инвестирал съм доста години и ресурси в учене и смея да твърдя за себе си, че съм „от грамотните”, въпреки че не се занимавам с ремонт на коли. Малко ще се върна в годините от следването.Предназначението на трансмисионното масло е да смазва цилиндрични, конусни, червячни и т.н. зъбни предавки в кутиите. Представлява смес от основно масло и добавки. Трябва да притежава противоизносни и противозадирни свойства – да не допуска непосредствен метален контакт между триещите се повърхности и да намaлява триенето, респективно температурата. Трябва да притежава висока термоокислителна стабилност. Както е известно продуктите на окислението причиняват корозия на металите. В него има и добавки за понижаване температурата на замръзване и подобряващи вискозитетно-температурните свойства на маслата при ниски температури, т.нар. течливост. Не на последно място маслото трябва да има високи антипенни свойства. Експлоатационните групи при MTF маслата не са много, по спомен около 5-6 групи (GL 1 – GL 5, MT), в зависимост от натовареността на работа на трансмисиите - ниско , средно и тежко натоварени предавки, работещи при ниски, нормални и повишени температури. Много от автомобилните производители си имат специфични изисквания към експлоатационните качества.Важните характеристиките на маслата са вискозитет при ниски и високи температури (-20 до +100), плътност, пламна температура, корозионна способност, товароизносни своиства . Едно от най-важните качества на маслата е окислителната и корозионната им способност, което най-често води до „разяждане” на металите. В много трансмисионни масла има фосфор и сяра, в зависимост от експлоатационната им група и вискозитетната им експлоатация – летни, зимни и с целогодишно предназначение.Колкото до периода на експлоатация, той е доста различен за различните масла.Скоростните кутии се повреждат главно заради експлоатация с неправилно избрано масло, като вид и количество. По- рядко от надхвърлен пробег.Затова при избора на трансмисионно масло е най-важно да избереш най-подходящото, точно заради съдържащите се в тях присадки. Конструкторите на кутии най-добре знаят какви метали и зъбни предавки са използвани, затова и казват какво масло да се ползва. Винаги се оставя и резерв. Не съм чул някоя трансмисия или двигател да е дефектирал от просрочена смяна на масло с няколко километра или дни.Ако някой може да определи характеристиките на маслата и отклоненията от нормалните стойности „на око” значи е от друга планета. Едва ли с една проверка на нивото през пробката и „разтъркване с пръсти” може да се определи „вискозитет при ниски и високи температури, плътност, пламна температура, корозионна способност, товароизносни своиства”.БЕЗ СПЕЦИАЛНО ОБОРУДВАНА ЛАБОРАТОРИЯ Е НЕВЪЗМОЖНО. Виждали ли сте майстора Ви да носи контролна проба в някоя лаборатория? Аз още не съм.В този ред на мисли Хонда препоръчват масло, съдържащо необходимите присадки, което е гаранция за безпроблемна работа на трансмисията и гарантиран пробег и срок на експлоатация. Или казано по друг начин – Хонда МТФ няма да загуби качествата си в следващите 80х.км. или 3 години. Естествено, че преждевременната смяна на кое и да масло или течност в колата не вреди на колата. Но съвременното автомобилостроене не е само „сглобяване на метал, пластмаса и гума в нещо, което се движи”, ако мога така да се изразя. Борбата на всички е да предложат възможно най-качествен продукт на приемлива цена, която съчетава не само първоначалната стойност на колата, но и разходите за поддръжката и. Клиентите вече искат кола която да се експлоатира много и да издържа на натоварване. Затова производителите на масла се „надпреварват” да измислят и направят продукт, който да отговори на изискванията на Хонда, Мазда и т.н. Кой би си купил „супер автомобил” изискващ обслужване на всеки два месеца? Колкото и да ВИ е странно „средно-статистическият европеец” обръща сериозно внимание на бъдещите разходи за поддръжка при закупуване на автомобил, особено на товарните. Сигурно защото гледа на колата като на „купчина желязо”, което да му служи и отделя повече внимание на семейство, приятели и забавления. На обратното е българина - отнася към колата си като към любовница и влага всичките си пари и време в нея, вместо да иде с децата си или приятелите на кино.Склонен съм да мисля, че кутиите ремонтирани от Miyamoto са дефектирали заради експлоатиране с неподходящи масла, като количество и пробег.Поздрави на всички.П.П. Очаквах да получа компетентен отговор, вместо сръдни и грозни подмятания. Уважавайте колегите си, дори и когато са на различно мнение.П.П.2. Колите си ги поддържам редовно, според препоръките на производителя само с масла, течности и нови части с доказано качество и произход.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее колеги стига де, вече съжалявам, че пуснах темата!Наистина можех да питам Миамото на лична (което съм прсвил по други въпроси), но го направих, като тема, защото тези автомобили стават все по-масови, а за пробега на това масло се наслушах на различни мнения :)Колега Ники-Г - много задълбочено обяснение и не се засягай :) в Хонда форума гори и хората са емоционални...Все пак за 60-80лв. на 40-50х.км. защо да рискуваме, особено аз, тъй като СК ми е 6 степенна механична, а те са по-редки доколкото знам!Само не разбрах нещо - в Бултрако маслото за СК е менте ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п:Както Омбре така и аз ще спра да пиша в технически,щото Българина от коли,футбол и политика най-разбира и няма нужда от съвети.

САКЪН -да не си го и помисляш, че ще се караме!:D/>Истината е ,че истинските и качествени неща се мислеха и правеха между 1970-1990г. ,когато беше и битката за доказване и надмощие на пазара! След това тази битка се премести при "Счетоводителите"-който разбрал, разбрал!Само за статистиката , имам автомобил на 30г. и навъртяни на него 780х.км.,като на 130х.км. смених пълен комплект съединител /причина-пукнатина при слънчевите лъчи на притискателния диск/ съответно смених маслото на скоростите и диференциала! Следващата смяна на тези масла беше на около 380 х.км. и до днес си е с тях и с този съединител и нямаше никакъв проблем допреди 3г. когато спрях да я карам ,че изгни много!Тогава се правеха Автомобили- които да ни служат вярно и се използваха качествени материали за всичко, сега се правят Коли-на които ние да служим, от скапани материали и са единствено по-добри по спецификация и документи - обаче на хартхия!Та с две думи , НЕ ВЯРВАМ ВЕЧЕ, на характеристиките на нито едно Масло ,пък било и то "Оргинално" и го сменям малко по-рано от дадения му пробег от "счетоводителите" ,ако не за друго, то поне за вътрешно успокоение, че ремонтите са вече в пъти по-скъпи!Всеки решава сам за себе си!п.п. В България , Официалните сервизи печелят повече, от продажбата на самото "оргинално" масло , отколкото от труда за смяната му!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борбата на всички е да предложат възможно най-качествен продукт на приемлива ценаи произход.

Човече толкова си далеч от истината,че си нямаш и на идея колко :huh: Ако си мислиш,че Хонда правят изключение от световната политика да се правят "счетоводителски" коли,много грешиш :( След всичките ти писания можеш да си дадеш бележника да ти пиша 6-ца за теория,но на практика дали можеш сам да си смениш маслото.....едва ли :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки многото изписано, все още не получавам отговор на основния си въпрос:"Как и по какви признаци един майстор, независимо в кой сервиз работи - разбира, че трансмисионното масло в ръчната кутия на Хонда Акорд 7 ген. е за смяна след 40000км пробег?"Аопропо, не се "паля". В моята работа работим на принципа за защита на тезата с аргументи и факти.Поздрави на всички.П.П.

на практика дали можеш сам да си смениш маслото.....едва ли

Не съм чак токова зле, колкото си мислиш или оставям впечатление. В подкрепа виж снимката. Направена е преди тотално да се омърлям след свалянето на колектора.

post-15100-0-19763400-1360416308.jpg

Редактирано от NikiG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ли да чакаш да стане на боза и тогава да го смениш???Ние пък в нашата фирма не процедираме така,предпочитаме да се застраховаме ;).Това е и цялата идея на по-ранната смяна на маслото,но теб никой не те задължава да го правиш.Ще го повторя пак за неразбралите:АЗ,пак повтарям,АЗ ПРЕПОРЪЧВАМ СМЯНА НА МАСЛОТО В СК.КУТИЯ НА 40Х.КМ. С КОЕТО НЕ ЗАДЪЛЖАВАМ НИКОЙ.Ти ако искаш го сменяй на 120,200,300х км.,колата си е твоя,решенията за нея същоп.п:Аз също не се заяждам :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли, колко струва в бултрако два литра (или литър, не знам в какви разфасовки го има) мтф? И да попитам - хонда мтф масло знам, че се ползва задължително на хондите след 1996г., а за тези преди 1996 се процедира просто с двигателно масло (поне така се действаше и говореше преди 10 години примерно). Мисълта ми е, на хонда от преди 1996 (конкретно питам за СС7, EG4, EG2 произведени съответно 1994, 1992, 1992) проблем ли е вместо двигателно масло да се сипе мтф купен от бултрако?

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не Сашо,не е проблем да налееш МТФ ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние нямаме аргументирани отговори за вашите терзания. Ние сме "застрахователна компания".

п.п:Както Омбре така и аз ще спра да пиша в технически,щото Българина от коли,футбол и политика най-разбира и няма нужда от съвети.

Когато сме коментирали с Владо болежките/проблемите (2 пъти)винаги получавам обяснение, което доказва задълбочено познание в областта на двигателите с вътрешно горене, механиката и физиката. И то не е само теоретично, но и практически.Да не се счита за реклама!Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом сте застрахователна компания,четете си швакето,лъжете хората с менте части и не се занимавайте с ремонти и коментари по тях.п.п:Спазвайте устава точка по точка,че да не стане някоя грешка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като човек , който може сам да си смени маслото , термостат или някой други не много сложни нещица съм напълно съгласен с MIYAMOTO.Всеки си избира кой с какво масло иска да кара автомобила си и на колко км/период от време да го сменя.Аз лично не бих карал повече от 40-45 хиляди км с масло на скоростите.Това , което изтече от скоростите когато за първи път я обслужвах, не искам да го виждам повече.Не знам колко хиляди км. са изминати но със сигурност не са били 40.000 и "нещото" което трябваше да има бледо кафяв цвят имаше катранено черен цвят.Това малко е като с маслата за двигателя.Може ли да се кара 20 или 30 хиляди с едно масло в мотора ? Еми може и повече но после всеки сам си носи последствията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хронология на последните няколко поста:

Ние пък в нашата фирма не процедираме така,предпочитаме да се застраховаме .Това е и цялата идея на по-ранната смяна на маслото

Ние нямаме аргументирани отговори за вашите терзания. Ние сме "застрахователна компания".

Щом сте застрахователна компания,четете си швакето,лъжете хората с менте части и не се занимавайте с ремонти и коментари по тях.

Когато сме коментирали с Владо болежките/проблемите (2 пъти)винаги получавам обяснение, което доказва задълбочено познание в областта на двигателите с вътрешно горене, механиката и физиката. И то не е само теоретично, но и практически.Да не се счита за реклама!

Не съм очаквал толкова елементарни логически заключения и изводи от Miyamoto.Пояснявам: Щом Вашия сервиз предпочита да се застрахова, като сменя една част или консуматив не защото е повредена или преди изтичането на ресурса на съшата, то е редно да си смените табелата от "Сервиз" на "Застрахователна компания".Не работя в застрахователна компания. Не ги обичам, но без тях не може.В сервиза на Омбре не се застраховат и не сменят преждевременно. Считам че сравнението ти с тях в случая е най-малкото пресилено и неуместно.Поздрави на всички фенове!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смешник нямам нужда от сравнение с които и да е ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде да не ми цапате темата! :angry: (автора) :DУтре имам час за смяна на маслото в Бултрако. Далеч съм от мисълта, че във фирмените сервизи са големите разбирачи, но ще питам и тях за мнение... Иначе колата в момента е на 85к.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото в СК вече е сменено в Бултрако за 65лв. с труд и материали! Струва ми се добра цена, а и с формалностите ми отне само 45мин.На въпрос какъв трябва да е интервала, отговориха - по предписание макс. на 120к., но препоръчват на клиентите да го правят на не повече от 90к.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аи тогас до тук ;) Кои писал писал ,кои опитал опитал . Сменяите си маслата когато и кадето искате ,ама мислете !Много аванс оставих .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...