Jump to content
barsi

Една откачена идея за обкновена газова на карбуратор

Recommended Posts

Здравейте, Освен англичанка карам и една д13ка дуал карб . Много експерименти са правени на и с нея . Дойде време за поредния . понеже ми предстои да ходя на регулировка на карбовете , бяха чистени преди няколко месеца с някакви препарати и искам да ги запазя чисти от газовата . Сега са пробити в началото, преди дроселите им . Съответно газта им минава през цяло . Прави ги мазало за норматив . После, колкото и да се кара на бензин не са същите . Сега са добре като чистота , но колата при резка газ се дави , особено на бензин . Та се чудя между 2 варианта :1вия е да се направят фланци между тампоните на карбовете и всмукателния колектор и там да се сложат щуцерите . Става като долна плочка . Ама това е технология от преди 20г. Без тръба на Вентури - направо на фланеца . Това има шанс да стане и да успеят да я настроят . То и сега е капризна с дупченето за цетроване .Втория ми хрумна наскоро . Четох тук , че има вариант ГИ-то да работи, като гледа времето само на един инжектор . Знам , че има и независими инжекциони . Викат им "Автономен режим " . Това отпада по 2 причини : иска градуси на водата и струва с настройката колкото колата, иначе ще си имам най - доброто от 2та свята в моите очи :D Та в какво ми се състои идеята - сега газта след вакумния изпарител постъпва през щуцерите в карбовете . 2бр са . Та от 2 тръбички стават 4. Естествено ще се гони еднаква дължина на всички групи тръби . Та на всмукателя се правят 4 дупки, там където на инжекциона се слагат инжекторите и се навиват / или там каквото се правят / щуцери . Така горивото ще идва непосредствено преди всмукателния порт на главата. Щуцера ще проверя как се определя колко да е голям . Та преди да ме е обявил майстора ми за луд и да ми повика тия с шарените хапчета да си ме приберат реших вас да ви питам . Така, поне според мен ще работи като инжекциона , когато гледа само единия инжектор и отваря едновременно всички . Само се притеснявам да не се взривя с тия експерименти . Друг всмукателен колектор е почти невъзможно да намеря . Та дайте акъл , моля.п.п. Сериозен съм в намеренията си и искам да се заформи добра дискусия . Знам, че има 2 варианта- работи или неработи, но хората са казали " Не питай старило , питай патило . :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко пъти погледнах кои е писал темата, ама ти си :D/> Станах рано за да ти отговоря :D/> не можеш да направиш нищо след дросела, нали се сещаш че като пуснеш газта и в колектора ще настане як вакум, ще се нагълта здраво с газ :)/> Сега дросела определя вакума които влияе на мембраните на изпарителя и съответно количеството изпарена газ. Ако боднеш 4 щуцера в колектора то тогава вакума на мотора ще определя газта , и при отнета газ ще става нещо страшно :)/> Аз имам друга идея за теб да не си цапаш клапата :)/> филтрите за ГИ нямат особено голямо съпротивление , що не пробваш на двата маркуча след изпарителя по едно филтърче, естествено ещ иска нова настроика но няма да влизат мизерии при клапата :)/>

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схвашам горе долу колко ми е откачена идеята . Сега в момента карбураторите определят вакума към изпарителя и горивото си влиза нормално . Те после пак ще си определят вакума към изпарителя, за празен ход си има настройка . А като върнеш газта гориво не би трябвало да се подава или само колкото за празен ход. Изпарителя като е електрически се слага преди дросела задължително смесителя , аз съм на вакумен :) Слави, аз съм автора на темата . Причината е , че всеки 2ри иска да се учи на колата . Защо тогава и аз да не го правя ? Виждат карбуратори + газова и почват да ми обясняват , че видиш ли , щом на газ работи , а купето има ръжда , защо ми е на бензин . Сега проверих , че за да ги настроя ми трябват 1 кило инструменти или да ходя на майстор . Както и да е , мисля да го пробвам скоро това , ако не ми викне майсторчето тия с хапчетата , ама най - рано другата седмица .... До тогава може и да размисля

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаи ся, да видим дали правилно съм разбрал, искаш да разклониш газта от изпарителя с 4 маркучлета и да ги забучиш на всяка колекторна тръба както се прави при ГИ ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да . И колата си остава двоен карбуратор с вакумен изпарител . :D/> Ама кой ще я настройва после тая газова не знам. За това идеята е откачена . Иначе при дупченето на карбовете се установило , че след дросела на единия няма място и за това са преди него .п.п. А едно време слагаха плочка под карбуратора и той си бакчаше и газовата си работеше без да го цапа и даже даваха по- нисък разход колите на газ . Ама тая технология е от 68 големия студ и е време за развитие :D

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е значи правилно съм разбрал и пак казвам не става :) не може да имаш захраване с газ след дросела. Няма значение къв е изпарителя ел или вакумен. Когато забучиш тея маркучлета там всичко ще е ок само когато караш с подадена газ, демек дросела ще определя само въздуха а не горивната смес, но така или иначе в колектора има подналягане и покраи цялата работа ще се засмуква и газ и колата ще си върви, но до тук с хубавите новини. Пуснеш ли педала на моторна спирачка занеш кво се слчува зад дросела, а именно много висок вакум. Изпарителя е устроен така че колкото повече се иска от него толкова повече дава :) празния ход го остави, подаването на газ към двиагтеля изцяло е зависимо от тва с каква сила тои засмуква, и образува като вакум през плочката (наи образно казано) при теб в случая 4 те маркуча. И когато пуснеш педала и дросела затвори притока на въздух спира а вакума в колектора рязко се покачва и с тва и изпарителя пуска много газ. Това е , за тва не може да стане както искаш. Ако намериш как изпарителя да познава че си пуснал педала и да спира газта става :) но след тва и моментално да може да отреагира ако изключиш от скорост за да захрани на празен ход мотора :)Но тва е като да измислиш ГИ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. А едно време слагаха плочка под карбуратора и той си бакчаше и газовата си работеше без да го цапа и даже даваха по- нисък разход колите на газ . Ама тая технология е от 68 големия студ и е време за развитие :D/>/>/>

Тук си мисля че говориш за жигулов карб, дето го слагаха и на последните Москвичи... обаче и там плочката не е под карба, а по-средата на карба имаше една бакелитова плочка, дето я вадеха и слагаха плочка със щуцери за газта, обачееее - дроселовите клапи пак се падаха под плочката - между плочката и колектора. А какво дърво съм ял такава плочка на Лада-та :D/>/> :D/>/> :D/>/> не е истина. Та отговора на твоя въпрос е - НЕ става!Знаеш, че имаме противороложни мнения с теб на газова тематика, но настрой си карба и си карай - не мисля, че ще имаш проблеми. Редактирано от ogo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе разликата между ел. и вакуумен изпарител е само в спирането на газта при изгасен двигател. На едното е по електрически път, на другото е чрез вакуума на двигателя.От 4години една от колите ни е пълен инжекцион, която си работи като слънце с вакуумен изпарител. Според "майсторите" не можело така :D :D :D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ме лъже паметта в фиат форума някои се беше хванал да го прави тва, ама дали не бъркам че маи искаше само да направи като пусне педала да се прекъсва притока на газ, като е когато колата бачка на бензин и на 1300 оборота пак да се включва храненето. Ама не помня до къде я докара. С тва ако можеш да се справиш, ще стане номера с маркучетата. Но както каза и колегата плочка никога не е имало под дросела :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забрави за подобна идея. Както каза колегата по горе от това дали е ел. или вакумен зависи само как ще се преустановява подаването на газ към двигателя. Смесителя винаги се слага над дросела защото там разреждането се определя от скоростта респективно дебита преминаващ през смесителя и съответно се дозира с газ от изпарителя. След дросела ще получиш една лудница на празен ход разреждането ще е сериозно и ще дави, на малко натоварване рязко ще обеднява и т.н. Газовия смесител копира едно към едно принципа на карбуратора, и когато се е изчерпил като технология са се появили инжекциите така и при газовата технология се получава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо бе нека да пробва.Дефакто Барси бърка вакуума и скороста на въздуха,който пак създава вакуум в тръбата на Вентури.Сега ,без значение на спцификата на японския карбуратор,под дросела работа газта няма.Там вакуума е обратния на това ,което трябва за управление на изпарителя.Освен ако не се ползва компенсационния отвор за турбо изпарители,Демек вакуума да се вкара отзад на изпарителя.Измисля Барси колелото според мен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То колелото вече е измислено :D За това пуснах темата . Все пак най - рационалните идей винаги са плод на болни , според науката , мозъци . иначе схванах къде може да има проблем . Ще я наснимам утре като хората . Има съм инжекцион кола с обикновена газова . Там от всмукателя се взимаше информаци за изпарителя, ама не съм го заглеждал . Най- странното е, че сега изпарителя се командва от единия вакум на карбураторите . Иначе ви схванах какво искате да ми кажете :Като карам няма ядове . Като пусна газта и вакума спира към изпарителя , но понеже се качва в смукателя заради затворения дросел и изпарителя иска , не иска пуска гориво , така ли ? И от там давене на колата като я сритам . Правилно ли схващам ?Аз сега механично съм качил с около 200 оборотите и затворен дросел няма в тая кола . Плочки няма и кара само на щуцери преди дроселите . За това се чудя какво да измисля с колата вече да се занимавам с нея , докато я карам още 2-3 г и после ще се види . Най - гадното е, че няма ТПС тая кола . Иначе щях да и набуча един ланда контрол и да не ми пука . Щях доста от проблемите на газ да реша отраз .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах времето за редакция . Идеята освен , когато коментирахте настройките на ГИ се зароди и от първите бензинови инжекциони . Те са механични . Та там се следи предимно вакума , контролиран от дросела и така се командват инжекторите . Сега като се замисля , идеята ми наистина е откачена . За пробата може и да взема бормашината . Ако не проработи , връщам старата система и ще им гледам физиономийте на хората като вдигна капака . Притеснява ме да не гръмне нещо фатално , за това ви питам какво мислите по въпроса :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почти не пиша в газовия раздел ма са ще попиша малко .Илияне , ти проблем с колата нямаш ! колата има с теб .тва не е кат да пишеш по форумите. Когато ти я направих с щуцири колата работеше ли ? РАБОТЕШЕ .Да ма за 2 години ти не спре да ровиш по нея и се с отрицателни модове .Пример великата идея да замениш сток филтъра с некаква кутия от Дъ нещо си ,щот филтъра бил по ефтин :lol: е я помисли че и от тогава не спре да ровиш по нея .Последно кат ми я докара бехте оставили клапана за топлия въздух да взима въздух след филтъра :huh: отвън не филтриран :unsure: .Вакумите беха наврени некаде си. Ма тва го заеби .по ирония на съдбата от 8 с гас дето съм направил сетъпи като твоя сте двама дет имате проблеми .Ти щот не спре да ровиш ,и един колега с преебан изпарител които реши проблема /сега незнам как е/ радикално .Изп. пуска малко газ сиреч рап една бутилка на всмук. маркуч да намали и въздуха и айдееее.Сега ти доиде на акъла друго да ги досъсипеш окончателно .Ми даваи, не е проблем /ще смея да кажа/ газта да влиза след дросела ,даже скоро ще го пробвам и на икономиката . Не ме обеждаваите че ще смуче мнооого газ щот няма да стане ако не и дадеш :P . Яд ме е че колата вече е претопена д15б2 с щуцери под моното :blink: .Всичко друго не разбрах ма не разбрах ква е целта на целото упражнение ? На малкия д13ката даде 7 газ разход извън ,ма не рови .Ти колко изкаш да достигнеш с комара, три и шееесе .Нема да стане .друга от как е с дуал па мина около 100к и па нема ядове ай са .Ще пали и ще работи само измисли как ще пуснеш на 4тири места еднакво количество газ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иване, Колата си пали и си кара . Че задкормилното устройство е и е на карък е друга тема :D/> Основната идея на занаятието е сега, както са сравнително чисти карбураторите да ги запазя такива без да губя газовата уредба . Ти сам ми каза , че си ги свалил отвратително мръсни при дупченето . А това с филтърната кутия си работеше като идея . Поне разбрах , че няма как да слагам спортен филтър от прахосмукачков тип . Само не знам как , ама пускаше по- малко въздух от стоковия . Иначе добре , че през топлия въздух не съм вкарал в мотора някое врабче или нещо подобно ... А и бат'ка Ване , колата сега градско зимата дава 9,5 , извънградско 7-7,5 /100 . Тоя разход ми харесва на база вървежа и . 3,6/100 ако стане имаш каса бира и 20 кифтета от мен :P/> :P/> :P/> :P/>А това за еднаквото газ е лесно - както са 2те тръби , стават 4 . И отделните групи като са с еднаква дължина и си има преди това кран не виждам причина да не работи ...

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иване, Колата си пали и си кара . Че задкормилното устройство е и е на карък е друга тема :D/>/> Основната идея на занаятието е сега, както са сравнително чисти карбураторите да ги запазя такива без да губя газовата уредба . Ти сам ми каза , че си ги свалил отвратително мръсни при дупченето . А това с филтърната кутия си работеше като идея . Поне разбрах , че няма как да слагам спортен филтър от прахосмукачков тип . Само не знам как , ама пускаше по- малко въздух от стоковия . Иначе добре , че през топлия въздух не съм вкарал в мотора някое врабче или нещо подобно ... А и бат'ка Ване , колата сега градско зимата дава 9,5 , извънградско 7-7,5 /100 . Тоя разход ми харесва на база вървежа и . 3,6/100 ако стане имаш каса бира и 20 кифтета от мен :P/>/> :P/>/> :P/>/> :P/>/>А това за еднаквото газ е лесно - както са 2те тръби , стават 4 . И отделните групи като са с еднаква дължина и си има преди това кран не виждам причина да не работи ...

:offtopic:/> :tooth:/>/> Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах времето за редакция . Идеята освен , когато коментирахте настройките на ГИ се зароди и от първите бензинови инжекциони . Те са механични . Та там се следи предимно вакума , контролиран от дросела и така се командват инжекторите . Сега като се замисля , идеята ми наистина е откачена .

Май тотално си в неведение за принципа на смесообразуването в двигателя с вътрешно горене. Вакума или по скоро разреждането (защото вакум там няма) никога не е играл никакво значение при изработката на сместа. Значение винаги е имало КОЛИЧЕСТВОТО на въздуха който постъпва в двигателя за да се добави определено количество гориво към него и то да се изгори в цилиндъра и да се получи определена работа от този процес. Начините за измерване на количеството на въздуха при различните системи е различен като някой имат обратна връзка някой нямат. Карбуратора използва за целта Вентури-то което според скоростта на потока "увлича" определено количество гориво. Механичния инжекцион за който спомена работи по абсолютно същия начин там количеството на въздуха движи една клапа (реално това е дебитомер) която от своя страна механично е свързана към система с диференциално налягане за определяне количеството на горивото през инжекторите. При ел. инжекционите ( в това число и при моното) имаме дебитомер който изработва по някакъв начин електрически сигнал за количеството въздух постъпил в двигателя и съответно ECU-то на тази база взема решение за това колко гориво да подаде. Дебитомерите за ел.инжекции са основно 3 вида, стандартния "механичен" който е една клапа с вързан на нея потенциометър (любим похват при VAG-ините), MAF датчик при който въздуха преминава през една система от проводници и ги "охлажда" пък те от своя страна изработват сигнал за количеството и MAP-датчика който измерва абсолютното налягане в смукателния колектор. Всички тези системи имат и допълнителни корекции за да работят добре или изобщо да работят изработвани от сигналите за темп. на въздуха положение на дросела темп. на охл.течност атмосферното налягане и т.н. Всички тези корекции оказват влияние и системите стават все по-прецизни в това да получат максимума от горивото и да влязат в някакви екологични норми (защото за съжаление там където "КПД-то" е най-добро екологията куца сериозно).Сага надявам се си подразбрал защо няма да успееш да получиш нещо нормално работещо. Най-малкото характеристиката на изпарителя е смятана за Вентури чиято характеристика на разреждането няма много общо с тази на колектора. Вземи си един Инфоборд за англичанката пусни го на MAP-а да ти показва данните и гледай веселба. Редактирано от PESHO OT MARS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата много се размяца и нищо не се разбира.То и Барси не може да обясни като хората.А и когато се обсъждат няколко неща е хубаво да има прегледнст и да се обеснява с картинки за по-простите като мен.Барси земи една програмка или снимка и нарисувай кое къде искаш да тикнеш и да се приключи.

. Не ме обеждаваите че ще смуче мнооого газ щот няма да стане ако не и дадеш :P/> . Яд ме е че колата вече е претопена д15б2 с щуцери под моното :blink:/> ...........................................друга от как е с дуал па мина около 100к и па нема ядове ай са .

Фена "под моното" какво имаш предвид?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
post-6398-0-12708100-1358430272.jpgТака изгеждат карбуратирите . На левия още е плочката, на десния се вижда щуцера и защо е без плочка :)post-6398-0-74599600-1358430333.jpgТова ми е единствената снимка на всмукателя / вали навън и нямам как да я снимам / .Та искам да сваля всмукателя и да му сложа щуцери като на ГИ . Само че как се смятат кой размер ми трябва не знам . Колата беше серийно 75к.с. 4 цилиндъра . Сега колко е тя само знае , но да кажем, че максимум да стигне с генерацията и карбовете 85-90 на вала . С тая къса кутия са ми тамън .На самия всмукател няма много много място, но ще намеря като го сваля ако трябва . А Иван / фена / искаше да каже , че се е движила в дупнишко някоя д15ка с продупчено моно и сложени щуцери след дросела . Аз поне така го разбрах . Жалко , че вали , иначе щях да я наснимам .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес специално заради теб си направих труда да карам с показанията на MAP-а на Инфоборда на графичния екран. И искам да ти кажа че когато колата е на празен ход и и подадеш газ налягането отива нагоре това о.к. обаче на скорост и подаване на газ (например на 5-та с 80 км/ч ) ама пълна газ искам да ти кажа че MAP-а не трепва. Там играе само показанието на TPS-а според мен. Чува се бученето на мотора ясано че ECU-то на база показанието на TPS-а разбира че нещо искаш да се зобиш и съответно помпа повечко гориво за да навакса и да вдигне оборотите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде да приемем хипотетично ,че в двигателя има посока на газовете.От въздушния филтър до клапата на смукача>тръба на Вентури>Дросел>колектор.При вакуумните изпарители,които никога не съм ползвал газта се подава или в тръбата на Вентури или преди клапата на смукача,като вакуумното маркуче се боде в колектора(под дросела).Електрическия изпарител -газта се подава на същите места,без да се боде вакуумче в колектора.Термините пред,над под...да придобият някакво значение...Марсианеца е абсолютно прав.Ваккум няма.Разреждането под нивото на атм.налягане в практиката му викаме вакуум.

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това , което Пешо то Марс ми казва горе долу го схващам . Имаме 2 коли и е точно така . инжекциона като му сриташ газта и тръгва лека полека да компенсира, докато вакумната газова обогатява и тръгва . Разликата е в разхода и вървежа .Точно това ме кефи на карба - скачаш на педала, отваря гърлото и тръгва .Готиното в случая е , че изпарителя не се командва от всмукателния колектор , а от един вакум в карбовете . От там взима сигнал .Ще пробвам да си намеря механика и ще видя дали е навит да експериментира . Само да ви попитам - какъв щуцер , ако тръгна да го правя да ползвам ? На колко мм ? А направя ли го ще пиша какво е станало. Тая идея мира не ми дава :D

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде ще го бодеш тоз щутцер?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не се ли ползват при ГИ щуцери при всмукателния колектор ? Гледах на другата , че има тръбички от газовите инжектори и другия край им е при всмукателя . Там какво се ползва ? Не е проблем и някакви тръбички да заварим , че така на гола дупка не знам какво да сложа , а ГИ то няма да го разглобявам ...Е сега си говорих с майстора . Според него , може и да стане . Имало 2 варианта :D А и ако не стане - връщаме старата система и готово . Само да изчакам малко по - топло време или поне да не вали , че в гаража винаги има кола за работа по нея . Иначе ми дава инструмент и ми казва кое и как да разкоствам . Само бира ще взема :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ГИ се монтират на 2-3 см, от пълнителните клапани.Ти къде смяташ да ги монтираш ми е въпроса.В цялата тема незнам дали някой ти схвана идеята.Ако мислеш да забодеш 4 тръби в смукателния колектор ,като на ГИ и да подаваш газ от вакуумен изпарител с разклонител,наистина е луда идея.В смисъл няма да стане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че е луда го знам . То иначе нямаше да е идея . Няма да е толкова близо . Няма да има смесообразуване ама хич ако така ги сложа . Ще се гони там , където се разклоняват тръбите да ги слагам . Ще го мисля на място . Та какво да си купя ? Щуцер , тръбичка ... На какъв размер ? Това ми трябват като данни и да се надявам , ако не стане да не троша колата... Имам резервна глава , ама все пак ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да стане ама като имаш бол време за губене дерзай!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е обречена Барси..управляващо разреждане имаш само над дросела.Под дросела има неща...пулсации,обратни потоци,резонатори...темата за портване на колектори е по тая тема.Ще взривиш колата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Готиното в случая е , че изпарителя не се командва от всмукателния колектор , а от един вакум в карбовете . От там взима сигнал .

Ти май изобщо не си схванал какво ти обяснихме за изпарителите. Вакумен изпарител означава че ЗАЩИТАТА от това да изпуска газ в колекторите при неработещ двигател се осъществява посредством липсата на разреждане на този вход. При електрическите тази защита става посредством електрически клапан. Затова се казва че вакумен изпарител не е добре да се слага на инжекцион защото разреждането в колекторите (поради спецификата на конструкцията и целите които имат и са различни от тези на карбураторните колектори) е по-малко от това на карбураторните модели и може да не отваря добре. Затова и електрическите изпарители ВИНАГИ трябва да се окомплектоват с автоматичен ключ защото ако са с обикновен няма кой да спре изтичането на газ към мотора когато си на контакт (ключа при липса на импулси от запалителната система прекъсва клапана след няколко секунди) и да се взривиш красиво.И двата изпарителя регулират количеството на подаваната газ в зависимост от разреждането на изхода за изпарената газ, все си мислех че че някой основни неща са ти ясни когато пишеш за подобен експеримент. Без да ми се сърдиш но почети малко теория на ДВГ в научно популярен стил както и работа на АГУ-тата и ще си спестиш сумати време. Изпарителя му казват още изпарител-редуктор и той всъщност представлява един редуцир вентил с подгрев и съответно промяна агрегатното състояние на агента през него. Метановия е същия с разликата че не му се налага да прави от течност газ.П.С: Както обичаме да казваме във фирмата "за какво ти е да загубиш 1 час четене на инструкцията като можеш храбро да се трудиш 2 седмици залудо" Редактирано от PESHO OT MARS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...