Jump to content
skromnia

Jazz 2007 1.4 Автомат 7 speed-Предстояща покупка

Recommended Posts

Здравейте,чисто нов съм във форума и се надявам на обективни мнения,препоръки,преки впечатления от споменатия модел.Предложиха ми този автомобил/в момента пътува за Бг/.Визуално на снимките които ми показаха изглежда много добре,бих казал без забележки,убедиха ме че и техническото състояние било същото.На 86000 км-внос от Италия.Това което ме интересува на първо четене е първоначалната поддръжка/ролки,ремъци,масла,филтри/колко ще ми отнемат от бюджета?Да се надяваме да няма скрити,,лимонки,,/проблеми,дефекти/.Запознат съм,че японски части-менте не се предлагат,затова държа на ,,цифрата,,с която може би ще се разделя.За сега това,ще се радвам на повече мнения и препоръки от ваша страна.Ще пиша ,непременно какво се е случило в понеделник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хехе, тема като по поръчка, тъкмо щях и аз да пускам но за да не се дублират ще ти кажа аз какво знам и ще добавя какво още искаш да знаеш :)Колата е с верига така че ти отпада ангренаж с ролки, външните ремъци трябва да са много зле за да ги смениш, но д акажем че си решил да сменяш на ред. Имаш масло+филтър+ възд. филтър+ горивен филтър+ да кажем пистови ремъци от вън маи са два + 8 свещи, така е колата е 8 цилиндрова :) бъзикам се с по две свещи на цилиндър е :) тва всичко като труд и части е много относително като цена щото може да вземеш и скъпи може да вземеш и по евтини чаркове но си мисля че едни 200 лева ще те оправят за всички консумативи. Не съм сигурен само как седят нещата при автоматика с маслото в скоростите частично ли се сменя или цялото, ама маи е цялото щото е 3,2 литра ATF-Z1 което сигурно е по 3 кинта литъра.За обслужването толкова иначе е наи здравата кола в своя клас според доста евро класации, тук колеги споделиха че обикновено се обажда лагера задна главина, и някои мотори уж 1,4 били с електрическа дроселна клапа, но тва не е резон аз също ги оглеждам и много рядко до сега съм видял някоя с ел. клапа нормално са с жило. Лошото на ел клапата че е бая кинти като се скапе.Сега аз да питам, наи вече за автоматика. някои запознат ли е що за чудо е тва 7 степенно животно, верно че може да се сменя от волана ама ако не се сменя от там кутията изрежда ли 7 предавки ? И още нещо за какво е позиция S и L на скоростния лост

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....+ горивен филтър ...

Горивния филтър не се сменя често. Трябва да погледна довечера в Хайнес-а на колко км., но беше на доста. :)Иначе е заврян при горивната помпа под централната конзола и за смяната му има много разглабяне и цената за труда не е много за хора със слаби нерви. :D Лошото е, да не знаеш кога е сменян или дали въобще е сменян. В моята сервизна книжка не пише за сямната на горивен филтър, и чакам само признаците та да събирам пари. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам печатна грешка маслото за кутията да се разбира 30 лева а не 3 лева хахахаИначе за филтъра колегата е прав ако филтъра е центробежен в кошницата на бензиновата помпа то тои не се сменя докато е жива помпата :) Само ми се стори странно че помпата е в централната конзола а не в резервоара, верно ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам печатна грешка маслото за кутията да се разбира 30 лева а не 3 лева хахаха

Иначе за филтъра колегата е прав ако филтъра е центробежен в кошницата на бензиновата помпа то тои не се сменя докато е жива помпата Публикувано изображение Само ми се стори странно че помпата е в централната конзола а не в резервоара, верно ли ?

 

Ами той резервоара е под предните седалки. Публикувано изображение

 

 

А за да се стигне до филтъра, трябва да се махне централната конзола, панела с радиото и управлението на парното (климатика). Да се извади помпата и чак тогава филтъра.

 

http://www.hondafitj...7601KBAT00.HTML

 

На места пишат, че филтъра е самопочистващ се, но в Хайнес му дават период за смяна. Не помня колко км беше, ще погледна и ще пиша.

 

Според тази таблица http://www.hondafitj...0000JBAT01.HTML се сменя на 120 хил.

Редактирано от MegatroniC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е несеризоно как може да навреш бензинова помпа на място дето тряя свалиш таблото, освен ако не си сигурен че си я направил вечна. Според мен щом нещата стоят така този филтър не е правен за да се семня, явно е центробежен както на повечето коли след 2000г . Линковете които си дал нещо.... не водят маи до картинки, ако е за сваляне на централната конзола само то би трябвало да я измислят лесно да се сваля, аз за миг си помислих че се сваля цялото табло :)/> Но пак продължавам да си мисля че тоя филтър не е там за да се сменя. Сигурен съм че и не може да се намери отделно от помпата, или може ?И още нещо колегата пита за 2007 ама то сигурно филма е същия и при 2004 нали ?

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, изпрати ми 1 варел ATF Z1 по 3 кинта литъра :D/> Що нещо ми се мота, че L12 е с 8 свещи. Това тук е 1.4 т.е. може би L13. Да, ще кажете вдигни капака на твоята 9-ка, и виж, колко свещи има. Ама ще мога чак довечера, а и не знам дали е същия двг.Mega..., поръчал съм си от ebay ченгел за вадене на думи, щото явно си запознат с модела (дано разбираш от английски хумор).Та така ... покрай един приятел, кандидат за Jazz, прочетох малко тук във форума, ама сега нямам време да се нервирам с "търсачката".Най-голямо внимание заслужава автоматика, още повече, че идва от Италия :D/> Като често срещан проблем се споменава съединителя на CVT-то, и някакъв хидравличен тампон, но не разбрах точно кой. Ремъкът на CVT-то също трябва да се провери. Аве ако има вибрации при потегляне, явно има проблем в CVT-то. Не знам дали има филтър в кутията, и на колко км се сменява, или чисти. Маслото се сменява, като на ръчна кутия - колкото източиш, толкова наливаш. Не е ATF Z1, а Хонда CVT, ама не помня точното наименование. Това за нормална CVT. Предполагам за въпросната 7-степенна, нещата са сходни.Тествал съм няколко Сивика и Джаза със CVT. Последният ми спомен обаче е от миналото лято. Точно същия Джаз - 1.4 със 7-степенен ръчен режим. Около 8 км , отиване и връщане. В едната посока на автоматичен, в другата на ръчен режим. Малииййййй, ръчният режим кърти мив... ааа такова, асфалта. Нема такава осичка. Останах възхитен.S -sport, не помня дали го пробвах.L - ниска предавка. И него не знам дали го пробвах, но по принцип държи кутията на ниска предавка за зимно потегляне. Образно казано - включва на 2-ра, и потегля, и върви само на нея, докато не я изключиш, предполагам.п.п. И от тази тема научих нещо - къде ми е резервоара. Като я гледах отдолу, не можах да го намеря под багажника, и задната седалка. Явно и на 9-ката е под предна седалка :cool:/>

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CVT викаш, баси, тва е като скутер бре, ужас, направо ме отказа от такъв автоматик, с ремък :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега успях да разгледам снимките на колегата от линка по горе, с мозила не става с ИЕ обаче е ок. Положението не е толкова страшно, като гледам по схемите се сваля само конзолата на ръчната спирачка и помпата е от долу, аз се уплаших че трябва да се гътне цялото табло. както и предполагах помпата е с кошница и филтъра центробежен. Тва нещо не изисква смяна докато не създаде проблем :)/>п.п. Даже сега като се замсиля то тва чудо ускорява като тролеи без да сменя предавки засилва се засилва..... голем кеф поне в тва отношение, даже може да го тунинговаш като скутер , спортен ремък малоси, ролки малоси, камбана-в случаия тоя хидравличен тампон за които краси спомена :) хахаха

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже колегата от Мегатрон няма повече право на мнения днес, а инфото за тази марка в форума е оскъдна ето и това което ми даде като информация на ЛС а и да не се налага Краси да си купува ченгел :)

Aми какво да кажа, не я познавам много, имам я от 3 и малко месеца, и съм навъртял не повече от 1500км :) Понеже зимата кола ползвам основно събота и неделя.И аз точно поради причината, че се славят с това че са здрави и, че имат невероятно широко пространство вътре и голям багажник за класа си. А това ми беше и един от критериите, или голяма кола вънка паркирана по улиците или да избера нещо по-малко с максимално голямо вътрешно пространсвто и да седи в двор. :) Седалките се сгъват много удобно и практично, когато има доста багаж и вдигна седалките нагоре - незаменимо. :)1,87см съм и като седна отпред и наместя седалката така, че да ми е удобно отзад се сяда без проблеми.Та до сега съм сменил само масло, въздушен и маслен филтър. И дискове и накладки отпред и отзад. Предния собственик (някаква млада италианка, как я е запазила без удари не знам :) ) явно я е карал без да ги сменя и бяха износени под минимума. Нямах много средства след покупката, затова избрах средно хубав вариант (дискове на Delphi и накладки на TRW), макар доста негативните отзиви за марката на дисковете, че в бг се продават основно нейни ментета, май попаднах на оригинални и до момента се държат изключително добре.Возията е твърдичка но на мен така ми харесва повече а и на жена ми, на нея във френска кола и става лошо. :) Шумоизолацията също не е на високо ниво но се ядва, по-добре е от предишния Форд който имах. Тук има един метод за омекоятане малко на возията и шумоизолиране http://www.hondafitjazz.com/diy.htm , смятам като се позатопли да се пробвам. :)Проблем с лагер главините отзад още нямам (и дано да нямам), за които някои колеги тук писаха.Сменил и акумулатора, стария даде фира в първите студове на тази зима, беше YAUSA 35Ач а сега съм с Exide Premium 38Ah по препоръка на един друг колега от форума с такава кола. Доста съм доволен. В събота ми затрябва и не беше палена седмица, под 2 пръста лед и сняг, бръмна от първото завъртане на ключа.За частите, ами има много и оригинални и алтернативи на приемливи цени. Поне за нещата които съм търсил. Примерно за дисковете и накладките с труда платих 360лв. Иначе други неща смятам ако се наложи (дано не се налага) да ползвам услугите на колегите тук при поръчка от USA.Ето сега чакам комплект свещи които бяха към 16$ а тук искаха 100 (за оригиналните става дума, препоръчвани от Хонда).Най-трудното ми беше да открия крушка за предните мигачи, 2 дена обикалях магазини и бензиностанции. Един ми вика имам само че с поръчка - 14лв. Какво да правя навсякъде все бели а на мен ми трябва оранжева. Поръчах я а на другия ден ми казва, дойде на 16 лева ако щеш. М@мицата му нагла. Накрая намерих на 7 лева http://denilighting....-12v-wx3x16d-cp :)Та така, не съм много на ясно за това съм си взел книга и чета когато ми остане време, "барем" се образовам. :) Иначе до сега, рядко съм изпитвал такова удоволствие от шофирането в града като с тази Хонда, сравнително бързо дърпа на светофарите и е доста маневрена.Мятам и по едно око в тези форуми, че в нашия инфото и темите за Джаз са малко:http://clubjazz.org/forum/http://honda-jazz.ru/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, под хидравличен тампон имах предвид ТАМПОН, т.е. по окачването на двг/скорости към шасито!Mega..., извинявам се, изобщо не обърнах внимание, че си на изпитателен срок :Dп.п.Еиийййй, уикенд-шофьоритеее :PКви са тия километри за 3 месеца?!Ние за 2 и половина месеца сме вече на 3000 МИЛИ на 9-ката, + 4000 км на CRV-то (само аз) :cool:

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросният автомобил е със CVT кутия,както казаха колегите по-горе и в кутията се слага Honda CVT fluid.(никакво друго).Ако придърпва при тръгване(до 5-6 км/ч)колата е за "стартов съединител",който се сменя като се отвори кутията и струва около 900 лева.Това си им е детска болест.Някой по горе беше писал да се провери ремъка на кутията ,щом е с ремък........:):):)Глупости са това.Ремъка е метален и не се сменя дори.Той е част от вариатора и не подлежи на ремонт.(м/у другото е много интересно нещо като го видиш....като скъпо колие е).Ослушай се дали като включиш задна не се появява силен шум,даже и да не тръгваш.Ако има шум се дължи на износването на една дистанционна шайба на оста на паразитното колелце,но смяната и пак с отваряне на кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се поразрових в нета и открих някои не много приятни теми за тоя автоматик, а и малко по малко нещата ми се изясняват как бачка и каква му е конструкцията, ама си иска четене и ровене :)/> Не искам да разубеждавам колегата но само с едно чукване в гугъл първите два линка говорят достатъчно:http://rayazmuthalif.wordpress.com/2008/07/08/how-to-avoid-cvt-gearbox-failures-in-honda-city-fit-jazz-a-sri-lankan-perspective/http://forum.autoworld.com.my/index.php?showtopic=101673Наи лошото е че не знаеш в какви условия е карана тая кола с тоя автомат, и как, с какво, и кога, и е сменяно маслото, наи много старадали от градско каране в задръствания при чести спирания и потегляния, тогава Хонда препоръчва смяна на маслото дори на 15 х.км и то с някво екстремно ( до колкото ми е читав англиския, ако и твоя не е ползваи преводача на гугъл, колкото и да е калпав ще те ориентира).Всъщност защо не искаш ръчни ?Ако си се затръшкал за тая те съветвам да я огледаш тестваш и провериш под лупа дето се вика, щото после не се знае в къв филм ще се вкараш с тази кутия :)/>Ето да се ориентираш за кво иде реч https://www.youtube.com/watch?v=BoUQindnm4Qсъщо като на скутер, центробежен съединител ремък и ролки. Ако греша Омбре да ме поправи и да пусне коректен линк :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,радвам се че има толкова отзовали се на моето запитване.Помислих си че няма собственици и фенове на ,,джаз,,.Да споделя,дето се вика по приживяно.Днес се срещнах с ,,джаза,,пристигнала от италия набор 12.2007 г 96000 км,надявам се реални,защото е водена сервизна книжка с текущите ремонти и смени на масла и филтри.1 .4 автомат 7 speed 83 к.с.Първите ми впечатления бяха много добри.Имам в предвид визуално.Колата ми хареса и ми допадна,дето се вика ,,пасна ми на сърце,,.Е,има си своите дребни забележки,но за около 200 -300 лв бих ги решил.задна броня леко жулната,десните врати като с камъче ударени и леко хлътнали,волана може да се ушие наново,но не е фрапантно.Крушката за късите светлини на левия фар не свети/пък чета по форумите си е проблемно смяната/Лявото огледало си е счупено декоративното капачето,иначе му свети мигача.Това са негативите които забелязах на първо четене.Имам и още няколко питания;1/Никъде не видях уред за температурата на двигателя.2/На бензиномера на таблото в десния долен край при даване ключа на контакт светва ,,EPS,,-какво означава това?Не е ESP-някой да не се подведе3/Уже 83 к.с. пък задните гуми са със спирачни дискове,а не с барабани.4/Не можах да усетя как и кога се сменят скоростите,дори и при постоянно поглеждане на обортомера-това нормално ли е?За сега това ми са питанията.Ще я запозная с жената в четвъртък,да видим дали ще се харесат на първа среща-мойто мнение е ,че ще станат неразделни,въпреки че тя харесва големите автомобили/кобми/Това е за сега,ще пиша допълнително.Излязаха някои обсотятелства,независещи от мен,иначе мислех да си я отнеса.Дано времето не ме разубеди докато се решат проблемите.Благодаря още веднъж на споделилите мнение и ще очаквам същото за напред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 Верно няма стрелка за температура, тва е гадно и несериозно за такъв производител , бих го сравнил с голф от 80-те. как ли с еразбира бачка ли термостата кога е загряла кога не, кога е прегряла кога не. Сигурно има лампа ама тя светне ли...... :D/>/>/> 2 ЕПС - по нашеско казана с свои думи - Електроник пауър стеринг хахаха :)/>/>/> Демек тва то е за ел. усилвателя на волана :)/>/>/> Чека му :)/>/>/>3 нищо не мога да кажа, вместо стрелка за темп са ти сложили за компенсация дискове :lol:/>/>/> 4 ти си се радвал на постовете дето сме писали ама не си ги чел явно :)/>/>/> а и филмче от нета си играх да ти намеря. Няма как да усетиш смяна на скорости, тва е кола тролей- скутер бре :)/>/>/> колко повече газ даваш повече се засилва, няма зъбчатки няма дявол :)/>/>/> Което не е никък лошо. А предполагам 7 те скорости се сменят по електронен път, някъв си механизъм (предполагам хидравличен управляван електронно) принудително избутва ремъка в 7 позиции и те така :)/>/>/>И сега нещо много важно, къв волан ще шиеш бре колега, ако тоя волан е за шиене за кви 83 х.км говорим? една кола ако е на 83 то тя е чисто нова вътре вярваи ми, дори и да е мундарска и оклепана признаци за износване няма ни по педали ни по волани ни по лостове никъде.Ако на тая волана е за шиене аз залагам на минимум 200х.км. Ти на тая книжка дето ти я показват не верваи такива в италия се продават по 20 евро и мога да ти я направя както си искаш, и квото си искаш д апише в нея, с различни печати дори да не се усъмниш че е само един печат а все едно е ходила в различни сервизи на хонда, та и цвета на мастилото различно и захабена и омацана с мръсни пръсти за по достоверно :)/> Вярваи само на очите си и това което виждаш, джамбаза нищо лошо ням ати каже, за тях всички коли са от първи собственик и на реални км, аз до ся в салон кола на нереални не съм видял :lol:/> :lol:/> :lol:/> />/>Не е лошо ако можеш да я наснимаш да я видим на къв хал е макар че като гледам как си се засилил с рогата на пред нищо няма те спре да я вземеш. На ква цена я давт ако не е таина, щото гледам наи-евтините са по над 7 а тая щом е 2007 сигурно поне 8 ще искат а ако е така в обявите има много по читави поне без описаните от теб външни забележки. При всички случаи не избързваи с решенията, огледаите и други коли.Виж тази уж и тя на 83 (тея са се наговорили има поне 4 коли на по 83 :lol: ) http://www.cars.bg/u923809 ако тази която гледаш волана и педалите са в тоя вид то е близко до истината. Но за 80 да се скъса волан....

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега относно температурата не се притеснявай, има си лампа за това, свети зелено като не е достигнала нормален температурен режим и червено когато започва да прегрява. Параметрите на темп датчици са така подбрани че да можеш да разбереш дали термостата работи коректно. Чел съм в английския форум за хора които казват,че след изгасване на лампата за студен двигател, след 3-4км каране на висока предавка с не много висока скорос (70-80км/ч), лампата светва отново и проблема се е оказал в неработещ термостат. На мен ми се случи също веднъж при едно продължително спускане между Италия и Словения (около 12км) колата беше изключена от скорост тъй като наклона не е много голям но е доста дълъг, навън темп беше малко под нулата и въпреки че парното си духаше топло лампата светна. Така че липста на стрелка за темп. според мен не е проблем, тъй като темп. диапазон на светване и изгасване на лампите е правилно подбран. Относно износения волан според мен също е ненормално ако колата е на тези километри. Аз мойта я взех на 101хил. от първия и собственик на Майорка и съм сигурен че е била на истинските километри. В момента е на 112хил и няма абсолютно никакви следи от износване по която и да е част от интериора. Така че не вярвай на джамбазина и сервизните му книжки. В Дупница има поне две места откъдето да си купиш сервизна книжка за какъвто и да е модел автомобил. Виждал съм с очите си, направили са си всякъкви видове печати и срещу 20лв. ти дават книжка с каквито искаш печати на каквито искаш км и тн. Ако си решил наистина да я взимаш една много обстойна дигнастика е задължителна, особено щом е CVT. Защото каквото съм чел по чуждите форуми, автоматика май е най-проблемното нещо в този модел, а ремонтирането му се оказва доста скъпо. Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма стрелка за температурата има червена и зелена индикация във вид на иконки, в страни от обортомера. (при автоматика е в секцията със стрелката на резервоара). Когато температурата е нормална не свети нищо. Примерно сега в студа като я запаля, светва зелената иконка и след няколко минути каране изгасва. Червения индикатор освен, че може да светне при загрял двигател, може и да мига, при много горещо време на вън и продължително каране в натоварващ двигателя режим. Един вид като подсказка, че ако продължавате така, следва постоянно светене.

 

Не мисля, че има голямо значение дали е стрелка или ламБи Публикувано изображение И при двете ако не работи нещо то отчитането ще е или грешно или никакво. Публикувано изображение

 

 

 

 

Моята също е с дискове, мисля че всички модификации след юли на 2004-та са с дискове вместо барабани. От там и по-високата цена която споменах в цитираното по-горе мнение, като сменях дискове и накладки.

 

Това до някъде е малък минус спрямо тези с барабани. Не знам как е вече след 2008-ма новата генерация, но тук ръчната и другата спирачка използват един спирачен апарат, а до колкото съм чел, голяма част от автомобилите с дискове отзад имат отделни апарати. И от тук проблема, че ръчната може да не държи добре ако колата е карана и доста е стъпвано върху спирачките. Понеже диска е загрят и след като изтине и се свие малко спирачата се ОлаБва. Публикувано изображение

 

Помня като четох един от чуждите форуми, колко се смях на една тема точно по този въпрос, Един беше писал (по спомени цитирам) - "Живея в хълмистите райони на Йоркшир и тук всичките улици са наклонени. За първи път разбрах за проблема, след като вечерта си спрях колата а на сутринта я намерих малко по-надолу по улицата съборила една тухлена стена. Ейй здрава кола излезе, не беше много смачкана." И след него започнаха коментари от рода, вас кой ви е учил да оставяте колата на неутрална скорост ... завивай с гумите към бордюра ... дори имаше типично по нашенски стил предложение да се използва камък защото вършил чудесна работа. Публикувано изображение

 

Друг е въпроса, че дори и на скорост да я сложиш е способна да си преодолее компресията ако наклона е средна "хубост". Аз в началото се стресирах и си помислих, че няма компресия и са ме прецакали с издухан двигател, но след замерване се установи, че компресията и е перфектна (~11 kgf/cm2 на цилиндър, май толкова ми казаха не помня вече). Явно купето и идва тежко, това при 1,2 двигателя, не знам как е при 1.4.

 

 

 

 

И към автора на темата, както ти е казал Слави по-горе, най-добре се откажи щом на тия км волана е за претапициране (макар, че някъде бях чел, че ако е карана от жена, която често ползва крем за ръце, процеса на износване се ускорява като го напича и слънцето). Освен ако цената не е на доста голяма далавера спрямо другите който могат да се намерят по авто сайтовете.

 

Примерно аз като търсих, освен хондата се оглеждах и за Мазда 2, имаше една която беше обявена на 115к км а предните седалки бяха протрити до дунапрен. За главата се хванах. Моята е малко преди 140к и салона и е перфектен, макар да се съмнявам, да са и реални километрите. Тук в Бг. никой не може да е сигурен в това. Още повече, като разбрах че и официалните представители на марките връщат километражитв на изкупените стари автомобили срещу нови, А после ги предлагат като прегедани и перфекни.

 

 

За крушките на фаровете, най-лесно се сменя левия мигач. Всичко друго е зор. Десния мигач за да се стигне до него, трябва да се свали горната част на казанчето за течността на чистачките.

 

За къси/дълги, габарити, трябва да се свали подкалник. Може и само да се махнат два от крепежните елемента на подкалника и да се разтвори лено и да се бърка и ... каквото се напипа. Публикувано изображение

 

http://img201.images...ipboard03kg.jpg

 

 

Ето нещо за автоматика:

 

CVT malfunctions are a common problem in Jazz.

 

At earlier Honda maintenance manuals, recommended CVT oil was ATF-Z1. The same oil also used in conventional auto transmissions.

 

But now Honda wants dealers to use CVTF (CVT Fluid) specially designed for CVT transmissions. I recommend pre 2007 Jazz/Fit owners to get their CVT oils changed ASAP.

 

Do not wait 80.000 km as indicated at the manual.

 

П.П. Леле докато напиша тоз дълъг пост и са ме изпреварили. Публикувано изображение

Редактирано от MegatroniC
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново.Наистина ще го взема под внимание това което споделихте/най-вече протрития волан/утре като отида да я види и жена ми,ще снимам.Може би и аз неправилно съм се изразил.Не че е протрит,просто сякаш е одран,но само в горната част на волана.Иначе наистина си няма забележки като цяло волана./или пък може и на мен така да ми се иска/.Педалите като по навик ги заглеждам-там наистина не открих видимо притеснение.Като я карах по равно,колицата си набираше нормално,споделих,че не можах да усетя скоростите.Вдигнах около 120 км/ч.След това от лек наклон нагоре,тръгнах и започнах да изкачвам баир нагоре,който може да се каже че не е от леките.Зачудих се-колицата едвам достигна 80 -85 км/ч и обортомера отиде до близо 4000 об.Притеснено ми беше,че няма достатъчно мощ/пък може и досат да искам-тя е едва 83 к.с.1при положение,че досега сме карали автомобил със 110 к.с. и перфектна динамика.Утре след може би последния оглед преди евентуалната покупка/ще ви взема естествено под внимание/ще пиша отново.И ще кача снимки.цената е около 8500-9000 лвтова като ориентир,но не е склонен надолу от това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е склонен щото те гледа че си сериозен и си готов да я купиш :) Като те види че се мръщиш и си тръгваш от салона бързо ще склони :) .....номера :) Виж и тая 2007 година колко е истинска, да не се окаже регната тогава, а прооизведена 2005 :) Мисля си че тея от 2006 на горе малко се водят феислифт някъв, по различни са от пред маските и броните и волана вътре е по друг чишит. Има ли тези 7 ръчни скорости от волана или не? Сори ама и аз от 2 дена ги проучвам и още не съм много на ясно, ама питаи ме след седмица :D За волана явно си ни подвел щото аз такава с кожен волан до сега не бях видял, иначе тои не е много устоичив и лесно се износва и драска ама ти ще покажеш снимки :) А по наклона усетили колата да вдига обороти а да не увеличава скороста ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,днес бяхме с жена ми,да видим ,,красавицата,,Останахме разочаровани.Не от колата,а от държанието на присъстващите там.Колата си струвала,едва ли не ние сме отишли да й търсим кусури.Бе както и да е.С две думи-я подминахме.Няма да е тя.Явно не е била за нас.Пък и като се прибирахме си говорихме,че е наистина само ,,градска кола,,.Исках да снимам,но ми напарвиха забележка и може би основателно,но това ви бях обещал.Тръгнаха с думите-,,сега ще я препродаваме ли?,,А аз само от вътре щях да я снимам,за да придобиете представа.Сега сме се насочили на една С-4- ка 1.6 HDI 2006 г-автомат.Харесахме си я от Германия.При добро стечение на обсотятелствата,може и да си я поръчаме,но утре ще отидат да я видят на място.Имаме си приятели там/в района/.това е беше ми приятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си я продават :)/>/> не е била вашата :)/>/> а и такива отношенеия от продавачите наи много ги обичам :)/>/>Тоя котурник ли е? http://www.cars.bg/u937465Тои е явно, сега видях предния ти пост с описанието :) Тва не е на 90 000 в никъв случаи ама както и да е, по хубаво че не си я взел пък и на тая цена ....

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя-направо не зная какво да правя,наистина колата освен споменатите забележки е ,,топка,,.Карах я и споделих,въобще не се усещат скоростите,дори и в обортомера.Наистина за тия пари,щях да се замисля,но на мен ми беше обявена цена по-надолу.Наистина си заслужаваше може би.Щях да хвърля още малко и с обслужването,регистрацията и оправянето на дефектите може би щеше да ми седне на тая цена.Но пито-платено.Всичко потече като река и връщане назад няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с Ц4-ката автомат удари джакпота.....по-здрава кутия от тази няма

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обаче мотора бил с проблем.Днес като са ходили моите приятели,собственика така им е казал.Пали,но няма тяга самата кола.Не свети никаква иконка на таблото.Пък и не ми се дават 3000 евро за проблемен двигател.Не се знае какво може да е.Така,че отпада.Имам още две набелязани коли,независимо,че не са ,,японки,,ще споделя-чувствам се вече част от вас,въпреки,че за момента не мога да се сдобия с автомобил от далечна Япония.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи не е късно да си купиш друг джаз :) , не каза що държите на кола автоматик? жената толкова ли и е трудно с ръчните?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това на HDI то си му е слабост . Самото захранване на мотора е силно зависимо от нафтата . Отделно и че турбините си имат живот / каквото е в случая вероятно / , да не говорим за дебитомера ... Иначе са добри коли - набират се , не харчат много , даже са икономични , обаче като счупи нещо и почваш да се чудиш колко пъти по сто лева ще ти трябват да го поправиш и дали ще стане . на един познат така вече година и нещо и сменява 5 пъти някакъв регулатор за високото налягане на нафтата . Отделно и задния мост се ремонтира . На товарните е 60 - 80 хил км, на пътническите е повече , ама не и ако и сложиш части от кварталния магазин . А само работата ти е поне 250лв ... Свяка кола си има слабости . Само трябва да предцениш дали са ти фатални като пари . Тия джазове като ги гледам имат вид на добри машинки . Ако ще се ползва предимно градско в София или друг голям град 83к.с. са ти предостатъчно . Зависи какво искаш от колата де :cool:/> п.п. Слави , следвашата ми кола и аз съм решил да е автомат . Това си е мързелива работа , а и ще си я направя да си паля от терасата . Няма такъв кеф . Слизаш , колата вече е загряла и температурата и е каквато искаш , не да дзънзикаш като индианец по време на церемония :D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Барсиии остарява бате :lol: почне ли да те влече по мързеливите неща значи набора си казва думата :lol: Шегичкам се бре, и аз имам голям мерак на автомат, някои път ми писва да сменям, особено кат карам балканско на всеки завои предавка на долу мани бегаи :) Пък и няма да мисля за съединител :lol: и жената ще я кара без дерт, благинка си е няма кво да говорим. Само не знам как ще се погаждам с него кво решава тои кво искам аз :)Инак към колегата, за градска кола никога не бих си купил дизел, бавно загрява зимъска , кофти му се отразяват кратките разстояния, зимата се молиш да не сипиш кофти нафта инак оставаш на място, гори по 7-8 в града , обслужване и скъпа поддръжка. Мисля си че за градска кола по хубаво от джаза няма, доказал се с здравина и нисък разсход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хехе, тема като по поръчка, тъкмо щях и аз да пускам но за да не се дублират ще ти кажа аз какво знам и ще добавя какво още искаш да знаеш :)/>Колата е с верига така че ти отпада ангренаж с ролки, външните ремъци трябва да са много зле за да ги смениш, но д акажем че си решил да сменяш на ред. Имаш масло+филтър+ възд. филтър+ горивен филтър+ да кажем пистови ремъци от вън маи са два + 8 свещи, така е колата е 8 цилиндрова :)/> бъзикам се с по две свещи на цилиндър е :)/> тва всичко като труд и части е много относително като цена щото може да вземеш и скъпи може да вземеш и по евтини чаркове но си мисля че едни 200 лева ще те оправят за всички консумативи. Не съм сигурен само как седят нещата при автоматика с маслото в скоростите частично ли се сменя или цялото, ама маи е цялото щото е 3,2 литра ATF-Z1 което сигурно е по 3 кинта литъра.За обслужването толкова иначе е наи здравата кола в своя клас според доста евро класации, тук колеги споделиха че обикновено се обажда лагера задна главина, и някои мотори уж 1,4 били с електрическа дроселна клапа, но тва не е резон аз също ги оглеждам и много рядко до сега съм видял някоя с ел. клапа нормално са с жило. Лошото на ел клапата че е бая кинти като се скапе.Сега аз да питам, наи вече за автоматика. някои запознат ли е що за чудо е тва 7 степенно животно, верно че може да се сменя от волана ама ако не се сменя от там кутията изрежда ли 7 предавки ? И още нещо за какво е позиция S и L на скоростния лост

Не е истинска 7 степенна скоростна кутия. Скоростната кутия е Вариаторна, т.е. такава като на скутерчетата виж в youtube клипчета с CVT. Като избереш 7 speed mode и според мен просто превклучва на различно предефинирани позиции на 2та конуса нещо като скоростите на планинските колела само че без зъбци. S предавката прави педала на газта и спирачката по чуствителни и резки мисля и волана става такъв а може и така да ми се струва, разбира се и оборотите стават по големи. L е все едно първа предавка за много стръмно изкачване и спускане сняг лед такива работи при много ниски скорости.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола я купих чисто нова от Бултрако на 07.07.2008г. и на колата и направих до ден днешен 96 000 километра предимно в София и няколко пъти годишно София - Бургас. Лявата страна на волана съм я изтрил защото предимно карам с лявата ръка и като върта волана притискам с лявата длан... Наскоро го забелязах че вляво не е толкова релефно колкото вдясно. Така че съвсем реално е да е изтрит волана на 80к километра. Педала на спирачката също ми е изтрит в десния ъгъл защото предимно там натискам спирачката с десния крак...

1 Верно няма стрелка за температура, тва е гадно и несериозно за такъв производител , бих го сравнил с голф от 80-те. как ли с еразбира бачка ли термостата кога е загряла кога не, кога е прегряла кога не. Сигурно има лампа ама тя светне ли...... :D/>/>/>/> 2 ЕПС - по нашеско казана с свои думи - Електроник пауър стеринг хахаха :)/>/>/>/> Демек тва то е за ел. усилвателя на волана :)/>/>/>/> Чека му :)/>/>/>/>3 нищо не мога да кажа, вместо стрелка за темп са ти сложили за компенсация дискове :lol:/>/>/>/> 4 ти си се радвал на постовете дето сме писали ама не си ги чел явно :)/>/>/>/> а и филмче от нета си играх да ти намеря. Няма как да усетиш смяна на скорости, тва е кола тролей- скутер бре :)/>/>/>/> колко повече газ даваш повече се засилва, няма зъбчатки няма дявол :)/>/>/>/> Което не е никък лошо. А предполагам 7 те скорости се сменят по електронен път, някъв си механизъм (предполагам хидравличен управляван електронно) принудително избутва ремъка в 7 позиции и те така :)/>/>/>/>И сега нещо много важно, къв волан ще шиеш бре колега, ако тоя волан е за шиене за кви 83 х.км говорим? една кола ако е на 83 то тя е чисто нова вътре вярваи ми, дори и да е мундарска и оклепана признаци за износване няма ни по педали ни по волани ни по лостове никъде.Ако на тая волана е за шиене аз залагам на минимум 200х.км. Ти на тая книжка дето ти я показват не верваи такива в италия се продават по 20 евро и мога да ти я направя както си искаш, и квото си искаш д апише в нея, с различни печати дори да не се усъмниш че е само един печат а все едно е ходила в различни сервизи на хонда, та и цвета на мастилото различно и захабена и омацана с мръсни пръсти за по достоверно :)/>/> Вярваи само на очите си и това което виждаш, джамбаза нищо лошо ням ати каже, за тях всички коли са от първи собственик и на реални км, аз до ся в салон кола на нереални не съм видял :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> />/>Не е лошо ако можеш да я наснимаш да я видим на къв хал е макар че като гледам как си се засилил с рогата на пред нищо няма те спре да я вземеш. На ква цена я давт ако не е таина, щото гледам наи-евтините са по над 7 а тая щом е 2007 сигурно поне 8 ще искат а ако е така в обявите има много по читави поне без описаните от теб външни забележки. При всички случаи не избързваи с решенията, огледаите и други коли.Виж тази уж и тя на 83 (тея са се наговорили има поне 4 коли на по 83 :lol:/> ) http://www.cars.bg/u923809 ако тази която гледаш волана и педалите са в тоя вид то е близко до истината. Но за 80 да се скъса волан....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

....+ горивен филтър ...

Горивния филтър не се сменя често. Трябва да погледна довечера в Хайнес-а на колко км., но беше на доста. :)Иначе е заврян при горивната помпа под централната конзола и за смяната му има много разглабяне и цената за труда не е много за хора със слаби нерви. :D Лошото е, да не знаеш кога е сменян или дали въобще е сменян. В моята сервизна книжка не пише за сямната на горивен филтър, и чакам само признаците та да събирам пари. :)

 

Смяната на горивния филтър не е сложна, но изисква сваляне на пластмасовата част около лоста на ръчната спирачка.

Този кратък клип дава пълна представа за необходимите действия по смяната...

 

https://www.youtube.com/watch?v=C_I55rV3Lnwhttps://www.youtube.com/watch?v=C_I55rV3Lnw

 

Филтърът е този:

 

$_1.JPG

 

Но според мен, при смяната на този филтър, би било добре да се смени и цедката на помпата.

На клипа ясно се вижда, че цедката е доста замърсена и според мен това малко или много, оказва неблагоприятно влияние върху нейната пропускливост.

Това е въпросната цедка:

 

109607_1.jpg

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...