Jump to content
K1r1L

Снижена кола -яде гуми

Recommended Posts

Е то по тази логика форума се обезмисля :rolleyes:/> :blink:/> :o/> :o/> Защото и за тази тема можех да питам гоогле и да не я пусна и .... в форума отново да настъпи мъртвило ...

Редактирано от K1r1L
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Тука пише интересни неща ;) некои ако изка нека премести картинките ще са от полза .
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май вече всяка тема отива в "кафявият сектор".А м/у впрочем не си от скоро във форума,сбъсвал си се с доста тюнинги и знаеш от как да пресееш информацията от шлакатаПубликувано изображение.По-горе има и смислени отговориПубликувано изображение.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.google.bg/imgres?imgurl=http://www.dymacvehiclegroup.com/wp-content/uploads/2010/05/Caster.jpg&imgrefurl=http://www.dymacvehiclegroup.com/tire/the-caster-terms.html&h=768&w=580&sz=85&tbnid=akDySyTVeTTE6M:&tbnh=91&tbnw=69&zoom=1&usg=__IFUgPYC60PdZLJyMe8Q9NG_BEMY=&docid=PIDlBVHdGRaQTM&hl=bg&sa=X&ei=JSPnUK6DDcel4ASxwYGwAg&ved=0CC8Q9QEwAA&dur=61http://www.google.bg/imgres?imgurl=http://image.circletrack.com/f/9405756/ctrp_0801_08_z%2Bcaster_camber_settings%2Bpositive_left_front_camber_diagram.jpg&imgrefurl=http://www.circletrack.com/chassistech/ctrp_0801_caster_camber_settings/photo_08.html&h=480&w=640&sz=24&tbnid=cAyUoeyKSmBDRM:&tbnh=129&tbnw=172&zoom=1&usg=__V_T5TKFd4VUE6-e_Nf5fjt9YDKs=&docid=2DEQwntOOI6KMM&hl=bg&sa=X&ei=JSPnUK6DDcel4ASxwYGwAg&ved=0CDIQ9QEwAQ&dur=1066http://www.google.bg/imgres?imgurl=http://www.jeepkings.ca/forums/images/imported/2008/10/3.jpg&imgrefurl=http://www.jeepkings.ca/forums/showthread.php?82325-TJ-caster-camber-Problem&h=626&w=1330&sz=119&tbnid=q-6C7PKYB8XdXM:&tbnh=57&tbnw=122&zoom=1&usg=__tC3mKm6byhqB_oUhqel4njFdh8g=&docid=ecp6R4W-WjjdCM&hl=bg&sa=X&ei=JSPnUK6DDcel4ASxwYGwAg&ved=0CDUQ9QEwAg&dur=887http://www.google.bg/imgres?imgurl=https://www.speedwaymotors.com/images/charts/How-CasterAngle.gif&imgrefurl=http://www.lespaulsmotors.co.uk/jaguar/4wheelgeometry/index.php?page_type%3D1%26cat_id%3D185%26title%3D4&h=403&w=800&sz=73&tbnid=vYMte-JjvhXNjM:&tbnh=62&tbnw=123&zoom=1&usg=__kQxo9bKhUXeylchrq293Lybojg4=&docid=QigOinvksRmHXM&hl=bg&sa=X&ei=HSTnUM23HMqRswaT24CoBQ&ved=0CDgQ9QEwAw&dur=348http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg&sa=N&tbo=d&biw=1280&bih=580&tbm=isch&tbnid=L3VD6ua00fNa2M:&imgrefurl=http://www.superlift.com/accessories/fordttb-bushings.asp&docid=MVSrttRemuvVVM&imgurl=http://www.superlift.com/images/accessories/camber.gif&w=260&h=250&ei=SiTnUL_0JYjptQaIlIDwBg&zoom=1&iact=hc&vpx=1031&vpy=120&dur=2912&hovh=200&hovw=208&tx=126&ty=98&sig=101487731259786606578&page=1&tbnh=132&tbnw=137&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:5,s:0,i:100http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg&sa=N&tbo=d&biw=1280&bih=580&tbm=isch&tbnid=HIRmU0k7h4-1YM:&imgrefurl=http://www.solusimobil.com/artikel.php%3Fsec%3D8%26cat%3D43%26postid%3D6850&docid=FCkhGeeIezOoiM&imgurl=http://www.solusimobil.com/images/stories/2010/oktober/alignment.jpg&w=957&h=721&ei=SiTnUL_0JYjptQaIlIDwBg&zoom=1&iact=hc&vpx=139&vpy=91&dur=1280&hovh=195&hovw=259&tx=114&ty=104&sig=101487731259786606578&page=1&tbnh=136&tbnw=181&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:14,s:0,i:127:)/>/> за секунди намирам каквото ми трябва... и има смислени отговори(в темата доста) целта ми беше да раздвижа малко нещата в форума.. като седна някои ден и нямам какво да правя да си чета примерно разни теми и да гледам картинки ;)/>/>) Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Emo1234 правиш ли разлика между камбър и кастор???

защо кастара ли играе по голямата роля за стабилност?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо1234,какво се опитваш да докажеш,или просто си спориш за спорта?Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да ви доказвам :) както и дае..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Emo1234 правиш ли разлика между камбър и кастор???

защо кастара ли играе по голямата роля за стабилност?
И двете играят голяма роля ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми отговаряй на въпроса с въпрос....пак ще те питам правиш ли разлика между камбър и кастор???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като са два различни ъгала много ясно че правя разлика какво изкаш дами кажеш с това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emo1234 автора пита за камбър, ти говориш за toe in/out... е как да стане... :D

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето разликата между двете, обяснена в една друга тема. Цитирам колегата, казал го в другата тема. Надявам се да няма против.

Ето още малко инфо:

 

Camber angle:

 

Публикувано изображение

 

Камбър ъгъла е наклона на колелата, погледнат отпреди или отзад на колата. Колело, наклонено навътре има отрицателен камбър, а такова, наклонено навън – положителен. Ъгъла се мери в градуси.

 

Важно е цялата контактна площ на гумата в пълен допир с настилката на трасето колкото е възможно по-дълго.

 

Когато гумата е наведена, част от контактната повърхност вече не се намира върху пистата, като драстично понижава сцеплението. Затова окачването трябва да бъде изградено и настроено така, че да държи гумата под натиск по време на свиване и разтегляне на амортисьора.

 

Трябва да разбереш, че когато кола влезе в завой, тя се накланя към външната му част. Това кара външната гума да се наклони навън, като генерира повече положителен камбър, докато вътрешното колело се накланя и придава повече отрицателен камбър. Затова, за да запазиш външната гума (тъй като тя е тази, която главно понася силата на завоя) с колкото се може по-голям контакт с настилката, основно окачването е настроено с отрицателен камбър (мерено в покой или в движение по права).

 

Избрал си правилния камбър ъгъл, когато гумата има такъв близък до 0 градуса по време на остър завой. Може да се нуждаеш от доста време за настройване и тестване, докато намериш правилния камбър в статично състояние, който ще ти даде оптималния в движение.

 

Castor angle:

 

Публикувано изображение

 

Кастор ъгъла е причината за изправянето на волана от само себе си, когато не държиш волана. Това е отвесния ъгъл на окачването, гледан отстрани. Положителен кастор се нарича положението, при което горната част на амортисьора сочи назад. Отрицателен кастор не се използва.

 

С колкото по-голям положителен кастор разполагате, толкова повече волана ще се стреми да се връща сам, което по принцип е желателен ефект. Обаче колкото е по-голям кастор ъгъла, толкова повече усилие е необходимо да се завърти волана. Трябва да се направи компромис между самоцентриране на управляващите колела и трудно навиване на волана.

 

Кастор ъгъла също така влияе върху камбър ъгъла, когато волана е завъртян. Колкото по-положителен е кастор-а, толкова повече негативен ъгъл има камбър-а по време на завой. Това трябва да се има в предвид при избирането на оптимална стойност на камбър-а.

Може би вместо допълнително да повишаваш отрицателните стойности на последно споменатата величина (камбър) е по-добре да прибавиш повече кастор. Запомни, това ще увеличи отрицателния камбър на външната гума по време на завой, което може да бъде много важен фактор. Изучи и разбери кастор ъгъла.

 

Toe:

 

Публикувано изображение

 

Toe може да бъде “Toe-in” или “Toe-out”. То представлява ъгъла на гумите (предни или задни), погледнат отгоре. Toe-in се получава, когато в предната си част гумите са по-близко една до друга. Toe-out е обратното – предните им краища са по-раздалечени от задните. Toe винаги може да бъде настройвано на предните гуми, както и на задните при автомобили с независимо задно окачване.

 

Toe играе важна роля за възможността на автомобила да се движи в права линия, както и неговите краткотрайни характеристики на пътно поведение – колко бързо колата реагира на подадена команда за завой.

Общо казано – toe-in на предните колела придава недозавиван, toe-out – презавиване (още за недозавиването и презавиването в следващата глава).

 

Toe-out на задните колела не трябва да бъде използвано – причинява нестабилност и непредсказуемо презавиване.

 

Пълния текст с още настройки по окачването можете да видите ТУК.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

демек - трети ! :lol:Emo1234, явно си нямаш идея от това за което говорим, но ти се спори - това не е лошо, но пишейки публично подвеждаш хората след теб, които биха желали да научат нещо!Ще се опитам да ти обясня на кратко как работи окачването и какви основни ъгли има в него.В случая говорим за предното окачване на сивик, за тов ще се спра само на двойна ключица.Целта на всяко едно автомобилно окачване е да създаде максимално голямо напречно съпротивление на гумата, предаде до максимална степен двигателната сила до земята, и в същия момент даде максимално голяма спирачна сила, при щирок спектър от условия.Окачването е съставено от:триещ елемент - гума, верига, ... пружиниращ елемент - винтова пружина, ресор, торсионна греда ... + гумаабсорбиращ елемент - амортесьор ( всички елементи от тоя тип се наричат така ) + гумаротационни рамена - носачистабилизиращ елемент - стаб. щанга, пневматичен нивомат ... Всички тия елементи се движат заедно по някаква обща геометрия, която обулславя резултатното поведение на колата. В резултат на това се пораждат няколко основни ъгъла, управлението на които води до различно поведение на съпротивлението при различни условия.Погледната отгоре колата има ъгъл на сходимост между надлъжните( ходови ) оси на гумите - хората му казват Toe in ако бумите сочат една към друга, и Toe out ако сочат в различни посоки.Следващия ключов ъгъл се нарича Акерман - когато волана се завърта постепенно в едната посока, "Toe" ъгъла се изменя в посока навътре ( обикновенно ) за да компенсира разликите в двата радиуса на завой - така една кола със сходимост 0 градуса, в крайно положеине на волана, вече има сходимост от 15+ градуса.Следва камбър ъгъла - той се определя от наклона на гумата в равнината перпендикулярна на посоката на движение на колата. Този ъгъл в идеални условия е 0 при движение направо и голям от порядъка на 15+ градуса при остър завой. За съжаление той се влиае силно от свиването и разтягането на окачването. За това при предно окачване, се търси минимален Камбър (около 1 градус) и максимален ... Кастър Кастър е ъгъла на завъртане на остана свиване и разтягане на окачването ... той нормално може да се определи от оста минаваща между двата шарнира при двойна ключица, но и там нещата не са толкова прости ... за сега ще го разглеждаме по тоя начин .. Тоя ъгъл има свойството, да определя колко камбър се печели или губи при въртене на волана. Прекалено много от него и гумите ще се износват като при мног камбър, прекалено малко и гумите ще се износват от външната страна. Нека се върнем на компонентите на окачването при движение направо, с умерено напомпани гуми ( т.е. гумите лягат равномерно ) много сходимост или разходимост, водят до очевидна промяна в поведението на автомобила, и износването на гумите, но поради факта, че гумата стъпва на асфалта равномерно, тя съответно се износва равномерно. В тази ситуация Акермана не оказва никакво влиание на останлите ъгли и за това за напред ще го пропускам.Кастъра също има отношение само при завъртян волан и можем да го пропуснем. Остана Камбър. При скъсени пружини колата рязко печели отрицателен камбър, което води до това, че гумата стъпва само на вътрешния си борд, особенно при по-високо налягане в гумата. Това води до износване само на използваната част от нея. Разбирасе и в тая ситуация излишно количество сходимост или разходимост би увеличило износването, но ТО НЕ ОКАЗВА ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ОБЛАСТА НА ИЗНОСВАНЕ!Ако добавим и завой към манджата, вече играят акерман, сходимост, камбър и кастър. Понеже разглецдаме снишен сивик, ще разгледам два случая на завой:1. Бавен завой в нормални условия. - да речем обратен завой на булеварда.(бавно)2. Голяма сила приложена върху гумата .. да го наречем - Състезателен режим.При вариант 1. волана е навит в крайно ляво положение и колата се движи относително бавно. сходимоста е нарастнала драстично за да се компенсират разликите в радиусите на завой. Кастъра е допринесъл за натрупването на още камбър във външната за завоя(дясна) гума и е отнел от този във вътрешната(лява), поради ниската скорост имаме малко центрострмително ускорение и съответно - съответно малка деформационна сила върху външната гума, която е стъпила само върху вътрешния си борд. В тази ситуация мека гума би помогнала доста срещу несъразмерното износване.Вариант 2. - Подобно, но силата върху гумата е голяма, тя се деформира и натоварва средната и външната част повече отколкото в предния случай.Пак се връщам на това, че в заводските окачвания на Хонда има точно един регулируем ъгъл - СХОДИМОСТ, и макар настройвайки го в опасно нестабилна област, да може да се намали количествено износването на вътрешната част на гумата, при снишена кола, това няма да измени КАЧЕСТВЕНО факта, че гумата се инзносва отвътре. Последното може да се промени по изброените от мен преди начини и по няколо не изброени ...Мерси за вниманието :) аз се оттеглям от тая тема, а ти ако имаш желание можем да продължим да си спорим на ЛС.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирачи колкото си щеш я прочетете темата първо и тогава ме нападаите. И тя е СНИЖЕНА КОЛА ЯДЕ ГУМИ. Идея си нямате няма какво пишете. Поздрави :P

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тая тема е доста полезна и вече разбрах че просто не става да свалиш колата и да караш пък и разбрах за тези ъгли малко повече :D:) благодаря за компетентните мнения ако малко се отреже офтопика и караниците може да стане полезна техническа :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускам линк, към тема от чужд форум, която Кало първоначално е дал http://civic-eg.com/viewtopic.php?t=10807

 

Ламерче, ние това много добре го знаЕме, ама нЕма кой да чете, отдавна съм го пуснал. И отдавна карам със смъкната кола, а проблеми с гумите нямам :) Просто ходя на реглаж поне 2 пъти годишно (заради разни модификации) :)
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееее наи накрая евала :lol:/> сега вече може да гръмнем оръдието :D/>:D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата наистина е подходяща за технически FAQ. :)Това, което написа lookcho според мен е ценно и е истина. Едно нещо ми прави впечатление. Амортесьора е съвпкупността от пружина и демпфер. Демпфера не е амортесьор. Демпфера играе ролята на спирачка на възвръщата се към първоначалния си размер пружина. :thumbs1:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До няква степен и амортисиора си му е това предназначението и може да се каже че е демфер според мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли в тоя форум някой който прави реглажи и знае какво прави да се включи в темата???Няма как при регулиране тое-то да премахнете проблема с наклона-камбъра.Можете да подобрите положението,но не и да си решите "проблема" напълно.Колега Емо1234 някога купувал ли си нови гуми и да ги монтираш на свалена кола???Едва ли.Е аз съм го правил много пъти и не е като да не си личи,след 20х км. вътрешния ръб видимо е по-изтрит.Никога ама никога на свалена кола гумите няма да изкарат колкото на нормално висока кола,колкото и да си играете с тое-то.п.п:По-големия камбър дава обаче по-голяма стабилност на колата.....или и тука искате да спорим ;)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За камбъра напулно те подкрепям. Братле неми се спори повече с това износване живот и здраве ако се видим на националната ще го обсъдим :D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти се спори или разбра,че не си прав???п.п:На национална едва ли ще дойда ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п:На национална едва ли ще дойда Публикувано изображение

 

Е,тогава ние ще дойдем на ВарнаПубликувано изображение
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Емо 1234 каза много верни неща,и всеки който прави стендове и си разбира от работата знае, че като променяш камбъра трябва да промениш и сходимоста, за да не ти се износват гумите.След като не можеш (не искаш ) да вкараш камбъра в заводските граници, променяш сходимоста ( има си табличка ) и проблемът до-голяма степен е решен ,в повечето случаи обаче на задните гуми няма как да промениш сходимоста и там износването си остава.За да го оправиш ти е нужен камбър кит.При много голям отрицателен камбър -2,5 и повече каквото и да правиш вътрешният край на гумата ще се износва повече,но не чак токова фрапиращо и не чак за толкова малко километри както на една от постнатите снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти се спори или разбра,че не си прав???

 

 

п.п:На национална едва ли ще дойда Публикувано изображение

 

nightfighter Публикувано изображение ти го каза ;) Евала братле :)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обаче на задните гуми няма как да промениш сходимоста и там износването си остава.

А регулирането на носача в предната част откъм купето за какво служи ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"и проблемът до-голяма степен е решен "Какво ми каза,че си решаваш проблема изцяло ли???Едва ли.И аз исках да го прочета написано от теб,защото ми се струва,че си нямаш и идея за какво се говори тук.За трети и последен път ще те питам:правиш ли разлика между камбър и кастор???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

емо кви са тия обиди .............!!!! :blink::rolleyes::blink: :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок ок ИЗВИНЯВАМ СЕ малко се изтарвах :ph34r:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показваш слабост момче,почваш да действаш по първа сигнална....като не можеш да боравиш с думи и термини и не омееш да се защитиш,понеже си некомпетентен,недей да обиждаш.Лесно е да боравиш с думите и знанията на другите хора........п.п:Моля никой от модераторите да не итрива мнението на "колегата"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аве ти маитап ли правиш. Изобщо неме познаваш че дами правиш анализ. Не казвам че съм енциклопедия като теб хората ти го казаха вече човека очевидно си се занимава с стендове или и тои нищо неразбира незнам в този форум има ли някои които да разбира освен Миамото? Е едва ли. Аз съм се защитил това че ти неможеш да го проумееш си е друг върпос. Аз поне така си го обясних на себе си и затова си го направих стенда с въжето, не съм се занимавал с стендове че да ви го обясня технически но много добре ме разбрахте, Че няма да отстраним проблема на 100% няма как да стане. Ако си бутаме колата ще е смешно да изкаме да няма проблеми.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо,тоя "комплексар" е ремонтирал повече Хонди от колкото ти си виждалПубликувано изображениеИ не виждам какво още има да се спори?Всеки малко грамотен и учил елементарна физика би трябвало да му стане ясно,че когато търкаш нещо под ъгъл,то се износва под същия ъгъл.

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде, Пак почнахте да разваляте боя с кавга...Не разбирам за какво се обиждате и заяждате ? "Кой е по- по - най" с Бате Енчо го спряха отдавна...Камбър, кастор- това са само термини. В България на първото му викат тия с реглажите наклон, а на кастора- сходимост :D До момента поне за мен/ колата ми е с фабрична височина и така и ще си остане, заради легнали полицай и дупки/ ми стана ясно, че сваля ли я, дори и с реглаж ще яде гумите. Еми не е трудно да въртиш гумите лява/дясна на 15хил, примерно. Колко да минават свалените бегачки- 20-30хил на година в най-добрия случай... Друго ми е интересно- дали без раздвижени носачи ефекта при свалена кола пак е същия ? В смисъл с тях геометрията е като хората, а без тях не съвсем и май се губи смисъла от упражнението, освен ако не си градски позьор :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че няма да отстраним проблема на 100% няма как да стане

Благодаря :lol:
  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един въпрос,неможе ли вместо смяната на носача с раздвижен да се направи хватката с такива раздвижни тампони :)http://www.ebay.com/itm/GODSPEED-GSP-HONDA-ACURA-CIVIC-INTEGRA-PRELUDE-CRX-ACCORD-FRONT-CAMBER-ARM-KIT-/271134476837?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f20dfca25&vxp=mtr

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно може, но честно в момента може и ракията да ми е повече, но не се сещам това в коя дупка влиза ! Алп може да дадеш някоя картинка на инсталиран такъв ще е полезно :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Молба към модераторите на форума.Господа модератори, моля Ви обърнете внимание на това което се пише в тази, и в други подобни теми. Глупостта и невежеството не са оправдание, когато изказваш мнение пред голяма група хора. Дори само един от четящите тази тема, да приеме мненията на Емо 1234 за чиста монета е опасно. Когато става въпрос за технически характеристики на автомобила, от които пряко зависи и сигурността на пътя, мисля че, трябва да реагирате адекватно и да ограничавате писането на глупости които могат да доведат до трошенето на кола а и по-лошото на кокали!Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може,но точно за тези които си пуснал ще трябва и купичка ориз да ти изпратят :lol: Ако е нещо по качествено ще върши работа ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към- Me Gusta :Miyamoto е един от модовете в този раздел.От съвсем скоро всички подвеждащи (най меко казано) постове ще бъдат премахвани без предупреждение :)Поздрави!

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...