Jump to content
Red Line

Чешане на езиците относно D15 block + D16 head +++

Recommended Posts

Здравейте колеги!Тези дни съм се замислил относно една тема, която не веднъж е дискутирана. И по точно за зглабяне на двигател с следните части: D15b2 block, D16z6 head, ECU P28, Всмукателен колектор D16z6, изпускателен колектор 4-2-1 + генерация на 55 и хубаво гърне и добре наредена скоростна кутия. Ще има ли потенциал този двигател и какво ще трябва да се доизпипа та да се получи един приличен двигател за една евридейка. Колеги споделяйте опит и предлагайте варианти относно комбинациите на части. Както имам и следните питания. От D13 бутала с биели от D15 дали ще се отразят в положителна насока? Каква ще трябва да е примерната подредба на ск. кутия? Какви гарнитури са нужни? И на какво ще трябва да се обърне специално внимание инсталация и всичко друго което не е маловажно?Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко което те интересува съм сигурен,че го има в търсачката ...поне 3-4 такива теми са изписани..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра тема.Ще я чета с интерес.Има теми, но нито една не е обобщена.п.п. кутия или от д13 /94-95та/ или редена :) Сиреч- къса

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувах темата точно за да се обобщят нещата . Та да са по изяснени за хора като мен които тепърва навлизат в това начинание. Та по темата за скоростната кутия редената според мен има повече варианти да се направи според възможностите на двигателя.Надявам се темата да се развие и да е полезна не само на мен а и на други съфорумници!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда да се сменят буталата на D15-ката с такива от D13,втек главата от D16Z6 сложена на блок от D15B2 с неговите си бутала по тънка гарнитура се получава една много приятна степен на сгъстяване без детонации и прочие като се кара с обикновен безин и един приличен вървеж.Много зависи от настройките на колата имам предвид ако е пълна игла ECU-то ако е настроена грамотно кефи доста.Аз съм с два карборатора от прелюд монтирани на смукател от D14-dual carb портнат е смукателя и главата D16Z6 добре подбрани жигльори,синхронизирани и насроени карбове и 4-2-1 изспускател и ефекта е несравним Публикувано изображение/>.

Редактирано от reksoman
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно карба и на мен повече ми харесва, ама не му останаха майстори...инжекциона се замисля, а карба/особенно дуала/ си откача и звука е уникален.Уви, харчи 1 кило отгоре, обаче е тръпка :)п.п. Защо прелщдови карбове? д14ковите си хранят доволно... Номамед беше извадил 92к.с. на гумите без да ги бара, само д13ка с в-тек глава...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са прави за буталата. Аз даже бях сложил от d16a9 бутала. Но става множко сгъстяването. С д13-ковите ще е още по-голямо. И ако искаш всичко да е ОК приготви и около 300лв за ремап( на дино). Таман се бях наканил и моята изчука. Успех с начинанието!П.П. Вземи си раздвижна ролка или направо си намери такава от d16y8. Или нагласи раздвижената по такава(от y8).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно карба и на мен повече ми харесва, ама не му останаха майстори...

инжекциона се замисля, а карба/особенно дуала/ си откача и звука е уникален.

Уви, харчи 1 кило отгоре, обаче е тръпка Публикувано изображение

 

п.п. Защо прелщдови карбове? д14ковите си хранят доволно...

Номамед беше извадил 92к.с. на гумите без да ги бара, само д13ка с в-тек глава...

 

Избрах прелюдови карбове защото диаметъра на дроселите е по голям Публикувано изображение.Много злобна е във високите :D/>.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тук във форума има една хасковска мисла Д серия.даже маи е на колегата с 2рия пост.гледам,не му се пише,но по тел.сигурно ще ти каже какво е правил по колата.иначе общо взето,отговорите се състоят във въпросите.добър подбор на чаркалака.за скоростната мисла има много варянти.на д 15 мисла не е алуминиева,но за да стане трябват поне 2 кутии на разполоjение.от д13facelift и от някое кончерто или реkc.за д13кови бутала,еми наи добрия варянт,доколкото знам,но без да прекаляваш с згъстяванетро на мотора и не много тънки гарнитури.едно п28 решава голяма част от евентуални проблеми.накрая задължително няkъв ремап.може да исkочи проблем с детонации.п.с.мен повече ме интересува след това вси4ко,аkо kолата се кара на гас,демек много згъстена на гас.добре е да се развие темата,макар че тея теми залитат в Б-посока

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голямата степен на сгъстяване няма да се отрази ако колата се кара на газ понеже газта е с достатъчно голям октан да не причини детонации и скороста и на горене е по-бавна от тази на бензина така че не би трябвало да е проблем.Е то си зависи и от сгъстяването все пак не трябва да се прекалява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпросът с газта и на мен ми е притеснено, на какво сгъстяване ще е най щадяща за двигателя. Колеги този двигател с каква инсталация ще трябва да се подкара, с цяла от д16 5ген. сивик или ще се прави една от Д15-сковата и Д16-сковата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои хора успяват да я подкарат с преправена фабрична( obd 0). Най-лесния вариант е да си намериш цяла Obd-1.С твоите бутала сгъстяването идва 10.22:1 (по калкулатор), НО зависи и колко ще пилиш главата. Ако питаш мен само един превантивен шлайф и толкова. Докато си в границата под 11 си добре. Има хода дето са я вдигали и до 12:1 ама те на газ не карат май.

Редактирано от civicgonemad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. кутия или от д13 /94-95та/ или редена :)/>/> Сиреч- къса

Тая кутия освен диф евентуално 4.43 друго няма нищо интересно ;)/>Нещо ми липсват мнения в тая тема :lol: :lol: :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно слагането на газ трябва да е само газов инжекцион иначе газовата плочка на обикновенната газ е пагубна за проекта Публикувано изображение/>.Има ли плочка няма POWER.Или както правят истинските ентусиасти както и аз които сме влюбени в dual carb power Публикувано изображение/> два бойни щуцера и оборотомера в червеното.

Редактирано от reksoman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-кратко казано:-всм.колектор Д16З6/9-комп П-28/в най-добрия случай/-глава Д16З6/9 портната и шлайфана-делко ОБД 1-инсталация ОБД 1-раздвижена ролка-китайски изп.колектор 4-2-1 и ген. на 63мм.-дросел от Х22 на 60мм.-ск.кутия от ЦРХ за 3-та и 4-та предавка-файнал драйв от Д13-ка 4.43-олекотен маховик-хубав въздушен филтър-термо лента за колектора-бутала от Д13-ка-олекотена ролка на коляновия валМоже да пропускам нещо.

Редактирано от spas21

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесния вариант е да си намериш цяла Obd-1.

Най лесният е да се преправи тази на колата ОБД0 ,а и по евтино.Инъче е голяма играчка да преминеш към ОБД1,или по точно цялата смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-кратко казано:-всм.колектор Д16З6/9-комп П-28/в най-добрия случай/-глава Д16З6/9 портната и шлайфана-делко ОБД 1-инсталация ОБД 1-раздвижена ролка-китайски изп.колектор 4-2-1 и ген. на 63мм.-дросел от Х22 на 60мм.-ск.кутия от ЦРХ за 3-та и 4-та предавка-файнал драйв от Д13-ка 4.43-олекотен маховик-хубав въздушен филтър-термо лента за колектора-бутала от Д13-ка-олекотена ролка на коляновия валМоже да пропускам нещо.

разстъргване на смукателя до 60мм и яко добавки в бензина :D/> Редактирано от danail_delchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесния вариант е да си намериш цяла Obd-1.

Най лесният е да се преправи тази на колата ОБД0 ,а и по евтино.Инъче е голяма играчка да преминеш към ОБД1,или по точно цялата смяна.
Можеш ли едното ще можеш и другото. Щото делко да се преправи... кабели за в-тек. И т.н. поне на мен ми е много тъмна работата с тоци и кабели. С д13-ковите бутала няма ли да е много "гъста"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За инсталацията ОБД1/0 съм сигурен че там забавата е голяма. Друг е момента за правенето на коя инсталация ще е по лесно и до някъде ефтино :D И наистина с тези бутала няма ли да е гъстичка? Някой по запознат да каже колко трябва да се шлайфа главата и колко дебела гарнитура трябва да се сложи и в двата случая, с бутала от Д13 и с бутала от Д15.

Редактирано от 5g_CiviC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитура се ползва оригинална за D16Z6 относно шлайфането ако главата е шлайфана преди смисъл като се купи тя не е нова и не се знае кои и с колко я е шлайфал и е хубаво да се направи номера с пластелина да се види колко разстояние остава между бутала и клапани но трябва да се мери когато клапаните са в режим втек демек най-големия лифт иначе може да се получат аномалии.А относно D13-ковите бутала с тях степента на сгъстяване е около 12:1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Несе занимаваите с тея измислени електроники на Д серията и трябва карбуратори :D/> По евтино излиза и с по голям ефект :P/>

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DUAL CARB POWER FOREVER Публикувано изображение И нека силата бъде с нас Публикувано изображение

Редактирано от reksoman
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я да се абонирам че и мен ме чака подобряване на Д15-ката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги задължителен ли е ремапа след всичките интервенции?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли едното ще можеш и другото. Щото делко да се преправи... кабели за в-тек. И т.н. поне на мен ми е много тъмна работата с тоци и кабели.

Няма смисъл да се преправя,като може да се ползва от Д16А6.Кабела за втека ,който отива напред е един ;)/>.Или обобщено:втек главаремък-104 зъбавсмукателен колектор от пълен инжекцион-едноваловата серияделко от Д16А6,Д16з2ЕЦУ -ПМ6,ПМ7 или ПП4букси за инжекторите,малко кабели и релета(май само едно беше)гарнитури-глава всмукателраздвижена ролкаПри смяната на инсталацията:вадиш всичко от вътре :(/> табло,волани,разкачаш пръта на волана.При мен не пасна инсталацията на мотора,в смисъл на мотора беше ОБД1,а на купето ОБД0.Така ,че не знам обратният вариант как е.ОБД1 на купето и 0 на мотора ;)/> В крайна сметка да не се наложи да сменяш и тази на мотора.
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При карбовете изтръгваш цялата инсталация и на.... Публикувано изображение/> и си контролираш В-тека с шифт лампа или има хора от форума които може да направят и платка Публикувано изображение/>

 

И да нека силата бъде с карбовете :lol:/> :lol:/>

Редактирано от Emo1234

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така с карбовете...Скоро мисля да си намеря компа на д13ката и да го изхвърля, стига да си бачка всичко по таблото като го разкача...Обаче карбовете вече са си олд скуул. Спомням си, че номамед, беше извадил с карбовете, които сега са на мойта кола :D/> , 92к.с. на колелата...Някой с д13в-тек игла да постне графика да се види и с инжекция колко се постига?Нямам пари за дино, иначе ще я кача веднага. д13ка, двоен карб и вал от д15, скоро и с 4-2-1 изпускател и генерация на Ф45. Просто от любопитство.Та карбовете са старата школа. На никой не му се занимава с тях вече. Освен, че колата пие с тях около 1л отгоре, са тегави като направят проблем. Няма как да закъчиш или окъсиш нещо и да си каже кое го боли. Един тампон за карб, нов е около 180лв с доставка. А са 2 :o/> Ремонтен комплект не съществува- това 2лв, онова 3 лв и компле беше около 100 на брой. И после кой ще ги настрой като навиеш някой да ги оправи ?При инжекцията е бъдещето. 4 инжектора, няколко датчика, едно ЕАЦВ и един комп. И си ровиш/ровят/ колко ти душа иска... Обаче звука на мотора го няма, реакцията му е друга, частите са на други цени, но поне има майстори...Аз съм на 25г и кола с инжекция въпреки всичко няма да си купя, освен ако нямам друг избор. Просто в момента в който натисна газта до дупка звука и усещането са неописуеми... Не е най-бързата, но си ми харесва. Днес даже един съюченик /вече бивш, де / ме пита дали наистина това е на газ... Обърнах я на бензин и се возихме с кеф, въпреки времето навън. Жалко само, че е около 110кг. и едвам се качва в хеч-а, иначе мислеше да си взима такава :D/>

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D13 на Джонибой последно беше 110 коня на гумите ;) Твоята с карба ако изкара 75 коня на колелата трябва да си доволен :)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето разликата между дуал карба и пълната игла Публикувано изображение

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=gWobST3JxKs

Редактирано от reksoman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като пускаш мой клип, поне пусни верния. На този който ти си пуснал ясно се чува как пускам газта 100м преди финала. Ето тук има реална гонка докрай:http://www.youtube.com/watch?v=WoT2J4A01Gc

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех,че е твой клипа колега просто тва ми хареса от You Tube :D/>.Извинявай ако има нещо ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо :) Аз съм със зелената кола, докато бях 1.3 още - 91кс на гумите. Дуал карба вървеше добре но инжекцията е отпред, и има повече опции за настройка. Накрая nonamed също мина на инжекцион - просто е по-лесно. За икономия на гориво няма да говорим...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм пълната инжекция е най-доброто решение относно разход-вървеж и е доказано многократно Публикувано изображение

Редактирано от reksoman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги задължителен ли е ремапа след всичките интервенции?

задължителен е.ако решиш да спестиш от добър мапер,колегата civicgonemad, ще ти обясни какво му се случи.аз не знам защо обърнахте в дуалКАРБОВСКА,като човеkа не е споменал за карбове.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я тука малко да разчсниме малко а с клипчетата .Кало доколкото си спомням падна два старта и третия го зе нали така беше. И аиде да споменем модовете ти с колетор и генерация и филтур и игла а карбураторната два карба и вал от д15. ЯЯЯЯ кво стана . и нещо друго на последната среща черната на васт гост с повече модове бая ластици направи и на тая д13ка червената дето е паднала .Ма нещо май и тои към края олаби а?Бъдете точни въпроса е мноо спорен при д13ките .Нонамед беше и витек.И доколко си спомням бра мноо ядове с дроселите .

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремапната игла ще си гори точно колкото едни карбове ;)/> ама я сложете едни карбове от пистарка :P/> инжекцията ще се чуди какво се случва :lol:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно, моята колко би изкарала със спънатия карб, кутията, вала, генерацията и колектора. Току виж съм ударил 75 на колелцата :D Но пролетта и дино :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, малко избягахте от темата........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже малко повече. След като се нареди скоростната кутия почвам да се замислям ще трябва ли по здрав съединител, при положение че са направени всичките интервенции. И имали други неща който трябва да се знаят и направят по този "събран" двигател та да е достатъчно надежден и здрав?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединител не задълже , ма доста препоръчително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...