Jump to content
nackness

Акорд 2.0 TDI не пали сутрин!

Recommended Posts

Здравейте!Акордчето не иска да запали сутрин дори и когато беше топло.Въртя доста и от ауспухът излиза бял дим и то доста докато запали, веднъж запали ли после няма проблем, пали си както трябва.Проверих си подгревните свещи- работят си, слагах прозрачни маркучи - не пада нафтата.Моля за помощ, ако някой знае каква е причината и сподели благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sebulba ,мерси за насоката, вчера смених о-пръстените на двустенния клапан и тази сутрин пак не иска да запали.Вчера реших ,че това ще да е проблема понеже гумичките бяха доста твърди, но пак "греда".Някакви идеи какво да търся...,свещите и релето са наред,мисля и маркучите са ми здрави,направо нямам идея...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи си допълнителен клапан за горивото. по 2-3 лева са. Помпата електрическа ли е? Ако да- пробвай да дадеш 2 пъти на контакт да подкачи сама гориво като хората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този вариант с клапаните е най-неприемливия, ако човек си уважава колата. Това не е ремонт, а евтино и нескопосано закърпване на положението, и това само при условие, че наистина проблема е свързан със смучене на въздух, защото може и да не е...Коя помпа да е електрическа.. гнп-то ли? Ако имаш предвид тази в резервоара(не всички дизели имат такава) по-скоро проблема ще е перманентен, а не само сутрин...п.п. Тези неща с подкачването.... ;)

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвал съм и да подкачвам с помпичката преди филтъра, също и да подгрявам няколко пъти..., уви без резултат,незнам вече какво да я правя, а идва зима и акумулатора ще отиде за нула време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sebulba ,мерси за насоката, вчера смених о-пръстените на двустенния клапан и тази сутрин пак не иска да запали.Вчера реших ,че това ще да е проблема понеже гумичките бяха доста твърди, но пак "греда".Някакви идеи какво да търся...,свещите и релето са наред,мисля и маркучите са ми здрави,направо нямам идея...

Няма какво друго да е, освен въздух в системата на горивоподаването, щом първоначалното палене е проблемно!Монтирай си горивопровод с помпа и ако след ръчно подкачване сутрин не запали ще търсим нещо друго, но за мен е това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви идеи какво да търся...,свещите и релето са наред,мисля и маркучите са ми здрави,направо нямам идея...

Сваляй дюзите и ги занеси на стенд, да видят добре ли разпръскват, замери и компресията и виж центровката на помпата да не е с много закъснение ..Провери и авансовия клапан дали цъка като дадеш контакт, даже най добре разкачи буксата и виж дали дава съпротивление от 10 до 14 ома (истината е по средата) :) Като провериш тези неща, пиши какво е положението ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една от възможните причини е горивен филтър, ако скоро не е сменян и се задръстил с мизерии и попълнил с вода от хубавата ни нафта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви идеи какво да търся...,свещите и релето са наред,мисля и маркучите са ми здрави,направо нямам идея...

Сваляй дюзите и ги занеси на стенд, да видят добре ли разпръскват, замери и компресията и виж центровката на помпата да не е с много закъснение ..Провери и авансовия клапан дали цъка като дадеш контакт, даже най добре разкачи буксата и виж дали дава съпротивление от 10 до 14 ома (истината е по средата) :) Като провериш тези неща, пиши какво е положението ..
Не знам какъв вид ти е нафтовата помпа /не съм запознат с твоя двигател/ ,но само едно уточнение и препоръка: Ако качиш дюзите на стенд, да ги регулираш, занеси и помпата да я регулират, защото може да се получи още по-лош ефект и да неможеш да палиш и на топло!Иначе ,ако компресията на двигателя ти е добра ,проблемите може да са няколко:1. Подгряващи свещи /могат да се прецакат при монтажа!/2, Въздух в системата /отвсякъде и на първо място от помпата!/3. Липса на налягане в системата / пада ти нафтата от помпата защото не ти държи клапана/4. Центровка и регулиране на клапани!5. Забележи-някои дизели се влиаят повече от задръстен въздушен филтър, отколкото от горивния!6. Акомулатора задължително ,с по-силен първоначален пусков ток!Има и още ,но те са по-малко вероятни и по натам ако не се оправи!Не ми се рови и ако можеш качи снимка на системата и нафтовата помпа,от кой вид е поне /да видя каква е, че имам нещо на ум ,ако се окаже тази която си мисля/, защото смятам ,че точно в нея /налягането/ ти е проблема!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допълнение:Ако нафтовата помпа ти е Бош с електроника /глава/ много внимавай ,не всеки разбира от този вид помпи!Не я сваляи ,а опитай да ти направят финна центровка на място /трябва си уреди и човек който разбира/!При тези помпи 1 градус е от значение за паленето и подаването на гориво ,а и обикновенно проблема им идва от електрониката по тях!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сложи си прозрачем маркуч до входа на ГНП-то за да следиш нафтата.Като още една идеят : от 1 седмица комшията не можеше да си запали реното(бензин е),оказа се запушен катализатор :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, незнам защо се изписаха 1 километър глупости, при положение, че този дизел НЕ Е комънрейл и проблемите с него се броят на пръсти...Филтри, Свещи, Въздух в горивната система и акумулатор ...незнам защо хвърляте боб и разцъквате карти таро, та се чудите за какво иде реч...Съвет към колегата с проблема, колега обикновенно там от където просмуква въздух, винаги има обратния ефект и се омазва с нафта, огледай хубаво, но щом си пробвал с други маркучи, надали това е проблема. Свещите ако не са нови а само си светкат, не разчитай на тях...те пак може да си греят, но не на правилното място и с правилната температура, акумулатора нов ли ти е че толкоз му се притесняваш...колкото до филтрите...от личен опит ще ти кажа с БГ нафтата се сменят със останалите...имай предвид като казвам филтри имам предвид абсолютно всички...погледни си тези неща, ако пак не палиш, проблема ще ти е по сериозен.ПоздравиП.п: Тази модификация 20T2N НЯМА помпа в резервоара...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Не ми се рови и ако можеш качи снимка на системата и нафтовата помпа,от кой вид е поне /да видя каква е, че имам нещо на ум ,ако се окаже тази която си мисля/, защото смятам ,че точно в нея /налягането/ ти е проблема!

 

BOSCH VP37.

Тая помпа как прави номера само сутрин, само при първоначално стартиране и после се оправя?!? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

BOSCH VP37.

Тая помпа как прави номера само сутрин, само при първоначално стартиране и после се оправя?!? ;)

 

Да, точно от тези капризните и ебани помпи с електрониката се оказа-много хора пищят от тях и по-точно от електрониката!

Ако не ме лъже паметта /позабравил съм ,а и несъм много запознат с тях/ ,имаха някакво електронно управление,което спрямо температурата ,изместваше центровката на самата помпа ,а по-точно момента на впръскване на горивото! Демек даваха някакво предварение или закъснение,според зависи!

Та колега, съвета ми е да намериш компетентен майстор който разбира от тези помпи ,преди да пипаш каквото и да било по нея!

В момента ,не се сещам за някой ,за който на 100% съм сигурен ,че може да ти свърши работа ,но ще питам и евентуално ще пиша!

 

П.П. Sebulba- това е проблема на повечето стари дизели , само при първото запалване!

Запалва трудно, заработва , гасиш я , изчакваш малко , въртиш дори и без да подгряваш и пали без проблем!Студения старт и дали ще запали ,е причината много хора да не обичат дизеловите коли! А и конкретно при колегата тази електроника по помпата /майче имаше и още един ел. блок отстрани/,може да е променила параметрите си и от там да го ебава само сутрин!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Това видя ли го?!? :rolleyes:

Здравейте!

Акордчето не иска да запали сутрин дори и когато беше топло.Въртя доста и от ауспухът излиза бял дим и то доста докато запали...

 

Пиша пак за паленето без подгрев / по-горе в линка го има / - тоя мотор пали при минусови температури без една работеща свещ! :) Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, незнам защо се изписаха 1 километър глупости,

Защото чукча писател, не читател .. :D Човека писа още в първия пост, че е слагал прозрачни маркучи и въздух в системата няма, че е проверил и подгряването и работи, пък и дори да не го е проверил, тази кола като е в ред, при сегашните температури пали без подгряване, обаче продължават да го съветват да търси там проблема .. Други във филми с помпи и налягания го вкарват, без да се замислят, че помпата дава най ниско налягане когато е загряла, понеже нафтата тогава е по рядка .. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това видя ли го?!? :rolleyes:

 

Здравейте!

Акордчето не иска да запали сутрин дори и когато беше топло.Въртя доста и от ауспухът излиза бял дим и то доста докато запали...

 

Пиша пак за паленето без подгрев / по-горе в линка го има / - тоя мотор пали при минусови температури без една работеща свещ! :)

 

И не само този мотор пали без работещи п.свещи, а почти всички които са в добро здраве:rolleyes:!

В случая ,според кого е Топло , според човешкото тяло или некоректно работещата електроника на помпата,която измества момента на подаване на горивото?!?:rolleyes:

При положение ,че всичко друго е проверено и е наред / добра компресия,въздух в системата-както ти каза,здрави п. свещи , налягане в системата-не се отича нафтата, непикащи разпръсквачи , центровка и клапани , филтри и..../ - какво друго остава освен помпата ? Нали знаеш, че тук свещите не палят нафтата като при бензина:D-майтап бе ,просто се опитвам да помогна на човека ,доколкото съм запознат!

Редактирано от emicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Други във филми с помпи и налягания го вкарват, без да се замислят, че помпата дава най ниско налягане когато е загряла, понеже нафтата тогава е по рядка .. :)

Ако обясниш и какво имаш в предвид с това написаното- ще те призная за капацитет!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое от написаното не ти е ясно, та да обясняваме ? ..Според теб, кога помпата дава повече налягане, със студена или с топла нафта ? Дали ако има проблем с налягането на помпата, колата няма да има затруднен топъл старт? И изобщо като ги пишеш всичките тези неща за помпи, налягания, електроники, сигурен ли си, че говориш за помпа VP37, защото аз имам чувство, че визираш през цялото време VP44 .. :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз малко се забавих с пробите, но все пак резултат няма..., до тук сложих прозрачен маркуч от помпичката за подкачване направо до помпата за да заобиколя филтъра и пак паля трудно първия път,веднага гася колата без да я чакам и после си пали веднага,довечера ще махна и помпичката за да заобиколя и нея (евентуално ако тя нещо не е в ред) и ще пиша...Вчера ми направи впечатление, когато сменях маркучите, че с помпичката неможах да кача нафта до помпата по маркуча и въртях на стартер докато запали и засмуче нафта и пак яко бял пишек доката запаля (явно когато няма нафта пуши бяло).Та така, ще направя още един тест за всеки случай, но ми се струва май май, че е от центровката.Мислите ли, че центровката може да "избяга" понеже лятото я правех с КТC(които май не е много прецизен, а що се отнася до електронния блок много се съмнявам,че е от него (имам още 2 ел.блока и няма разлика)!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mar_tod ,специално за теб:

Според теб, кога помпата дава повече налягане, със студена или с топла нафта ?

ако е наред помпата , трябва да дава еднакво налягане /бара/ ,ако говориме за впръскването!

А иначе ,самата система трябва да има някакво налягане /да не се отича нафтата/ -това имах в предвид!

Дали ако има проблем с налягането на помпата, колата няма да има затруднен топъл старт?

да ,в случай че неможе да направи необходимите барове, за впръскване на дюзите!

[И изобщо като ги пишеш всичките тези неща за помпи, налягания, електроники, сигурен ли си, че говориш за помпа VP37, защото аз имам чувство, че визираш през цялото време VP44 .. :D /quote]

току що си сверих часовника, /направи го и ти/ ,влез в форума на Ровър, Фолцваген ,Фиат, или просто в Гугъл ,има доста изписано за проблемите с тази помпа за ЕЛЕКТРОНИКАТА и ,центровката и ....!

 

И към колегата с проблема,видях ,че си писал: щом ннямаш нафта в системата ,значи не ти държи налягане и нафтата ти се отича-възможни причини :смуче въздух от някъде ,или не ти държи клапана!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм писал,че нямам нафта.Сутринта маркуча си беше пълен до помпата!За това мисля,че няма да е помпата, а центровката... Просто исках да отбележа, че докато сменях маркучите падна налягането на нафтата и след това докато се напълни системата и запали с прозрачните, отзад излизаше същия бял пушек (просто като някакъв ориентир го отбелязвам ).Затова си мисля и питам дали е възможно да си е мръднала центровката на помпата и колко трябва да е ( мисля че на КТС-а е в градуси ).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ми направи впечатление, когато сменях маркучите, че с помпичката неможах да кача нафта до помпата по маркуча и въртях на стартер докато запали и засмуче нафта и пак яко бял пишек доката запаля (явно когато няма нафта пуши бяло).Мислите ли, че центровката може да "избяга" понеже лятото я правех с КТC(които май не е много прецизен, а що се отнася до електронния блок много се съмнявам,че е от него (имам още 2 ел.блока и няма разлика)!

 

Сега виждам ,че пишеш за проблема с помпичкатаПубликувано изображение

Тя ти се явява един вид "инжектор" за подкачване на нафтата,а и работи като клапан /пуска само в едната посока/!

Не заобикаляй нито филтъра нито нея, а я смени с нова /струват около 20лв/,провери си добре и снадките на маркучите и филтъра да не смуче въздух и ако не се оправи тогава ще мислиш за центровката на помпата / която си се опитвал да правиш/ и всичко останало!

Не случайно ти казах ,че сигурно ти пада налягането в системата и нафтата ти се отича !

Редактирано от emicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на центровка...освен че има електроника по самата помпа, която компа управлява...не може на 100% да се самопренастрои при променлива, а именно предварение или закъснение...а и една центровка колко пък да е зор да се направи..има си белези, има и специалисти...вече ако го прави "Пешо със гаража", тогава няма гаранция за правилна центровка...още по важното е като се пипа по помпата да се знае какво точно се прави...Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е загуба на налягането на 100%.Слагах всякакви клапани и маркучи и си има нафта,даже като отвиеш леко някоя трабичка на някоя дюза си пръска яко.Отивам към преглед на центровката, и се чудя има ли начин да се направи центровка на помпата само по белези(защото помпата няма никакви белези и няма шпонка на на оста) и ако е така както знам аз( май само на компютър става )каква трябва да е и кой е на адекватния софтуер за това ( бях чувал че май с ваг-ком можело да се извадят данни за помпата, че нали 1.9 тди-тата са с VP37 също)?Също се чудя необходимо ли е да се гледат белезите на другия ангренажен ремък също?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Читав сервиз на Бош ще свърши работа.И когато има въздух високото налягане си пръска яко - това не означава нищо!Всичко се гледа. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това щях да те посъветвам. Работя в сервиз на Бош и щом не знаеш какъв ти е проблема след като горивната ти система е на Бош защо не отидеш в същия сервиз и хората ще ти кажат какъв ти е проблема. И да центровката на помпата ти се прави само на компютър(най-добре чрез ктс).

Редактирано от Гошетоо
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Това видя ли го?!? Публикувано изображение

Здравейте!

Акордчето не иска да запали сутрин дори и когато беше топло.Въртя доста и от ауспухът излиза бял дим и то доста докато запали...

 

Пиша пак за паленето без подгрев / по-горе в линка го има / - тоя мотор пали при минусови температури без една работеща свещ! Публикувано изображение

 

колега до колкото разбирам си с двигател на ровър, смени парво датчика на температурата, после прави другите гимнастики. успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да ви събудя малко. Имам абсолютно същият проблем. Трудно паля само първоначално. Показанията на датчиците според мултимера са ОК, свещи - ОК, гориво до помпата - ОК (сложил съм и клапанче). Центровка на компютър не можахме да направим, не знаем къде. При Румен (Тополи) съм ходил, а той каза, че буксите са много смотани и не може да я закачи на компютър преди да намери кой кабел какво е. Направих експеримент: Датчика за темп на водата е със съпротивление около 240 ома при 80 градуса и 2300 ома при 20.  Нарочно една сутрин махнах буксата на датчика и закачих резисторче 100 ома (все едно е загрял мотора) - с много въртене едвам запалих. На следващият ден смених резистора с 4700 ома иии УАЛААА - паля супер бързо, оборотите на празен ход са с около 50-100 повече. Явно когато всичко е сток помпата е в закъснение, и паля трудно.  Като симулирам студен антифриз с това резисторче паля мнооого по-бързо. Чека не ми свети, даже и без датчик (резистор). Преди при минус 15 палех светкавично, но помпата беше в яко предварение механично и ми светваше чека при задържане на оборотите около 2000. Имате ли идея как да направим финна центровка на този "кенеф", както му вика MIYAMOTO :D Горе колегите са писали, че всеки градус на шайбата е от значение за центровката. Не знам в какво да се съмнявам повече. Поздрави !

Редактирано от Окич

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...