Jump to content
sfawbg

Маслото на 1.4 сивик, аеродек

Recommended Posts

Здравейте, колеги,Отскоро съм собственик на Хонда Сивик 1.4 аеродек и наскоро възникна следната ситуация:Не бях проверявал маслото в скоро време (предишният собственик, приятел, беше сменил маслото на 180 000 км непосредствено преди да ми я продаде), на 184 000 реших да погледна маслото, защото ми се налагаше пътуване извън София и щеката беше суха. Налях 1 литър, чакам, вдигам - пак суха. Налях още 1 литър - стигна малко под минимума. Добавих още 1 литър и стигна точно до максимума!!! Тоест, налях три литра масло, а колата е работила с 300 мл от някакво време насам (не е ясно колко точно). Колата нито ми е прегрявала, нито нищо. След пътуването проверих пак маслото и продължава да е на максимум (след изминати 300 км. с много багаж и хора). Няма петна отдолу под колата. Лампата за маслото ми светна само веднъж, когато направих рязко един завой надясно, след това изгасна почти веднага. Карам с 10В40 масло, сега доналях пак с него, но от три различни бензиностанции, щото не знаех, че трябва толкова много да досипвам. Та, въпросът ми е, редно ли е да сменя маслото пак като се прочисти самия двигател (знам, че има такива възможности), заедно с масления филтър? Трябва ли да я прегледам и по-обстойно някъде и трябва ли да следя нещо?Благодаря предварително за помощта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следи маслото, за да разбереш колко точно ти гори. Следи и дали излиза син пушек отзад когато настъпиш колата (най добре някой познат с кола да кара след теб и да наблюдава).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо да го смениш , че така от където минеш и да взимаш по 1 литър различна марка не е много оферта според мен :) Поне сложи някоя читава марка и както ти е написал колегата го следи.Виж дали е затегнат масленият филтър и да не сълзи от него по-малко че ми се е случвало кола която не гори масло и "уж" няма течове да и доливам 2 пъти за 5 дни и да се чудя как почна да го гори изведнъж :) То твоят разход прави близо литър за 1000км което ми се струва прекалено много.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробва ли с 15в40 да видиш дали го гори? Така или иначе е ефтино и дори и да се наложи да доливаш няма да боли:)А за филтъра мисля че е повече от задължително да го смениш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следи дали ти го гори и тогава го сменяй с хубаво масло Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

засега, няма изгледи маслото да спада. Изминах около 400 км вече с нея, но сякаш не е мръднало. Ще я следя още известно време, за да видим какво ще стане. Благодаря за отговорите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

засега, няма изгледи маслото да спада. Изминах около 400 км вече с нея, но сякаш не е мръднало. Ще я следя още известно време, за да видим какво ще стане. Благодаря за отговорите!

Здравейте, колеги.Нещо ми се прецака влизането със стария никнейм и сега съм с нов. Да обновя темата - в крайна сметка маслото си го гори колицата. Вече сме на малко повече от литър на хиляда километра. Започна в последните два-три месеца да се случва и нещо друго - при подаване на газ (не винаги, но доста често) се чува шум като от преливане на течност. Като отворих капачката на радиатора няма изгледи нещо да се е променило, нивото на антифриза си е ок. Имате ли представа дали това може да е свързано с разхода на масло?Колата не е прегрявала в нито един момент.Благодаря за помощта, предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да имаш въздух в охладителната система което се чува като преливане на течност в радиатора на парното.Това също е притеснително.Май се заформя обстойно отваряне на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата не е прегрявала в нито един момент.

Имай предвид, че при хондите, поне от това поколение стрелката за температурата не можеш много да й вярваш. Тя се покачва и стига до едно положение, и от там нататък не мърда, независимо от промяната на температурата нагоре.Първоначално си мислех, че просто хондата така е направена, че поддържа една температура и я "кове" без да мърда, но не е така.Поне при моята Сивик англичанка от 96-а е така.Колкото до горенето на маслото, може да е от гумички на клапаните, това е най-лекият и тънкият вариант. Но това с преливането на течности,... не знам.
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най не е от гумички, Мишо.А температурата е точно където е стрелката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката на температурата си отчита съвсем добре.Неколкократно съм виждал да се качва до червеното.Колегата да си наблюдава по-обстойно течностите в двигателя за да се прецени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката на температурата отчита коректно - лично съм сравнявал показанията на уреда на таблото и показанията от инфоборда. Препоръчвам на автора на темата да сложи масло с гарантиран произход и да наблюдава дали ще има разлика. Всъщност не ми стана ясно какъв е вискозитета на маслото, което ползва. Предполагам, че колегата не кара със синтетично масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може при аеродека и коректно да показва. При сивик англичанка - не. Лично съм сравнявал с инфоборда и аз :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм сравнявах с инфоборда :от 80 до 95 -6 градуса стрелката си седи на едно и също място!

Редактирано от anisv80
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Съжалявам, че съм досаден, но да продължа малко темата - разходът на масло е вече 1 (един) литър на 300 (триста) километра. При топъл двигател и при форсиране на място до към 5000 - 6000 оборота отзад пуши синкаво.

 

Явно колата е прегрявала без да разбера, дали при мен, дали при предишния собственик нямам идея. Като масло пробвах с Енеос 10в-40 полусинтетика, разходът на масло не се променя особено, в момента просто не ми се дават много пари и съм взел 10в-40 полусинтетика от Кауфланд и с нея карам вече втори-трети месец.

 

Консултирах се с някакви майстори - днес специално един човечец в сервиз Кайан каза, че няма смисъл да се прави основен ремонт, а по-добре е да се смени направо целия двигател с друг втора ръка, щяло да излезе и по-евтино. Проблемът обаче в този случай, който виждам е, че няма никаква гаранция, че двигателят втора ръка ще е ок и няма да е прегрявал.

 

Какво ще кажете колеги:

- да правя ли основен ремонт, което според проучванията ми клони към освен гумички и сегменти и пилене на глава, а може и някоя гарнитура или друго нещо да е изгоряло, просто списъкът може да е безкраен;

- да сложа ли двигател втора ръка, без да го знам какъв е и що е;

- да не правя нищо и да си карам с доливане?

 

Благодаря за отзивите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремонт. Гарнитури,шлайфане,сегменти,гумички,биелни лагери.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В допълнение също се чудя - ако ремонтът отнеме повече ресурси, има ли смисъл да се прави някакъв ъпгрейд от типа на мини ме - не знам колко ми струвало такова нещо де, а и може да говоря глупости без да разбирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, моята я карам така вече 4-та година и мисля вече да и отворя двигателчето понеже не е проблем но ме дразни да гори литар масло на 1000км. При мен няма да е само гумички а и сегменти.За лагери неможе да се говори понеже няма тропане.Пробвах и с по-гъсто масло и резултата е същия с добавки също.Температурата е малко под средата и нетрябва да мърда.Ремонта на това не е кой знае колко за да се плашиш,понеже ако вземеш друг двигател не се знае вътре какво е :)Ако беше нещо друго или по-екзотично да купиш двигател но на тази хонда не е проблем.Аз възнамерявам да я отворя ако няма нещо по цилиндъра да и пусна едни сегменти нови гумички,един вятър на главата с нова гарнитурка и газ смело и безотговорно още толкова километри /450 хил/ :)

Лошото на хонда е единствено ръждата ;) е там няма спасение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега,

 

Като спомена за тропане сега се сетих, че на моята си има тропане в двигателя - това някой колянов вал ли е или просто се удрят сегментите в цилиндрите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тропането ,най -вероятно е от биелен лагер,карал си почти без масло ,нормално да е заминал някой ,или всички да са за смяна .Отвори си твоя мотор при доверен човек и си го стегни както трябва ,вижте там вала да не е надран и цилиндрите как са ,сегменти лагери и гарнитура няма да са по-скъпи от мотор втора ръка ,но поне ще знаеш какво караш после .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е биелен лагер едва ли ще го кара много този мотор.Лагерите докато прихлопат и мотора е чао.Обикновенно лагетите изтропват ако помпата не вдига налягане.При положение че колегата си знае че гори колата невярвам да я оставил без масло? Възможно е бутало да чука или бутален болт ако е в определени обороти само.Като се отвори мотора ще стане ясно.А до колкото до гаранция за втора ръка мотор едва ли някой ще даде,нали се сещаш че за един или два месеца могат да се случат много неща с тоя мотор:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...