Jump to content
B7_

Зареждане на генератора

Recommended Posts

Здравейте колеги искам да разбера колко трябва да зарежда гебератора на хонда сивик. Купих си нов акомулатор и не ми подписаха гаранцията защото динамото зареждало на 13.83 без консуматор и 13.6 на фарове. Това нормално ли е или да свалям генератора и да тарся проблем. Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвсем нормално е.В магазина колко искат 15 волта ли?Ще се наложи малко да повишиш тон и ще се наредят нещата.Ако не,върни им го и си вземи от Кауфланд :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако е стоял 3 години на щанда? Те колко искат да има ако е полуразреден? Някои търговци имат практика да повикат клиента след време, когато е логично да се провери заряда, и завери гаранцията...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14.2 е максимума който трябва да дава без включени консуматори13.8 е минимума който трябва да дава при включени консуматори,фарове,чистачки...Специално моята даваше 14.1,14.2 без консуматори !Определено нещо не е наред при теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не му било наред....глупости....Как разбра за 0.1-0.2V разлика, че нещо не му е наред - кой знае на китайските ви уреди, колко е процента на грешката в обхватите в които мерите......Да не говорим, че на битовите евтини мултимери които ползвате в този обхват (най-вероятно 20V) един флуктоиращ разрд на АЦП-тата им е +/-0.1V. Първо, в този случай разликата от 13.8 до 13.6 под товар е незначителна и най-вероятно дори е грешка от измерване. Това не е линия за опорно напрежение на АЦП, че да е толкова чуствително. И второ, намери друг уред от някъде и мери пак, после сравни резултатите с твоя ;) Трето ако искаш вярната стойност на това напрежение си купи някой скъп модел на Fluke или друга сериозна марка и мери с него.Поздрави.

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе не му било наред....глупости....Как разбра за 0.1-0.2V разлика, че нещо не му е наред - кой знае на китайските ви уреди, колко е процента на грешката в обхватите в които мерите......Да не говорим, че на битовите евтини мултимери които ползвате в този обхват (най-вероятно 20V) един флуктоиращ разрд на АЦП-тата им е +/-0.1V. Първо, в този случай разликата от 13.8 до 13.6 под товар е незначителна и най-вероятно дори е грешка от измерване. Това не е линия за опорно напрежение на АЦП, че да е толкова чуствително. И второ, намери друг уред от някъде и мери пак, после сравни резултатите с твоя ;) Трето ако искаш вярната стойност на това напрежение си купи някой скъп модел на Fluke или друга сериозна марка и мери с него.Поздрави.

Ами и аз съм си купувал акумулатор и са ми замервали заряда и о,чудо на моят уред показваше същите стойности като на уреда в магазина...минимума за да ти дадът гаранция е 13,8 с пуснати фарове!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минимума който изисква този продавач на акумулатори е съвсем друга тема.....въобще не си мисля и да го обсъждам него.... П.С> Никога досега, като съм закупувал акумулатор, не са ми го монтирали в колата или да са ми мерили каквото и да е. Напротив - нов акумулатор се зарежда, преди да се качи на колата! Физика, химия и малко познания.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко оборота беше двигателя като ти замерваха напрежението? Ако е бил на празен ход (под 1000) и акумулатора е отлежал е нормално да ти покаже 13,8в. Но ако е при 2000-3000 оборота, то определено нещо не е наред в системата за заряд...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бъркате нещо ве хора.Обслужвам гаранциите на 5 марки акомулатори и подписвам гаранционни карти постоянно.Първо мога да измеря квото си искам и второ няма как да знам,коя марка кво и дават ако не проверя в Аутодата...че да тръгна да се заяждам..Това с консумация и без консумация са глупости.Повечето коли след 99 година имат ЕЛД.Мога ли аз да кажа на компа колко възбудителен ток да пусне?Според консумацията Екуто атакува алтернатора и компенсира.АКо има пад на напрежение говорим само за лоши връзки-кабелни обувки,оксидирали предпазители или ...изобщо лоши контакти по веригата.За по старите алтернатори 2-3 миливолта при фарове е нормално да падне.Ако напускаш всички консуматори при 75А динамо(За справка 3-те вентилатора дърпат общо 62 ампера),трябва системата бавно да почне да се разрежда.То няма от къде да дойде ток,при нащи 45А акомулатори,пък камоли да зарежда.И като ще спорим с цифри:Alternator output at engine speed:A/V/rpm - 50/13,5/2000Honda Civic 95-01 D15Z6Един скандал там дето не щат да ти подпишат гаранцията и толкоз.Ако искаш им дай телефона ми да ми обеснят ,кога динамото на Хондата зарежда 13,8...

  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато сложиха акумулатора го замериха показваше 47 предполагам ампера .. Викат запали да видим паля и показва 13.8 и варира малко да речем от 13.79 до 13.85/6 после вика пусни фаровете и хоп падна на 13.62 вика пусни вентилатора на парното пускам тогава неможах да видя колко е но вика не е нормално да ти зарежда толкова малко др. др. и така нататака Бях с бащата на жена ми а той електричар и му обяснява че може акумулатора да не е дозареден а тоя продавача му празправя че бил малко тока който пройзвежда динамото и неможел да подпиша гаранцията .. После вика ела утре да замерим пак но уви аз си бях отишъл за 1 ден само и нямаше как да се върна да мери .... и така се разбрахме уж като се върна октомври пак да замери .. но гаранцията не ме бърка толкова колкото искам да разбера дали нямам проблем в генератора и ако има да го оправя да не ми замине и новия акомулатор. Мерси за информацията на колегите..

  • Downvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 акумулатора бош вземаме вече за хондите и с двата колите зареждат от 13.9 до 14.2 при товар фарове вентилатор на парното и климатик13.6 е малко според мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой няма ли уред и малко свободно време да си измери неговия колко дава в момента ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13,8-14,3 това е нормалната зарядка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой няма ли да се жертва и да измери генератора му колко волта зарежда :) мерси предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оня ден го мерих колега.Не е сивик но все пак...14.1V без консуматори с някакъв не знаен мултицет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ти предлагам вместо да четеш на кой колко му зарежда да си свалиш акумулатора, да го заредиш на външно зарядно, да покараш малко, и да си замериш след това твоя заряд. Ясна работата. Свалили го от рафта в колата, и търсят норми веднага.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте на всички , искам да споделя и моя опит въпреки че не взимах акумулатор за хонда.

Купих 60А Гигават за Астра Ф 95г родителите ми я карат,след това отивам за заверка в Бош за даважи гаранцията.

Измериха го така :

Напрежение в покой - 12,58V

Напрежение на празен ход и пуснати фарове - 14,31V

Напрежение при обороти над средните - 14,44V

Ток при покой - 0,03мА

Напрежението на зарядната система с включени къси светлини трябва да е в границите 13,8V - 14,8V

 

Искам и да кажа нещо Важно за хората които си взимат нов акумулатор гледайте отдолу на кутията пише кога е произведен

за да не се прецаквате със залежали по 1-2 години в складовете.

 

За колегата мога да му кажа да си погледне стартера и динамото дали са в ред :)

Поздрави :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ти предлагам вместо да четеш на кой колко му зарежда да си свалиш акумулатора, да го заредиш на външно зарядно, да покараш малко, и да си замериш след това твоя заряд. Ясна работата. Свалили го от рафта в колата, и търсят норми веднага.....

В момента не съм в стара загора а на морето работя и немога да си сваля половината кола и така нататък и затова търся някой който може да провери дали наистина трябва генератора да произвежда толкова напрежение! По каталог който видях във интернет пише Д15З6 при 2000об/мин трябва да държи 13.5/6 и затова се обръщам към Съфорумците някой ако има да замери!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хайде стига, който знае и не знае пише Публикувано изображение . Изправен електронен реле регулатор трябва да зарежда 14,0V±0,2V (т.е. от 13,8 до 14,2V). При напълно натоварена ел. инсталация (включени дълги, пуснат вентилатор на мах и т.н.) на празен ход на място, трябва да е в тези норми, а също така и при изключени консуматори на 3000об. При по-високо напрежение на дълъг път - над 2 часа акумулаторът ще презарежда; при по-ниско от 13,8V при градско каране на късо разстояние няма да може да компенсира разреждането при палене и някоя сутрин ще ........

Визирам автомобили след 2000г., за по-старите допуските са по-големи, обаче акумулаторджиите не ги интересува и може да те отрежат от към гаранция. Затова ако твоят автомобил не е в норми, отиваш с колата на някой приятел подпечатват ти гаранцията и си готов.

Редактирано от Jorko.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 10-тина дена се пребирам в стара загора и ще напиша на колко волта са ми подписали гаранцията на акомулатора който ми е от преди близо 4 години и ще се срещна с приятели със хонда да замерим коко зареждат тяхните коли.. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, събота смених акомулатора и като го замерих на празен ход без консуматори беше на 14.3 , 14.4 волта , при светнати фарове 14.2 волта.Относно заверяването на гаранцията не съм ходил още, като мина от там ще пиша какво е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×