Jump to content
CDP

Започвам ремонт на д15б2

Recommended Posts

Както бях писал една тема че издухах гарнитурата на д15-ската преди 3 месеца ,сега настъпи и отварянето на двигателя.Смъкнах главата и вече имам някой въпроси:- каква марка сегменти да избера ,колебая се между РИК и НИПАРТС - марка гарнитура на главата ПАЙЕН , НИПАРТС ? -вложки има ли смисъл да сменям? колата гореше 3-4 л масло на 10 000 км и сега като свалихме главата се видя и със допир как има лек луфт на цилиндъра около блока Засега това ще съм благодарен да ме подкрепите с мнения , поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кое викаш влошки бе човек.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Залагам на гумички на клапаните...и, ако са те - ДА, смени ги и тях!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти хубаво залагаш ма на мен май ми клони към ризи --вложки има ли смисъл да сменям? колата гореше 3-4 л масло на 10 000 км и сега като свалихме главата се видя и със допир как има лек луфт на цилиндъра около блока

 

Следиш ли ми тъпата мисъл :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е така - направо едни дартъни :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съжелявам ако не ме разбрахте имам предвид гумички на клапани , понеже много хора ми казват че оттам горяла масло ,но като видях луфта на цилиндъра в блока се чудя дали има фаида

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би имаш в предвид луфта на буталата в цилиндрите!Горенето на масло в такова количество е от сегментите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да прозвуча малко преувиличено... ОТНОВО... Ама 3-4 литра... Не са ли станали вече цилиндрите на елипси?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какъв е тоя (луфт на цилиндъра в блока) ризите ли имат луфт или буталата имат луфт в ризите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да прозвуча малко преувиличено... ОТНОВО... Ама 3-4 литра... Не са ли станали вече цилиндрите на елипси?

Нормално е като отвориш мотора да провериш(замериш) сегменти,цилиндри,лагери основни и биелни и т.н.Не вярвам някой да отвори мотор за ревизия и да смени само сегменти например,че му гори масло и да приключидо тук.Подразбира се,че ще се проверява всичко.И действаш според ситуацията и сменяш каквото трябва.Ако се наложи и ситуацията позволява минаваш на ремонтен размер. Редактирано от tony-asa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-4литра...каза :D или много бой яде тая кола или капе масло то е ясно че е за основен ама ебаси РАЗХОДА :) и аз не разбирам какъв е тоя луфт не че съм компетентен ама нагледно един снимков материал..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за недоразумението което съм написал ,става въпрос за халтавене на буталото около цилиндъра ! 3-4 литра незнам дали са много чел съм и с колеги с разход 1 л на 1000 км , така че положението не е краино зле :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелее що неща изписахте .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за недоразумението което съм написал ,става въпрос за халтавене на буталото около цилиндъра !

Лошото е, че продължаваш да пишеш недоразумения ..Буталото не е около цилиндъра, а вътре в него, т.е. цилиндъра е около буталото .. ;) И изобщо като ти гледам писаниците, най добре хвани някой който знае какво прави, за да ти го направи този мотор, иначе после пак ще търсиш такъв човек, ама ще си с едни пари назад .. :)
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата по горе е наистина прав по добре някой който знае какво прави да се заеме с ремонта,че иначе може този двигател да излезе златен:D.А според мен нещата колонят към друго долнище.Ако ризите не са елипсовидни вече може да се размине с едни бутала и сегменти ама както колегата казва че има доста луфт нещата отиват и към смяна на ризи.

Редактирано от reksoman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес разглобихме двигателя ,сегментите бяха износени както и биелните лагери ,а буталата ,основните лагери и всичко друго беше ок . Сложих следните марки : Сегменти RIKEN , биелни лагери TAIHO ,гарнитура картер на BGA . Предстои ми обслужване на главата и наистина ако може някои да ми препоръча марка за гарнитура на главата .... ориенирал съм се към PAYEN ,но ми предлагаха и на BGA .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PAYEN е хубава гарнитура,аз карам с Victor Reinz и голяма степен на сгъстяване и никакви проблеми.Въпрос на късмет според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И стягане ;)Пусни един "зачистващ" шлайф на главата и слагай метална гарнитура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

че оригиналната гарнитура от Хонда колко идва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един вот за шлайф и метална гарнитура.Невероятна е и държи на прегряване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря на колегите гарнитурката ще е payen :) относно главата реших гумички на клапани да не сменям тъй като има доста хляб в тях ,но имам друг проблем , той е доста голям нагар и язви в леглата на трети цилиндър и на изпускателните му клапани . Ще мине ли номера ако само си ги напасна със шлайф паста на Permatex примерно или е задължително да ходя на майстор за цялостно ревизиране , благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега отворил си всичко кво е това ще мина ли номер...вържи си гащите с ремонт щото утре пак ще пуши и пак да отваряш не е положително

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но имам друг проблем , той е доста голям нагар и язви в леглата на трети цилиндър и на изпускателните му клапани . ...

Дай снимка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да стане с шлаифпаста ,пробвай нищо не пречи;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен всичко си е наред.Изчисти хубаво нагара,напръскай с обезмаслител и измий хубаво главата на водоструика.Клапаните също и след това ги напасни.За гумичките на клапаните бих те посъветвал да ги смениш,ще ревизираш главатаи ще оставиш стари гумички!Просто е несериозно,а и как ги прецени,че има живот в тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А биелните лагери ремонтни ли бяха или стандарт? Че с тея цветове миналия път ми се разказа играта на мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но имам друг проблем , той е доста голям нагар и язви в леглата на трети цилиндър и на изпускателните му клапани . ...

Тоя цилиндър е работил много време на сила, но пасваш клапаните и си ти!Гумичките не ги сменяй - няма нищо по-добро от истински такива в Хонда! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя нагар на клапаните дали е от това че е горяла масло или че се е стичало масло по клапаните, и от температурата се спича на стеблото по добре си е да си ги смени с ренцови. И човека ви каза още като е отворил главата е видял лувта на буталото цилиндрите са износени, няма как да се износи едно бутало а цилиндара да си е ок. Затова аз ти препоръчвам ремонтри бутала или буталата ако са ок едни цилиндрови втулки по тях.

Редактирано от Emo1234

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш си едни гумички за клапаните ВикторРеинз или други добри и ги носиш на шлайфиста да ти напасне клапаните и да ги смени гумичките. А нагара се случва от различни неща, реглаж масло и т.н.Колега civicgonemad според теб колегата CDP дали знае, че оригиналните хонда лагери са по цветове :) взел е афтърмаркет а там всички са един размер :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш си едни гумички за клапаните ВикторРеинз или други добри и ги носиш на шлайфиста да ти напасне клапаните и да ги смени гумичките. А нагара се случва от различни неща, реглаж масло и т.н....

Той шлайфиста цял живот гумички на клапани сменя! :lol: Оставете тия гумички, А? :rolleyes:От какви неща се случва точно нагара?!? :D Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък, как определи от разстояние, че трябва да ги остави тези гумички ? :P Все пак говорим за 15-16 годишна кола, при която заводските гумички има голяма вероятност да са заминали отдавна в контейнера .. :) Пък дори и да са оригиналните, може да са се опекли, износили и т.н.Грехота е при свалена глава да не се ревизират и ако има нужда да се сменят, по лесно е .. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на същото мнение за вложките(гумичките на клапаните),че трябва да се сменят.Така и така се отваря.Да не говорим,че са смешни пари,в сравнение с по скъпите части.За 15 години със сигурност са се спеклиПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди месец правих същия ремонт на 96 D15Z6, отново с голям разход на масло и хлопащи бутала. Картината с клапаните беше същата. Гумичките бяха в добро състояние, но все пак ги смених. За 20-25лв (мисля че бяха по 1,5/бр.) не си струва да не ги смениш като така и така си отворил двигателя. Съвета ми е - сменяй.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагара по легата се получава от по виско EGT, изгаряне на масло, не регулирани клапани, лоши примеси в горивната смес и други. какво точно не разбра колега Sebulba?Ти сигурно си от хората който докато не се скъса пистовия ремък не го сменяш, щото този от хонда си е най-добър!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са вече препаснати тези дни предстои окончателно сглобяване на двигателя , но имам запитване тъй като не помня как са били поставени пружините на клапаните ,а те представляват това : http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg&biw=1286&bih=863&tbm=isch&tbnid=LrNFX-vhr5sulM:&imgrefurl=http://www.d-series.org/forums/engine-building/104455-88-91-a6-si-valve-springs-vs-88-91-b2-dx-valve-springs-2.html&imgurl=http://i43.tinypic.com/e7nmsp.jpg&w=922&h=519&ei=0XFIUL6dCuan4gSLwICoDQ&zoom=1&iact=hc&vpx=290&vpy=449&dur=605&hovh=168&hovw=299&tx=195&ty=110&sig=107693169863845098896&page=4&tbnh=123&tbnw=218&start=71&ndsp=25&ved=1t:429,r:16,s:71,i:349 въпроса ми е там където пружината е по-нагъста /в случая на снимката е в долната част/ къде трябва да лежи - на главата или паричката горе ? А има ли значение ако се объркат евентуално.? Другия ми въпрос е за едни уплътнения за свещите ,става дума загумените уплътнения намиращи се между механизма на повдигачите с разпределителния вал и самата глава,те са 4 на брой ,3-те са с кръгла форма а едното е с формата на цифрата 8, че тези гумени уплътнения са цепнати на едно две места,мога ли да ги намажа празнините с термоустоичив силикон? бих си ги купил но никъде не ги продават ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е как па че никаде не ги продават ти в железария ли ги търси?С силикон може ма са достатъчно ефтини да си сложиш нови.Надоло.П.п тука усещам некакво пишкомерене .Та спрете малко ,да не заключа темата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е готова ! Засега нямам наблюдения откъм вървеж и разход тъй като я карам до 2500 об , но двигателя мърка и не пуши :) Главата я стегнах на 8 кг ,това проблем ли е ? В менюала пише на 6,5 ,но ми се видя твърде малко ,а има ли смисъл да я пренатягам след известни км примерно 500 ?благодаря на всички отзовали се още веднъж :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че ти вече си я пренатегнал :) какво повече да и натягаш ..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги навъртях към 700 км,общите ми впечатления са същия разход и тяга / може би малко по-добре или си внушавам/ но не пуши вече изобщо! Остана само да помогнете дали да натягам повторно главата :) благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...