sandokan4e 0 #1 Публикувано 12 Май, 2012 Здравейте. Карам акорд 1,8 136коня (99та година) и наскоро сложих ГИ БРЦ в сервиза в София ( Дружба). До момента съм много доволен от газчицата. Колата си върви прилично. Не съм успял да я засека разхода до момента. Обаче ми се струва, че се появи по-голям проблем. Последно проверих нивото на маслото преди няколко седмици и всички си беше перфектно. Колата я карам от февруари месец и до момента не бях забелязал загуба на масло. Не съм забелязвал син дим, когато беше студено времето и различни хора я гледаха и казаха, че не трябва да гори масло и че двигателя уш е читав. Двигателя също работи много добре/ тихо. От 2-3 дена насам гледам нивото на маслото стой малко под минимума.... не мога да разбера как за няколко седмици (месец най-много да има) маслото просто ще изчезне, все едно се изпари... аз не мога да си го обясня това. Ако правилно съм смятал седмиците излиза, че от както ми монтираха газта е започнала да губи маслото. Мисля, че по това време миналия месец сложих газта. Дали е възможно тия от сервиза да са пробили нещо в повече и поради тази причина сега да ми се губи това масло ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #2 Отговорено 12 Май, 2012 Огледай мотора да няма теч някъде Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #3 Отговорено 12 Май, 2012 Значи колата ти е от скоро, било е зима, карал ли си я тогава с такива преходи каквито караш сега примерно. Имам предвид преди да не си я карал само градско и ся като се затопли и сложи газта да си почнал да я караш повече извън града и с по високи скорости над 120 примерно? каква марка и визкозитет е маслото и на колко км е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sandokan4e 0 #4 Отговорено 12 Май, 2012 (Редактирано) @ Wyvern,Огледах двигателя и не видях видими течове. Не съм има проишествия и не знам как може ей така от нищото да се появи теча, като преди месец-два сичко си беше точно.@Слави CR-V,Не мисля, че ми се е променила особено много стилът на каране. Извън града карам като се прибирам към Стара Загора и другото си ми е само градско. Като карам на мигастралата си карам със 120-130км/ч , което си е съвсем прилична скорост (поне за мен). Маслото не съм го сменял все още от предния собственик. Той е сложил Fuchs(10W40) или някво такова беше (поне така пише на табелката ) и е сменено последно на 137 000 км , а сега колата е на 142 000 км. Най-голям пробег имаше колата когато брат ми ходи до Гърция с нея след като сложихме газта. Измина някъде към 900км и аз да съм навъртял към 1000км след това на газ. Аз преди малко долях около 300мл от същото масло и ще го наблюдавам как се движи. Малко по-късно ще погледна щеката пак, че колата беше загряла като го доливах.Направих тест с една салфетка на ауспуха като беше запалена и не хвърляше масло. Ауспуха беше чист, не е мазен.Като я бях зел колата направих теста с изкараната щека при запалена колата , духане нямаше. Мисля да сменя маслото към края на месеца с по-хубаво. Това не го знам дали го бива много много ... Редактирано 12 Май, 2012 от sandokan4e Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
botlik3 45 #5 Отговорено 12 Май, 2012 И аз имам същия проблем. Зимата смених маслото и всичко беше наред, но като се стопли започна да пада. Мислех, че го гори, въпреки че не пуши, не мирише и си работи добре. Отгоре като гледах двигателя всичко изглеждаше наред, но като отидох на канал видях, че отдолу тече. Съветвам те и ти да я погледнеш отдолу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #6 Отговорено 12 Май, 2012 Няма връзка монтирането на ГИ и маслото. Това масло Fuchs(10W40) имаш ли идея на колко км. е? Според мен маслото е или на много хил. км или менте или....не струва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mickelangelo 2 #7 Отговорено 12 Май, 2012 Проблема го имах като карах с минерално масло на предната ми кола ( D15Z3 ) гореше го само лятото ( но можах да разбера причината) зимата си седеше в нормите и когато налях полусинтетика ( repsol 10W40) маслото не мръдна и нямаше проблем .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #8 Отговорено 12 Май, 2012 (Редактирано) А като начало като го мери маслото на равно ли беше колата Малко да е килната на една страна и ще отиде към мин/макс зависи на къде е посоката.Трябва да е на абсолютно равно.После това масло на колко хиляди км. е ? Ако е станало на чорбица нищо чудно Сипи хубаво масло , засечи пробег и тогава го мисли. Редактирано 12 Май, 2012 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veseliq 1556 #9 Отговорено 12 Май, 2012 Също така винаги мери маслото на студен двигател. Ако си мерил след като е била запалена, маслото е разплискано навсякъде нагоре в двигателя и долу, където бърка щеката е по-малко. При мен така първия път ме втрещи, че уж е на максимума, 2 седмици по-късно е на минимума. Номера беше, че втория път колата беше загасена по-малко от 15 минути преди меренето и още не се беше стекло. На следващата сутрин като го измерих, пак беше на максимума. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Aphex 1 #10 Отговорено 12 Май, 2012 Щом маслото вземе да изчезва без видими загуби (течове), син пушек, остава само едно.Моторесурса му е свършил или с други думи е дошло време за смяна на маслото.Погледни какъв пробег дава производителя за конкретното масло.Имах подобен проблем след около 7000км пробег.Незнам какво ме накара да погледна щеката и много се учудих като я видях суха, а само преди 600 км си беше над минимума.Смених маслото пак със същото и вече съм изминал 6000 км оттогава и не е мръднало.Опитай някое друго масово използвано масло от колеги които са доволни и ако тогава има проблем,вече ще трябва да я прегледа "ЛЕКАР" Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Бобито 29 #11 Отговорено 12 Май, 2012 Колега имай предвид, че зимното масло се износва пъти по-бързо заради ниските температури. Получава се доста повече конденз и двигателя работи с богати смеси доста по-дълго време което разрежда маслото. Като сметнем, че температурите в моменат са с 40 градуса по-високи от тежката зима е нормално това масълце да си ходи през ауспуха въпреки че не са минали 10К километра. Съвет от мен, сменяй си маслото преди и след зимата за да ти е мирна главата. Лятното масло може да се кара 12-13K км без никакви грижи, а сега си имаш и газ, която щади маслото. Ако караш предимно градско, извади 2-3000 км от уравнението защото маслото се износва доста повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Трънчо 275 #12 Отговорено 12 Май, 2012 Подкрепям Sebulba. Обаче карам със същото масло Fuchs(10W40) и съм много доволен от него. Говоря за оригинално в туба, а не наливен боклук. Та освен нивото му, обърни внимание и какъв цвят има. Ако е тъмно значи си е изпяло песента. Може да са те послъгали с тези 137к км. На предната смяна бях сложил Мотул. Седя седя прилично нивото и малко преди да дойде време за смяна почна да се губи скорострелно. И аз се бях паткясал, че има проблем ама всъщност нямаше и няма до днешна дата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #13 Отговорено 12 Май, 2012 Аз съм Сандоканчето(който пусна темата). Ползвам този акаунт, защото моя е нов и не мога да пиша повече от две теми на ден и поради тази причина не отговорих по-рано. Благодаря за бързите отвизи и съвети. Значи маслото е сменяно на 137 000км,а колата е на 142 000км в момента, което прави маслото на 5000км.Колко е читаво нямам никва идея . Два от пътите когато замервах маслото колата беше на равно. Може да е имало лек наклон, но не мисля, че той би могъл да окаже чак такова влияние. Когато съм го мерил колата не е била палена с часове. При първата проверка,когато установих, че драстично е паднало нивото колата не беше палена 3-4 дена. Когато първоначално видях, че е под минимума си мислех, че може би 1-2 литра са изчезнали (нали побира няколко литра двигателя), а когато днеска си купих от същото масло долях само 300мл. Сега след доливането нивото е 1-2мм под максимума и ще го наблюдавам следващите 1-2 седмици как се движи и като се прибера по празниците ще го сменям веднага. Не знам само дали тези 300мл са в рамките на нормалното за 5000км. Също днес забелязах, че маслото на щеката е видимо черно (преди да долея новото), а маслото, което долях (новото) си беше бистро. Предполагам, че проблема идва от самото масло и на колата и няма нищо . За момента съм се ориентирал към Кастрол Магнатек 10/40 (препоръчано). Разбрах, че е по-скъпичко от останалите масла, но пък си заслужавало парите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Трънчо 275 #14 Отговорено 12 Май, 2012 Колега, ти прочете ли изобщо моя пост? Бил ли си там като са сменяли маслото преди 5000 км? При покупка на автомобил винаги е желателно да се сервизира двигателя за да си знаеш. Каквото и да е било все си мисля че за 5000 км няма как да стане "видимо черно". Същото масло при мен на 9000 км в момента е не много видимо черно, да не кажа никак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #15 Отговорено 12 Май, 2012 Да, естествено, че прочетох всички мнения. Не съм бил там когато маслото е било сменяно. Това е направено от предишния собственик. Знам, че трябва да се сменят консумативите. Сменил съм абсолютно всичко без маслото и филтрите понеже според собственика са сменени скоро и реших да не ги сменям веднага. Тъй като нямам много опит с автомобилите, може самото масло да не е толкова черно, не съм виждал масло на 10 000км и по принцип не знам как точно трябва да изглежда "карано" масло, но когато видях новото от тубата мога да кажа, че си има видима разлика между двете. Ще взема да направя една снимка и ако си личи добре ще я кача, за да може да хвърлите един поглед. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #16 Отговорено 12 Май, 2012 Каквото и да е било все си мисля че за 5000 км няма как да стане "видимо черно".В грешка си, мотула до 5к си става кафеникав.@stanislav_stz - Колега, избери си 1 акаунт и ползвай него, мултиакаунтинга е против правилата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #17 Отговорено 12 Май, 2012 Бих искал да ползвам моя си( Сандоканче ), но мога да пиша само по 2 мнения на ден и по-този начин доста ще се проточат отговорите. Ако не е проблем на модераторите ще остана да пиша с този, докато успея да "развия" моя си, извинявам се за неудобството. Благодаря за предупреждението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Бобито 29 #18 Отговорено 12 Май, 2012 Колега няма как да прецениш дали в маслото има още ресурс по цвета. Нормално е при употреба да потъмнее но това не значи, че маслото се е скапало. Единствения начин да се провери дали маслото вече не става е с тест в лаборатория дето струва доста пари и не си струва цялата гимнастика. Смени си маслото при първа възможност, следи му нивото и го сменяй ако започне колата да го яде много (ако всичко по мотора е изправно). Всеки двигател гори масло докато работи, но при доста коли нивото си остава същото, поради простата причина, че част от горивото отива в маслото. При газта не е така, защото влиза в газообразно състояние в цилиндъра, което щади маслото и свещите. Но все пак при ГИ се пали на бензин, та ефекта на смесване на бензин с маслото си остава но в по-малко количество. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Трънчо 275 #19 Отговорено 12 Май, 2012 В грешка си, мотула до 5к си става кафеникав.Под "каквото и да е" имах в предвид наливно или бутилирано. Защото все пак карам със същото масло и ми стана странно как за 5000 ще стане видимо черно. След малко ще сляза да снимам на 9к как изглежда при мен. Иначе Мотула е ясен. Писах че и при мен се изпари преди да направи 10 000 км Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #20 Отговорено 12 Май, 2012 Като караш само на газ маслото не потъмнява. Основно потъмнява от бензина. Конкретно мотула потъмнява, карал съм с yacco, което не потъмня до 7-8 хил км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #21 Отговорено 12 Май, 2012 (Редактирано) И тва е относително, колко черно е маслото има няколко фактора които му влияят, може преди тва масло да е карана с други масла, да не са сменяни редовно и двигателя да е бил мръсен, хубавите масла имат свойствата да отмиват мръсотията от двигателя и могат да почернеят много бързо след смяната, което не значи че са кофти. Ако пък е бистро и на 9000 пак е двузначно моето си е чистичко ама и мотора ми свети вътре, демек няма от кво да се нацапа. За 300 те грама дето си налял, дори да гори си в границите на нормалното, всеки мотор има допустим разсход на масло , все пак то маже и цилиндрите и малко по малко си изгаря. Които ти каже че както го сипи така го точи не му вярваи, не ми се обяснява кое ги заблуждава да мислят така щото ще влезем в спорове и пак ще стане една.... и без тва sebulba вече го сърбят пръстите да ме контрира след като ми прочете поста Караи си колата и не го мисли, сложи Магнатека и ще се убедиш в качествата му, наи вече зимата, да видиш в -10 градуса как върти като топла Как да определиш колко е черно ли!? ми как, примерно като извадиш щеката долу дето е мокра в масло тряя да не е толкова тъмно че през слоя масло да не може да виждаш метала на щеката, тряя като до избършеш с пръстите си да не ти почерняват да става чернилка, а като го разтриеш леко да се разнася и да не оставя видимо наситено черно по кожата. Общо взето цвета му трябва да е тъмно кестеняв а не като соев сос ама го обясних и аз сега още повече ще се объркаш п.п. лелее ми то на 2 ра страница имало още писано и Бобито е обяснил за маслото, и другите също са обяснили кво що, моя пост ни в клин ни в ръкав, явно ми се спи вече Редактирано 12 Май, 2012 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 1008 #22 Отговорено 13 Май, 2012 Кастрол е добро масло но зависи от къде го купуваш.А защо не си купиш Хонда масло ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #23 Отговорено 13 Май, 2012 Щото е 120 лева сигурно, поне някъв такъв спомен ми се върти на мен в главата когато посмях да попитам в Бултрако за 4 литра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #24 Отговорено 13 Май, 2012 Благодаря за съветите. Успях да направя няколко снимки на маслото след като долях:http://imageshack.us/photo/my-images/4/20120512191904.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/850/20120512191843.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/844/20120512191726.jpg/http://imageshack.us/photo/my-images/9/20120512191708.jpg/Не знам дали ще добиете представа(с телефон са правени) . Аз първоначално си помислих, че е изчезнало към 1-2 литра масло и от там тръгна цялата работа. Сега като видях, че липсва към 300мл излиза, че горе-долу са ок нещата. Накрая на месеца ще го сменя маслото с по-качествено и ще наблюдавам нивото как е.@Слави,Успях да придобия представа от обяснението ти ,10х Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #25 Отговорено 13 Май, 2012 Добре ти е маслото бре имаи предвид че от мин до макс на щеката (според мотора и конструкцията на картера де) разликата може да е и 200-300 грама, а може да е и литър При хонда разликата е малка, аз от минимума до средата го постигам с 150-200 грама, така че не ме притеснява едно две доливания за 10 000км, за сега съм долял веднъж 200 грама за 5000км, докато ги изгори ще стане за смяна. Предния път пък въобще не бях доливал. Зависи си и от гонкането и режимите в които се кара колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #26 Отговорено 13 Май, 2012 Ясно. Ами освен да Благодаря много за бързите отзиви и съвети, друго не знам какво да кажа . Яко се бях филмирал, че маса масло липсва ама сега виждам, че не е толкова зле положението . Ще видя какво масло ще сложа после и ще дам впечатления . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dufosvti2 303 #27 Отговорено 14 Май, 2012 явно си бил спрял под наклон,колега.затова ти се е сторило,че ти изчезнало маслото..понеже виждам,че не е толкова фрапираща липсата,ще ти кажа как да си проверяваш маслото дали има смазващи свойства.просто си го втрии между пръстите:не трябва да си усещаш отпечатъците.като е караш над 4-5 хил об.си попийва повечко масло Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stanislav_stz 8 #28 Отговорено 15 Май, 2012 Благодаря за съвета ще го пробвам при първа възможност, обаче сега това може да не е много показно, защото долях ново и може новото да допринесе за малко по-добри смазващи свойства. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове