manofglory 2 #1 Публикувано 26 Април, 2012 (Редактирано) Колеги, ако някой е сменял крушка на изгорял преден габарит, нека сподели как точно се стига до нея, че гледам, ама не ми е ясно как точно да стане. Благодаря предварително! Редактирано 26 Април, 2012 от manofglory Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
milen_sf 55 #2 Отговорено 26 Април, 2012 Това ще те ориентира ли колега? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivan_m 271 #3 Отговорено 27 Април, 2012 Аз си смених габарита от страната на шофьора без да свалям корите под калника!Иска се тънка и сръчна ръка.От другия край не знам дали става този вариант. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
svima 1 #4 Отговорено 27 Април, 2012 И от другата страна става,но много трудно.Аз се мъчих 3часа.Може би е по-лесно с махане на кората,както всъщност е описано в книгата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Voyager 26 #5 Отговорено 28 Април, 2012 Аз съм махал кората на калника, така както е описано в книжката. Първият път си счупих едно от пластмасовите копчета /нитове/, но втория път го направих за около десет минути безаварийно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manofglory 2 #6 Отговорено 1 Май, 2012 Колеги, благодаря за помощта и отзивчивостта! През кората е най-лесно, защото отдясно минават тръбите на климатроника и достъп почти няма! Ако сменяте, внимавайте за пластмасовите нитове! Те са от две части една в друга, вадете внимателно по-малката средна част, която излиза и освобождава зъбите на по-голямата и така излиза целия нит! Благодаря на milen_sf, схемата беше много полезна! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivankirichev 2 #7 Отговорено 3 Май, 2012 Колеги май са ви големи ръцете... аз моите ги сменям от към фара и ми е доста лесно вече поне 5 пъти съм ги сменял с различни цветове диодни крушки. Трудно беше само първия път докато им хвана "чалъма" 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CNC Setter 43 #8 Отговорено 11 Юни, 2013 Колеги намерих по-лесен начин за смяна на крушката на габарита . Точно преди крушките има един черен пластмасов предпазител на фаровете е май , не съм сигурен. Диаметър около 80 мм , развива се на ляво с около четвърт оборот. След това се стига до габарита лесно. Надявам се да съм помогнал. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
karamko4 0 #9 Отговорено 7 Февруари, 2018 Здравейте колеги, някой има ли представа коя кора под калника трябва да се свали за смяна на габарита и сложна ли е цялата процедура ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
h5rov 294 #10 Отговорено 7 Февруари, 2018 (Редактирано) Много е лесно. Не се сваля кората. Маха се само една щипка на подкалника и един винт май имаше да се развие. Провираш си ръката за да сигнеш до фара. Махаш капачката на габарита и вадиш изгорялата крушка. Важно е да си с ръкавици да не омазняваш новата. Става с напипване, но не е никак трудно. Става за 5-10 мин с чуденето. Редактирано 7 Февруари, 2018 от h5rov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #11 Отговорено 7 Февруари, 2018 Преди 2 часа, h5rov написа: Много е лесно. Не се сваля кората. Маха се само една щипка на подкалника и един винт май имаше да се развие. Провираш си ръката за да сигнеш до фара. Махаш капачката на габарита и вадиш изгорялата крушка. Важно е да си с ръкавици да не омазняваш новата. Става с напипване, но не е никак трудно. Става за 5-10 мин с чуденето. Няма капачка, директно е фасунга. Само внимавай накъде ще я завъртиш да не прецакаш гнездото на рефлектора. Може да излезе и влезе само по един начин, не я напъвай да не я превъртиш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #12 Отговорено 5 Май, 2018 Смених по описания начин от колегите @h5rov и @crown_bg (благодаря ви за тези мнения, колеги). Габаритът се РАЗВЪРТА около 30-45 градуса. Само че сложих LED-габарит, като последователно на кабела добавих 190 Ома резистор (за конкретния модел светодиоди толкова е подходящо). Така светлината свети малко по-слабо отколкото китайците са решили, че трябва, но за сметка на това няма никакво нагряване в LED-чиповете или ако има - не мога да го усетя. Токът през веригата е около 35 мА (около 0.4 вата), разпределени на 10 чипа, успоредно свързани). Това се надявам да им донесе дълъг живот, защото не ми се занимава да бъркам там отново. Дясната светлина ми беше изгоряла преди около месец, а лявата думна сега, докато бърниках из нея. Проблемът с щипките обаче е неприятен. Освен това, че трябва много внимателно да се отварят, също и не трябва да се напъват, защото много лесно се чупят, все пак си е пластмаса на 10+ години, подложена на дъжд, прах, вятър... Ако предварително си набавите няколко щипки - няма да е лошо. За съжаление ми бяха мръсни ръцете и не можах да снимам точния модел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crown_bg 446 #13 Отговорено 5 Май, 2018 Препоръчително е всеки да се оборудва с комплекти от различните видове щипки по колата, особено ако обича да си бърника сам. От големите, които са под бронята, пластмасата над решетката, търсете от тези с металните пластини, защото има такива изцяло от пластмаса и се чупят. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
deianr 15 #14 Отговорено 23 Август, 2019 Колеги, ще сменям ляв габарит. Горе-долу имам достъп с ръка без да свалям подкалника. Обаче не мога да разбера, най-вляво на фара, гледайки отзад, където трябва да е крушката на габарита, има 2 куплунга един над друг! Нима има 2 крушки за габарит, или какво? Не е нито къси, нито мигач, нито пък дълги... И от двете излизат кабели. Кое е габарита, долното или горното? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogi28b 458 #15 Отговорено 23 Август, 2019 (Редактирано) Подкалника не се сваля и имаш достъп с ръка. Не знам за каква кола питаш, но на Акорд с фабричен ксенон има само един куплунг с габарит. Прилагам една снимка на гърба на десен фар за ориентация. Ти виждаш ли директно това, което пипаш с ръката? Да не би да пипаш буксата на баласта, на мотора за регулиране? Бърка се буквално до калника, а не навътре. Според мен няма начин да се сбърка с друго. На снимката е десен фар и габаритът е завъртян на около 60 градуса обратно на час. стрелка и в това положение излиза. Същото е отляво. Редактирано 23 Август, 2019 от ogi28b 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове