Jump to content
KoevMD

Honda Civic Hybrid

Recommended Posts

1л. не е малък разход, а 300к не са малко километри, може би не е лошо да помислиш за по-дебело масло, но ако ти се екпериментира може да направиш един рунд с Амсойл сигначър 0в20, да видиш дали и него ще го гори.

Колко ти струваше новата батерия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За филтъра в кутията знам, просто искам да изчистя всички останали неща по колата.

Относно батерията, за клетки в Русе ми обявиха 200 за употребявана и 300 за нова клетка. Аз намерих за 850 всичките 11 клетки в перфектно състояние с константен капацитет от 6500мач, тествани с лабораторна техника. Съответно в момента колата си върви добре, пали си с батерията, може да се движи автономно и така нататък. За старите клетки съм си набавил техника да възстановя колкото мога от тях, когато имам време и съответно ако някой ден се наложи да заменям от сегашните.

На този мотор не е добра идея да се слага масло различно от 0/20 поради много фактори. Висок клас синтетика би била добре особенно ако не грее. Колата има достатъчно датчици, като нивомер, налягане и температура на маслото и всичко може да се проследи без да се слага нищо допълнително. Очаквам въпреки ремонта да имам някакъв разход на масло поради дребно отклонение, като и за там има решение, но всичко е на по-късен етап. Нагласил съм 30 редов маслен охладилтел с външно тяло за маслен филтър с вграден термостат и съответно релокейшън кит, понеже само с фланец няма как да се монтира, защото масления филтър ще излиза доста под картера. Монтажа на масленото охлаждане зависи от това дали лятото в жегата с климатик ще започне да грее самото масло. Относно масло съм заложил на мотул 8100 и към момента съм доволен, ОЕМ маслото също е добър избор. Ако веднъж е тръгнало да гори няма спасение, единствената разлика от масло до масло в горенето е стабилността на маслото при висока температура, тоест висок клас синтетика ще е идея по-добре, но пак няма да елиминира разхода. Да не забравяме, че масла с еднакъв вискозитет при различни производители имат видимо различна гъстота, но там отиваме в една много обширна тема. Двигателя го дават с доста голям толеранс откъм размери и допуски спрямо всички останали, но в идеалния случай ако всичко е както трябва, няма да гори масло. Трябва да погледна в книжката колко и дават разход на масло съответно, кога е за ремонт. На моята вероятно са и доливали евтино/нисък клас масло, защото налепа в мотора беше отвратителен. За малкото километри, които я карах преди ремонта доливах с Кастрол ГТХ и след разглобяването беше тръгнало да "отлепя" част от нагара.

ПС: Полите на буталата фабрично си имат тефлоново покритие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря за външния филтър този от снимката намира се долу зад водния радиатор ,другия в картера мисля лятото да го сменя заедно с маслото на автомата което сменям през 2 години . Батерията ми я смени с нова човека от Русе с 3 години или 100 000 км. гаранция.Цената беше 3000 лв.

IMG_20190625_091802~2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и малко снимков материал

IMG_20200123_185237.jpg

IMG_20200801_152738.jpg

IMG_20200822_221702.jpg

IMG_20200823_202009.jpg

IMG_20201001_183543.jpg

IMG_20201111_165459.jpg

IMG_20201115_171823.jpg

IMG_20201115_172014.jpg

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги дайте нещо ново по темата от скоро и аз съм собственик на сивик 8ма ген. Хибрид 2009г на 180к км.За сега батерията е добре от 3 год колата е в бг навъртяни са и 40к км смесен разход 6/100.С газ е още 2 год гаранция има градакия ми разход е 7.1 и мисля че е малко висок,по борд ми показва с литър на доло.Карам около 600-700км месечно и мисля че е удачен избор.Предната кола беше по точно джип Санта фе 2 2.7в6 отново с газ нищо общо но на тези горива трябваше да се разделя с него.Хондата гори на половина но не очаквах да мине 6.5л при нормално каране,но аз съм от Габрово и си имаме баирчета ;).♧Ще се радвам ако някой сподели нещо от скоро интересно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По темата, явно си взел кола с множество дребни проблеми. За справка извънградско при скорост 140-160 с климатик разхода се движи около 5/100. Чисто градско с палене и гасене след 1км леко над 7/100, без особенна разлика зима/лято. Предвид, че ако се кара повече градско колата върви и автономно на ток с повечко галене разхода може да падне надолу. Възможни проблеми за повишен разход са, запушени егр канали, термостат, който е за смяна, отклонение в ламбда сондата, датчика за температурата на катализатора, ако липсва самия той - много лошо, разпъната верига, неправилен модел свещи или с малко останал живот в тях, ако някой с газовата е поставил и от онези системи за смазване на клапаните нещата отиват към лошо, не добре настроена газова, ако двигателя си похарчва масло нещата стават обясними до някъде и на последно място батерия, която е тръгнала и след време ще трябва да се смени или в момента е за смяна и е "прикрита". В последния случай дори и след смяна с нова нищо в разхода няма да се промени. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Mr.SOHC написа:

ако се кара повече градско колата върви и автономно на ток

Здравей, @Mr.SOHC, може ли да докажеш по някакъв начин това твърдение?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да, имам такава кола и с фабричните клетки, които бяха много зле съм карал 2км на тях с около 45-50км/ч. Другото е, че се усеща колата, когато се придвижва само на батерия шума на мотора се променя понеже освобождава клапаните да не се отварят и на таблото индикатора на батерията си отчита какъв товар се използва, който е реални условия ако не гаси мотора ще седи в средата без индикация, че използва батерията. Добавям и разходомера горе в ляво от километража, който автоматично си отива на 0. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей ходих при газаджията който е слагал урвдбата добре е филтрите са добре каза че със сигурност има разлика поне 600гр до 1л на 100км газ.Защото тя има софтуер за страт стоп системата но няма как да се бутне както е фабрично на бензин.Другото е че още не съм и свикнал на автомата.Батерията ми върира добре до работа и обратно ми пада а 2 черти и след това ги зарежда на 10км ми е работата от вкъщи.Да не говорим че газ бут ми е пълна 50кг и резервуара и той карам още 2ма с мен всеки днен това също е съпоставка все пак е малък мотора.Иначе е пъргава и ми допада на борд ми показва около 6.1-6.3 ако я стесна мина на 7.8.За разхода на масло не мога да разбера все още за сега маслото е на 7к км и на щеката е малко под макс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, Mr.SOHC написа:

когато се придвижва само на батерия шума на мотора се променя понеже освобождава клапаните да не се отварят

Не знаех, че IMA системата на Хонда има и такъв режим, но след малко проучване по въпроса се ограмотих, че поддържа нещо като изцяло електрическо задвижване, въпреки че електродвигателя не се отцепва от бензиновия двигател. В този режим можеш ли като галиш педала на газта да ускоряваш само с енергия от батерията? Не го приемайте това като заяждане, просто се опитвам да получа колкото се може повече информация, защото за мен IMA беше малко подценена, след като разбрах, че колата не може да тръгне само с помощта на електродвигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е плъгин хибрид за да потегля на ток. Може да се ускорява, но леко и плавно ако прецени, че желаното ускорение е непосилно за заряда и електродвигателя си пуска обратно двигателя. Но може да се избере и режим в който да не се придвижва само на ток и да не работи старт-стоп системата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста съм доволен хванах такта на АВТОМАТА.Това е основно градако 5.8 газ на 100км ;)

20220520_172832.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Измерване на разход с дозареждане, при газ вкарва голяма грешка при изчисление на разход. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Ще съм много благодарна за съвет и насоки относно проблем с Honda Civic Hybrid. 5-6 дена не я бях палила и когато тръгнах, отказа. Таблото светва и до там. Подадоха ми ток и нищо не се промени. Свалих акумулатора, заредих го вкъщи и пак същата история. Даже след 24 часа зареждане не се беше заредил до края. На таблото се появява индикация за имобилайзера. Прочетох, че това означава, че не разпознава ключа (и с резервния не стана). Явно ще трябва да я транспортирам с пътна помощ до сервиз и там да оправят настройките на имобилайзера (в Бултрако казаха, че цената е 99 лв.).

Преди няколко месеца пак имах случай, че след няколко дена некаране беше паднал акумулаторът, но тогава след подаване на ток, нещата се оправиха.

Подозирам, че само с настройване на имобилайзера нещата няма да се оправят и има и друг проблем. Някой да е имал подобен проблем или да знае каква може да е причината освен акумулатора да е за смяна (на 2,5 години е)? Видях във форума основните сервизи, но дали за този проблем бихте ме насочили към някой конкретен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз първо бих купил нов акумулатор. Щом това не е първия път, при който акумулаторът дава проблем, значи е за смяна. Настройките на имобилайзера не се променят току-така от само себе си, затова, според мен, там няма проблеми. Просто хондите си искат читав акумулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същите проблеми при умиращ акумулатор. Ключарят ми каза, че при слаб ток става този проблем с имобилайзера и не съм сигурен дали забравя ключовете или се забравя връзката между него и компютъра. Как да е, няма нужда от пътна помощ и бултрако - всеки читав автоключар трябва да се справи с проблема (на моя му отне точно 5 минути - докато затегна скобата на новия акумулатор, той ги беше обучил вече). И подкрепям русен4е-то, първа стъпка - нов акумулатор :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко обновление и по въпроса с хибридната батерия. Направих си така наречения "grid charger" за да живне малко батерията, но повече от 187 волта не успя да вдигне целия пакет. Поради липса на време да направя няколко цикъла на разреждане и зареждане реших да поръчам нова. Свързах се с двама продавачи и накрая се спрях на ennopro. Комуникацията беше бърза за разлика от kingkong battery, също и цената беше малко по-ниска. Преди година бях питал същия продавач за цена и тогава батерията до тук идваше 1750лв. В момента поради поскъпване на суровината им там със 70%, финалната цена вече беше 1230$ или 2400лв. Поръчах ги и след 2 месеца  бяха тук, доставени до врата, без допълнителни такси. При първото свободно време ги подмених. Клетките са с капацитет 6500mAh, бяха еднакво заредени. Не си бях взел диагностиката с мен, но още с контакта всички излишни лампи бяха изчезнали, колата си запали с електромотора и си дозареди батерията. Първите впечатления са, разхода спадна още, като има още няколко неща да се довършат за да стане още по-адекватен. Батерията свършва много по-бавно, тоест ако се прави изкачване от 5-8км дистанция батерията не успява да падне, около 2км се движи автономно с климатик. Последното засичане на разхода е 4.1 смесено с климатик, като има престой на място по 10-15 минути, изкачвания без спускане, скорост извън населено място 90-100км/ч, градско 50-60км/ч, няколко изпреварвания до 170 и така нататък. Вече съм склонен да вярвам, че има разходи от около 3.5л/100км при Сивик 8 хибрид и Инсайт, при нормално/икономично каране. Има още какво да се каже и направи по темата с хипермайлърите, но към момента толкова. 

 

ПС: имам 22 излишни клетки, като 4 от тях са в много добро състояние и BCM модул, който не е флашван с новия софтуер. 

P_20220719_101029.jpg

P_20220723_121937.jpg

  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ ИМАМ НЯКОЛКО ПИТАНИЯ.1во смених маслото и майтора ми наля само 3л масло а в интернет гледах че събира около 3.5л.На равно след 2 дена или 20км видях че е малко над минимума и долях още 500гр сега е ок.Толкова ли събират.И имам леко прекъсване от време на време не постоянно при нормално каране даже галене да не кажа.Имам и газ и нз дали е свещи или бубина.Закачах я на компютър нямам никакви грешки.Благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес колата вече почна много да тресе и като закачих вече излезнаха 2 грешки.Някой виждал ли ги е утре ще я закарам да я видят

Screenshot_20220912-193828.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата и третата грешка са индикация за разпъната верига, понеже както се вижда от грешката сензора си работи, ако се закачи с оригиналната диагностика ще се разбере, мисля, че показваше данни от двата датчика. Свали капака и замери веригата колко се е разпънала, 19мм е нова верига, 15 сървайс лимит. 

Втората грешка е за вентилацията на резервоара. Трябва да се огледат маркучите на клапана, клапана дали работи, в канистъра има малко клапанче, което също може да дефектира, капачка на резервоара също. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат си взе такава Honda хибрид със свършила батерия. Зарежда я много бързо на табло и бързо свършва. Проблем , е че при дълго каране се източава и основния акумулатор. Като се зачетохме , няма алтернатор , който да зарежда акумулатора. Какъв може да е проблема с основния акумулатор.Не сме запознати с принципа на работа и за това питаме?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Източва се", защото свети лампата за акумулатора нали? При такава грешка при която свети лампата за акумулатора, за да се движи колата и да зарежда, оборотите трябва да са в диапазона 1750-4000 и ще поддържа 14 волта. Извън тези обороти разчита само на акумулатора. Ако лампата за акумулатора не свети, като също и IMA трябва да свети, чек лампата също, значи някой кротко е извадил лампите. Придвижването в такъв режим е много временно решение. Желателно е да се закачи на диагностика, която да покаже напрежението на отделните клетки, ако само няколко са слаби е лесно решим проблем от финансова гледна точка. Другият е нова батерия/клетки. Ако причината е в самата батерия, възможните грешки са много, но без диагностика няма как да се знае.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , чека свети + IMA и акумулатора. Поне такъв спомен имам. Закачахме я с Launch и грешките бяха за батерията и по спомен някъде показваше 9% капацитет на батерията. Колко клетки са ? И в какъв диапазон трябва да е напрежението на клетките? Ще я закачим пак , за да видим точно какво става. В момента колата се кара предимно градско и основния акумулатор се зарежда през няколко дни в гараж.По горе си споменал , че си поръчал нова батерия. От али баба ли я поръча? Там намирам този търговец ,който си споменал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма оправяне този проблем освен с нова батерия или рефрешване на старата, като второто е временно решение (6 месеца до една година, ако се зарежда през няколко месеца, може да държи с години). 11 клетки са общо, двойни стикове, на 14.7-14.8 волта принципно са слаби, но съм нямал проблем, 15.4-15.8 са хубави клетки, говорим в покой, стигат и до 17.8. От там я поръчах, за сега няма проблеми. Може да я пробвате с грид чарджър, но поне 3 пълни цикъла, около 100лв излиза да се сглоби един такъв. Имам събран, но е малко в полеви условия и все пак е добре да се внинава понеже имаме прав ток на 200 волта, който може да отдаде до над 100А (25 пъти капацитета). След такова зареждане вече могат да се погледнат пак клетките да се види, кои реално са слаби и да се подменят слабите. Иначе първия вариант два месеца и 2-3 хиляди назад.

Редактирано от Mr.SOHC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, Mr.SOHC написа:

Няма оправяне този проблем освен с нова батерия или рефрешване на старата, като второто е временно решение (6 месеца до една година, ако се зарежда през няколко месеца, може да държи с години). 11 клетки са общо, двойни стикове, на 14.7-14.8 волта принципно са слаби, но съм нямал проблем, 15.4-15.8 са хубави клетки, говорим в покой, стигат и до 17.8. От там я поръчах, за сега няма проблеми. Може да я пробвате с грид чарджър, но поне 3 пълни цикъла, около 100лв излиза да се сглоби един такъв. Имам събран, но е малко в полеви условия и все пак е добре да се внинава понеже имаме прав ток на 200 волта, който може да отдаде до над 100А (25 пъти капацитета). След такова зареждане вече могат да се погледнат пак клетките да се види, кои реално са слаби и да се подменят слабите. Иначе първия вариант два месеца и 2-3 хиляди назад.

 

Как може да се рефрешне батерията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 14.09.2022 г. at 20:09, Mr.SOHC написа:

 Може да я пробвате с грид чарджър, но поне 3 пълни цикъла, около 100лв излиза да се сглоби един такъв. Имам събран, но е малко в полеви условия и все пак е добре да се внинава понеже имаме прав ток на 200 волта, който може да отдаде до над 100А (25 пъти капацитета). След такова зареждане вече могат да се погледнат пак клетките да се види, кои реално са слаби и да се подменят слабите. Иначе първия вариант два месеца и 2-3 хиляди назад.

Grid charger

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От снимките виждам, че има само две клетки в добро здраве, което не означава, че останалите са заминали. Притеснителна е грешката, проверете кабела от DC-DC конвертора до акумулатора, като мисля, че от кутията с бушоните до акумулатора също имаше кабел, където се зацапваше. Също и масата, клемите и връзките,  да са добре почистени, след това да се замери волтажа при акумулатора колко и след това в главния модул отзад до батерията. Ако има разлика повече от 2.2 волта, следователно нещо по веригата не е добре (прекъснат кабел или слаба връзка). Ако всичко е добре, но на таблото батерията няма никаква индикация, тоест не показва нищо, DC-DC конвертора е за смяна. Друг начин да се тества е ако връзките от конвертора до акумулатора са добре, един човек с мултицет да мери акумулатора, докато е запалена а друг да вдигне оборотите до 2000, ако волтажа не се вдигне над 13.8-14.2 и си седи колкото е бил в началото, значи конвертора е за смяна. Описаното важи ако грешката е тази, без други. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 21.09.2022 г. at 13:45, Mr.SOHC написа:

От снимките виждам, че има само две клетки в добро здраве, което не означава, че останалите са заминали. Притеснителна е грешката, проверете кабела от DC-DC конвертора до акумулатора, като мисля, че от кутията с бушоните до акумулатора също имаше кабел, където се зацапваше. Също и масата, клемите и връзките,  да са добре почистени, след това да се замери волтажа при акумулатора колко и след това в главния модул отзад до батерията. Ако има разлика повече от 2.2 волта, следователно нещо по веригата не е добре (прекъснат кабел или слаба връзка). Ако всичко е добре, но на таблото батерията няма никаква индикация, тоест не показва нищо, DC-DC конвертора е за смяна. Друг начин да се тества е ако връзките от конвертора до акумулатора са добре, един човек с мултицет да мери акумулатора, докато е запалена а друг да вдигне оборотите до 2000, ако волтажа не се вдигне над 13.8-14.2 и си седи колкото е бил в началото, значи конвертора е за смяна. Описаното важи ако грешката е тази, без други. 

 

 

Номер 1 или 2 на снимката е DC-DC Convertora?

dc dc.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги 

на път съм да си взема civic hybrid

Искам да знам при приблем с батерията може ли колата да се кара само на бензин?

и проблем ли е за батерията ако се кара само градско всеки ден но по 2,3 км в посока сутрин и вечер?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...