Jump to content
Emicha

Спиране и паркиране на зелените площи

Recommended Posts

Колега Veseliq просто за пореден път ме провокираш и този път няма да пасувам. Във всяка тема забелязвам 2 неща - лафа с абитурентите, черните стъкла, затъмнените стопове и т.н. и това с минусчетата накрая.

 

Под всяка, искаш да кажеш втора, и за минусчето, и за абитюрентите, просто споровете напоследък минават през едни и същи неща. С теб сме си говорили и извън форума - приемаш го лично, защото си от въпросната извадка - абитюрентчетата с количките.

 

Ти ли си определящият фактор дали на колите може да им се затъмняват стъклата? Твоят вкус ли е приет за закон? За второто - Предполагам знаеш лафа за тоя дето най-много приказва колко му е голям. Същото е и с твоите минусчета за които не ти пука. :)

 

Разбира се, че не съм аз определящият фактор. Но това е форум и изразявам лично мнение, нали така? Моите лични наблюдения показват, че в България, Сърбия и Руминия (от държавите в които съм бил) виждам често циганията (пак лично мнение, както ако обичат и циганите да не се засягат) със затъмнените стъкла, опушените фарове, боядисаните джанти и то на 15+ годишни бараки. Само тук виждам толкова много стари висок клас коли, които горят много, непрактични са, но уви. Можем да направим и статистически анализ за факторите, които играят роля в причините това да се случва в тази част на Европа, а по на запад от Сърбия да е събитие да видиш нещо такова. Но е факт, че България, Румъния и Сърбия са страни с нисък БВП, което е предпоставка за комплекси (отново на базата на личните ми наблюдения) и за това страната ни ражда толкова неизживяни Гъзари и Курви, които милеят по чичковци паричковци.

 

Колкото до минусчетата - явно не усещаш иронията. Като "нахраня" някой Бай Ганьо дето се хвали как се е подигравал с полицята или започне да реди колко му е черна държавата и министъра, получавах минусчета. Трогвам се направо :)

 

Интересно ми е ако нямаше парички за Акорд дали щеше да говориш по същия начин и дали ще искаш да има подобен закон, ограничаващ масовия българин. Сега от горе много е лесно да кажеш на 70% от хората във форума със "стари" коли(които само ти пречат да паркираш), че не трябва да карат. Моля те гледай малко по-човешки на нещата и не бъди егоист. Какво против старите коли имате толкова идея си нямам. Това са най-истинските автомобили.

 

Не ми слагай думи в устата - никога не съм казвал кой да кара и кой да не кара. Стига 70те процента със стари коли да имат реална нужда от тях и да ги карат редовно, вместо да им седят по цял месец на паркинг само за да могат да кажат, че "притежават" автомобил, никога не бих упрекнал никой за нищо.

 

Като нямах парички за Акорд, цъках с автобуса, тролея, трамвая и с колелото (и в момента го правя), никога не ми е било цел или мечта да имам автомобил. Всъщност изкарах книжка, защото баща ми ми остави пълнолетен VW Passat преди няколко години, защото той нямаше пари да го кара, а аз имах. Налях много пари, за да стане въпросната кола абсолютно изправна и не съм пестил от нищо. Докато я карах я карах всеки ден, поддържах я редовно. Прецених, че при това натоварване тази кола няма да издържи много, че вече не е сигурна и надеждна, че ми излиза адски скъпо да наливам пари в поддръжка на някакъв ковчег, събрах пари и си взех достатъчно нов автомобил - съжалявам, че не се напънах още малко да си взема нисък клас нова кола, вместо среден клас на 6 години.

 

А това, че "старите" автомобили са най-истинските е доста тесногръдо. Кое им е истинското? Неефективните двигатели, които изхвърлят бая гняз ли? Или потенциално изгнилите части по окачването и остарелите системи за сигурност, които не се знае какво ще направят при някоя дупка с по-голяма скорост. Има си и коли и коли, не искам да слагам всичко под общ знаменател, но ти ако си достатъчно интелигентен и осъзнаваш, че твоята кола е перфектна макар възрастта й, не трябва да приемаш поста ми лично, защото той явно не е бил насочен към хора като теб.

 

Искате само акорди за по 12++ бона да караме и да сме вечни кръводарители на Бултрако? Не е проблема в съотношението кола на глава на населението, проумейте го! А разделението на нови и стари е просто смешно - всеки има право да кара каквото му харесва. Аз лично на Хонда по-нова от 95-та не желая да скоча. Зашо всеки проблем трябва да се решава с лишение вместо с акъл? Малко офтопик се получи, съжалявам за което, но съм лееекинко афектиран.

 

Ето, отново. Нямам проблем с това колко нова ти е колата. Можеш да си купиш 10 годишен автомобил (който е Евро 3 да кажем) и за 3000лв. Имам проблем предимно с това, че е пълно с коли, собственост на хора, които не могат да си позволят да ги карат, за това тези кочини (предимно на по 12-15 и повече години) стоят пред блоковете, пречат на хората, за които автомобилът е необходимост. Ако твоята Хонда от 95та е напълно изрядна и я караш редовно - не си в тая извадка. Ако притежаваш този автомобил от соц. комплексите насъдени от обществото, че ти се нуждаеш да ПРИТЕЖАВАШ, дори да не ти трябва автомобил и си имаш Хонда 95та година, която караш от дъжд на вятър, значи си част от проблема, който в западна европа го няма.

 

 

П.П: И да, докато не се направят условия за предвижване с велосипед не мисля да си рискувам живота по булевардите. Да не говорим, че работата на някои хора не им позволява да се явят обляни и благоуханни. Просто няма условия за нищо пичове. Както разбрах от темата - нито да имаш кола, нито да разчиташ на градски транспорт, нито да хванеш такси което да ти вземе 20 лв за едно возене, нито имаш условия да въртиш педалите безопасно. Ами какво правим в крайна сметка? Да се лишим и от въздух и готово... :)

 

За колелото - не е за всеки, наистина. Но нека не преиначаваме останалите неща. Често пътувам в София на дистанция от нас до работа 12км с такси, минаваща през центъра, между два от крайните квартали, близо до пиковите часове и таксито е 10тина лева. Градския транспорт в София е много надежден, особено в задръстванията някой път с трамвая или метрото стигам по-бързо от колкото бих с кола - те обаче не винаги са удобни, за това автомобила се оправдава, ако караш всеки ден. Ако ше го караш само като пръсне дъжд - за кво ти е? Да те кефи да си стоиш в него вечер и да си слушаш радио? По-добре за няколкото дъждовни дни хващай такси. Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще ви помоля да не го обръщате в лични нападки ;) Ще помогне ако всеки се опита да се постави РЕАЛНО на мястото на другия :) Лично аз каквото имам да кажа е , че винаги се старая да се паркирам там където се предполага , че трябва да е паркирана една кола ! Мисля , че е редно и правилно да е така . Като не си намирам място обикалям , понякога и 15 минути , паркирам на 5 минути пеша от входа ми и се радвам на разходката ;) Може би живея в не толкова населен квартал и място винаги съм си намирал място или ако не намеря приемам нещата със спокойствие . Наистина е смешно да се глобяват граждани паркирани на места , които нито пречат на пешеходци , нито ще отъпчат "зелените площи" , но съм твърдо ЗА глобите на всеки паркирал се пред входни врати , детски площадки , тротоари така че да не можеш минеш по тях и да трябва да се качиш на пътната настилка , за да продължиш с разходката ти и много такива - за мен селяни - които се оправдават , че понеже няма място къде да паркира и хоп на тротоара . Липсва ни култура - това е истината , а тя може да бъде създадена в случая със солени глоби ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkila, Veseliq - с тези си размишления и начин на мислене сте по-зле от Фидел Кастро (истинския такъв, не онзи другия за които някои се досещат:D ) Не знам как сърце ви дава да пишете подобни дивотии, това говори единствено и само за тесногръдие и високомерие. Това че карате 15 годишен прелюд и съответно пред последния модел акорд и живеете/родили сте се в София, ви прави богоизбрани само във вашите очи, които явно не виждат по-далече от носовете Ви.Публикувано изображение

 

Дървената философия за пореден път взе превес и в тази тема и за пореден път се доказа, какви хейтъри има в този форум (за съжаление).

 

Izanagi, Трънчо - браво за думите момчета Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та по темата,с малко информация: Понеже 3-дневния срок ,за явяване в общината ми течеше,днес реших да се разходя до там и да си платя глобата. Представяте ли си и то пеша и с метрото-абе чувствам се герой! Платих си 20лв. на инспекторките, а пък те милите се скъсаха да ми се извиняват и влизат в положението-голям смях беше,ама и те не вярваха ,че постъпват правилно и че нещо ще се оправи! Иначе за информация, ако не бях отишъл и платил тези 20лв. констативния протокол отива в Кат и там акта е от 50 до 500лв. и няма отърване! Равносметката:малко здравословна разходка за мен /ходене пеша/, +2лв. за подпомагане на гр.транспорт /метрото/, +20лв. спонсорство за общината /за добрата кауза озеленяване ,или премии за празника/. Иначе живота продължава ,но нищо не се променя!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Бобов , според кое точно от написаното реши че сме богоизбрани ? Нещо не схващам намека ти честно казано.Не можах да намеря 3та генерация в добро техническо състояние която да не е бърникана от специалисти иначе щях да седна в 88ма година такъв модел и незнам въобще какво общо има това със темата за кофти паркиране,коли пред разпад които пречат на всички и такива автомобили които се вадят според прогнозата за времето.А иначе и аз си платих 20лв последният път в общината и нещата са точно както е описал и колегата горе.Не бях спрял на 2 метра от стената на блока, преча на хората и така.Единствено спорих за срока на плащане който бил 3дни.До колкото разбрах тези 20лв се превръщат в акт още в общината и + снимките които са ти направили инспекторите отиват в КАТ и там ти пишат 2ри акт и нещата ставали дебели.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е проблема , че са стари колите като години а как са поддържани и дали въобще се карат.За пореден път се убеждавам , че новите автомобили не превъзхождат по нищо старите "дръгели" които ако се гледат и поддържат с добри авточасти и навременни обслужвания , ще служат вярно много много време.Нямам против старите коли а точно обратното.Имам против кошниците които при движение имаш чувството , че ще се разпаднат и пушат като рейсове.Затова съм ЗА глоби за такива автомобили , ЗА съм за затягане на техническите прегледи и може би всичко малко по малко ще се нареди.Бях на тестдрайв на новият сивик 2.2 дизел и 1.8 спорт излезли 2012г и по динамика с абсолютно нищо не ме впечатлиха от кола която е с 10 години по стара от тях като модел освен , че мирише на ново и има куп електроника която ти смята и как дишаш.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, вчера на 19.07.2012г. гладниците от инспектората, пак са правили хайки и пак не са ме пропуснали!След като си платих 20лв. от първата глоба, преместих едната кола на тротуара и там паркирам вече!Обаче работата ми е такава ,че се връщам през ноща между 2-3 ч. и никога няма подходящо место за паркиране,та по принуда паркирам втората кола пак върху пръста /демек зелените системи/!Та пак протокол по чл.28 , ал.1 , т.7 и отново поредните 20лв.!ДА ама НЕ ,този път съм решил да не ходя да ги плащам, та да видя какво ще стане като не ги платя-ей така, от любопитство!Тамън ще знаете и вия, отиват ли протоколите в КАТ ,там пишат ли актове , по 50,100, или 500лв.са, на какво основание ще ги пишат ,можели да се обжалват /че това ми е любимо/ и така нататък!Айде за сега, приятен ден!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали си чувал какви хора не се научават от грешките си.Спри да паркираш в тревата. Ако паркираш на 2-3 мин пеша от вкъщи няма да ти се строшат краката.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав понякога в някои квартали не на 5 а на 25 мин. няма място на пътя или тротоарите не от лесно паркираме в уж зелените площи които никога не са виждали трева просто не са асвалтирани. Просто на един блок с 52 апртамента се падат 10 парко-места а тоя блок не е единствен на улицата да не говорим в квартала.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав понякога в някои квартали не на 5 а на 25 мин. няма място на пътя или тротоарите не от лесно паркираме в уж зелените площи които никога не са виждали трева просто не са асвалтирани. Просто на един блок с 52 апртамента се падат 10 парко-места а тоя блок не е единствен на улицата да не говорим в квартала.

Колега много си прав ,ама не виждам смисъл да обясняваме и да убеждаваме другите в каквото и да било!Те сами ще се сетят, като и в техните квартали се изчерпат тук таме свободните места за паркиране!Никой в тази държава не мисли, първо да създаде условия и след това да налага правила ,закони и глоби , а само гледа да събира пари, на и без това изтънелия джоб на народа!Всичко :-закони, правила ,глоби и т.н. са ни по Европейски от на европейците ,само стандарта на живот ни е като на Африканска държава!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ме глобиха в района на Оборище в София, точно след като паркирах на тротоар - 20лв. Имаше доста коли по тротоарите с налепени "фишове", които после щели да станат акт. Аз се случих точно по време на акцията и просто ме викнаха 2 служителки, че ми съставят глоба. Любезно ги помолих да ми доизпишат документа и да ми дадът квитанцията, за да си платя 20те лева на място, което и стана.Далеч съм от мисълта да се чувствам жертва - в крайна сметка можеше да паркирам и правилно по-далеч, но не съобразих :)Имаше и друг колега с Акорд като моя на близо с лепнат фиш на прозореца. Пиша, за да си знаят хората.

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сметни какво им е на хората целогодишно в този квартал , като няма места и за 50% от колите които прииждат дневно.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля че СО е наясно с проблема. В последните три години съм проектант част регулация на поне седем големи подземни общински паркинга в ЦГ част на София.Заради големите обхвати на проектите като градоустройство те всички минават на обществено обсъждане, т.е. обявяване на собственици на засегнати и околни имоти - част от законовата процедура.Като проектант аз присъствам на обсъжданията.И... проектите спират дотук. Възраженията, които блокират инвесиционните намерения са:ще се унищожат големи дървата; климатичната вентилация ще е шумна, опасна; сеизмичната устойчивост на терена ще бъде нарушена; екологични норми на въздуха и т.н......Всички за себе си са прави, но с възражения нещата не тръгват, камо ли стават.Начина е различен от времето на барон Осман и неговото "градоустройство" на булевардите на Париж през 19 век. Хм...:dry: А май това е начина.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...