Jump to content
ozonbg

Civic-а ми не запалва

Recommended Posts

Днес тръгвам за работа, качвам се в колата, обаче тя не пали. Последно не съм имал такъв проблем откакто ми умря акумулатора преди 3-4 години. Но сега акумулатора изглежда наред. Завъртам ключа на контакт и лампите на таблото светят силно, има ток. Завъртам ключа за запалване, за миг се опитва да завърти и след това спира, лампата на таблото изгасва. Пробвам пак, нищо. Завъртам обратно на контакт светва. Досега никога не ми е правила подобен проблем. Паля я на газ, от раз палеше. С карбуратор е. Единствената причина, за която се сещам е това, че времето застуди много, наваля сняг и колата беше леко затрупана, изчистих я тогава, прибрах я в гаража, да не е от влагата нещо. Може ли да се каже от какво е, благодаря много предварително!Civic 4G 1991 хеч на газ.

Редактирано от ozonbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо се говори за лампи, после само една лампа ли изгасва? Ако гаснат всичките виж си първо клемите на акумулатора, а може и самия акумулатор да е пътник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е Бош с 5г. гаранция. Всички лампи светват на контакт и всички изгасват при палене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почисти си клемите на акумулатора и ги стегни! Може и да е за заряд.

Редактирано от SilverCivic
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това, че е Бош с 5години гаранция не е гаранция, че не се е скапал!

 

Редактирано от Беселин

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите, като се прибера от работа ще проверя всичко наново. Ще замеря и акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз залагам на клемите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави я за 1 нощ в кв.Младост и ще запали сама :Dps. сега сериозно, освен клемите-провери дали масата е наред...преди време и на 2те хонди правеше подобни магарии и се оказа преебан кабел на масата(обикновено има 2 такива..)

Редактирано от murdera
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега по-обстойно я преегледах доколкото ми е възможно. Замерих акумулатора и 12 волта ги лови. Забелязах при опита за припалване нещо, което не съм споменал като симптом. Значи завъртам ключа лампите премигват и загасват, лекичко тръгва да пали и веднага затихва, и след някъде 2 секунди с така завъртян ключ започва едно ритмично причаткване, което се чува откъм капака. Пробвах да запаля както на газ така и на бензин, все същото става. Да не би стартера да е заминал? А възможно ли е бушон да е заминал и затова да прави така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я го сложи този гаранционен Силвър да се зарежда, и пробвай с друг акумулатор. Или някой да ти даде ток.Тц, тц, тц - с мултицет в ръка за 5 секунди ще ти кажа какво е, ама дистанционно няма как. Я хвани някой да мери акумулатора докато ти въртиш!

Редактирано от SilverCivic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега по-обстойно я преегледах доколкото ми е възможно. Замерих акумулатора и 12 волта ги лови. Забелязах при опита за припалване нещо, което не съм споменал като симптом. Значи завъртам ключа лампите премигват и загасват, лекичко тръгва да пали и веднага затихва, и след някъде 2 секунди с така завъртян ключ започва едно ритмично причаткване, което се чува откъм капака. Пробвах да запаля както на газ така и на бензин, все същото става. Да не би стартера да е заминал? А възможно ли е бушон да е заминал и затова да прави така?

Това ритмично "причаткване" е главното реле,чатка защото акумулатора е с хлабава връзка или е много слабичък...а пък виж някъде да не се опира плюса на акумулатора...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата каза,че се чува ритмично причаткване откъм предния капак.Това е от стартера и се получава при слаб акомулатор и при хлабавамаса.Колега по горе го е казал,при положение,че акомулатора е оккакто е писал автора на темата остава да провери за хлабава масаили за окислили клеми на акомулатора.А и колата е с карбуратор.

Редактирано от tony-asa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клемите ги позачистих, затегнах ги, пак същия резултат. Засега няма как да пробвам с друг акумулатор, но ми се струва че не е от него. Ако намеря някой да ми даде ток и запали ще се разбере че е от акумулатора нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако запали от раз,значи ти еакомулатор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем. При мен се оказа една месингова втулка на оста на бендикса на стартера. Беше се износила и скъсала. С/у 15 лв си направих друга, но пак се скъса и си взех направо нов стартер. Иначе съм имал проблем с масата до кутията за бушоните при двигателя и клемите, но след като ги отстраних тия проблеми излезе и това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатор и Стартер

 

 

АКУМУЛАТОР - напрежение на полюсите в покой над 12.6 волта . При въртене /палене/ - над 10.5 волта .

 

Ако не - остава да е Стартер :

 

Демонтирай го /въпреки студа/ и търси като повреди :

1. Блокирали в гнездата или трудно подвижни четки на стартера / ако не са под ограничител вече/ и евентуалната им смяна с нови.

2.Шалтера на стартера , въпреки , че е кербован е възможно да се отвори . Проверя се контакта на главите на медните болтове с подвижната контактна пластина , почиства се и се затваря отново . Външно при замерване с мултицет съпротивлението трябва да е под 0.1 Ом-а / съпротивлението на кабелите на мултицета обикновено е 0.3 - 0.7 Ом-а /.

Според мен той щтрака . Бубината му получава напрежение / има "маса" през четките към корпуса , има и "плюс" от кабела/ котвата му издърпва вилката назад / тоест бендикса отива напред / , НО поради загубите на тока някъде по веригата /в този момент се подава и основният "плюс" от шалтера към едната четка / тока , протичащ през бубината вече не е достатъчен да преодолее пружината на котвата и се връща в начално състояние до повторното нарастване на тока .

3. Целостта на пластините на ротора .

4. Механични луфтове на втулките , по- големи от нормалното или счупвания.

 

 

Ако ти се вижда сложно - смени стартераПубликувано изображение с работещ ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се разреши като сложих нов акумулатор. Старият се е бил разредил малко. Може би ако го сложа на зарядно ще го върна във форма. Ще опитам. Благодаря за съветите на всички!За да не правя нова тема ще попитам тук, понеже това е свързано с изтощаването на акумулатора. Колата си я карам на газ и на газ паля, няма проблеми, освен един, че губи обороти след около 3-5 мин. от запалване на студен двигател и гасне сама. За да не гасне трябва постоянно крака ми да е леко на педала на газта. И така за да отида донякъде като спирам на светофари често ми гасне и дори съм се научил да спирам подпомагайки се с ръчната и смяна на скоростите към по-ниски, за да ми стои крака на газта. Газовото ми е ловато, има на изпарителя една врътка, която съм завъртал и на двете посоки но няма полза от това. Като карам на бензин няма такава загуба на обороти и не гасне. Когато ми сложиха газовото преди време, плочката надигна карбуратора с въздушния филтър и оттогава капака на филтъра опира в предния капак и колата като е запалена движенията на двигателя стържат по вътрешаната страна на капака. Тоя капак претърпя малка промяна като беше наложен малко с чука, за да не опира твърде много в капака и така както е затворен сега малко смакчва въздушния филтър. Та се чудя тая загуба на обороти дали не е от недостатъчен приток на въздух. И друго нещо, възможно ли е оборотите при тези положения да се регулират по някакъв начин и да не гасне повече.

Редактирано от ozonbg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"За да не правя нова тема ще попитам тук, понеже това е свързано с изтощаването на акумулатора. "

Не си прав - никаква връзка няма с акумулатора .

Проблема ти е в изпарителя с две възможности за реглаж :

1 . Провери маркуча за вакума към изпарителя дали не е пробит някъде и да смуче въздух.

2 . Винта за реглаж на количеството газ при празен ход , намиращ се отвън на корпуса на изпарителя - "врътката" , която споменаваш ТРЯБВА да променя /намалява и увеличава/ оборотите , защото пряко влияе на образуването на горивната смес газ/въздух - пробвай с навиване до крайно положение /няколко оборота/ да обогатиш сместа .Реглажа се прави на загрял двигател.

Ако не се променят наистина оборотите - отиваш на газ сервиз за смяна на мембрани и почистване - не пробвай да ги сменяш сам , че има и настройки след това на високото и ниското налягане с манометри .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подобен проблем. Споделих го в темата ни за Сивик 8, но ще се осмеля да попитам и тук:Привечер затънах яко на служебния паркинг. Преди това колата работи 15-20 мин. на място с включени светлини, духалки и размразители. Запали без проблем.Като тръгнах, забоксува и угасна. След това отказа да запали и светнаха индикатори на табло : за акумулатор, за масло, за check system, за въздушни възглавници и EPS.Опитвайки да запаля (старт бутон) се чуват неколкократни прищраквания, но не става. Чистачките са бавни, аварийките се отразяват на осветлението в купе и фарове. Алармата работи.Мислите ли, че е акумулатор? Вече извозих колата, за да не преча на паркирането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веси , сваляй акумулатора и на топло тази нощ Публикувано изображение. Ако можеш да го заредиш /не знам дали ти се намира зарядно - ако нямаш - в сервиз за акумулатори или познат/ - добре , след това - замерване с товарна вилка и спрямо резултата - може би нов .

Идва топло време , според синоптиците , ако не е твърде зле ще изкара до есента ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Коко!Дано се окажеш добър пророк, че... свети като коледна елха.:( Зарядно ми се намира....дано!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веси , сваляй акумулатора и на топло тази нощ Публикувано изображение. Ако можеш да го заредиш /не знам дали ти се намира зарядно - ако нямаш - в сервиз за акумулатори или познат/ - добре , след това - замерване с товарна вилка и спрямо резултата - може би нов .

Идва топло време , според синоптиците , ако не е твърде зле ще изкара до есента ...

 

Е как да не е зле? След 15-20 минути работа такива симптоми са признак или на повреден и нищо не ставащ акумулатор или незареждащ алтернатор. Редактирано от SilverCivic

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също в тоя студ паля трудно. Замерих си акомулатора и показваше над 12 волта, но при палене пада на 9+V.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как да не е зле? След 15-20 минути работа такива симптоми са признак или на повреден и нищо не ставащ акумулатор или незареждащ алтернатор.

 

Днес реших да измеря различни варианти на зарядното напрежение на празен ход, понеже понякога пада ниско. Наскоро си купих акумулатор и в гаранцията записаха, че зарежда с фарове на "13.7V" (под границата от 13.8V?!). Съответно реших да проверя. Нормални ли са тези стойности? В случая повечето излязоха наред, обаче има и 2 ниски стойности.

 

Без консуматори									14.30V
Фарове										14.20V
Фарове+Вентилатор 1								14.16V
Фарове+Вентилатор 4								14.06V
Фарове+Вентилатор 1+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала			14.00V
Фарове+Вентилатор 1+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала+Климатик	13.99V
Фарове+Вентилатор 4+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала			13.10-13.15V   <===
Фарове+Вентилатор 4+Подгряване Задно стъкло+Подгряване Огледала+Климатик	12.65-12.80V   <===
Фарове+Вентилатор 1+Климатик							14.12V
Фарове+Вентилатор 4+Климатик							14.03V

 

Забележка: Фаровете са по 35W ксенон крушки (нормалните къси са по 55W)

 

От тема http://forums.hondab...entry1057188715

 

Хайде да посмятаме заедно :P :

Алтернатора е 700W max

Аварийките - 4х21 W

Ксенона - 2х35W

Нагревател -120 W

Парно - от 3 до 10 A - 42 до 120W

Музичка - 3 до 20А -без усилватели - 42 до .....W

Осветление /габарити +табло/ - 5 + 12 W

Зареждане акумулатор - от 0 до 40 А - 0 до 460 W - зимно време ( -10 до 30 % по-малък капацитет от студа) и постоянно на фарове е вечно недозареден - особенно градско ;

.....................................................

Не знам какво излиза :D като сметки , ама му е доста тежко при 45 А/h на алтернатора ....

А ако има и хлабава връзка по системата :D :D :D . Контактно съпротивление от 1 ом при 14V по закона P= (U x U ) / R са 144W загубени .....

 

от тема http://forums.hondab...showtopic=29937

 

Колега , границата на зле е доста разтегливо понятие ...

 

Препоръчвам и темата - http://forums.hondab...showtopic=71269

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колега , границата на зле е доста разтегливо понятие ...

 

 

 

Темите и да ги чета едва ли ще науча нещо ново за електротехниката от форума. За нас разтегливо, за колегата неприятно. Чакаме feedback-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен - акумулатор -нов.

Старият след преглед - 2 "мъртви" клетки - каквото и да значи.

Благодаря Ви колеги... !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...