Jump to content
rollin

Силов тунинг на Х23 помощ !

Recommended Posts

Здравейте колеги.Реших да позасиля Прелюда и ми са нужни вашите съвети и напътствия.Какво съм купил и поръчал за сега:H22А5 оборудвана глава - купенаИзпускател + Даун пайп от H22 - купенБутала от H22А5 3бр (още едно търся понеже едното беше повлякало) - купениСмукател от K20A2 - поръчан и пътува от англияРейка с дюзи от K20Има някаква вероятност за валове стейдж 2 но не е гаранция...Ще се прави пълен ребилд: сегменти, лагери(основни, биелни), семеринги, гарнитури - някои купени, др. поръчаниМисля да разстържа дросела до 64мм, да о;екотя заводския маховик и ако е възможно и коляновия вал, след което разбира се баланс.Генерация е ясно, че трябва да направо но каква не знам точно...Съвети какво, къде да пипна още за да има повече смисъл проекта?

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дросел на 68мм+портване на интейка до 68(сега видях,че е от к20 итенйка,значи ако може да се портне на 70мм-по-добре взимаш дросел на 70)+порт мачинг на главата и долната част на интейка. Ако слагаш стейч 2 валове- хубаво ще е да е по-сгъстена,само с буталата няма да е много,мисля,че ще ти трябват и биели от х22,но тогава буталото ще стърчи от блока и не знам дали няма да има проблем с клапаните(т.е буталото да ги чукне във втек-а)....а може и да се наложи леко преправяне на биелите да паснат точно...пс. махни и блалансиращите валове,особено ако сложиш валовете и я въртиш на високите...пс2. като стане готова ще я замериме с моя ако искаш(хаха стига и моя да стане някога готов) :Dпс.3 аз бих сложил по-дебела гарнитура да се разреди още малко до 9:1(с втек главата и другите неща от х23 е 9.3:1) и някакво турбо средно голямо..с малко работа по главата и хубави смеси ще изкараш ~300 коня на 0.6-0.7 бара. Ребилт на сегмените и лагерите ще удълги живота на мотора....

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балансиращите определено изхвърчат... иначе с бутала от H22 и леко пилната глава отивам на 11.5 което мисля, че е добре, все пак нз колко ще издържат буталата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Желателно е да си сложиш маслени пръскалки във блока от Н22.Буталата нищо няма да и стане

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между биелите на H22 и H23 e 1,5 mm (тази от H22 е по-дългата). Според мен ако сложи биели и бутала от H22 без да сменя коляновия вал, ще му дойде твърде много (около 12,8:1 според калкулатора) и освен това предполагам че буталото и клапаните ще се срещнат. Сигурен съм че rollin, murdera и policeman ги знаят тези неща, но все пак да ги напиша :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пръскалки имам понеже разполагам с цял обурудван блок от Х22А5 дето е с притропал лагер на 4-ти цилиндър.... лошото е, че струшките дето са изпадали са отошли по маслените магистрали към първи цилиндър и буталото е кофти.... за това сега търся едно бутало или евентуално продавам 3бр за да купя 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви бутала мога да ползвам в стоковите ризи?Чух, че не носели на всякакви бутала?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само mahle gold h22 ама бая противоречиви мнения съм чел за тея бутала в стоковите ризи...пс. струва/има ли смисъл да слагам маслени пръскалки при условие,че няма да развъртам над 7к оборота....ще се сменят основни,биелни+аксиалните шайби,бал.валове или ще се махнат или само ремъка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

харесах едни JE-та с биели на хубава цена.... А каква е логиката такива големи производители да правят бутала за мотори на които не могат да се ползват.... да, сега някой ще каже: - Сменят се ризите.... колко Х22-ки са със сменени ризи... ?Пробвано ли е и какво става ако се сложат различни бутала от стоковите и Мале голд?

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В БГ няма със сменени ризи,в Америка-бол.Просто на Х серията ризите са от FRM,който не позволява ползването на афтърмаркет бутала освен тези на махле голд.... Рано или късно ползването на JE,CP,Wiseco и т.н в стоковите ризи води до това: http://www.431.org/pics/s2000/cjb-72.jpg ....ps. иначе ако ставаха на тоя затворен блок х23-ковани бутала,с малко пари щеше да държи маса налягане,ама к@р :(

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ясно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mahle gold h22 или таип с-овите оем бутала,които обаче са само на 11:1 и се намират мноооого трудно .Това са буталата за H22.За всички други трябва втулки.И от двата вида има много добри резултати,но не в Бг разбира се-надявам се не за дълго. Аз имам вторите благодарение на един истински приятел и хонда фен.Може да вдигна малко сгъстяването със сваляне на главата,за да докарам 11,5. пс.мърдаре, ти докаде докара твоита колица

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блокът и валът са оправени.Поръчал съм комплект основни,биелни лагери+аксиални шайби, комплект с вс. гарнитури и естествено комплект сегменти(че ядеше маслото като топъл хляб) Тея дни ще хода да купя един дремел и ще почна да бачкам по интейка и дроселовата клапа(отказах се от по-голяма,няма да останат пари за дино,а настройката на дино ще трябва на 100%). Надявам се до 2 седмици майстора да почне да сглобява мотора и март месец колата да е в движение :)ps. надявам се с всичките неща оправени и нагласени да чукна ~155 whp

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

момци, издирвам едно бутало от Х22А5 или може и 4бр. ползвани от друго Х22 но е хубаво да са със зегер-ки на буталния болт...За смукател съм замислил да ползвам от К20А2... да видим какво ще се получи, а що се отнася до дросела ще разстържа за сега стария на 64мм, пък ако не и достига въздух ще купувам афтърмаркет :)Да се надяваме сега само да могат да се копират валове от Скънк2 и тогава ще е доста по лесно :)... ще ми излезнат евтини скънкчета :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един брой днеска излезе готов :)Ето малко видео материал от копир машинатаhttp://hdbox.bg/uclip.php?id=3845

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

линка неработи :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно, трябва да работи...Ето сега го качих във В-бокс ама нз кога ще го обработят :)http://vbox7.com/play:37fbdb70c8пп... ето го и във Фейсбукhttp://www.facebook.com/video/video.php?v=289055731154969

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е направили са ти реплика на скункс2 вал за по-малко пари? Я дай малко повече инфо ако искаш(може и на лично) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, точно това е целта :)от телефона пиша и всичко съава много бавно... я виж поне линка от фейсбук дали е проработил ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за съжаление нито вбокс линка,нито този от фейсбука работят.Като можеш драсни малко инфо,сигурен съм че доста хора са заитересовани..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

грубо ще пообясня за какво иде речСкънковете се качват на копир машина която вади едни шайби, от които шайби вече се нанасят градусите и лифта в-ху стоковите валове. Ама понеже има драстична разлика в гърбиците се налага да се измести центъра на разпределителния вал за да може са стане копието със същите показатели...пп... сори ако има печатни грешки :)пп... Луд, свали клипа от фейсбука и го качи някаде дето да се вибда

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дано да работи вече :) m.youtube.com/watch?desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DpImQ__4A5yY%26feature%3Dyoutu.be&feature=youtu.be&v=pImQ__4A5yY&gl=US

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето линк от Youtube :)ВИДЕО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леко олекотихме коляновия вал :)

Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

 

Ето и видео:

http://www.youtube.com/watch?v=C2gvaNDaj7o&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=vmFdpvnH3-I&feature=youtu.be

Видеото е възможно да стане достъпно след известно време докато се обработи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен вариант ми беше и на мен това с копирането, но в крайна сметка не разбрах по какъв начин се прави циментацията и цялостна ли е или само повърхностна ?Иначе ако е цялостна веднага бих дал един комплект скънк2 про 3+ за Б16 да видим какво ще изготвят ... Предполагам, че доста хора ще са навити да си направим валчета на ниски цени :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно да ти кажа нз дали ще е цялостна или частична циментацията.Тея дни като звънна на човека който ги прави ще го питам, ама при положение, че вала се шлайфа само на места то не мисля че е нужно после целия да се подлага на циментация.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Железни или чугунени са е най-точния въпрос /за разпределителните говоря/

Редактирано от jivaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Циментация и то повърхностна има само на местата където лягат основните и биелните лагери,на противотежестите не им е нужна циментация понеже нямат триене с нищо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балансът на тоя вал е отишъл на кино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда за това утре или други ден отива на баланс заедно с маховика :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някои да"чува" разликата между двете клипчета случайно :dry:

Редактирано от jivaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така понеже на първото видеот стругаря отнема повече материал а второто е вече фината обработка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Целта на олекотяване на коляновия вал е:? :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата както при олекотения маховик. Олекотяването на колянов вал е един вид следващ етап... Всички започват с лек маховик, после лека шайба на коляновия вал и накрая олекотен колянов вал (в България последното не съм го наблюдавал като тенденция)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошото е, че всичко това, отнема от така важните нютон метри. Които в началото не са толкова важни, но после си казват думата.

Редактирано от Stonez

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това си мисля, че ще отнеме Nm, но явно целта е бързо развъртане на мотора.Четох мнение на Ландикар (лека му пръст) от 2006г., който не одобрява много тези процедури!

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е добре де ама то по тая логика не трябва да се слага и лек маховик и шайба, нали? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колеги предлагам да сложите по един дизелов маховик и да се радвате на по 200-300+++NM :D От личен опит знам (3 атмосферни двигателя) че лекия маховик не се отразява зле на АТМОСФЕРНИЯ автомобил, нито при ниските предавки нито при максималните скорости. Нямам идея как би се отразила тази интервенция на стоков двигател, тогава може би да се появи някакъв отрицателен ефект, но при билднати мотори 11-12.5 степен на сгъстяване не съм имал пробелми нито с ускорение в ниски предавки нито с максимлана скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, добре написано.

Всъщност 6 цилиндровия редови е най-ток.

Колега rollin, къде балансират валове?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...