Jump to content
gogodalgiq

Да пишат хората които имат хонда shuttle но след 95

Recommended Posts

Аз сам притежател на shuttle 2000г. от няколко месеца и търся други собственици да обменяме опит , защото се оказва че сме много малко хората които имаме такива автомобили .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+2 Едно здраво 2,3 и едно размазано :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз нямам такова, но колегата вече 5-а гогина кара Шатъл '98-а, с F23... aавтоматик. За тези 5 г. само масла, филтри, накладки и гуми. Единственият проблем (така си я купи) - спукан изпускателен колектор, между 2-ри и 3-ти цилиндър.

Toва са неговата и моята :

 

Публикувано изображение

Редактирано от Krasi-mir
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти!Имам такава 2.3 99г.Пожелавам ти много безаварийни!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак сега я виждам темата. Ето я и мойта хубавица 2.3- 2000 год.

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две бързи въпросчета:Шатъл '98-а, F23A7,Колко е диаметъра на изпускателните тръби, след катализатора натам (заводския)?Колко трябва да е оптималния диаметър на тези тръби, ако се правят от неръждавейка?Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2000 , 2.3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, да не отварям нова тема, няколко бързи въпроса.

Насочил съм се към закупуването на въпросния модел - шатъл след 98, 2,3 в-тек. Интересува ме динамиката, разхода - предимно извънградския, комфорта на пътуване - окачване, возия, шум в купето. Има ли слаби места или слабости за които да внимавам при купуването?

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, нямам Шатъл, но по едно време и аз се бях засилил към него.

На 2.3 автоматика го дават по - проблемен в сравнение с 2.2 - не са еднакви, да знаеш. Четири степенни са и двата.

За Европа всички май са произведени в Япония.

Съжалявам, че не мога да ти помогна с друго.

Добър избор, успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички! Моят звяр е Шатъл 2.3 ES '98. Имам един "проблем"(в кавички щото не знам дали е). Като се изкачвам по баир и наближа препядствие от сорта на "легнал" полицай естествено намалям да речем от 40 км/ч на 15 км/ч. Така, до тук добре. След като мина препядствието обаче, колата е "забравила", че трябва да се цъкне на първа и даже при леко подаване на газ изведнъж се изтрелва с мръсна газ на първа като преди това леко "подритва". Дали е от torque конвертора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко км. е колата?

Само на баир ли го прави, или и на равно?

При нормално каране, как сменява скоростите нагоре и надолу, т.е. има ли удар, или форсиране на двг при превключване?

От място, като включиш на R или D, има ли удар?

Кикдаун-а и локъп-а работят ли съвестно?

 

Не би трябвало да е торкконвертора, по-скоро е нещо друго в ск.кутия, соленоиди, съединители ...

Кога е сменявано маслото в ск.кутия, и с какво? Ако не е скоро, можеш да започнеш оттам - опресняване, или цялостна смяна на маслото. На предишните ми CRV-та така ритаха кутиите, и след цялостна смяна на маслото положението значително се подобрява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко км. е колата?

Само на баир ли го прави, или и на равно?

При нормално каране, как сменява скоростите нагоре и надолу, т.е. има ли удар, или форсиране на двг при превключване?

От място, като включиш на R или D, има ли удар?

Кикдаун-а и локъп-а работят ли съвестно?

 

Не би трябвало да е торкконвертора, по-скоро е нещо друго в ск.кутия, соленоиди, съединители ...

Кога е сменявано маслото в ск.кутия, и с какво? Ако не е скоро, можеш да започнеш оттам - опресняване, или цялостна смяна на маслото. На предишните ми CRV-та така ритаха кутиите, и след цялостна смяна на маслото положението значително се подобрява.

Здравей и благодаря за отговора!

Колата е на 260 000 км.

Само на по баирите го прави този номер и то не всеки път.

При нормално каране всичко е нормално :)

От място на R и D няма удар.

Кикдаун и локъп не знам какво е :)

Маслото е сменено в края на миналата година, понеже аз я купих тази - април. Марката и типа на маслото забравих какви са.

Не съм пробвал на бензин дали ще прави същия номер, не че може да има нещо общо но да пробвам все пак...

И най-важното - на тема коли съм абсолютен лаик! :]

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета, какво пишеш, най-вероятно нямаш никакъв проблем, просто не си свикнал с работата на автоматика.

 

Трябва да се консултираш с някой с по-богат опит в карането на автоматик, не е задължително да е специалист по автоматици. Но и това ще стане трудно, при положение, че "проблемът" ти се появява, когато си иска.

 

Как намаляваш скоростта от 40 до 15 км/ч, с натискане на спирачката, или просто пускаш газта? Преди да стигнеш препядствието на коя предавка е автомата?

 

Аз си го представям така - 40км/ч на баир ми звучи като да е на 2-ра при по-голям баир, или на 3-та при по-малък. Излизайки от препятствието, тази скорост 15км/ч е точно за наникъде, разбирай 1-ва е малко 2-ра е много. Тогава автомата не може да вземе решение на коя от двете да е. На него му се ще да е на 2-ра, обаче ти като пипнеш газта му заповядваш (грубо казано) да отиде на 1-ва. И понеже първа му е малка, затова се получава това изстрелване с мръсна газ.

 

Кикдаун е принудително екстремно сваляне на предавка надолу, и ефекта е точно това изстрелване с мръсна газ. Например - караш си по равното, на 4-та с 80км/ч. Настъпваш яко газта, оборотите тръгват нагоре, в първия момент има леко зачудване и след това автомата рязко сваля на 2-ра (евентуално с лек удар) и след секунди включва на 3-та и получаваш невероятно ускорение.

 

Предполагам точно това се получава при теб, и проблема е по-скоро липса на опит, както сам признаваш.

 

И все пак, в момента си чеша клавиатурата, по-компетентно мнение ще получиш само след "Око да види, ръка да пипне".

 

п.п. Ползването на правилно масло в автоматика е от жизнено важно значение за него. При положение, че колата е на 260К км, и маслото било сменено от някой-си, някога-си, ако колата е моя, аз бих направил една пълна смяна на масло, с правилното такова. Е така, просто да съм сигурен. А правилното е Honda ATF-Z1.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже отговорих малко след като се върнах от нощна смяна и явно не съм внимавал относно маслото - помислих, че става въпрос за двигателя. Иначе за това на скоростната кутия въобще не съм питал. Рових се в един друг чуждоезичен форум и там казват същото, което и ти споменаваш за смяна на маслото. Наистина нямам опит с автоматици и въобще с коли пак да кажа :) Но ето пък какво намерих в упътването на Хонда:

""> Second (2) — To shift to Second,
pull the shift lever towards you, then
shift to the lower gear. This position
locks the transmission in second
gear. It does not downshift to first
gear when you come to a stop.
Second gives you more power when
climbing, and increased engine
braking when going down steep hills.
Use second gear when starting out
on a slippery surface or in deep snow.
It will help reduce wheelspin.

 

Казах на жена ми да пробва така на баир - да щракне на 2 или 1. Тя ми каза, че е цъкнала на 2 и не е имало такъв удар. И все пак трябва да проверя как стоят нещата с маслото, щото в крайна сметка ако трябва всеки път да цъкам на 2 егати автомата :)

 

Та така де, намалям от 40 на 15 с натискане на спирачката и явно го правя много късно и  затова се получава така(трябва да намаля май компютърните игри) :).

Благодаря ти много, че посочи правилното масло, а това въобще не е чесане на клавиатура :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега, при нормално каране слагаш лоста на D ине пипаш нищо повече. Това с преместването на 2-ра се прави зимата, при потегляне на хлъзгав път или сняг. точно това казват тук

 

 

Use second gear when starting out
on a slippery surface or in deep snow.
It will help reduce wheelspin.

Колата тръгва на втора, и върви на втора, докато не преместиш лоста.

При нормални, сухи условия, не е необходимо да слагаш лоста на 2-ра, скоростната кутия знае кога да включи 2-ра.

Това

 

 

Second gives you more power when
climbing, and increased engine
braking when going down steep hills.

се прави, когато ти предстои изкачване или спускане на много стръмен, нехлъзгав участък, но не при нормално шосейно каране. Разбирай, ако живееш на върха на баира и ти трябват мощност и обороти за да го изкачиш за да се прибереш у дома. Включваш  на 2-ра за да не се чуди кутията на коя да стои, на 1-ва или на 2-ра и постоянно да превключва между тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, Краси ти е казал много неща. Просто си смени маслото, и аз така бих направил...

 

И още нещо - да не вземеш да изключваш и включваш автомата на светофари и разни други спирания...

 

Слагаш го на D си джъткаш цял ден... Само спирачката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа. Джиткам си само на D. Преди малко се прибрах от работа и минах по същия път по, който ми се появява този "проблем"... След няколко кратки разсъждения и корекции в стила на шофиране "проблема" е решен - задволанното устройство трябва да си ъпдейтне софтуера или както каза по-горе Krasi-mir "...най-вероятно нямаш никакъв проблем, просто не си свикнал с работата на автоматика".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте, оригиналния размер на гумите на Шатъла е 205/65/15. Някой ползвал ли е летни с по-малък размер? Моля кажете размер и ако помните - пробег, пътища, време, амортизацията? Задиране на ауспуха някъде? Моля ви за мнения от собствен опит. Благодаря предварително :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, кой е по-добрия вариант: 2.2 или 2.3 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

H23A JDM DOHC VTEC BLUE TOP, правилно монтиран и без турбина, е определено по-добрият вариант .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коки,ако не греша, на европейските версии се монтира Ф-серията. Аз за тях питам. Кой е по-добрия вариант? Кутиите еднакви ли са? Че ми бръмка поредната мухица в кухата лейка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

95-96-97 Мотор F22B6 SOHC , Кутия MPJA - Има механичен клапан в кутията, който е вързан с дросела чрез жило (което се регулира). 95 си има отделни компютри за скорости и мотор, другите са с един.

98+ Мотор F23A7 SOHC VTEC , Кутия MDWA. Управлява се изцяло електронно ...

Всички модели си имат "Grade Logic" (и моторна спирачка!).

 

95-96-97 ги дават по-безпроблемни (аз не мисля, че има голяма разлика).

Като за стара кола, си търсиш по-запазена! Ако си купиш произведена след 2000 за Европа (или след 1998, за Щатите ODYSSEY), може да имаш и ОБДII комуникация с компютъра на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×