Jump to content
raishauer

Високо ниво на масло в двигателя

Recommended Posts

Нивото в момента е към 3мм над максимума, ще имам ли проблеми ако трябва да извадя малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом има максимум даден от производителя е добре да се спазва. Източи малко да си сигорен. Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Много е важно колата да е на равно, ако си под наклон незнаеш какво виждаш!2. Свали нивото на маслото да е между максимума и средата на маркерите на щеката, иначе ще избие масло от някоя гарнитура скоро....Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз те съветвам да източиш малко масло.На един колега така му протече семеринга на кол.вал.

Редактирано от Gergi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти протече някой семеринг - на колянов, разпределителен или баланс. (ако има такъв) вал.

Редактирано от archer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лично мое мнение-няма да протече нищо! изпробвано е от мен- както е написал колега не беше наравно колата и наливах ли наливах и тн .. няма проблеми 3мм не са фатално много че да ти избие от някаде си

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го изгори , няма страшно :)) Няколко пъти в redline и ще си точно :P

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите, чувал съм че от щеката точат масла някъде, защото от пропката май няма да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мсля че нищо няма да и стане понеже мене всеки път ми наливат при смяна над макса даже повече от 3 милиметра и 4 години нямам проблеми-даже като я взех отвън пак беше с толкова над макса и него гори даже и само в червеното да я карам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой като каже , че не му гори масло и така му вярвам...:) Или трябва да караш с 3500 оборота максимум или да си с дебело масло или и аз незнам.Те нови горят пък камоли стари

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега колата не бива да харчи масло както и да я караш :) ако е здрав и читав мотора и всичко ако му е наред! това че наще коли вече гонят 20години и харчат масалце си е др въпрос :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , незнам автомобил който ако го караш в обороти да не пипа масло ? И моя не харчи ако го карам до макс 3500-4000.Обаче ако карам с 180 по магистралата или я ръчкам в червеното няма как да не го харчи? Независимо нов ли е , стар ли е масло си харчи поне малко.Погледни тук примерно опелите като чисто нови какво им дават - http://img82.imageshack.us/img82/9326/motordatenpage11lg.jpg .Еми прочети и виж.Разход до ненормалните за мен 7.5/10000 било нормално ? Да може да ти изхарчи и 100гр може и 700гр за 1000 км което за тях е нормален разход и има харч винаги.Хондите по същият начин ако си чел американският сайт за акордите ?Виж ги нови какво дават - 1 quart per 1000miles или 250гр на 1600км като чисто нов.Не мога да повярвам на някой който ми каже "Еми не ми харчи масло".Е да може , ако е 15-40 или 20-50 + руска добавка или караш с 50 постоянно тогава може и да не го пипне "почти".Високо оборотен многоклапанов двигател да не харчи ми се струва като приказки от 1001 нощ

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По повод колегата с негорящата кола масло , забравих и да добавя към поста си нещо на което много се смях :)) На въпроса в чужд прелюд форум "Гори ми масло , какво да направя?"..Първият отговор е -"welcome to the wonderful world of burning massive amounts of oil, especially in vtec" т.е "Добре дошли в прекрасния свят на изгарянето на огромни количества масло , особено в VTEC" АххАхаХХАа :)))

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla,можеш да се смееш на издухания мотор на твоята кола,като казвам че не го пипа ,независимо че предимно карам във високите обороти ,значи е така ,има колеги във форума които могат да потвърдят същото за тяхните коли!Моята и на 187 хил реални и не бута мотул 10w40 при всякакви обороти,колкото налея ,толкова точа при смяната ,разбра ли ?Това че твоята гори масло не значи че всички хонди били такива и онакива.Това дето си го чел че го давали някъде са гранично допустими разходи на масло които зависят от много неща и не са задължителни-аз също се учудих на мойта след първата година гонения че не гори масло въобще ,но е факт.То всичко е до време както казват ама засега да чукам на дърво ,това е положението с маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ти кажа "борко30" , че според един от приемчиците в Хонда колата ми е най-вероятно на реални километри след пълен преглед на всичко а разхода на маслото е в завимимост от стила на каране , състояние на колата , вид масло и тн...Как си обясняваш факта да влизаш в критични обороти и да не пипа масло даден автомобил ? Това е съвсем нормално , ако не е естествено по 1л на 500км.Та незнам дали има масло което след 6000-7000 да не почне да го пипа.Аз се радвам , че има и такива хора на които не им "пипа" масло.Всичко това е чудесно , но пак ме съмнява при спортно каране да е така.Както и да е , темата е доста широка а и има много по-компетентни хора от мен които са писали и писали...Весело изкарване на новата година на всички :)

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla,аз май не съм уточнил че нямам витек ,ама въпреки това често карам до червеното щото така ме кефи хонделата,пък до кога ще издържи мотора на това темпо ,само той си знае :D .Още нещо ,аз мотула го сменям на 5500 -6000км защото почва да ми мяза на вода по- нататъка и ме е страх да не стане нещо на мотора,първата смяна я направих с мобил и на 10000 км не го бутна въобще,само го мирише дето викат и не го яде,без добавки и тем подобни.Mkilla,весела нова година на теб и на всички колеги от форума и като пожелание -да ни возят хондите и през следващата година без аварии,те по-хубави няма да станат нашите кошници ,ама и по-зле да не стават,айде със здраве и полека с ракийте довечера :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За 2-3 мм над макса няма да е яд. Има вариант да избие през семеринг или гарнитура. Това обаче си е вазможно и иначе, така че според мен карай и не и се впечатлявай. А относно разхода- при здрав мотор има разход, но не се налага доливане между смените. Това обаче при читав мотор и читаво масло. А дали караш на 2к или на 8к мотора си е конструиран да работи на толкова при оптимална температура и няма проблеми за него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братко мили що глупости изписахте не е изтина.Ми кат няма яд що не си слагате по 8 литра масло в двигателите и вместо на 8к го сменяйте на 16 :D . Би било нормално И едното е двойно и другото.Защо има на щеката мин?,и макс .3мм над макса е нормално значи и 3 мм. под мин е пак нормално .Нали има логика ?Или аз бъркам нещо .Че няма яд няма/ма за известно време/ но не е задължително моо донесе доста неприятности. Произвителя е сложил маркер на щеката и е посочил 3,8 литра масло -примерно .А не е сложил една пръчка да я топиш някаде да видиш дали има а колко има .Нищо което е извън заводските норми не е нормално .А сега па вие ме убедете че не съм прав.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:ppp Абе време е за масата май.Ай стига сме ги омували тез коли за днес :D Ха наздраве за новата година хондаджии !!! :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фела,И ти си прав. Но са за 3мм да стават ядове... :D п.п. Едно време като ми бяха пренатегнали пробката за маслото едни специалисти и течеше, като извадиш щеката нямаше никой. Чак почна да ми мига лампата на маслото в завой. После другия маслар доля 2.5л от 3 възможни :P Добре, че на мотора му нямаше нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото тези 3мм са към 300гр масло, а за да се получи тази разлика в показанието на литража на маслото по каталог според мен е от по малките маслени филтри които взеха да правят

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Весело изкарване на Новата година.Относно нивото.....не е проблем ако е повече.Мотоциклетите редовно им слагат половин или цял литър отгоре,за да могат да карат на задна гума и всмукателя на маслената помпа да остава винаги потопен.Нищо им няма,а работят на 2-3 пъти повече обороти от колите ни.Този максимум е даден с цел да не се разхищава според мен,а и да няма субективни интерпретации колко масло му трябва на двигателя.Но това не значи че повече му вреди.Семерингите за които говорите че ще избият не работят под налягане или ако има някакво то е минимално.А и трябва да сипете доста повече масло , за да залеете семерингите и да ви протече от там.Относно харча на маслото.....няма идеален двигател,както няма нищо идеално на този свят,това трябва да ви е ясно.Така че разход винаги има.Но една от задачките на маслото е да почиства двигателя и съответно събира всякакви гадости.Докато се замърсява нивото му се покачва,та това обеснява защо не пада нивото......Всъщност то не се покачва,защото гори масло макар и малко.Относно оборотите при които двигателят гори масло......май зависи от много неща,но да караш двигателя на ниски обороти и да го мъчиш е по-вредно от това да го опъваш до червената зона.Общо взето крайностите са проблем.На много високообротни двигатели ( не за коли) им махат част от сегментите дори,защото скоростта на буталото е толкова висока че няма време за физическо преминаване от масло към горивната камера и обратното.Съвременните автомобили са с повишен разод на масло, защото за да вдигнат КПД-то на двигателите , инженерите са избрали да намалят триенето с елиминиране на един компресионен сегмент или сегменти с понижено триене.Което улеснява преминаването на масло в горивната камера,което значи разход на масло и то сериозен.Фактът че доста съвременни коли са с принудително пълнене също не им помага,особено когато подкарат дизели като автомобили от Ф1.Та не се занимавайте с излишни спорове,карайте си колите както ви е кеф-само следете маслото да е в нормите.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата мкила я ми покажи в тая таблица къде видя пък нова кола?! никой не може да ме накара да си мисля че изряден мотор с истинско масло може да харчи масло!веднага пример личен астра Н 1.6 екотек колко бой изяде тази кола не барна грам масалце, астра J 1.6 турбо същата работа не пипат масалце колите са карани да не казвам голяма дума почти с максималната им скорост и 2те не са докоснали масло! как ще ми говориш ти на 20годишна кола със спечени карантии и скапано масло и с кви ли още не проблеми която вече е взела-дала и било нормално за нея! да ама не и аз знам за едни китайски джипове на които уж инж. едикой го е измислил горе долу като трабантче да харчи масло и гориво почти 1към1 за да остане двигателя здрав.. иии все пак няма вечни работи ако се сещате имаше едни деу тико ли какви бяха таксиджииските е чувал съм за тях че издържат до 1 000 000км без основен ремонт-защото били с порцеланови сегменти.. на бензиновите двигатели им дават пробег до 300-400 000км без основен ремонт на дизеловите малко повече и така ти на колко 000 000 км си? почти ти били реални километрите :Х едва ли не прелюда ти е гаранционен все още?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БМв ,Чисто нови си горят масло и на 15 к км им се долива около 0.5-1 литър. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колегата "ТЕНКО".Колко са и реални километрите един бог знае.Казвам това което са ми казали хората в сервиза на хонда.Дали е така или не е , е друг въпроса.Относно маслото е много спорна темата.Гледай предаването за "Million Mile Joe" и тогава да говорим за едни 300 000 или 400 000 километра.Жалко , че там не чух или човека не спомена дали е имал разход на масло и какъв е бил и с какво масло е карал.Да , стари са ни колите и нови не можем да ги направим но въпроса е съвсем друг ако си обърнал внимание на писаното а именно дали е нормален разхода на масло или не е ? По-горе от таблицата за опелите някой каза , че това са гранични стойности.От какво се получават според теб тези стойности ? Не е ли точно от стила на каране а именно по-спокоен или по-спортен ? Относно маслото с което караме никога нямаме гаранция у нас за това какво е като качество , освен ако не е от белите страни.Аз лично последно като сменях си купих honda oil и чакам да навъртя още 2-3 хиляди за да споделя мнение.Да и БМВ и Мерцедес дори нови по каталог дават доста добър разход масълце на 10000км.Да , за корейските автомобили не е мит това.Един от съседитете ми е такси в Ок.Лантрата му е на 720 000км.Тикото във фирмата е милионник.Ако го видиш , ще се чудиш как се движи както и ние се чудим всеки път все още :)

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ето и какво пише под клипчето , не му бях обърнал внимание до сега та добре че е тази тема :) Няколко реда ще копирам тук :Driving a Honda for a million miles is an extraordinary feat. So how did Joe do it? For starters, he's read and followed his owner's manual and maintenance schedule to the letter. He's also a stickler for fluids, he checked them weekly, switching them seasonally (10W-30 in summer and 5W-30 in winter), and changed them every 5,000 miles. He's been loyal to the same brand of oil and never let it go below a quart low.Та колега , не е въпроса в годините а как е гледана колата както сам знаеш.Поздрави :)

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:P Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От нивото на маслото в мотора, минахте на тема за колко хиляди километра може да изкара една Хонда.... На колегата над мен, също му е крайно съдържателен поста....По темата - prelude баце, колите не са мотори да ги карат на задни гуми и да им наливат по литър масло отгоре в мотора, защото се е стекло в единия край докато оборотомера е в лютеницата ;) Към останалите - карайте си колите както искате, мотора няма да се пръсне от тези "3мм масло" в повече, наливайте по 2л. отгоре ако желаете, колите са си ваши..НО !!! не забравяйте, че всеки флуид има някакво обемно разширение при загряване. Тоест освен, че сте сипали повече масло в мотора от максималното препоръчано, сте го сипали на студен мотор, който след 10 минути ще пътува от София до Варна през някой хубав летен и горещ ден!Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш , ще извиняваш ама не си прав. По-добре на студен двигател 3 мм отгоре, отколкото на топъл. Защото топлият след като изстине покачването няма да е 3 мм , а повече. Относно обемното разширение - те и клапаните се разширяват(удължават) , за това е предвидена и хлабината им. Не си мислете че е кой знае колко фатално това минимално количество над максимума. Винаги всичко е сметнато в запас. Това за семерингите и гарнитурите по-горе е обеснено ясно и точно - повишено налягане няма . Случвало ми се е и на кола и на мотор да налея 2-3 мм масло над максимума . Живи и здрави са още . Това за количеството на маслото което го дават уж по "каталог" не е 100 % точно ,а е ориентировъчно количество. Идете и вижте в сервиз дали някой изчаква повече от 2-3 минути да се изкапе до край. За "оригиналните" маслени филтри няма да кажа и дума . При мотоциклетите дават 3 количества масло : без смяна филтър, със смяна и напълно сух двигател(след ремонт например). Разликата е около половин литър .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Петре,не си прав.Вярно е че колите не могат да се карат на задни гуми,но идеята на простия ми пример беше да им стане ясно на всички че не е проблем ако маслото им е над максимума.Но ако имаш повече масло в двигателя и обичаш по-спортното шофиране,определено е по-добре отколкото ако имаш по-малко,повярвай ми.Така че авторът щом обича да й дава газ,да кара с масло поне на максимума.И ако колите не могат да се изправят на задни гуми,то много успешно могат да се изправят почти на предни или да се лашкат смело в завой.Точно тогава е важно да имаш повече масло,защото ефектът е същия като с карането на задна:)Върни 1-2 предавки преди завой и докато са ти високи оборотите й скочи на спирачките-точно тогава ако всмукателя на маслената помпа дръпне въздух си аут.На една писта си играха да слагат разни датчици на кола и после на лайв тайминга излезна че точно на спиранията оставаше без мазане.А колата не беше 20 годишна Хонда:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм напълно съгласен с колегата написал това:

Ще ти протече някой семеринг - на колянов, разпределителен или баланс. (ако има такъв) вал.

This post has been edited by archer: 29 December 2011 - 06:39

Преди мноого години един "майстор" ми наля масло над максимума понеже повече говореше легенди от колкото бачкаше.Питах познати и всеки казаваше своята теория,че ще си го изгори и какво ли още не. Факта бе че семеринга на коляновия вал протече. Хондите са невероятно здрави коли-ФАКТ. Но все пак завода си е дал елементарни указания за ежедневна експлоатация и поддръжка на автомобила. Нека поне това уважаваме. Всеки знае че хората каращи такива коли не всеки път ги поддържат както е редно а същевременно ги караме мъжката в доста агресивна среда на Българските пътища. Извинявам се за лиричното отколонение. ;-)

 

Както и други колеги споменаха: има си максимум на щеката за маслото, няма смисъл да се правим на велики и да скрояваме безброй BG теории. Моите уважения към всички мнения, но нека се съобразим и с хората които са мислили тези коли(мотори). Щом е над максимума, или е около/под/ минимума е беля. Същото важи и за други течности по автомобилите ни. Така че всеки сам си преценя риска!

 

 

Успешна и безпроблемна 2012 година на всички колеги. Нека бъдем и малко по човечни и толерантни един към друг.

:)

Редактирано от VTEC
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веднага ти казвам,че щеката има максимум защото ако няма белег за него със сигурност някой идиот ще пълни масло докато прелее през картерната вентилация:)Та приеми белега за максимума като ниво което гарантира безпроблемната работа на двигателя при всички положения.Пълненето над него е просто безмислено при нормална експлоатация.Но при ненормална,каквато е карането на задна гума при мотоциклетите или карането на писта-нещата са малко по-различни.Доказано е с практиката:)Иначе семерингите са елемент,който търпи износване при своята работа.Ако той не се износи защото се е спекъл на пластмаса ще ти се износи валът и резултатът винаги е теч.Мърдане няма.Колите са ни стари,тия неща почват да се обаждат едно след друго в нашите ръце.Та според мен в твоя случай е просто стечение на обстоятелствата.За пример мога да ти дам баща ми:)Покара без масло доста километри и всичко гумено беше станало на пластмаса.После като сипа масло,макар и в нормите , течеше като лейка:)Практически нивото на маслото ако е близко до максимума не влияе абсолютно по никакъв начин на налягането на мазилната система.Още повече че тя пък не влияе на семерингите,защото те не са част от нея:)

Редактирано от prelude
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма смисъл до обясняваш на всеки , който не е на ясно поне с елементарни неща по устройството на двигателя. Има една приказка : Попитали един циганин дали е ял луканка. Отговорът бил : аз не съм , но братчеда е гледал един как яде. Много е вкусна.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен по-високото налягане в картера, което може да повреди семеринг или уплътнение намерих и това:

 

"Ölstand über Maximum führt dazu, dass die Kurbelwelle ständig ins Öl schlägt und es dadurch aufschäumt; der Ölschaum schmiert schlecht und kann Schäden hervorrufen. Überfüllung hat noch einen weiteren Nachteil: bei zu hohem Ölstand werden wichtige Entlüftungsbohrungen des Kurbelgehäuses von Öl überdeckt, was dazu führt, dass das dort befindliche Öl dem Motor über die Entlüftungsleitung der Verbrennung zugeführt wird. Dies kann erheblich höhere Verbrennungstemperaturen und damit Schäden an vielen Bauteilen des Motors bis hin zum kapitalen Motorschaden zur Folge haben."

 

"Ниво на маслото над максимума води до това, че коляновият вал се удря постоянно в маслото и по този начин образува пяна(тоест образуват се мехурчета в маслото); маслената пяна смазва лошо и може да доведе до повреди. Високо ниво на маслото води и друг недостатък: при твърде високо ниво на маслото важни вентилационни отвори на блока се запушват, което води до това, че маслото по вентилационните канали стига до горивната камера и изгаря там. Това може да доведе до значително по-високи температури на горене и от там повреди на частите на мотора." (някъде прочетох, че може да доведе и до повреда на катализатора )

Източник: http://de.wikipedia..../%C3%96lwechsel

 

Извинявам се за леко лошия превод.

Редактирано от archer
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е че си се поинтересувал,но ако тази информация е валидна за немските кошове,не значи че е валидна за нашите.Подозирам че статията от която даде инфото се отнася за доста стари двигатели като концепции,защото малко или много двигателят с вътрешно горене търпи развитие.Ще ти кажа защо.Отварял ли си двигател на Хонда?Или поне да си махал картера?Ако на стари двигатели валът е бил потопен частично или е бил близко до маслото в картера и е имал пряка видимост,Хонда много отдавна са се светнали за негативният ефект от разпенването на маслото и са го елиминирали като са поставили една "предпазна" ламарина под коляновия вал.Т.е. няма шанс маслото да докосне вала дори при неравности по пътя,освен ако не си сипал 10 литра масло вместо 4 литра.За тия 3мм дето си говорим тук или дори 1литър повече-не е никакъв проблем.Много стари са конструкциите при които валът е потопен в маслото и защото при всеки оборот това значи удар между валът и маслото,което както се сещаш не е желан ефект.Имам питане как стигна до това заключение?

Освен по-високото налягане в картера, което може да повреди семеринг или уплътнение намерих и това

Къде е по-високо налягането в картера от това че има повече масло?Отговорът е на дъното или върху пробката за източване.Това налягане в картера какво е?Картерът самостоятелна част от двигателя с вътрешно горене ли е или целият двигател е с изравнено налягане?Някъде при превода се споменават дори вентилационни отвори.....за какво служат според теб?Друг въпрос-колко уплътнения и семеринги имаш в картера на един двигател?Според мен доста трябва да прекалиш с препълването,за да достигнеш гарнитурата на самия картер и съответно семерингите на коляновия вал.И ако трябва да съм точен,трябва толкова да прекалиш че да стигнеш до схемата в която валът докосва маслото,защото семеринга уплътнява лагеруващите точки на вала,а шийките му са по-дълги от това разстояние:)В прав текст ще ти кажа,че всички уплътнения и семеринги в един двигател с вътрешно горене не работят под налягане и нямат общо с мазилната уредба,освен това че пречат тя да се разлее в околната среда.Те са просто преграда и маслото което попада по тях е в следствие от механично разпръскване.Та за какво повишено налягане става дума дето им бърка в здравето? Редактирано от prelude
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

prelude тук сам си отговори на въпроса защо в резки завои и при рязко спиране с високи обороти по време на съзтезание (примерно), в картера ще има запас от масло за всмукателя на маслената помпа да не остане "на сухо" - точно заради така наречената масло-отражателна или визираната от теб "предпазна ламарина" над картерната камера, която служи и за преграда за маслото към коляновия вал. И дори в такива екстремни условия, наливането на още 2 литра масло в мотора допълнително е напълно безмислено и безрасъдно......

 

Я се замисли и дали чак на 10л. масло в мотора, коляновия вал вече ще плува в масло или доста по-рано... ;)

Редактирано от Petar Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега prelude,

 

благодаря за въпросите. За съжаление не мога да отговоря на всеки от тях. Не ми е това професията, но от време на време и на мен ми се случва/налага да попрочета нещо. В случая въпроса е защо да не наливаме масло в повече от предписано от производителя и евентуално какви са последствията ако нарушим правилото?

Първия ми пост по темата е от личен опит. При предишната смяна на маслото налях повече - малко над максумама по щеката. Домързя ме да го източвам и реших да карам така. И аз реших, че ще го изгори. Да го изгори, да го изгори, мина половин година едва падна до горния маркер на щеката. Съвпадения или не точно тогава ми протекоха и семерингите - най-много на коляновия вал. Да е било случайност...може, но по-скоро не, ако ме питаш мене.

 

За по-високото налягане в картера може и да бъркам. Написах го по спомен. Все пак предполагам, че ако налееш повече масло в картера има вариант и налягането там да се увеличи.

За колегите на които не им е ясно за какво говорим:

 

По другите въпроси, както и за образуването на мехурчета в маслото има доста материал: http://lmgtfy.com/?q...l+cause+leaking

Цитирах Wikipedia, защото ми се стори най-правдоподобно, иначе го има на много места споменато.

 

Лека.

Редактирано от archer
цитати

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Тук говорим за двигател на Хонда,нали така?

Примера с турбо еклипса не е уместен защото на двигателите с принудително пълнене има и повишено налягане в самия мотор.И проблемът е правопропорционален на налягането с което го надуваш.

Та този Еклипс едва ли си е със заводските настройки.

 

 

prelude тук сам си отговори на въпроса защо в резки завои и при рязко спиране с високи обороти по време на съзтезание (примерно), в картера ще има запас от масло за всмукателя на маслената помпа да не остане "на сухо" - точно заради така наречената масло-отражателна или визираната от теб "предпазна ламарина" над картерната камера, която служи и за преграда за маслото към коляновия вал. И дори в такива екстремни условия, наливането на още 2 литра масло в мотора допълнително е напълно безмислено и безрасъдно......

 

Я се замисли и дали чак на 10л. масло в мотора, коляновия вал вече ще плува в масло или доста по-рано... ;)

 

Петре,не съм си отговорил сам защото никой не говори за 2л. повече,а за 2мм на щеката.

Половин литър или литър при различните мотоциклети,но мотоциклети а не коли.И говорихме принципно дали е проблем или не.

Също така си в голяма грешка ако си мислиш че ламарината разположена над картера пречи на маслото ти да се плиска настрани при спиране и завой.

Защо ли си направих допълнителна ограничителна вана на пистовата кола ако тази ламарина спасява положението както казваш?И защо ли продават едни специални картери дето не са евтини и не сме ги чували , като марката Moroso:)?

Публикувано изображение

Относно 10-те литра и дали са точно толкова.....казах го образно , но не и безразсъдно.

Н22-те ми събира 5 литра и само до ръба на ламаринения картер има горе-долу място за още толкова.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, никой не е казал, че ламарината пази коляновия вал сух, а частично ограничава част от маслото което се разплисква най-много в краищата на картера (физика). ;) И все пак си дойдохме на думата, че посочения от теб Еклипс не е удачен пример за засмукване на въздух от маслената помпа в резки завои.Колкото и литра масло 1-2-3 да смяташ, че са безобидни, аз все няма да съм съгласен с теорията...Поздрави. ;)

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...