Jump to content
civicgonemad

Ще се ударят ли капана с буталото?

Recommended Posts

Колеги колкото пъти да се заровя в калкулатора (d series compression calculator) все се чудя дали ако ползвам мойте си бутала PM3 -стоковите от д15б2, и глава от д16з6..? Ще ударят ли клапана и буталото?? Да вярно излиза ми 0.002(инча) piston-to-deck height aма не е ли малко? Щото ако се наложи да се изпили лицето на главата (до колкото зная се взима 2 десети от милиметъра на лицето) да ли няма да се случи горе посочената случка, Сега съм с P29 бутала, те са с връх ама са с по-ниска компресионна височина... С оригиналните се получава 10,22:1 , а със сегашните 10,50:1 сгъстяване. С P29-ките разстоянието е 0.069(инча) и за това ги сложих. Не ,че работеше лошо с тях.Аз че бях прекалил преди със сгъстяването бях... ама сега като се отваря да е за последно.Благодаря за вниманието! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма имам наблюдения от д15 с много пилена глава и степен 11,5 :1 с нейните си бутала

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... тоя калкулатор май май трябва да го махнат... мен до някъде това ме накара да сложа тези p29-ки... Там показва че ще удрят... отива на отрицателни стойности дори с малък шлайф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти дам един джокер. Позволявам си да цитирам от тунинга един колега, много вещ по нещата, който не познавам, но като му чета нещата ми става ясно, че не е спамер, а знаещ човек. Чувал съм и други да го казват тоя метод."Сега слагаш двата вала и ги зацепваш на белег (коляновия вал с каквито лагери са му останали), слагаш едно бутало с биела и лагери, слагаш 4 ризи да стоят за свидетели, слагаш пластелин върху буталото откъм клапаните, слагаш гарнитура, внимаваш ризите да са с еднаква височина, слагаш главата, стягаш я 4-5 кила, слагаш два повдигача и два пръта, настройваш две кобилици да имат някакъв приличен луфт, а може и нула, но не повече, че ще отвориш клапана. След което въртиш коляновия вал два оборота и разглобяваш, след което мериш.Има и по-прос, но по-не сигурен начин... Пак същата сглобка, но може и без пластелин.С един фиксиран за главата микрометър, задължително с ос успоредна на стеблото на клапана, хващаш нулата на затворен клапан. След което въртиш коляновия вал и гледаш какво показва микрометъра за всеки един клапан при ГМТ между тактовете изхвърляне и пълнене.Като отчетеш отварянето при и около ГМТ, ще можеш после да измериш от обратната страна до къде стига клапана при ГМТ... :wink: - имай предвид, че нямаш проблем клапана при ГМТ да е на нула с челото на главата :wink: - нали имаш гарнитура, нейната дебелина ще е клиренса между буталото и клапана...Провери за надстърчане/недоход на буталата...Поздрави! "Темата източник на инфото : http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=181935&start=75В темата на Пепи/izanagi/ се казва от Allex DJ, че гарнитурата на Д16Y3 е метална и е дебела 1.5мм :cool: Успех и тоя път я направи като хората. Ходди после на дино за насторойката, че пак ще стане гаф :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно ти казвам... Нищо не схавах... Къде да ги сложа тея ризи... Къде да го сложа тоя вал... A ризите да са "свидетели"... Много ме хвърли в тъч...

Редактирано от civicgonemad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз(помогнаха ми)мерих моита така с пластелин метода е чук :lol: действай по него няма да сгрешиш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой който е карал с пилена в-тек глава и стокови бутала от д15б2 моля да се изкаже по темата :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с тази гарнитура от d16y3... Това не е в-тек двигател... ще имам ли в-тек с нея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми провери я по картинка дали става :cool: Шом на Пепи му я препоръчват за в-теково купе с турбо, значи трябва да стане.А поста ти го пляснах целия, за да видиш целия и да схванеш принципа. На теб ти трябва да си затвориш мотора, леко стегнат с правилно зацепен ремък и да му направиш 2 оборота на ръка. Но нека го прави квалифициран механик, който знае какво и как. Ако нямаш такъв, смени двигателя направо. Вземи си една д16ка и си свиркай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ще взема старата и ще ида в магазин да я сравня. Май ще е най-добре. И интересно защо тоя калкулатор не отчита промяна на височината каквато и гарнитура да сложиш...То добре д16-ка, ама много пари за цял двигател, а и пак пълен мрак в какво състояние е... Ако знаете има една морга след с. Труд има една d16y8-ца ама й искат 700 лв. И е с колектор като на д14-ка(ако не бъркам) дросела му е в хоризонрално положение(малко прилича на моното на д15-ките). Кофти че моя блок е в много добро състояние...Спирам че влязах много в OFF.

Редактирано от civicgonemad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят мотор е със същия сет като на твоя д15б2 блок със заводските си бутала и глава от д16з6 стъргана не знам точно колко,но не е само за изравняване и няма проблем.поне при мен няма проблем,но не са един два мотора като нашите със оригинални бутала и си карат.Нека и някой по вещ по въпроса да се изкаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях с d15b2 блок + бутала и d15z1 глава. Тя е с 25cc камера която е доста по-малка от на z6. Преди да зацепя ангренажа наместих разпределителния вал така че да има един докрай отворен клапан. Завъртях коляновия вал 5-6 пъти без проблем. Степента на сгъстяване беше около 13:1. Не знам обаче с тая z6 глава колко ще е лифта на клапаните във vtec режим..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно 0.002 инча ти е piston to deck clearance-a и като сложиш гарнитурата не би трябвало да имаш ядове.Въпроса е колко дебела гарнитура ще сложиш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами или 3-слойната която е стокова за д16з6 или от англичанката която е даже по-дебела. А от тоя калкулатор се отказвам... както казах квато и дебелинана гарнитура да сложа винаги се променя само степента на сгъстяване, без да се променя разстоянието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 0.83 гарнитура и д13кови буталя при същия сетъп ще карам и аз .И по всички сметки и според всички колеги с които съм го разисквал няма да има удар .Вади си изводи сам .А крайно-отклонилия ще го помоля да чете тва дет е написал преди да го побликува .Човека няма да кара турбо кола та да я разреди с 1.5 гарнитура ,а си збира некаква бигачка .Я се запитай що му е тая гарнитура при стоковите бутала ,кратуна и тн ,а ше туря безгръбначно ???- към барси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз горе долу по темата, някой знае ли дали ще ударят D13 бутала ако ги сложа на D15Z6, но със вал от D16Z6, т.е. с нормален витек?Към колегата пуснал темата, не би трябвало да удари, дори и с най-тънката гарнитура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тея неща ако ги направиш става 40.5:1 сгъстяване,сигурен ли си че всичко е точно така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами или 3-слойната която е стокова за д16з6 или от англичанката която е даже по-дебела. А от тоя калкулатор се отказвам... както казах квато и дебелинана гарнитура да сложа винаги се променя само степента на сгъстяване, без да се променя разстоянието.

калкулаторът е 100% точен,няма от какво да се притесняваш. 0.002 инча отстояние значи,че буталото ти е 0.005 см. под ръба на блока.А дебелината на гарнитурата вече влияе само за сгъстяването.Ще ти дам пример.Ако piston to deck-a ти е -0.100 инч , това значи че буталото ти "стърчи" над блока и степента на сгъстяване ще е адска,т.е както обичат да пишат англоговорящите, ще стане "catastrophic failure".В този случай или пилиш буталата да не стърчат или слагаш доооста дебела гарнитура за да "покриеш" стърчащото бутало и да направиш нормална степента на сгъстяване.По същатата логика ако имаш piston to deck +0.100 инч, това значи че буталото ти е под ръба(вдлъбнато е) на блока и степента ти на сгъстяване ще е доста ниска(възможно е да е прекалено ниска и колата да не работи като хората).В този случай слагаш максимално тънка гарнитура,но ако буталото е твърде навътре и това няма да помогне,ще се наложи да пилиш блока за да изравниш piston to deck-a на 0.000(дават го +- 0.005 инча,за в рамките на нормалното).Ето ти и една снимка да видиш нагледно за какво става въпрос:http://img14.imageshack.us/img14/5170/totalcombustionchambervh.gif Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре все пак колкото и дасе смачква тая гарнитура... от 0.1 инч да се смачка на половин(примерно го казвам това, АКО въобще се смачква тези размери вярвам че са дадени когато е стегната ... поставена демек) нали пак си е разстояние... Кво му е точното д***а и калкулатора, Нарочно сложих 0,1 дебелина на гарнитура,,,, и пак си пише 0.02...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и 20 метра гарнитура да му дадеш,нали ти обясних все тая е, буталото към блока е ок.Слагаш си гарнитура стандартна за главата и си свиркаш... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...