Jump to content
Becko12

Може ли да ми разясните как работи климатроника...

Recommended Posts

Здравейте,инженер съм по образование но вчера се сблъсках с един странен проблем. Тъй като беше много студено, заранта като запалих колата и тръгнах към офиса установих, че не можах да затопля купето и умрях от студ. Какво направих всъщност, дадох градусите на Hi и включих на режим AUTO на климатроника. Вентилатора тръгна на максимални обороти и ми издуха главата, на всичко отгоре почти съм сигурен, че чувах как компресора на климатика се включва. Защо не ми стана ясно. Въпреки всичко малко преди да пристигна двигателя леко загря и колата леко се затопли. На връщате оставих на 28 градуса климатроника и пак на режим AUTO и вентилатора въобще не тръгна, взеха да се запотяват стъклата и когато натиснах бутона за насочване на струята само към предния прозорец вентилатора пак наду до последно и ми замръзна кратуната. Искам да помоля някой да ми обясни начина на работа на климатроника по следната причина. На мен ми е ясно, че когато колата загрее, че ще стане топло вътре. Странно ми е, защото на 90% от дизелите особено с климатроник имат електрически нагреватели и те подпомагат затоплянето на купето, тук подобно нещо не стана. Също ми стана много странно защо се активираше компресора на климатика?Моля колеги с подобен автомобил да ми обяснят как използват климатроника зимата при студен автомобил? И има ли някакво подгряване подпомагащо бързото затопляне в студените дни?Питам защото до офиса е 6 км и колата загрява точно преди да я изгася и е малко тъпо да ми духа на максимални обороти вентилатора със студен въздух 5-6 градуса!!! Естествено аз я настроих ръчно, изключих климатика, настроих да духа към стъклата и намалих оборотите на вентилатора и настроих температурата на Hi. Естествено колата почна да духа топло чак като загря двигателя. В един момент си помислих да не би компресора на климатроника да има възможност да прави и топло както са климатиците за дома? До сега не съм чувал автомобил с подобна технология но знае ли човек...Точно по тая причина ще се радвам на вашите мнения!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,сигурен ли си,че колата ти е с ,,климатроник,, много хора бъркат ,,климатроник,, с ,,автоматичен климатик,,Принципно като насочиш струята само към предното стъкло и си на ,,ауто,, се включва охлаждането защото испарителя на климатичната инсталация кондензира влагата и я премахва от стъклото буквално за секунди.Незнам да има автомобилен климатик които да е като домашните да обръща цикъла и да топли.Би ли споделил точно на кои модел акорд се случва това което описваш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда Акорд 2006.11 месец 2.2 дизел. Двузонов климатроник уж се води. Колата е без навигация и в един екран влизат часовник, радио и климатроника. Не е с най базовия климатик, следващото ниво на оборудване е. Не мисля, че бъркам климатроника с автоматичния климати, ама знам ли...човек се учи докато е жив..така, че ако нещо бъркам се извинявам.

Редактирано от Dragi4
�е цитирайте предходното мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност не е толкова от значение дали е автоматичен климатик или климатроник принципа на работа на двете системи е един и същ само управлението е по различно,по усъвършенствано при климатроника.И при двете системи при студена кола режим ,,ауто,, и насочена сруя само към предното стъкло ще се включи вентилатора на ,,мах,, и охлаждането също.Но и при двете системи топлината в купето ще доиде когато загрее двигателя или от вградените при някои автомобили(предимно дизелови) ел.нагреватели или печка работеща с горивото за двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да съгласен съм. Въпроса е дали при моя модел има подпомагаща печка или нагревател и дали режим AUTO си ги избира. Може да е развалена примерно. В няколко теми, които пускам все споменавам втората ми кола, Рено Меган. Тя има климатроник и там почва да духа веднага топло, доста години я караме и съм свикнал веднага да загрява. Не ми се е случвало при нея да се включва компресора на климатика при затопляне. Въпроса ми основно е: как точно е конструиран тоя климатроник и каква е логиката на неговата работа. Ще се радвам на мнение от колега каращ същия модел Акорд, да сподели как се справя в студените зимни месеци. Не изключвам възможността от повреда в дадена система за нагряване въпреки че няма нито подобни признаци, индикации и нищо от рода, съдено от състоянието на автомобила. Но лично за мен е странно кола от такъв клас, да чака да загрее двигателя и да ми пуска парното и то автоматично. Според мен има нещо, което не знам и не правя както трябва.

Редактирано от Dragi4
�е цитирайте предходното мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааа, малко тъмна индия и за мен.Сигурен съм че няма нито печка, нито нагреватели, но пък доколкото знам климатикът има възможност да духа топло (като домашните). Моят опит обаче е същия - докато не загрее колата, няма топло. В интерес на истината и аз не съм я водил да и проверяват климатика, така че не съм сигурен че работи както трябва.А когато пуснеш да обдухва предното стъкло е нормално да се включва комресора (отнема влагата от купето много по-бързо).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам, климатикът се използва само за охлаждане и отнемане на влагата. Климатроник е климатик с автоматично поддържане на градусите - когато в купето стане по-топло се включва, като падне температурата под настроената се изключва. Относно загряването - то става от топлината на охлаждащата течност в двигателя - следователно след като е загрял двигателя, тогава идва и топлото :) Има коли с "печки", които и при студен двигател може да отопляват купето, но не са често срещани. До сега не съм чувал за инверторен климатик(такъв който може и да грее) в коли. Може и да има, но ще е от скъпите класове :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да се примиря, че мегана който струва 1/3 от цената на Хондата е по добре премислен. Има нещо, което не правя като хората сигурен съм. На всички колеги с тоя модел ли е така? Почва да топли като се стопли двигателя? Искам само да уточня, че колата има нещо като зимен пакет, от рода на подгряване на огледалата и т.н. логично е да има някаква шашма да се затопля докато е студено времето. Иначе - егати...то цяла зима ще мръзна като куче...то сега като е 5-6 градуса и колата загрява до офиса...ами като стане -5 -10 градуса, какво правим? Не може да е толкова тъпо, просто не вярвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега нямаш печка, за съжаление ще чакаш докато загрее двигателя.При мен компресора се включва когато съм задал някакви градуси ,примерно 25-26 и тогава със вкарването на студен въздух регулира температурата.Когато си на ауто духа на мах на предното стъкло докато малко се позатопли въздуха и тогава обръща клапите към теб.По интересното при теб е че колата ти неможе да загрее за тези 4-5 км които минаваш.Моята загрява за половината от това разтояние.Не съм запознат с дизеловата хонда от близо ,но си мисля че трябва да имаш свещ или свещи които подгряват антифриза при студено време.Пусни си темата в раздела за акорд 7 серия ,там има колеги с дизели като твоя които ще ти дадат по точен съвет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В раздел общи дискусии 2 ра страница :rolleyes:

Редактирано от Todor_Gagovski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мене няма печки и си зъзна докато загрее :( Варианта е да изчакаш 2-3 минути да и тогава да тръгнеш . Това , което правя аз при запалване в студено време е никога да не пускам парното , не и поне след 5-тата минута на каране - както сам каза смисъл да ми духа студена струя няма :( Или ако духа , то да е на най-ниската струя . При натискане на бутона АУТО винаги и задължително се пуска климатика и започва да духа докато не постигне зададената от теб температура , с пуснат климатик съм забелязал , че се стопля по-бързо . При натискане да духа към прозорците също започва да духа максимално силно и се включва климатика - смисъла е , че ти се е запотило стъклото и искаш да изсъхне . Общо взето за дизеловите Акорди това е положението , загряват бавно и имат по-лошо парно от бензиновите такива :( В началото беше голямо предизвикателство за мен да постигна идеалната температура при шофирана на дълаг път - при бензиновите двигатели дори когато е спрян потока има едно леко подухване , на топъл или студен въздух , зависи от времето и много често това е идеалната струя за зимно време ;) но при дизела не е така . Не знам как е при дугите марки , но и на Тойота дизела беше така , явно японците имат нещо впредвид или са пропуснали всички нещо :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Колега Becko12, :cold:
всичко идва от кубатурата на двигателя, наличието на интеркулер
от там идва и по-голямото количество Антифриз за затопляне по единица време



1. "Печката" - е скъпа екстра която по същество е таймер с подгряване на антифиза,
настройваш я за 8:00 и като се качиш колицата е на 90°C затоплена размръзена,
все едно не си я гасил цяла нощ :rolleyes:Webasto

2. Инсталирай Аларма с дистанционн запалване на автомобила от разтояние Модул Аларма

3. Има и евтини духалки за запалката на 12V :ph34r:

Редактирано от slus4o©
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Публикувано изображение много приятен и забавен отговор. Тук имаме едно служебно Рено 19 с такава духалка, супер грозно и смешно. Ами ще си траем с такъв тип климатроник какво да правим. Щом им се досвидяло да сложат един малък електрически нагревател в парното някъде като на френските коли. Явно ще се мръзне зимата. Значи основно ще си го пускам на Hi, ръчно без климатик и с ръчни настройки на вентилатора и като загрее колата на лято примерно ще се греем до работа, до тогава по дебело облекло. Публикувано изображение Това в кръга на шегата, положението не е крайно критично или зле, просто ми беше малко странно но здраве да е, все пак колата е 6 точки няма да се ядосвам заради подобни неща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пускаш климатроника веднага с паленето колата загрява по-бавно. Аз изчаквам 2-3мин стрелката да приближи нормалната работна температура и тогава бутам на AUTO.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книгата,която ми дадоха от Бултрако при покупката на акорда пише,че нагревател за дизеловите автомобили има,но само при най-високото ниво на оборудване.Доколкото разбирам твоя не е такъв,както и моя,така че търпение драги,докато загрее. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И още нещо за последно искам да питам. Може ли да се пуска само вентилацията без да се активира компресора на климатика ако преди това системата е била спряна с OFF? Случи ми се няколко пъти в по хладно време да я спра по време на път и да навлиза въздух от вентилационните отвори заради скоростта на движение. Когато цъкна вентилатора обаче, да речем, че влизам в град и потока намалява, цъкам вентилатора и хоп климатика тръгва да работи. Пробва на режим AUTO на по големи градуси, за момент се включва климатика и после се изключва и работи на вентилация като от време на време се включва отново компресора. Докато не натисна копчето A/C OFF климатика във всички режими се включва. Искам да питам следното, как ако съм спрял климатроника от бутон OFF да включва обратно системата без да стартирам климатика при топло време говоря, примерно 23-25 градуса околна температура. Все едно да го стартирам в режим A/C OFF? Който и бутон да натисна, винаги тръгва компресора на климатика и след това трябва ръчно да давам A/C OFF. Има ли решение на тоя проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно когато стуята е САМО към предното стъкло и се включи вентилатора се задеиства климатика.Не на всяка кола но на всички почти,незнам дали има роля температурата на двигателя и околната стеда но загледаи дали това което описваш не се случва само и единствено при насочена към предното стъкло струя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си спомням вече , но мисля , че можеш да пуснеш вентилатора без да пускаш климатика като цълнеш на копчето за усилване или намаляне на струята ;) Но както каза колегата горе , не трябва да ти духа само на предното стъкло , а примерно на предното и краката ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно което и копче да натисна, климатика се включва, между другото досега не съм ползвал функцията за обдухване на предното стъкло, така че не е това причината. Натисна ли бутона за вентилатора дори и на Hi да сложа, компресора се активира за кратко и сетне вече си работи без него. Ако натисна бутона A/C първата му работа е да се включи, което губи смисъла да го изключвам веднага. Освен това дори за 1 сек да се включи климатика, веднага замирисва вътре на влага ако го спра на секундата, въпреки че има сменени консумативи, то е така при всички климатици де, веднага кондензира влагата в изпарителя. И все пак да питам отново, знае ли някой, как след изключване с OFF да активирам вентилацията без климатика. За сега съм успявал само като натисна бутона откъде да духа(крака, стъкло и крака, средни дюзи) да се отварят клапите без да включва климатика и вентилатора и да има течение от скоростта на движение. Натисна ли вентилацията веднага температурата почва да се регулира автоматично, като съответно на секундата тръгва за кратко климатика, замирисва като го спра и така...Дори забелязах както казвам и на AUTO вече в студено време се активира за кратко. Търся решение, нещо клавишна комбинация или задържане на бутон и т.н., ако има де, ще съм ви благодарен ако спорелите!!

  • Downvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,След като си пуснеш вентилатора, насочи въздушния поток на желаната позиция и градуси и просто натисни бутона А/С - на дисплея ще ти се изпише A/C OFF.Така климатика не е включен. При повторно натискане на бутона А/С, компресора се включва и на дисплея се изписва A/C ON.Компресора на климатика може да се изключи дори и когато струята е насочена към обдухване на предното стъкло.При минаване на автоматичен режим, A/C ON и A/C OFF изгасват и климатика вече се включва и изклчва автоматично според избраната температура.В книжката на колата пишеше нещо от рода на - При температура на околната среда под 7'С, парното работи в автоматичен режим след достигане на температура на двигателя поне 50-60'С. Ще проверя за по-голяма точност.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря правилно е това, което казваш. При мен проблема е че след като съм спрял климатроника с OFF след това, което и да натисна, компресора на климатика се активира, ако е по топло си остава да работи докато не натисна A/C OFF. Въпроса е може ли да го направя да работи в A/C OFF винаги, докато не му задам режим A/C ON. Защото, ако климатроника е спрян с OFF и след това се включи каквото и да е, примерно задаваш градуси и степен на вентилация винаги компресора се активира. Другия вариант, който аз открих е като оставя системата настроена без да натискам бутона OFF си седи така при всяко палене. Просто през деня лятото ходя напред назад по институции или каквото и да е там. Спирам тръгвам основно на отворени прозорци защото пътуването е много кратко и климатика въобще не може да заработи в режим. И понякога на светофар искам да пусна малко вентилатора за 1 мин до следващото ми спиране, защото то предстои след 3 мин примерно и престоя продължава 20 мин. 10 мин карам 30 мин седя по съответните сгради, клиенти и т.н. Затова не искам да ползвам климатика и искам да ми стои по дефулт изключен а да се включва по моя команда. Не е болка за умиране и ако няма решение ще свикна с това, но ако има ще ми е по удобно да е по дефулт да е A/C OFF. Та има ли начин това да стане?

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !
  • Downvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако компресора ти е постоянно включен когато си на автоматичен режим, е възможно да имаш някакъв проблем. Трябва обаче да провериш при вдигнат капак дали реално е зацепил съединителя на компресора или само се върти шайбата!По принцип на автоматичен режим компресора се включва само когато трябва да охлажда, т.е. при студено време не работи, а системата духа топло. Включва се автоматично и при обдухване на предното стъкло, но както е казал колегата можеш да го изключиш ръчно, но тогава не премахва запотяването бързо.Аз лично го държа на ръчен режим и си регулирам само скоростта на вентилатора. Лятото го насочвам да духа напред, зимата в краката. За градско каране с чести спирания така е най-добре. Обаче ако изключиш със OFF, както и да го включиш, климатроника е задействан /но компресора се включва само когато е необходимо/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×