Jump to content
Mkilla

5w40 или 10w40 за прелюд 5

Recommended Posts

Колеги , много се чудя.Кое е по-добре за автомобила от 2та вискозитета.Дали 5/40 или 10/40.Гледах темата "всичко за прелюд" и там един колега е извадил от книжката данни и няма никаде 5/40 а пък в мойта книжка в нас има.Много се чудя и ако може съвет да дадете ;/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мотора е в перфектно състояние, отлично понася 5w40, ако е покарана повечко, над 300к километра, слагай 10w40.В книжката точно такова го дават 5w40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно затова и аз се чудя.Колата е на реални 180 000 км и преди няколко дни в Бултрако монтьора каза 10/40 и ми стана странно все пак не разбирам толкова колкото тях.Пак прочетох в книжлето там е 5/40 та така.Та май ще пробвам с 5/40 а марка за пълната синтетика? Сега съм с 10/40 Моторекс.До колкото четох Мотул , Репсол или Хонда маслото май май са добри.П.С не го беше барнало близо 4000 км но се дърпах с едно субару 2 старта след това по магистрала с над 200 да я пробвам и гледам че е м/у минимума и средата.А преди беше малко над средата , което сигурно е нормално

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мотора е в перфектно състояние, отлично понася 5w40, ако е покарана повечко, над 300к километра, слагай 10w40.В книжката точно такова го дават 5w40.

Колега я обясни защо колата ако е на повечко километри трябва да се сложи 10W40? Че ми стана интересно?И за да не съм офф слагай 5W40, този вискозитет обикновенно е пълна синтетика и двигателя ти ще спечели много! :)Пък марката вече ти си я избираш при марките на маслата отдавна силите са изравнени и само трябва да не попадаш на ментак и няма да имаш проблеми! :) Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей гледа километрите, защото не може си сигурен, колко са верни. Аз моя сивик го карам с 5/40 и досега грам масълце не е изгорило.Слагай 5/40 и не му мисли, ако не го гори, значи двигателя ти е супер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам вече 3-та смяна с 5/40 и съм много доволен. Пробвай първо с 5/40, което без съмнение е по-доброто масло за двигателя и само ако го бара мини на 10/40. Без проба няма как да разбереш ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да иЗполЗвам таЗи тема За да не публикувам нова .Та колата ми е Сивик D 16 Y 2 Англичанка на 300 000 км. карамя със 10 W 40 REPSOL не го гори само когато се вклЮчва V-tec но това е нормално. Искам да попитам дали моЖе MOTUL 5 W 30 тъйкато несъм в страната и тук в Германия намерих само това в един БОШ сервиЗ и ми се вижда истински .И какви са(+) и (-) при таЗи манипулация и какжо да очаквам.Благодаря предварително. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги пълната синтетика е по-добра за един двигател, освен ако не става въпрос за някой класика от 60-те или по-специални автомобили!!! Освен че има по-добри миещи свойства, благодарение на ниския си студен (начален) визкоситет предлага на двигателя много по-добра защита при студен старт! Също така пълната синтетика се изпарява по-бавно, от полу-синтетиката и минералното масло! Това че в Manual-a на някой автомобил пише да се кара примерно с 10W-40 не значи че в момента съвременните напълно синтетични масла не стават за нея, а напротив! Стандартите се изменят на всеки 4-5 години и излизат все по-добри и по-добри продукти! Няма да сгрешиш ако слушаш Manual-a, но и няма да сгрешиш ако почетеш малко повече за спецификаций-те и стандартите на съвременните масла които се предлагат на пазара, които така както покриват остарелите стандарти, които се изискват от старите ни Хонди, така и покриват съвременните такива и са с доста по-развити формули за защита на двигателя. Така че, дали ще си сложиш 10W40 или 5W40 и в двата случая няма да имаш проблеми, но ако си обичаш колата и искаш за нея най-доброто просто избери пълната синтетика!:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам 5/40 ще е и ще пиша как е с него много скоро само , че пуснах и друга тема в раздела ако може малко помощ и там :))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега карам само с 10W40 полусинтетика на Motul, не го гори, но имам чувството, че сериозно си губи качествата след 5-6 хил и става на чорба (или поне на мен така ми се струва).Чудя се дали да не сложа синтетика 5W40 от същата марка следващия път и да видим какво ще стане. Разликата е ок 25лв на смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам аз наливното масло на Хонда и ще драсна как е след известен брой км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гъстота(вискозитет) след като колата загрее са еднакви. Ако не се очаква люта зима слагай си 10W40. По важно е маслото да е добро. да не е менте. Повече трябва да те вълнува от къде да го купиш и каква марка.Забравих, по доброто е 5W40 както по нагоре са го обяснили достатъчно добре

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам Vti-ми с 5w40 Мотул 8100 ,за сега никакви проблеми !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега карам само с 10W40 полусинтетика на Motul, не го гори, но имам чувството, че сериозно си губи качествата след 5-6 хил и става на чорба (или поне на мен така ми се струва).Чудя се дали да не сложа синтетика 5W40 от същата марка следващия път и да видим какво ще стане. Разликата е ок 25лв на смяна.

Колега не ти се струва, а си е така! Преди като карах с Мотули ги сменях на 6 000 км! Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако не е тайна, откъде е купувано маслото? От вносителя, официален дистрибутор или... Също така ми е интересно дали е шофирано предимно градско на къси разстояния (и дали по-голямата част от интервала е била през зимата) или предимно извънградско? Въпросите са към @Slade и всички, които карат с 6100 10W40. По какво позна, че сериозно си е загубило качествата? С масло на друг производител и същия вид (полу-синтетика) и вискозитет (10W40) имало ли е подобно "чувство, че сериозно си губи качествата"? Не се заяждам, наистина ми е любопитно. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима смених маслото на ровера F18A3 с мотул 6100. И предишното беше пак сьщото. На около 4000-5000 км пробег ми направи неприятна изненада. Темперетурата беше паднала до кьм -15 градуса и запалих колата за да си трьгвам от работа. Лампата за маслото обаче остана да си свети вьпреки високите обороти . Веднага я загасих. Направи ми впечетление че не чух някакви по особени шумове в двигателя и за това се престраших и го запалих пак. Почна да гасне,пак да свети-премигваше. И като поработи малко на място чак тогава угасна лампата на пьлно. След това пак ми прави сьщия номер като е много студено и за собствено успокоение го смених маслото вьпреки че беше на половината пробег. След като го смених проблема изчезна. Естествено пак сипах мотул 6100. Маслото го купува един приятел и ми дава остьпката. Магазина е на оборище. Колата я карам както градско всеки ден така и всяка седмица извьнградско по минимум 300км. Замислям се дали зимата да не карам с 5-40. 

Редактирано от mom4i74
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако не е тайна, откъде е купувано маслото? От вносителя, официален дистрибутор или... Също така ми е интересно дали е шофирано предимно градско на къси разстояния (и дали по-голямата част от интервала е била през зимата) или предимно извънградско? Въпросите са към @Slade и всички, които карат с 6100 10W40. По какво позна, че сериозно си е загубило качествата? С масло на друг производител и същия вид (полу-синтетика) и вискозитет (10W40) имало ли е подобно "чувство, че сериозно си губи качествата"? Не се заяждам, наистина ми е любопитно. :)

Маслото е купувано само и единствено от склада на Проспийд до МГУ (втория линк), радвам се, че го определяш като официален дистрибутор.Вече 3 смени с това масло наблюдавам следния феномен: когато маслото е прясно, лампата на маслото гасне успоредно или дори преди тая на алтернатора при запалване. Мине ли 5-6 хиляди започва или да премигва при запалване или да гасне част от секундата след тази на алтернатора.Другото наблюдение е върху пръчката и как се стича и капе от нея - ами направо си е като вода преди смяна, независимо дали е топло или студено навън. Важно е да отбележа, че нивото му не се качва или спада драстично от смяна до смяна - не доливам и никога не съм.П.С. маслото го сменям около 8 хил. км.Първата ми смяна беше с Мобил1 10W40 - беше от варел и изобщо не разбрах истинско ли е или какво,но имам чувството, че беше много по-зле от Мотула - колата звучеше като трактор зимата. Тогава от максимума беше паднало малко под средата на пръчката, но тогава имах и теч от гарнитурата на картера.Когато минах на 6100 на Мотул двигателят е доста по-тих и всичко е ОК, с изключение на този проблем, като както казах може и само да си въобразявам.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си въобразявате!Аз вече четвърта смяна на мотул 6100 10w40 я правя на 5000 км ,щото като го разтъркам с пръсти от щеката и цъкърка едно такова и воднисто мааму стара :dry: Мотора ми е на 186хил и не пипа маслото изобщо!Иначе явно добре мие щото след 100км и е вече черно !Дали вече не са му направили и на това масло ментета,ката виждат по форумите че много се търси :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата работа колега,моето го взех от интернет...още на 5000 км и не става.. Сега налях пак от него и е на 3000 и все още държи :unsure: на око,ама нз отделно и колата стана по-шумна и мисля да пробвам yacco . По темата аутодата дават 5w30 за студен климат,10w40 за климат като нашия (без Севлиево и Кресна :P ) и 15W40 за (ала) Калифорния :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, тогава уточняващи въпроси. Марка на масления филтър и евентуално откъде е закупен? Приблизителен пробег на двигателя (и евентуално доколко може да му се вярва, т.е. купувана ли е колата от познат, който я е купил нова, сервизна книжка и т.н.)? Отварян ли е скоро въпросният двиагтел (да речем за реглаж на клапани) и имате ли представа как изглежда отвътре?

Аз съм карал с Motul в продължение на 60,000 км., като 50,000 от тях бяха с Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 (смяна на всеки 10,000 км.), а последните 10К бяха с Motul 8100 X-lite 0W-30. Все са купувани от магазина (ако може да се нарече така онази дупка на партера :)) на официалния вносител (TST Group Ltd.)

Проблеми със светещи лампи, харчове и т.н. не съм имал и сега ми е интересно какво може да предизвиква вашите.

Ако двигателят прилича на нещо подобно (т.е. предишният собственик е бил мърляч, възможно ли е сегашното да мие отлаганията, останали от предишните масла, да ги буха във филтъра (а и той ако не е много стока става лошо) и затова да са проблемите със свтещата лампа?)

 

Публикувано изображение

 

Да пишат и доволните, че така много едностранчиво се получава. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уникална тема с уникално поставен въпрос -прелюд 5. А с кои двигател ,някои заблуден руснак мо да е забил от Зил V6 :lol:

И уникално превърнала се в поредната статистика !

Ако е карана над 300к 10/40 как ли пък не, тя си е вече за 20/50 :D

Какви проблеми кат си карам колата с 5/40 ми никакви само дет моо си хапва :D от масълцето ,ако е гладна /не езадължително/.То проблемите от масло идват един път ма качествено :blink: .

 

 

Колеги ,не превръщайте всяка тема за масло в статистика .Кои с какво си кара колата ,има въпрос които е поставен за точно определен модел /прелюд 5 / ;) разисква се тои!!! Това че в форума има литература и писания за масло за три реферата които да се дадът в НАСА .Там да си четат е друго ,нека те да си четът тука ................

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми колеги сложих хонда масълце 5/40 та да видим следващите 1000 км как ще се представи колата с него.Видимо поне за мен работи по леко мотора отколкото с 10/40 Моторекса с който бях.Т.е форсира се по-добре поне така си я усещам.Благодаря на всички за коментарите :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и масло да сипя, мотора се форсира еднакво!Вие големи специалисти сте - така и баджанака - чете книга за различни болести и всичките ги има - голЕм смЕх! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали знаете, че разликата между 5w40 и 10w40 е само във вискозитета на маслото при ниски температури. Цифрите които стоят пред W са зимен вискозитет (W = Winter). 5w мисля че се препоръчва до -30 градуса, a 10w до -20 градуса. Taka че не случайно за нашия климат се препоръчва 10w40.

5w30 е за студен климат

 

Публикувано изображение

 

 

 

Почти всеки производител има масла 10w40 минерални, полу-синтетични и синтетични. Различни класове масла са и си пише на опаковката. Има Racing масла 10w40 ... така че не се подвеждайте по идеята че 5w30 е " пълна синтетика " и ще ви пази двигателя по-добре ...

Редактирано от CryoGen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но колко пълни синтетики 10W40 от известни производители си виждал да се продават в БГ, кога и къде?А сега към колегата:

Добре, тогава уточняващи въпроси. Марка на масления филтър и евентуално откъде е закупен? Приблизителен пробег на двигателя (и евентуално доколко може да му се вярва, т.е. купувана ли е колата от познат, който я е купил нова, сервизна книжка и т.н.)? Отварян ли е скоро въпросният двиагтел (да речем за реглаж на клапани) и имате ли представа как изглежда отвътре? ..............Да пишат и доволните, че така много едностранчиво се получава. :)

С ръка на сърце мога да си призная идиотщината да дам по 34лв на Бултрако за маслен филтър при две от трите смени на масло, за които говоря. Марката на филтъра "Honda" е Purflux - хубав френски филтър, който иначе струва наполовина, ако не и по-малко, но май не се продава другаде (Хеед91 не искат да си поддържат наличност и това е). Последният филтър ми е FIAAM и е купуван/слаган в сервиза на ОМБРЕ в София. На последния сервиз имам доверие щото поне лично мен никога не ме е подвеждал. Джони каза, че такива филтри слагат и на техните коли.PS. Не, двигателят ми не изглежда като тоя от снимката, последен реглаж е правен преди 30 хил км и не изглеждаше така отвътре, дори веднага след купуването от n-тия собственик. Колата е на 142 хил. км по километраж. В багажника намерих фактура от 2008г за смяна на масло в Испания (Esso 5w30) с отбелязани 100 хил. км пробег. Колата я купих януари 2009.И последно - не съм имал предвид, че съм недоволен от Мотула като цяло. В противен случай ще излезе, че съм доста малоумен щом 3 пъти наливам едно и също масло и продължавам да мисля как да сипя следващото от същата марка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз за Purflux знам :) (цък, цък, цък). Все пак карам с такива от 80,000 км. Но не LS350, a 15400-RBA-F01, само че не ги купувам от Бултрако. Първоначално (докато бях Motul) сменях през 10,000 км. Сега спокойно изкарват 20,000 км. Добри са. А от Хеед съм се отказал отдавна и дори за карфица няма да отида.

 

 

Понеже гледам, че често се дискутират вискозитети, а по една случайност снощи отговарях на колега на лични, сега ще пусна отговора тук. Ставаше въпрос за същото - досега е карал с 10W-40, двигателят е запазен и технически изправен, може ли да мине на 5W-40 и дали няма да се случи нещо с мотора. Не претендирам да е абсолютно вярно и изчерпателно, но все ще е някаква насока за любознателните. Ако някой модератор пожелае, може всичките мнения по темата да ги отцепи в отделна маслена тема, където да си "фейсбучим" на воля. Има доста потребители, които знаят доста за маслата, може да стане чудесна тема. На @fenabg, ако му пречи, да трие, мен слабо ме вълува.

 

Като се сетя сега колко има да пиша (за да ти го обясня както трябва, а не да отбия номера) и ми става лошо, но като съм обещал... :dunno::) Само да знаеш, че аз се нямам за особено сведущ по маслата, просто съм се интересувал, защото винаги съм искал най-доброто за моя мотор.

 

Кратка версия: Да, може да сложиш и на двигателя ще му е по-добре. И с това приключваме. :tooth:

 

Пълна версия: От питането ти разбирам, че нямаш представа каква информация точно носят означенията по маслата от сорта на 5W-40, 10W-60 и т.н. (не се опитвам да те обидя или да ти държа някакъв менторски тон, просто след като изчетеш това мнение до края ще разбереш какво имам предвид). Да започнем от тези означения тогава.

Първата реакция на повечето хора, когато им кажа, че карам с 0W-30 е да възкликнат: "А! Много е тънко!" Учудва ги именно нулата и неразбирането на информацията, която тя носи. Повечето от тях смятат, че ако сипят такова в техния двигател, то непремено ще изтчече като от лейка през всеки възможен отвор. Това схващане е абсолютно погрешно и идва от разбирането, че с нагряването дадено масло "изтънява". Това е вярно, но много по-важното е факта, че с изстиването маслото се сгъстява. Най-голямо износване двигателя получава при първоначален старт. По-гъстото масло е по-трудно да бъде "разхвърляно" от маслената помпа из двигателя, за да се получи т. нар. "маслен клин" (един от 3-те етапа на смазване (най-добрия)). И колкото е по-гъсто маслото, а околната температура по-ниска, толкова по-бавно двигателят ще започне да се смазва пълноценно, съответно ще има по-голямо износване. Маслата (в момента говорим за сезонните или т. нар. "mono grades") се делят на групи, означени с 10, 20, 30 ... 60.

Тези числа представляват стойността в която попада вискозитета на дадено масло при работна температура на двигателя (прието е това да е точката на кипене на водата или с други думи 100° C). Самото означение не е някаква мерна единица, със същия успех можеха да ги кръстят A, B, C и т. н.

Самият вискозитет на мслото пък се измерва в мерна единица наречена "stoke" (1 St = 1 cm2·s−1 = 10−4 m2·s−1). Кръстена е така на George Gabriel Stokes. За удобство се използва centistoke (1 cSt = 1 mm2·s−1 = 10−6m2·s−1). За пример: вода с температура 20 °C има (приблизително) кинематичен визкозитет 1 cSt. Общо взето тази единица показва колко бързо ще изтече даденото масло при определена температура през отвор с определна площ.

Ето един примерен списък с диапазона в който попадат кинематичните визкозитети при 100° C на различните масла:

 

Клас	cSt20	5.6 – 9.230	9.3 – 12.440	12.5 – 16.250	16.3 – 21.860	21.9 – 26.1
Та - примерно - моето масло е със заявен от производителя вискозитет от 10.9 cSt и съвсем логично попада в група/клас 30 (или "grade"; много ми е трудно с превода на термините, защото всичко прочетено от мен е на руски и английски, та в скоби ще ти пиша как е в оригинал, може ти да имаш по-добро предложение), който е от 9.3 cSt до 12.4 cSt.

Повечето двигатели (говорим за нормални условия на експолоатация) изискват вискозитет от (грубо и обобщаващо) 10-12 cSt. От друга страна изстиналото сезонно масло ("mono grade") е с кинематичен вискозитет от 150-200 cSt. И това е при 40 °C (такива данни дават производителите - при 40 °C / 100 °C и много рядко при 0 °C; става дума за минерални, при пълната синтетика не е чак толкова зле). При по-ниски температури положението е още по-отчайващо (т.е. маслото е още по-гъсто). Сметни сам къде са необходимите за нормалната работа на двигателя 10 cSt, къде е 200 cSt (че и по-зле при по-ниски температури; държа да отбележа обаче, че скалата на изменение тук не е линейна; масло с вискозитет 1 cSt не е два пъти по-тънко от такова с вискозитет 2 cSt, примерно, доста са близки).

Вече сезонни масла ("mono grades") почти не се използват. Болшинството са всесезонни ("multi grades") и носят познатите ти означения 0W-30, 10W-60, 20W-50 и т.н. При достигане на работна температрура на двигателя три масла с означения съответно 0W-40, 5W-40 и 10W-40 ще са все с един вискозитет. Някъде от порядъка на 12.5-16.2 cSt. И трите. Разликата е в това, че на дигателя (т.е. на помпата :)) ще му е много по-лесно да "размята" маслото с първи индекс "0", което колкто и да е по-тънко от другите две, ще е много по дебело от необходимото за нормалната работа (казахме 10-12 cSt ориентировъчно).

"Забъркването" на всесезонно масло (минерални и полу-синтетики) става като към тънко (5, 10) сезонно ("mono" или "straight grade") се добавят модификатори (VI - Viscosity Improvers). Най-често са някакъв вид полимери, които пречат на маслото да изтънее при нагряване. За тях може да мислиш като свити на кълбо гъсеници, които остават свити при ниска температура (и не пречат маслото да е по-течливо), но се развиват при достигане на работна температура и сгъстяват маслото, като му помагат да запази необходимия кинематичен вискозитет (съответно маслен филм). Лошото на тези полимери е, че с времето се износват и след време се оказваш с недостатъчно гъсто масло. Предполагам си чел из форумите как "Бе до ..... (еди си колко там километра) не го пипаше, а сега взе да похапва по литър на ...... (еди си колко други километра)". И затова в една тема аз бях писал, че едно масло почне ли нормален, здрав двигател да го харчи, е по-добре да го сменят, а да не доливат, защото то просто си е заминало и не върши вече работа.

При синтетиките "забъркването" е малко по-различно, но засега ще се ограничим до тук, че още колко има да пиша... :cry:

Та страхът от "тънкото" масло е напълно неоснователен и просто идва от неразбирането на нещата отвътре. То понеже нали у нас от политика, жени, коли, масла, футбол, ..... (напиши каквото се сетиш) всеки разбира... :dry:

Мога да пиша още много, но прочети първо това, вникни и ако има въпроси - питай. Ще доуточняваме едно по едно. Предполагам се чудш, щом нещата седят така, защо повечето хора не карат направо с 0W-40, а упорито сипват 10W-40, защо тогава се произвеждат други масла освен посоченото и защо примерно Хонда препоръчва в ръководството на S2000 масло с вискозитет 10W-30, а не 0W-30. :)

И ти може да пробваш с някое напълно синтетично (за това внимавай, защото има различни видове синтетика; някои масла са синтетични, други са "синтетични" и пак пише синтетика на опаковката) 0W-40, а ако те е страх - 5W-40 ще е чудесен избор (това, ако двигателя наистина е наред и е гледан; както ти казах вече, моят е на 123,000 км. и се кара с 0W-30, но конкретно за твоето "добиче" вискозитет 40 ще е по-подходящ, особено ако редовно "масажираш" червената зона :)).

Ами засега толкова, ако има нещо неясно - питай, ако мога ще отговоря доколкото мога. :bye:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега, аз на моя жребец сипах 10W40 наливен мобил и мисля си го сменям на 5000км :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...