plam81 0 #1 Публикувано 22 Юли, 2011 (Редактирано) Моля за малко помощ, че е спешно. Проблема е, че вчера се наложи да си пусна климатика и с голяма изненада се установи , че не работи компресора. При натискане на копчето АЦ се включва само перката на радиатора, а компресора не се пуска. Пуснахме директно ток към компресора и си тръгва.Само, че се чува силно чаткане на метал от него.Дай те някакви съвети и идеи от какво и защо така се получава. Колата е Сивик 6' 75кс 1,4 Редактирано 22 Юли, 2011 от plam81 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #2 Отговорено 22 Юли, 2011 Ако няма достатъчно количество фреон ,компресора не се включва -един вид защита.Не го включвайте директно явно няма достатъчно и масло в системата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #3 Отговорено 22 Юли, 2011 Колега иди да ти допълнят фреон и ще почне да духа студено. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plam81 0 #4 Отговорено 22 Юли, 2011 Вчера я закача един човек, но закачи само един маркуч и след няма и минута ми вика ми тя има малко фреон, я пусни климатика .Натискам АЦ и ми вика ми той компресора ти не работи , първо него оправи виж кабелите!!!!!!!!При което си тръгнах и направих ме с един приятел по-горе описаната проверка на инсталацията.Това силно метално чаткане може ли да е от недостиг на фреон или първо трябва да се види самия компресор и чак тогава да се дозареди.Би трябвало и двата му маркуча да са закачени за да стане ясно поне според мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plam81 0 #5 Отговорено 22 Юли, 2011 Кажете за Ст Загора кой може да свърши тая работа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
atoma 995 #6 Отговорено 22 Юли, 2011 Оня ден пълних моя, щото смених радиатора, и докато завърти фреона, точно това се чуваше едно чаткане, след тва всичко си беше наред. Тоз щом ти е казал има малко фреон е ясен колко разбира. Дано намериш някой дето поне разбира. Около 500 и малко фреон хваща с-мата да знаеш (поне толко взе мойта). Системата трябва да е пълна и вакуумирана за да функционира, а не да има малко фреон я пусни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
combo 7 #7 Отговорено 22 Юли, 2011 Попринцип като ти проверяват системата слагат само единя маркуч,които смуче мисля че синият беше.А сега в системата нямаш нищо.Ако напълниш системата както каза по горе колегата трябва да тръгне ,но има и др вариант да я напълниш и пак да не тръгне.Ако искаш отвори си компресора и му направи една диагностика така и ще смениш семерингите,а ако искаш направо го пални и пробваи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #8 Отговорено 22 Юли, 2011 Здравеи колега.Даи малко повече информация.Като взе колата климатика работеше ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plam81 0 #9 Отговорено 22 Юли, 2011 Здравеи колега.Даи малко повече информация.Като взе колата климатика работеше ли?Колата я взехме зимата и тогава мой приятел гледа дали включва и каза, че тръгва.След това брат ми я кара и каза, че работи.Но да го е пробвал 2-3 пъти най-много.Сега аз я карам от около 1 мес. и установих, че компресора не тръгва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony-asa 588 #10 Отговорено 22 Юли, 2011 (Редактирано) Два са вариантите ;Не работи компресора-в твоя случаи не,казваш,че си го пробвал. Нямаш фреон.Намери кадърен маистор да ти го надуе само с въздухи след най малко 24 часа иди при него да измери налягането на систематадали е еднакво с това при надуването.Това се прави с цел да се провери дали нямаш теч някъде.Ако всичко е наред зареждаш и караш.Ако ли не е наред маистора вкарва фреон с оцветител и след още24 часа търси каде етеча.Успех.ппАко не е от компресор и липса на фреон виж бушои и копчето AC Редактирано 22 Юли, 2011 от tony_asa Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
plam81 0 #11 Отговорено 27 Юли, 2011 Колеги оказва се, че има достатъчно фреон за да тръгне компресора.Проверени са бушоните , релетата и ел.инсталацията от компресора до релетата които са в/у десния калник.Пробата е следната:Закачаме на двата входа/изхода манометрите който следят налягането.Пускаме АЦ на положение 1 и тръгва само вентилатора без компресора.Махаме едното от релетата и правим мос с едно кабелче и компресорът тръгва.Обаче се чува силно метално чаткане и налягането не се променя , а майстора каза, че трябва да падне.В момента няма време кога да го свалят и се чудя , дали проблема е в шайбата или самия компресор.Намерил съм и компресор и шайба.Много съм благодарен за мненията ви Благодаря!!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Smaster 0 #12 Отговорено 27 Юли, 2011 Здравей , колега ! Хубаво е да си обслужиш и компресора , в смисъл да му долееш масло най-малко. Имах сходен проблем с необслужен компресор от , който изтече и фреона. Удрянето на метал говори и , че може би няма масло в компресора. Затова може и да не тръгва. Провери го за всеки случай. Поздрави ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Markony 2246 #13 Отговорено 28 Юли, 2011 (Редактирано) Два са вариантите ;Не работи компресора-в твоя случаи не,казваш,че си го пробвал. Нямаш фреон.Намери кадърен маистор да ти го надуе само с въздухи след най малко 24 часа иди при него да измери налягането на систематадали е еднакво с това при надуването.Това се прави с цел да се провери дали нямаш теч някъде.Ако всичко е наред зареждаш и караш.Ако ли не е наред маистора вкарва фреон с оцветител и след още24 часа търси каде етеча.Успех.ппАко не е от компресор и липса на фреон виж бушои и копчето ACЗа бога хора хубаво давате съвети,ама като не сте сигурни,не правите услуга....Никога не се надува с ВЪЗДУХ!При ремонт,след ремонт и за проверка се ползва само АЗОТ.Компресора на хондата е доста специален и бих казал доста добър.Рядко дефектира,стига винаги да има масло.Това естествено не е проблем на крайния клиент,а задължение на техника ,който сервизира и пълни фреона.Електрически веригата на компресора е много проста и се проверява с обикновена пробна лампа.Управляващия сигнал минава през степените на вентилатора.Ако не е пуснат вентилатора копчето за климатика не работи.После сигнала минава през копчето,отива до термостата под жабката,от там до датчика за минимално налягане върху филтър-дехидратора.Диагностиката е елементарна.Масло в компресора не се долива.Няма как да налееш нещо в система под налягане 5-20 бара.Маслото се добавя по време на пълненето на фреона.Няма и как да се измери колко масло има в системата.Най верния подход е да се източи остатъка и да се дозареди по предписание.Маслото е фреоноразтворимо и не стои в картера.То няма и картер де...Общо взето все непосилни задачи за направи си сам в къши.Необходимите инструменти ги имат техниците занимаващи се с климатици и хладилници.Ако намерите техник ,който да ви свърши работа ,но не сте сигурен в познанията му,тогава мога да помогна с правилната процедура за диагностика,обслужване и ремонт ако се наложи. Редактирано 28 Юли, 2011 от Markony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
docev 449 #14 Отговорено 28 Юли, 2011 Много точно и правилно казано.Браво Маркони Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове