Jump to content
v1k7or

Изработка на генерация

Recommended Posts

Колеги ще пусна тук темата, защото все пак е някакъв вид тунинг.Та въпроса ми е къде във Варна може да ми препоръчате човек, който може да ми направи генерацията на колата и работи добре за горе-долу добри пари(говоря да не е някой главорез)Също, ако вие сте правили ще ми е от полза да споделите какви пари ви е излязло(говоря само за тръбите и работата, гърнетата са от мен).Също така за д16у7 според вас колко мм вътрешно ще е добре за този двигател.Аз съм се замислил да го направя 50мм или 55мм, та как мислите и вие.П.П Благодаря ви предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На външно 50 на мен ми излезе 140лв с 2 резонатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ли се чуства колата с тия 50 мм външно ? Аз говоря само за тръбите и работата, ако ги няма тия резонатори какви пари горе долу взима един майстор ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я правих ето тук (където всъщност и Атома де)

Публикувано изображение

Тръби + резонатор + работа ми излезе 105 коня. Като по спомен разбивката е следната - тръби 55, резонатор 30 и 20 работа. В случай че имаш резонатно гърне - смятай !!! На 50 външно ми я направха - това е максимума който може да огъне машината им (или поне така казаха). Отидох на място и я вкарах веднага. За около час беше готова. Единствения минус е че чичкото не доизкусури нещата и гърнето ми придоби съвсееееееем лек наклон надолу. Ама вече не го забелязвам де - преживях го !!! НО ако отидеш там, погледни го преди да почнат да заваряват. Иначе имаше ефект и съм доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да ти кажа много съм замислен дали да си слагам резонаторно гърне.Едва ли колата ми ще е по шумна от това, което е в момента със изкъртена тръба към крайното гърне !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е хубаво да сложиш - тя може и да не стане по-шумна, но ще обира вибрациите. При мен дилемата беше с един или два резонатора да я направя ама в крайна сметка кризата и съвета на chris_barnes (на когото благодаря) определиха !!! Пък и звука е по-приятен де - лично мнение (защото бях в ситуация точно като твоята) !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го помисля, още малко и без това не ми е тука още крайното гърне !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, А ако не гониш звуци защо не провериш на VTI /б16а2/ колко е диаметъра на стоковата генерация. То крайното и средното гърне си идват с тръбите и фланците/чисто новите говоря/ и после един резонатор е около 50ка с монтажа. А й няма да ти ошумнее колата и да пускаш на хората алармите !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом е с цел тунинг не само ремонт и не те притеснява шума не си залсужава да я правиш под 63мм външен поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом е с цел тунинг не само ремонт и не те притеснява шума не си залсужава да я правиш под 63мм външен поздрави

Не е ли възможно да дойде малко голям този размер ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо не провериш на VTI /б16а2/ То крайното и средното гърне си идват с тръбите и фланците/чисто новите говоря/

Извинявай, знаеш ли от къде да се поръча и колко пари струва нова, серийна генерация за ВТИ, със и без катализатор, евентуално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега извинявай ,че ти цапам темата ,но някои знаели къде може да се изработи колектор на по ниска цена за 5та хеч д15б2 в София.Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм заинтересован, но щом само до 50 им огъва машината е малко за мен, някой друг колега, ако знае за правене на по-големи да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм заинтересован, но щом само до 50 им огъва машината е малко за мен, някой друг колега, ако знае за правене на по-големи да сподели.

Може и с колена63мм да се заварят без да се огъват на машина тръбите. Аз ги правя така :dry:Снимка и после изглежда такаСнимка 2 по същия начин и генерация Редактирано от Yordan Stoyanov
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро чакам отзиви от едно място на околовръстното, там имали и по-дебели тръби, ако е добра може да ида да сложа на 55 тръба вътрешно. Мисля че за Д15 тва е оптималното. Със сигурност на 50 имаше ефект, както каза Трънчо. Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом е с цел тунинг не само ремонт и не те притеснява шума не си залсужава да я правиш под 63мм външен поздрави

Не е ли възможно да дойде малко голям този размер ?
няма такава опасност :lol:и за да не съм голословен ида не ме нападнат хората които вярват че щом е 1,6 повече от 50мм са мн :dry: нека отделят времето да изчетат това :lol: I. IntroductionOne of the most misunderstood concepts in exhaust theory is backpressure. People love to talk about backpressure on message boards with no real understanding of what it is and what it's consequences are. I'm sure many of you have heard or read the phrase "Hondas need backpressure" when discussing exhaust upgrades. That phrase is in fact completely inaccurate and a wholly misguided notion.II. Some basic exhaust theoryYour exhaust system is designed to evacuate gases from the combustion chamber quickly and efficently. Exhaust gases are not produced in a smooth stream; exhaust gases originate in pulses. A 4 cylinder motor will have 4 distinct pulses per complete engine cycle, a 6 cylinder has 6 pules and so on. The more pulses that are produced, the more continuous the exhaust flow. Backpressure can be loosely defined as the resistance to positive flow - in this case, the resistance to positive flow of the exhaust stream.III. Backpressure and velocitySome people operate under the misguided notion that wider pipes are more effective at clearing the combustion chamber than narrower pipes. It's not hard to see how this misconception is appealing - wider pipes have the capability to flow more than narrower pipes. So if they have the ability to flow more, why isn't "wider is better" a good rule of thumb for exhaust upgrading? In a word - VELOCITY. I'm sure that all of you have at one time used a garden hose w/o a spray nozzle on it. If you let the water just run unrestricted out of the house it flows at a rather slow rate. However, if you take your finger and cover part of the opening, the water will flow out at a much much faster rate.The astute exhaust designer knows that you must balance flow capacity with velocity. You want the exhaust gases to exit the chamber and speed along at the highest velocity possible - you want a FAST exhaust stream. If you have two exhaust pulses of equal volume, one in a 2" pipe and one in a 3" pipe, the pulse in the 2" pipe will be traveling considerably FASTER than the pulse in the 3" pipe. While it is true that the narrower the pipe, the higher the velocity of the exiting gases, you want make sure the pipe is wide enough so that there is as little backpressure as possible while maintaining suitable exhaust gas velocity. Backpressure in it's most extreme form can lead to reversion of the exhaust stream - that is to say the exhaust flows backwards, which is not good. The trick is to have a pipe that that is as narrow as possible while having as close to zero backpressure as possible at the RPM range you want your power band to be located at. Exhaust pipe diameters are best suited to a particular RPM range. A smaller pipe diameter will produce higher exhaust velocities at a lower RPM but create unacceptably high amounts of backpressure at high rpm. Thus if your powerband is located 2-3000 RPM you'd want a narrower pipe than if your powerband is located at 8-9000RPM.Many engineers try to work around the RPM specific nature of pipe diameters by using setups that are capable of creating a similar effect as a change in pipe diameter on the fly. The most advanced is Ferrari's which consists of two exhaust paths after the header - at low RPM only one path is open to maintain exhaust velocity, but as RPM climbs and exhaust volume increases, the second path is opened to curb backpressure - since there is greater exhaust volume there is no loss in flow velocity. BMW and Nissan use a simpler and less effective method - there is a single exhaust path to the muffler; the muffler has two paths; one path is closed at low RPM but both are open at high RPM.IV. So how did this myth come to be?I often wonder how the myth "Hondas need backpressure" came to be. Mostly I believe it is a misunderstanding of what is going on with the exhaust stream as pipe diameters change. For instance, someone with a civic decides he's going to uprade his exhaust with a 3" diameter piping. Once it's installed the owner notices that he seems to have lost a good bit of power throughout the powerband. He makes the connections in the following manner: "My wider exhaust eliminated all backpressure but I lost power, therefore the motor must need some backpressure in order to make power." What he did not realize is that he killed off all his flow velocity by using such a ridiculously wide pipe. It would have been possible for him to achieve close to zero backpressure with a much narrower pipe - in that way he would not have lost all his flow velocity.V. So why is exhaust velocity so important?The faster an exhaust pulse moves, the better it can scavenge out all of the spent gasses during valve overlap. The guiding principles of exhaust pulse scavenging are a bit beyond the scope of this doc but the general idea is a fast moving pulse creates a low pressure area behind it. This low pressure area acts as a vacuum and draws along the air behind it. A similar example would be a vehicle traveling at a high rate of speed on a dusty road. There is a low pressure area immediately behind the moving vehicle - dust particles get sucked into this low pressure area causing it to collect on the back of the vehicle. This effect is most noticeable on vans and hatchbacks which tend to create large trailing low pressure areas - giving rise to the numerous "wash me please" messages written in the thickly collected dust on the rear door(s).VI. Conclusion.SO it turns out that Hondas don't need backpressure, they need as high a flow velocity as possible with as little backpressure as possible.Turbo Exhaust Systems:Some of you asked for a better explanation about restriction in a turbo exhaust, so here 'goes. To sum it all up, on a turbo car, the tighter and more restricted the exhaust housing of the turbo is, the faster you're going to spool your turbo... because the restricted gasses escape through the exhaust housing with more velocity (much like the garden hose description quoted above)... but with this restriction comes the downside. Less exhaust volume will be able to fit through that turbine housing once the turbo is spooled and starts squishing more air through the intake.This is where the wastegate comes into play. The wastegate is actuated BEFORE the exhaust wheel in the exhaust housing. When it opens, whatever the diameter of your wastegate is gets added to your exhaust piping. Effectively increasing the capacity of the exhaust provided that everything downstream is large enough in diameter to handle it the extra flow. The main reason it does this is to prevent over-spooling the turbo. Once the turbo reaches its efficiency, it doesn't need to flow all the extra gasses through the turbine wheel, so the wastegate allows you to route the exhaust around the turbo... if it can't route enough exhaust around the turbo (restricted wastegate) then too much exhaust gas will be forced by the exhaust wheel and BOOST CREEP will occur as your turbo over-spools.One way to prevent boost creep is to port the wastegate housing (if you have an internally gated turbo) or to replace the wastegate with a bigger unit. If that still doesn't work, then the problem is likely going to be a restriction in the exhaust downstream from the wastegate. Many overboosted car owners prefer to vent their wastegate dumps to the atmosphere. Not only is it illegal to bypass your catalytic converter, but it's loud as hell, gets your engine bay filthy, and clogs up your K&N like nobody's business; however, it nearly eliminates boost creep. It's a cheap and easy solution that fixes boost creep on a race car.The best solution to boost creep is to route your wastegate dump past the catalytic converter and back into the exhaust. It will be a custom setup. Nobody makes this. Make it look clean and you'll pass emissions because they don't run your car hard enough to open the wastegate when doing emissions testing. You have to reach full boost for the wastegate to open, and since the exhaust runs through the cat until the wastegate opens, it all gets "cleaned" before it reaches the sniffer. With this setup, the wastegate will also be much quieter because it still runs through the muffler, and you won't trash your engine bay with black caustic funk.Putting a separate catalytic converter on your wastegate dump is a stupid idea because you'll never get it hot enough to "light off" and start converting the carbon monoxide... so don't get any crazy ideas and create unnecessary exhaust restrictions.Once compressed air comes into the mix with an engine, exhaust tuning has much less to do with making power. So what if you can milk another 3-5 hp out of a car with a tuned exhaust... the benefits of making an engine sustain an insane final compression ratio (boosted air x compression in the combustion chamber) has much more affect on making power if you can just get rid of the extra gasses it produces. Bigger is almost always better on a turbo setup. The only place where it isn't good is on the exhaust wheel where too big can = no chance of spooling your oversized turbo any time this year. Редактирано от EGocentric

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попадал съм на този текст някъде, май се сещам къде.. Излиза, че идеално подбран изпускателен колектор и идеално оразмерение на продължението му до края няма как да имаме в домашни гаражни условия спрямо това, с което разполагаме като двигател и модификациите му. Или печелим в един, или губим в друг диапазон, което и с финансови възможности за настройка и експерименти пак е така...но с последния начин поне има шанс за нещо истински оптимално ... но.. къде живеем, за да си позволим лукса, който за някои места по света не е лукс, а нормално време за губене :dry: за жалост

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро чакам отзиви от едно място на околовръстното, там имали и по-дебели тръби, ако е добра може да ида да сложа на 55 тръба вътрешно. Мисля че за Д15 тва е оптималното. Със сигурност на 50 имаше ефект, както каза Трънчо. Поздрави.

Ще чакам да споделиш, че и на мен ми се иска да сложа малко по-голяма тръба от 50 мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзивите които се очакват за по голяма тръба от 50мм са от мен предполагам. Ама в момента съм в безпаричие и при първа възможност отива да я прая генерацията. Аз говорих за 57 външен демек 55 вътрешен. Една позната работи там на мен ми обявиха много добра цена ама наистина мн добра, говоря само за тръбите и труда другото си го имам. Тази позната случайно подхвърли, че на мои приятели също може да прави отстъпка :) само да направя моята и почвам да ви водя един по един. А някой ако бърза става въпрос за големите халета със сини врати на околовръстното, които се занимават само с гърнета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво ги гънат тия тръби ама нали се стеснява на сгъвката и къде отива тогава ефекта от "по-голямата" генерация...?Колена му е майката.И нека да проговорят знаещите и за другия фактор-дебелината на стените

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 57 външно мисля, че ще ми е идеално, можеш ли да споделиш за каква цена горе долу става думва(ако искаш може и на лично).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека тук се кажат цените, че има и други заинтересовани, а и нека по компетентните изкажат мнения с колена или с огъване е по-добре, с каква дебелина е най-добре да са тръбите и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че цената беше 25 или 27лв на метър това за тръбата за труда мисля около 15-20лв, но пак не съм сигурен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми това смятам е една добра цена.Към 120-30 лв. по мои сметки сигурно ще стъпи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфо за D15b2 сток върви си много добре с генерация 60,3/външно/ 57/вътрешно/вече две години. Генерацията е правена при арабите до ВИК/за Варна/с два резонатора. :honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислих да ви пиша, а и сега като прочетох поста на EGocentric-a ...Не слагайте огромни тръби на всекидневни колиАз сложих на 63 заради предстоящото турбиниране и колата тотално умря в ниски и средни докато я карах атмосферка с тези тръби.Да, във високи като да извади малко мощност ,но за всекидневна кола ви трябват ниски и средни.Ако ще правите драгстер слагайте кюнци от кораб :D...Exhaust pipe diameters are best suited to a particular RPM range. A smaller pipe diameter will produce higher exhaust velocities at a lower RPM but create unacceptably high amounts of backpressure at high rpm. Thus if your powerband is located 2-3000 RPM you'd want a narrower pipe than if your powerband is located at 8-9000RPM...... For instance, someone with a civic decides he's going to uprade his exhaust with a 3" diameter piping. Once it's installed the owner notices that he seems to have lost a good bit of power throughout the powerband. ...Също, гърне с огромна тръба вътре няма как да е тихо и за да е тихо трябва да му сложите тапа на 40-50 мм ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз тези дни минавам на 3" и съм се подготвил да изгубя доста въртящ момент в диапасона м/у 2 и 3500 но няма как трябва да има компромис от едното

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ТАка си е ;) , но като се замисля ,че има коли с по 500 коня и с 3"... :unsure:2.75" би трябвало да е достатъчно.

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една от тунинг библиите за Хонда препоръчват да се слагат следните размери за атмосферки:D15,D16,B16A,ZC - 2 инчаВ18В,В18С - 2.25 инчаН22,Н23 - 2.5 инчаЕстествено трябва да се сменя всичко - колектори и задно гърне за някакъв ефект.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисимото,магнафлоу и ред други специалисти дават 3" за всеки ол мотор билд ;) повечето д15ки на Биси са на 3"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol: 3" за д15-ка, то и за турбинирана е много, пък за атмосферка е абсолютна глупост.
  • Нагоре 1
  • Надолу 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледах дино графики и се оказа че колкото повече -толкова по-добре за пиковата мощност във високи обороти.Но при големите генерации се наблюдава падане на въртящия момент и преместването му в по-високи обороти.Така че за драгстер, където трябва мощност само във високите слагайте 5"+, но за всекидевка, която трябва да има въртящ момент в ниските за да е приятна за каране не се престаравайте. За D13/14/15 повече от 50мм (2") e много според мен. Спортния ми изпускател OBX за D16 е на 50 изход.Още повече колкото и голямо гърне да сложите, ако тръбата вътре му е 63 няма как да е тихо.За драгстери слагайте такива гърнета, защото няма да ходите с тях извънградско по 400 км, но за всекидневка пак търсете гърнета с по-малки тръби вътре.Това, което всички правят е да сложат огромно гърне и като видят, че не се трае да сложат тапа на 40мм, и какво се получава - гърне на 40, на което му дрънчи тапата.По-добре си вземайте гърнета с по-малка тръба вътре ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

:lol: 3" за д15-ка, то и за турбинирана е много, пък за атмосферка е абсолютна глупост.

Ти голям специалис ще дойдеш, кога прави турбо кола да знаеш коя генерация е много, и къде ти е all-motor-а за да кажещ, че е абсурдно?Bisimoto, слага огромни генерации на едновалки All Motor- само колектора му е всеки рънър на 55мм което е повече от 2''. Когато направиш мотор, било то с принудително пълнене или атмосферен, и имаш идея каква генерация е подходяща, тогава давай такива крайни изявления.Нищо лично :) Редактирано от LOSER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега мисля да правя генерация понеже още съм с д16-ковата и мисля че се спъва б16-ката с тея тръби... мисля да я направя някаде около 55-57 вътрешен диаметър според вас добре ли е като размер ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

:lol: 3" за д15-ка, то и за турбинирана е много, пък за атмосферка е абсолютна глупост.

Ти голям специалис ще дойдеш, кога прави турбо кола да знаеш коя генерация е много, и къде ти е all-motor-а за да кажещ, че е абсурдно?Bisimoto, слага огромни генерации на едновалки All Motor- само колектора му е всеки рънър на 55мм което е повече от 2''. Когато направиш мотор, било то с принудително пълнене или атмосферен, и имаш идея каква генерация е подходяща, тогава давай такива крайни изявления.Нищо лично :)
Евотата във Бг шампионата карат с 3" ЗАГУБЕНЯК (нали това означава ник-а ти). 3" са малко над 76мм. На д15-ка ако ще и мега алл мотор да е с такава генерация ефекта е :lol: , доста по-напред съм с материала за генерациите от теб, генерация и мотор съм си правил доста преди теб, а и аз имам от кой да черпя информация за разлика от теб.Лично към теб!п.п. фрешчу, на прав път си! Редактирано от rulemaker
  • Нагоре 1
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре обоснови се защо е смешно да е голяма за ол мотор-а ? че ми е интересно Смяташ че имаш повече опит в изпускателните системи от Бисимото ли ? един от най-доказалите се тунери на Хонда

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На някои хора комплексите от ушите им излиат. Кога си прави мотор бе приятелче, д14ката или тази СВРЪХ силна д16 без витек? Ти от къде знаеш Аз каква кола карам,и какъв мотор има под капака и(съответно колко е правен). Изказванията ти са не просто не намясто, ами и повърхностни и без покритие. Не разбирам, изтъкваш ли се, какво правиш? На националната, живот и здраве след месец време, ще имаш възможноста да видиш, колко повече знаеш за правенето на двигатели, и подходящите за тях тръби и размерът им.

Редактирано от LOSER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте се дърпали.Дайте някакви конкретни резултати, аз бях намерил дино графики с различни тръби на една кола, ама съм затрил линковете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой има подобни графики моля да покаже там е истината другото са празни приказки :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
http://www.honda-tech.com/showthread.php?t=2341715ето за момчетата който се смеят на 3" генерации за натурално аспирирани мотори и си мислят че съм луд щом не е турбо да слагам такива тръби ;) ако разбирате от графики ще видитре даже че при двулитровия мотор геиновете са навсякъде вкл и в ниските айде Редактирано от EGocentric
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...