Jump to content
moshano

Акъл за избора между HR-V / Accord 2.0 Kombi / Civic Kombi

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

 

Нов съм в този форум, но понеже като бивш собственик на Хонда съм зарибен, то сега като ми предстои покупката на автомобил на старо, реших да се посъветвам с вас. Публикувано изображение

 

Прибрах се наскоро след дълги години в чужбина и реших, че като пукне пролетта ще си взема някаква колица да ходя из планините и за риба.

 

Ето за какво ще ми трябва по-точно:

 

1) За черни пътища до разни далечни балкански безлюдни, но красиви селца (фото-екскурзийки) по разбити и едва съществуващи пътища. (висока кола)

2) За ходене по язовири и гори на палатки и за риба (достатъчен багажник)

3) Предимно за извънградско каране с най-много 2-3 градски на седмица.

4) Запален сноубордист съм, така че ако е 4х4 ще е добре =)

 

Бюджетът ми е към 5000-6000лв. и съм се насочил предимно към:

А) Honda HR-V, 3(5) врати, със или без VTEC -- висока, има добър багажник, 4Х4.

 

Други избори са:

Б) Също така CR-V, но те са по-скъпи + горят май повече

В) Honda Accord 2.0i 16v, 4200лв. 1997ма. Комби. 80,000км.

Г) Mitsubishi Space Star 1.3i 16v. 3,800лв. 104,000км. 1999 година.

Д) Honda Civic Комби, мисля, че беше 1.4i 16V двигателят.

Конкретно ме интересуват автомобили, които не горят повече от 6-7-8/100, не искам да слагам газово или метан, защото чух, че не е много здравословно за кола, която фабрично не е направена за такива системи. Бих искал да чуя мнения и по този въпрос.

Това е.... моля дайте някой акъл Публикувано изображение

 

Благодаря предварително!

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не те притеснява това че е по стара има и още една алтернатива, която мисля че ще ти свърши работа: Honda Shuttle. Наистина е малко по стара(1988-1997), но пък за това е висока, с по голям товарен обем, 4Х4 е - при това мисля че системата и е по добра от на HR-V - има бавни и бързи предавки, прави се на базата на Сивик 4ген., така че части ще има, а и поддръжката няма да е скъпа. Трябва да се гледа обаче хубаво купето за корозия, все пак са по-стари коли.Не се сещам някой тук от форума да има и да се е оплакал от такава кола. Все пак ако някои от собствениците чете, да драсне някой ред.И не на последно място ще спестиш някой лев!Ето един според мен добър пример тук в БГ. (изключвам грозния, според мен, ролбар - но пък двата халогена ще вършат хубава работа)http://www.cars.bg/u322916

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да спазим критериите , които си поставил горе за кола , няма как Сивик и Акорд да ти свършат работа :) Нито са проходими , нито са за черни пътища :D Митцубишите също не е проходимо , ако не се лъжа , Spacewagon има 4х4 и то ще ти свърши по-добра работа :lol: Но както каза колегата горе , за посочените пари трудно ще си купиш HR-V с ляв волан и запазено :lol: , но Shuttle-а може да е дори с климатик :D и смея да твърдя , че багажното пространство е по-голямо :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От изброените всички без HR-V са доста ниски като проходимост, а багажника на харвито не е хич голям (а и на задната седалка е тесничко)Бих се ориентирал към ЦР-В с десен волан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола!CR-V, 126 коня, автоматик, 4 човека, 1000 км., от които 300 в центъра на Лондон в час пик, останалите на магистрала(120 км/час,средна скорост) - 10 л./100 км. разход.По мои наблюдения - на градско автоматикът сваля разхода(нормално каране, без стрийтрейсинг), а на дълго го вдига - високи обороти, нямам OVERDRIVE, и му липсва 5-а скорост.Успех!

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Десен волан за жалост не ми е опция, защото девойката категорично отсече, че в такова чудо няма да се качи Публикувано изображение

 

Honda Shuttle-a пък няма климатик и са на по 200,000 км Публикувано изображение

 

Honda Accord-a, който съм посочил го дават 150мм просвет отдолу, докато HR-V го дават 170мм. 2см не знам дали биха дали голямо отражение.

Някой да знае колко гори този Акорд Комбито : Honda Accord 2.0i 16v, 4200лв. 1997ма. Комби. 80,000км?

Благодаря за включването, надявам се и други да се обадят Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо, ама, тоя Акорд да не е каран от Алиса, в страната на чудесата?'97-а, 80к км.??????:)!:)Прекалили са с коректора, май?!?!?!?!п.п. Голямото отражение ще го дадат, не тези 2 см., а окачването и 4WD-а.

Редактирано от Krasi-mir
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda Accord 2.0i 16v, 4200лв. 1997ма. Комби -------- имам такова, но не 4200лв., гори доста, върви добре, но не спира добре.

Дълга е малко под 5м., и въпреки че не е ниска - не става за преодоляване на препятствия. Като цяло съм доволен за сега.

Успех с избора на CR-V или Space Star-а!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При положение , че си гледал просвете , ти е ясно , че между Сув дълга и Сув къса база има разлика в проходимостта :) С моя Акорд който също е комби , но 2005-та съм имал неприятни изживявания на пресен сняг не повече от 10 см , голям наклон и издълбани коловози , въпреки , че гумите бяха чисто нови :) просто дупето си тежи :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако събера още малко финанси, дали HR-V е най-добрият вариант? Някой знае ли как е с горенето и дали е добре да слагам газ / метан и ако да, то каква система е оптималната?Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за протокола 2 !HR-V са два типа - 2WD и 4WD. Отново разлика в проходимоста!За разход и газ нямам идея.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе HR-V не е ли в общи линии с механика на Сивик? Моторите със сигурност са от Сивик 1.6 - 105к.с. не-VTEC и 1.6 - 125к.с. VTEC. Oкачването не е ли то взаимствано, но по-високо и може би усилено. Изключвам 4х4 задвижването, което при Сивик го няма, а и май не е кой знае колко сериозно, както казах май при Шътъла е по успешна системата?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да се произнесе за Сузуки Витара или Даихатсу Териос? Те май също са опции :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Витара - бива, не е зле. Ръжда по пода и праговете отвътре. Приличен разход, сам избираш дали да е 4х4 или 2х4. Чувал съм, че не е много комфортен за дълъг път. Добра е за офроуд. За твоите нужди - дълга база,т.е. 5 врати. Гледай да НЕ Е V6. - голям разход, много проблемен двг.Териос - не. Много малък, тесен отвътре, слаб двигател с много голям разход(за такъв двг.)

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да ми препоръча някой високичка кола, не е нужно да е 4Х4, но да гори малко -- 4-5/100 извънградско. Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда Лого , висока , от 99-нагоре е , има си вскички екстри , 1.3 двигател :D Но няма голям багажник и не е комфортно да пътуват 4-ма с багаж , но става :tooth: Побвано е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда Лого , висока , от 99-нагоре е , има си вскички екстри , 1.3 двигател :D Но няма голям багажник и не е комфортно да пътуват 4-ма с багаж , но става :tooth: Побвано е :)

 

Разход (в града)8 л./100 км.Публикувано изображениеРазход (извън града)6 л./100 км.Не е ли малко голям този разход като за такава малка колица двувратка и такъв малък мотор?

Освен това за височината? Някакви данни? Не намерих точни, но ми изглежда висока колкото акорд или сивик да речем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, извинявай за въпроса, ама ти друга кола карал ли си?Аз например също искам кола, да е 4х4, да е проходима, висока, удобна на дълго, да не ме преуморява в града и да струва 2000 лева, а и да е нова около 2005-2007 година, и най - важно да харчи 2- максимум 3 литра, какво би ме посъветвал.Извинявай, но погледнато отстрани точно така изглеждат желанията ти, такова животно Нема!По темата, също подкрепям колегите относно сивик шатъл, последните са доста лъскави, добро 4х4, клима, ел. пакет и т.н.Успех с търсенето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Хонда Лого , висока , от 99-нагоре е , има си вскички екстри , 1.3 двигател :D Но няма голям багажник и не е комфортно да пътуват 4-ма с багаж , но става :tooth: Побвано е :)

 

Разход (в града)8 л./100 км.Публикувано изображениеРазход (извън града)6 л./100 км.Не е ли малко голям този разход като за такава малка колица двувратка и такъв малък мотор?

Освен това за височината? Някакви данни? Не намерих точни, но ми изглежда висока колкото акорд или сивик да речем?

 

за по-малък разход - дизел

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda Shuttle-a пък няма климатик и са на по 200,000 км Публикувано изображение

 

Колега, като го пречетох това - паднах! Последното нещо, което трябва да гледаш на втора ръка автомобил са километрите, буквално! Първо, в българските автокъщи няма да намериш кола, която НЕ е с въртян километраж и няма да намериш кола която е над 200 000км (освен ако не е кош на 500-600 хиляди, тогава ще е 220 в автокъщата). Ако попаднеш на запазен автомобил на 150-200 хиляди, в автокъщата ще ти е 80. От частно лице е същата работа, освен ако не е първи собственик, който да ти покаже сервизна книжка и всички сервизни бележки от както я е купил.

 

150-200 000км са нищо за един добре поддържан автомобил и са нещо на което да се надяваш за тия пари. Един приятел си взе Мицубиши Каризма на "130 000хил" от уж коректен търговец и малко след това ходи да смени съединител, където в сервиза му казаха, че колата е с неоригинален съединител, а ако съдят по състоянието на мотора и трансмисията е на поне 300-350 хиляди. Колата пак след тая смяна и някой други малки корекции стана отлична и си върви, въпроса е, че това да вземеш 10-12 годишен автомобил на някакви там 80-100 хиляди особено от западна държава като Италия, Франция, Германия - е чисто и просто илюзия.

 

И така, успех в търсенето на желаната Хонда (или автомобил, който да ти свърши работа), но когато купуваш гледай колко изхабена е колата - колко лесно се прибират коланите, колко е запазена тапицерията, волана, скоростите и другите детайли по интериора. Колко захабени са педалите и пода под тях. Как работи мотора, дали колата безпроблемно потегля на втора (съединител с още живот в него), най-добре отиди и до сервиз за диагностика на компютър и оглед на ходова част. Това са стандартните неща, които имат значение, километража е нещо, на което никога не можеш да разчиташ, а дори и да е верен, не означава, че стария собственик се е грижил за колата, не я е трещял по разбити пътища, обслужвал я е често и тн.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има HR-V на газ или метан да сподели впечатления относно горенето, тежестта на бутилката, "дърпа" ли нормално колата, остава ли достатъчно багажник и т.н.? Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почваш да омекваш :(определено с метан щи е наи евтино,ама наи големи и тежки бутилки са, не е за препоръчване в която и да е кола ако искаш да запазиш мястото в багажника и пъргавинта. Пропан бутана е по удачния вариант, бутилки има малки и леки, колата запазва повече мощност и уредбите са по евтини, а газстанции има бол. И като вземете с тва: "Чух че газта съсипвала двигателя........" еии де ги чувате тея работи :( тва от уста на уста и в затвора ша те вкарат, ти хем гледаш да е евтино па хем и двигателя да е вечен, га че ще векуваш с него :( няма да я караш 100 години, след 5 год ще искаш друга кола до тогава с един ГИ я се съсипе я не но ще си избил и колата и газовата че може и пари за друга да си спестил от гориво :worthy: Нима на бензин двигателя не се съсипва?Събираи кинти за HRV или ЦРВ първото разправят че горяло като лека кола извън града около 7 бензин, второто не гори кои знае колко повече но вози чудесно минава на всякъде и има място за багаж. По данни от колеги ЦРВ с ръчни скорости гори около 8 извън града и 10 градско, моята на газ гори 11.5 в пловдив, и 10.5 извън града. Верно по скъпи са ама ще ти е по удобна за тези излети дето мислиш, аз примерно кат си натъпчая раницата с фотоапарат аи обективите, 4 въдици, 2 палатки, спални човали, едно детско отделение за хлапето и пак ми оставамясто да кача и некоя чужда кака на стоп :worthy:Така че.... бил си викаш в чужбина може да си закътал некои лев, развържи по широко кисията и си земи едно ЦРВ доказано здрава и безпроблемна машина :honda: Под туристическата масичка в багажника идеално се събира кръгла 30 литров бутилка :honda: и няма и да разбереш че си сложил газ :honda:Аиде, навихте от тук на после си ти :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много запознат, но всяко мнение би ти било от полза.До колкото знам, нрв-то е с окачване и двигател от сивик т.е. за черните пътища итн не би ти свършило кой знае колко добра работа.Комбитата са отлични, но това, че една кола е комби, не я прави джип.По изискванията стигам до извода, че ти трябва джип (ако искаш да е хонда, то трябва да е црв), при това джип, който е дизел. Дизелт гори по-малко и катери повече.Джип не съм карал и не знам каква е разликата, но аз пътувам също много до такива планински селца итн. Карам сивик пета генерация, при това хечбек. С въпросния сивик съм катерил убийствени височини и съм минавал черни пътища, при това доста успешно. Катерил съм по поляни, кал, треви по-високи от лайсните по вратите итн. Със същия сивик съм ходил на море с 4 човека и 5 сака. Верно беще много наблъскано всичко, но отидох, та даже и се върнах, при това 2 пъти :(. Японските автомобили са уникално здрави и издръжливи( поне тези преди 95та година, но ако са добре поддържани, както моя сивик). Всяка кола с отличен двигате и окачване може да катери, работата е там до колко е мъчиш, тъй като не е предвидена за тая работа.Като цяло по-добре събери още малко пари и си вземи джипче (повтарям джипче тип црв, не джип тищ дискавъри) с дизелов двигател и си свиркай.Относно газ и метан не те съветвам първо да си цакаш двигателя и второ - полза за сваляне на разход ще има, но дотам. Качва съм се например до хижа здравец с ауди 80 2ка двигател, дето е там сто и не знам колко коня на метан - ами едва го изкачи! Какво остава за черни пътища итн.Това че газта и метана цакат двигателя - за газта е лично мнение, просто логика - двигателя си е направен и изчислен да кажем за бензин, като му вкараш газ - е няма как да няма някаква разлика!За метана - имам приятел таксиджия, сложи метан, след 1 година прави основен ремонт на двигателя и го махна.

Редактирано от Wolfcry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аи честито :(http://www.cars.bg/u301006а относно предния пост, дизелов джип не ти препоръчвам :( неможеш да го нахраниш с нафта, не е кат лека кола дизел, а и на цена 2,60 нафтата е гати офертата :( 26лв 100км извън града , 38 в града , супер :worthy:

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако събера още малко финанси, дали HR-V е най-добрият вариант? Някой знае ли как е с горенето и дали е добре да слагам газ / метан и ако да, то каква система е оптималната?Публикувано изображение

 

Може би е твърде късно моето включване по темата, но си купих моята Honda HR-V (1999 г., 1.600 к.см. , 4wd, 105 к.с., 3 врати) в края на Април и веднага и сложих български газов инжекцион Фобос 2 за пропан-бутан (LPG).

 

Засега резултатите за разхода (газ + бензин за палене) са следните:

- В режим "нормален" на Фобос 2, разход около 9 л./100 км. комбиниран; засичането е за изминати 2200 километра.

- В режим "икономичен" на Фобос 2, разход около 8,4 л./100 км. комбиниран, засичането на разхода е за изминати 1500 км. засега.

 

За сравнение, обявения от Honda комбиниран разход на бензин за моя модел е 8,6 л./100 км. ( 7,6 извънградско /10,4 градско /8,6 комбиниран).

 

Надявам се това да е полезно някому.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам Хонда Хр-в. Разхода й извънградско при обороти около 4000 е 8 до 9 таван, при обороти около 2-3000 спада на 7-7 и малко. Градско да гори 7-7,5 при сравнително нормално каране. Зимата няма опир, много съм доволен от нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...