Rado_Tomov 0 #1 Публикувано 9 Март, 2011 Здравейте колеги,моля за малко помощ,понеже прочетох достатачно във вфорума но не можах да получа представа на това което ме интересува.Всъщност имам хонда акорд 2.0 147к.с.1999 г. и съм решил да си сложа газов инжекцион.Искам да разбера кой е най-добрият г.и. Какво бихте казали за ЛОВАТО и БРС ,коя ще се приспособи на добре към моят модел.Искам да купя само системата имам си хора които ще ми е сложат , за това също ще съм благодарен ако някой знае или ми отправи оферта ,линк кам някой който продава и така. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #2 Отговорено 9 Март, 2011 Която и от двете да вземеш нема да сбъркаш, но няма да имаш гаранция с такъв вид монтаж. компа на колата ти не е толкова умен че да се притесняваш от напасване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K_ski 5 #3 Отговорено 9 Март, 2011 мисля че софтуера на фобос мачка италянските,виж за механичните части това е друг въпрос Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
flerfler 6 #4 Отговорено 9 Март, 2011 Колега слагай смело аз имам същата кола и си сложих BRC- ГИ и съм много доволен имаше грешка но отидох и ми я исчистиха ако я слагаш при кадърен газаджия всичко ще е наред ,но трябва да си наясно че е скъпичка около 1500лв.Гледам че си от Асеновград има един кадърен газаджия в Пловдив понеже ти е близко ако решеш да сортираш мнение и се спреш на ГИ ми звънни да те упътя за майстора 0896626555 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martennis 0 #5 Отговорено 22 Април, 2011 Колеги моля ви да погледнете този сайт http://www.magnumbg.com/gas.htm и ако може да ме информирате каква е разликата от Модел 2 и Модел 3 и също така добри варианти ли са за газов инжекцион??? Блгодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #6 Отговорено 22 Април, 2011 Разликата е,че модел едно и две са т.нар. обикновенни газови. Имаш една гадна плочка и ел. изпарител и се наместват нещата от кранче. За ефтинията става, но не е ГИ както третия модел. Ако слагаш ГИ си избери с бързи дюзи и бутилка на мястото на резервната гума. По-удобно е. Фобос не е лоша система. Няма олаквания за качестото на системата, а само чат пат за мързеливи монтажници, които предполагам са изгладени вече... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martennis 0 #7 Отговорено 22 Април, 2011 мда....благодаря за инфото колега.....разглеждах и аз преди това коментари за фобос, но гледам малко и от финансова гледна точка....модел 3 от този сайт излиза сравнително по-евтино. За това ако може някой с конкретно инфо за този модел инжекцион да сподели мнение. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K_ski 5 #8 Отговорено 22 Април, 2011 Няма да спамя повече темата, като минаваш през Стара Загора се обади да направиш едно кръгче с "Фобоса" и да ти спрат колебанията - 0887750785 - не съм им рекламно лице просто на моята кола работи изключително добре Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kembo 88 #9 Отговорено 22 Април, 2011 На 15.04.2011г сложих ФОБОС засега не мога да кажа нищо още не съм минал 1000км за по-финна настройка ,освен че хората в пазарджик монтираха системата доста читаво и прилежно (без да бързат 11ч ) каквото ги попитах ми отговориха професионално и с внимание -1100 лв струваше и 2 г гаранция .Ще пиша пак след като минат 2 те настройки Сложи фобос недей да пестиш 200лв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ANDRESHKO 29 #10 Отговорено 22 Април, 2011 Колега.Лично мое мнение но Фобоса не си заслужава парите,за тези пари ще си сложиш ловато или БРЦ.За 900лв си слагаш едно Бардолини с бързи дюзи и си в джаза. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda user 20 #11 Отговорено 22 Април, 2011 (Редактирано) А какво ще рече "бързи дюзи" Редактирано 22 Април, 2011 от kytila 8. Ð�е цитирайте човека, който е непоÑ�редÑ�твено преди ваÑ� в Ñ�пиÑ�ъка Ñ� мнениÑ�. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ANDRESHKO 29 #12 Отговорено 22 Април, 2011 1 омови дюзи копие на Кейхин.Определено ще сте доволни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Honda user 20 #13 Отговорено 22 Април, 2011 Обясни малко по-подробно, ако обичаш - предимства пред 3-омовите, произход, цени и т.нВсеки газов компютър ли може да ги "кара" или се изисква по-модерно газово ECU. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martennis 0 #14 Отговорено 22 Април, 2011 (Редактирано) Няма да спамя повече темата, като минаваш през Стара Загора се обади да направиш едно кръгче с "Фобоса" и да ти спрат колебанията - 0887750785 - не съм им рекламно лице просто на моята кола работи изключително добре А ти каква Хонда караш? Аз утре се прибирам в Ямбол и във Вторник сутринта заминавам пак за София и може да се разберем нещо да се отбия ако си свободен...Аз съм със Civic англичанка 1.5i VTEC 6-та генерация....Поздрави и весели празници! Редактирано 22 Април, 2011 от martennis Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #15 Отговорено 22 Април, 2011 (Редактирано) PRINS VSI (CNG/LPG) по икономично е CNG-metanBRCСамо дето 100cc keihin дюзите са 1100лв за 4рите но това е за 200кс. другите са по евини около 600лв. Редактирано 22 Април, 2011 от sand0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #16 Отговорено 23 Април, 2011 Колегата е прав, Фобос е излишно скъпа като се има предвид кви части ползва, единствения + са 2 г. гаранция, иначче още някои лев и слагаш БРЦ или Ловато. По едно време имаха оферти за по 900 лв тогава си струваше Фобоса, ама сега на 1200 да ме извиняват. А за по бързите дюзи..... единствената разлика с по бавните е че в много високи обороти все пак успяват да отварят и затварят и така спазват времената "пожелани" от компа, инак бавните идва момент дето не могат да насмогнат и реално си седят направо отворени. Става дума за обороти над 5500 на горе. С думи прости не са толкова прецизни при определяне количеството газ във високите обороти. Инак си мисля че няма значение от компа за управлението им, ако бъркам някои да ме поправи, единствено ако нещо в компа не е сметнато как трябва че да издържи на управлението на 1ом вместо на 3 ома, ама едва ли . По бързите предполагам са с по яки пружинки вътре а за да се преодолява силата на пружинката е сложен и по силен ел магнит 1ом. макар че аз за 1 омови не бях чувал знам че имаше 2 и 3 ома ама явно нещата напредват Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #17 Отговорено 23 Април, 2011 1 омови дюзи копие на Кейхин.Определено ще сте доволни.От оригинала на Кейхин, определено ще са по доволни .. Няма друга такава безшумна дюза, като мина на газ, колата ми работи по тихо отколкото на бензин .. PRINS VSI (CNG/LPG) по икономично е CNG-metanBRCХубав избор аз съм с такъв и съм страшно доволен, но да беше му казал кой да му го монтира и настройва после, че нещо не откривам добри майстори за тези уредби в България .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #18 Отговорено 23 Април, 2011 (Редактирано) A, тои Санде има късмета неговата да е монтирана и настроена в Хонда инак и аз не съм чул някъде някои в БГ да може да настроива Принс. А някои чувал ли е звука на дюзите на Фобос, аз ги чух като си говорихме по телефона с момчи74 тои беше в колата и слушам нещо трака, и му викам: Абе много шумно покраи теб, къде си да не къртят асфалта някъде до тебе? Па тои вика: Не бе на газ съм и трудно те чувам Шегичкам се но са си шумни Редактирано 23 Април, 2011 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
garfi 41 #19 Отговорено 23 Април, 2011 Шегичка ама наистина са си бая шумни особенно когато е студено. Зимата мислех, че нещо не е наред с двигателя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #20 Отговорено 23 Април, 2011 (Редактирано) Вносителя некадърен ли е да я настри?http://www.unigas-vt.com/prins.htmlА хондата ми Кейхин са си я настроили ЕКУто си е кейхин.А иначе на 200коньовия Одисей (хонда) ще му слагам кейхин/принс метан.Продават се за 50-100евро кабел и програма за принс сами да си ги настроите.Принс компа взима данни от:О1О2ECTRPMи много други данни за да се интегрира максимално. Редактирано 23 Април, 2011 от sand0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #21 Отговорено 23 Април, 2011 (Редактирано) Между другото аз не бих оставил някой изрод да ми пробива колектора докато е на мотора и да ми пълни цилиндрите със стружки Редактирано 23 Април, 2011 от sand0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #22 Отговорено 23 Април, 2011 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K_ski 5 #23 Отговорено 24 Април, 2011 Няма да спамя повече темата, като минаваш през Стара Загора се обади да направиш едно кръгче с "Фобоса" и да ти спрат колебанията - 0887750785 - не съм им рекламно лице просто на моята кола работи изключително добре А ти каква Хонда караш? Аз утре се прибирам в Ямбол и във Вторник сутринта заминавам пак за София и може да се разберем нещо да се отбия ако си свободен...Аз съм със Civic англичанка 1.5i VTEC 6-та генерация....Поздрави и весели празници!d16z6 5 gen sedan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
oblaka 9 #24 Отговорено 26 Април, 2011 Здравейте , някой ползвал ли е BRC Sequense,със инжектори Keihin?Доволни ли сте и дали ще върши работа на ВТИ? Какво трябва да се гледа при покупката му 2 ръка? Къде могат да ми я монтират и настроят в софия.Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #25 Отговорено 26 Април, 2011 Каквото да гледаш нищо няма да видиш, условието да го купиш е да го платиш след монтажа и ако всичко е на ред тогава, но така незнам кои би се навило да ти го продаде. Ама що пък д ане аз ако съм сигурен кво ти продавам няма да се притеснявам да го монтираш и тогава да го платиш.Иначе така изсипани в кашон куп части квото и да им гледаш, нищо неможе да прецениш освен как изглеждат на външен вид. Много зависи и на ква цена ти го дават, да не е на гърба на името Принс на дюзите да ти искат пари колкото за нов ГИ с монтаж. Верно скъпи дюзи са ама нито знаеш колко са работили нито на къв хал са. А дали стават за твоята кола?Иначе сервиз в софия ти препоръчвам София газ комерс под моста чавдар чукни в нета ще ти излезе. Аз и още няколко монтирали там уредби сме доволни. Шом съм се грабнал от пловдив за монтаж в софия напраи сметка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
oblaka 9 #26 Отговорено 26 Април, 2011 Каквото да гледаш нищо няма да видиш, условието да го купиш е да го платиш след монтажа и ако всичко е на ред тогава, но така незнам кои би се навило да ти го продаде. Ама що пък д ане аз ако съм сигурен кво ти продавам няма да се притеснявам да го монтираш и тогава да го платиш.Иначе така изсипани в кашон куп части квото и да им гледаш, нищо неможе да прецениш освен как изглеждат на външен вид. Много зависи и на ква цена ти го дават, да не е на гърба на името Принс на дюзите да ти искат пари колкото за нов ГИ с монтаж. Верно скъпи дюзи са ама нито знаеш колко са работили нито на къв хал са. А дали стават за твоята кола?Иначе сервиз в софия ти препоръчвам София газ комерс под моста чавдар чукни в нета ще ти излезе. Аз и още няколко монтирали там уредби сме доволни. Шом съм се грабнал от пловдив за монтаж в софия напраи сметка колко ти излезе уредбата БРЦ ако не етаина Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #27 Отговорено 26 Април, 2011 Имаш ЛС Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mom4i74 23 #28 Отговорено 26 Април, 2011 Относно шумноста на инжекторите ето какьв е отговора от Фобос. Копирал сьм го направо от форума. В интерес на истината сьм много доволен от гьвкавоста на софтуера и настройките. Относно :ОТГ:проблем с инжектор..2011-02-27 21:24:50 Момчил Петров Регистриран: 2011-02-11 20:09:37Мнения: 27Място: Sofia Да използвам темата на колегата. Защо едни дюзи са шумни а други не? Конкретно сравнявам мойте райл хоризон с дюзите на другата ми кола които са валтек а предишните би гас.Валтека и би газа почти не се чуват докато райл хоризона си щракат доста силно и отчетливо. Това нормално ли е? IP е записано Honda Prelude 2,2 Vitek,VtiIvailo Vendov Регистриран: 2009-07-23 08:11:44Мнения: 225Място: Инжекторете валтек вероятно са 3ом и минимално време за стабилен празен ход 4,2мсИнжекторете Rail Apache който ползваме са 1.5ом и минимално време за стабилен празен ход 2.1мс като са по-шумни поради това.Инжекторете Rail Horizon осигуряват минимално време за стабилен празен ход 1.8мс което оправдава шума.Напрактика при затворен капак на двигателя в купето не се чава шум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sand0 41 #29 Отговорено 26 Април, 2011 (Редактирано) Мдаммм и кейхин са 1.3 ома 2.5мс 240 000 / 2 години безусловна гаранцияСамо дето не са толкова шумни. The injectors use a Teflon-coated plunger to ensure long life with dry fuels (life is quoted at 290 million cycles – typically 240,000 kilometres) and have a rubber seat to reduce noise and leakage. (From outside the car the LPG injectors are clearly noisier than petrol injectors but they’re inaudible in the cabin.)http://autospeed.com/cms/title_LPG-Vapour-Injection/A_110066/article.htmlТа така за ментаците. Скороста им пречи На практика ако автомобила е със затворен капак и неработи, не се чуват Редактирано 26 Април, 2011 от sand0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
garfi 41 #30 Отговорено 27 Април, 2011 (Редактирано) Вчера бях във Фобос за смяна на филтри и почистване на рейка. Трябва да ви кажа, че останах много разочарован от странната политика на тази фирма. Заговорих се с един друг клиент с някакво субаро, който ми разказа как на 30 000км във фобос почти задължително ремонтирали рейките. След почистването със някакъв спрей тракането вече е в пъти повече. Имало някакъв нагар, който се разградил от спрея и затова тракането станало повече. По-добро впечатление ми направи единствено човека, който ми прави диагностика с компютъра. Само като чу как тракат тия инжектори и каза "Тая рейка ще трябва да се ремонтира следващия път" с което потвърди думите на другия клиент.Явно доста срещан проблем щом не слагат нова през гаранциония си период. Преди когато ходих за монтажа и за първата смяна на филтри имаше други момчета които монтираха и настройваха, сега беше различно. Да не говорим, че по стълбите беше толко мръсно колкото не е на улицата. Влязох в "офиса" и на всякъде по пода имаше натрупани нови консумативи, вътре имаше още четири - пет клиента с които стояхме като в градския транспор рано сутрин докато чакахме да ни пуснат поръчките. Всички тези неща не биха били приятни на никой клиент платил близо 1200лв. След като платих: Диагностика - 17,824лв Тех. обслужване на 20 000км - 8.912лв ? Смяна филтър газова фаза - 4.456лв Смяна елемент на филтър в изпарител - 5.347лв Почистване на газови инжектори - 8.912лв Филтър за газова фаза фобос с полиестерен елемент - 5.348лв? Консуматив за почистване на инжектори - 12.834лв? Тех. преглед на с-мата - 20лв и на всичко това ДДС, попитах дали за напред мога да продължа гаранционното подържане в друг сервиз отговора беше.... "Не, само при нас може а и на всякъде ще трябва да си платите филтрите" Допълнението към отговора ми подсказа, това е един от начините им да цакат клиентите си както става на много места. Редактирано 27 Април, 2011 от garfi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #31 Отговорено 27 Април, 2011 Спокоино колега , те газаджиите са така, не знам газта ли им идва в повече кво ли, скоро щи свърши гаранцията и с Момчи74 ще си ги облужвате сами, което е наи добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
garfi 41 #32 Отговорено 28 Април, 2011 (Редактирано) Скоро, скоро колко да е скоро една година за мен и две за Момчи74 Редактирано 28 Април, 2011 от garfi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #33 Отговорено 12 Септември, 2011 Здравейте колеги. Смятам да си слагам ГИ на Харвито, та искам да ви попитам следното: трябва ли да слагам Система за автоматично смазване на клапаните, понеже в един сервиз за монтаж на ГИ ми казаха, че на Хондите било препоръчително да се слага. Какво мислите за този сервиз ГИ . Насочил съм се към това -> AC - STAG 200 /3, 4 цилиндъра до 140 к.с./ 1200 лв. или 12 вноски по 123 лв. По форумите хвалят този сервиз, но искам да чуя и вашето мнение. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #34 Отговорено 12 Септември, 2011 (Редактирано) За Flashlube може да прочетеш тук, тук или тук и да прецениш за себе си. Доста е противоречиво (и в 3-те форума участникът "Flashlube" е едно и също лице, най-вероятно вносителят). Редактирано 12 Септември, 2011 от user Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #35 Отговорено 12 Септември, 2011 "Като цяло от предпазване на клапаните се нуждаят най-вече автомобилите на газ и метан произведени след 2004г. с 4 или повече клапана на цилиндър. Основната причина е, че клапаните на тези автомобили са изработени от по меки сплави с цел облекчаване работата на двигателя както и оптимизирането на разходите за материали и производство".Като цяло, това ми стига, понеже и майстора днес ми каза, че понеже колата ми е 99 година, няма смисъл от това, имало смисъл, ако е по-нова. Колега мерси за линковете! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #36 Отговорено 13 Септември, 2011 (Редактирано) :lol: :lol: шегуваш се ещом ти стига, сложи си , па майстора може ти каже много неща нал и тои хляб яде. Сложи си, ще си доволен, те всички дет го имат са доволни ама от кво са доволни не знам На мен доктор Ливаин ми каза че ако си сложа магнитни наколенки сичко ша ми мине и ша живея 100 години, зема да си сложа Човек не ми се пише пак една кофа мастило по тая тема, тук в форума има поне 2-3 които става дума за флашлюб и има ли почва у нас или всичко е мижи да те лъжем. Но за твое успокоение щом ще спиш спокоино сложи си Единствено от психологически характер пази клапаните Редактирано 13 Септември, 2011 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #37 Отговорено 13 Септември, 2011 :lol: :lol: шегуваш се ещом ти стига, сложи си , па майстора може ти каже много неща нал и тои хляб яде. Сложи си, ще си доволен, те всички дет го имат са доволни ама от кво са доволни не знам На мен доктор Ливаин ми каза че ако си сложа магнитни наколенки сичко ша ми мине и ша живея 100 години, зема да си сложа Човек не ми се пише пак една кофа мастило по тая тема, тук в форума има поне 2-3 които става дума за флашлюб и има ли почва у нас или всичко е мижи да те лъжем. Но за твое успокоение щом ще спиш спокоино сложи си Единствено от психологически характер пази клапаните Колега, явно не си ме разбрал. Имах предвид, че колата ми е преди 2004г. и затова НЯМА смисъл да слагам Флаш. За годината имах в предвид, че ми стига инфото. А майстора ми каза точно това, че щом е преди 2004г. няма смисъл от Флаша. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aλexandro 12 #38 Отговорено 13 Септември, 2011 1200 лв. са прекалено много за Stag 200. Аз сложих Stag 4 (по-нов, на базата на стария Stag 300 - по данни на производителя) със изпарител Tomasetto Artic (по-мощния от "стандартния" Alaska http://www.tomasetto.com/a_ENG_38_1.html) и 8 мм медна тръба на цена точно 1000 лв. Със стандартния изпарител и 6 мм тръба цената беше точно 950 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #39 Отговорено 13 Септември, 2011 :lol: :lol: шегуваш се ещом ти стига, сложи си , па майстора може ти каже много неща нал и тои хляб яде. Сложи си, ще си доволен, те всички дет го имат са доволни ама от кво са доволни не знам На мен доктор Ливаин ми каза че ако си сложа магнитни наколенки сичко ша ми мине и ша живея 100 години, зема да си сложа Човек не ми се пише пак една кофа мастило по тая тема, тук в форума има поне 2-3 които става дума за флашлюб и има ли почва у нас или всичко е мижи да те лъжем. Но за твое успокоение щом ще спиш спокоино сложи си Единствено от психологически характер пази клапаните Колега, явно не си ме разбрал. Имах предвид, че колата ми е преди 2004г. и затова НЯМА смисъл да слагам Флаш. За годината имах в предвид, че ми стига инфото. А майстора ми каза точно това, че щом е преди 2004г. няма смисъл от Флаша.Пффффф тряя се прегледам вече, не си първия дет не съм го разбрал, от годинките ми е сигур Ко да праиш, сори.Инак и на мен 1200 ми се вижда много за тая непозната система, то за тея пари има бардолини, заволи, али бали, ощ енекои лев БРЦ, Ренцо. Що толкова много кинти за тая система? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #40 Отговорено 13 Септември, 2011 :lol: :lol: шегуваш се ещом ти стига, сложи си , па майстора може ти каже много неща нал и тои хляб яде. Сложи си, ще си доволен, те всички дет го имат са доволни ама от кво са доволни не знам На мен доктор Ливаин ми каза че ако си сложа магнитни наколенки сичко ша ми мине и ша живея 100 години, зема да си сложа Човек не ми се пише пак една кофа мастило по тая тема, тук в форума има поне 2-3 които става дума за флашлюб и има ли почва у нас или всичко е мижи да те лъжем. Но за твое успокоение щом ще спиш спокоино сложи си Единствено от психологически характер пази клапаните Колега, явно не си ме разбрал. Имах предвид, че колата ми е преди 2004г. и затова НЯМА смисъл да слагам Флаш. За годината имах в предвид, че ми стига инфото. А майстора ми каза точно това, че щом е преди 2004г. няма смисъл от Флаша.Пффффф тряя се прегледам вече, не си първия дет не съм го разбрал, от годинките ми е сигур Ко да праиш, сори.Инак и на мен 1200 ми се вижда много за тая непозната система, то за тея пари има бардолини, заволи, али бали, ощ енекои лев БРЦ, Ренцо. Що толкова много кинти за тая система?Ами незнам защо така, ама поне дават гаранция 18 месеца, пък и като чета из други форуми, хората са доволни от работата на техниците. На още едно място бях питал, там човека ми каза, че пак излиза някъде към 1200лв., ама с-мата е Ловато. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове