borko 30 465 #1 Публикувано 21 Февруари, 2011 Колата е сивик англичанка 95 г хечбек.Като се вдигне колата и предно дясно като се размърда с ръце независимо в каква позиция ще се хване хлопа така сякаш са разбити шарнирите и голямата гайка в средата и тя разхлабена ,а всичко е здраво и стегнато.При завъртане на колелото в някои моменти луфта е ту по-голям ту по -малък.Диагнозата на два отделни сервиза е че лагера трябва да се смени -пък нито вие нито нищо,викам добре и отидох да ми го сменят преди няколко дена-110лв и вика вече е окей.Днес какво ме накара да подритна гумата като спрях пред работа не знам и ужас пак хлопа сякаш ще падне колелото всеки момент ,викам си сигурно има логично обяснение но не го намерих ,та въпроса ми е на какво може да се дължи това продължаващо хлопане на колелото преди да отида да се разправам да съм подплатен с аргументи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rEsPeCtiVe 148 #2 Отговорено 21 Февруари, 2011 Каре,тампон на горен носач,накрайник! Провери първо тези неща,най вероятно е да е тръгнало каре! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #3 Отговорено 21 Февруари, 2011 В двата сервиза дето ходих проверяваха всичко и казаха лагер главина.То като е колата на подемника и като заклатиш колелото и се вижда как марда и хлопа само колелото с главината ,карето маже ли да прави такива работи,да не са сложили лагера като хората не ми се вярва.Интересното е че от време на време луфта е много голям и хлопа сякаш блъскаш две тенджери една в друга като клатиш колелото а понякога едвам мърда колелото и луфта е едва доловим и притъпен някак си . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #4 Отговорено 21 Февруари, 2011 Как да се разбере със сигурност ли хлопа карето,понеже сигурно е доста скъпо?При тръгване с навит волан не се чува нищо,като е във въздуха колелото клатиш го чува се слабо ,завърташ един оборот ,почва по силно да хлопа при клатене ,завърташ го пак или се засилва или намаля и така .Така като се кара може ли да стане нещо ,понеже някога хлопа сякаш са разхлабени гайките на колелото и ще хвръкне всеки момент? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ganchev 54 #5 Отговорено 21 Февруари, 2011 Каретата не са скъпи, по спомен 90 лв бройката без гривна за абс, 120 с гривна (това преди 2 години!) Мисля, че ако е каре ще тропа при завиване на ляво/дясно, но не съм много сигорен. След смяната на тоя лагер имаше ли подобрение? Поне за малко спря ли да тропа? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #6 Отговорено 21 Февруари, 2011 (Редактирано) Интересното поне за мен е че сякаш вече по дребните неравности не прихлопва като карам,но луфта на колелото макар и сякаш по-малък си остава но това не е 100% сигурно ,одеве я дигах на крика и хлопа си колелото като на разхлабени гайки обаче около него нищо друго не мърда -единствено мърда оста с шлиците на карето едва едва но дали е нормално не знам.Одеве ти писах на лични че ходих в тех-ко във Варна ,основното за което ходих бяха задните ми газово -маслени амортисьори на 12 месеца с 3 годишна гаранция които се разхлопаха но понеже само те били оторизирани за диагностика ходих до там и без тресачка без нищо диагностицираха че са добре щом не били омазнени моя майстор дето ги слага покара и каза че имали празен ход и затова лопа отзад а тез казват че са добре ,даже ми викат имаш още 2 години и като изтърват ела се обади извода е -НЕ КУПУВАЙТЕ МОНРО РЕФЛЕКС И ВЪОБЩЕ МОНРО В НИКАКЪВ СЛУЧАЙАз тука из форума хубаво четох за каяба ама майстора вика 120 лева парчето били съмнително ефтини и сега кво? edit:да допълня само че от една година при завой независимо от посоката в движение от време на време се чува едно щрак сякаш се скъсва пружината и по- миналото лято сменях маншоните на каретата като да съм карал 100 км със скъсан маншон на дясното еентуално проблемно каре ,обаче при тръгване не щрака Редактирано 21 Февруари, 2011 от borko 30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Gaze.bg 146 #7 Отговорено 21 Февруари, 2011 ... ако е каре ще тропа при завиване на ляво/дясно... особедно много ще трака на пълно завъртян волян. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #8 Отговорено 21 Февруари, 2011 Интересното поне за мен е че сякаш вече по дребните неравности не прихлопва като карам,но луфта на колелото макар и сякаш по-малък си остава но това не е 100% сигурно ,одеве я дигах на крика и хлопа си колелото като на разхлабени гайки обаче около него нищо друго не мърда -единствено мърда оста с шлиците на карето едва едва но дали е нормално не знам.Не е нормално да мърда карето в главината / ако правилно съм разбрал / и смени тия майстори! Това със завъртането и промяната на луфта няма как да стане на теория, но явно на практика го има.Интересен луфт и много опасна кола караш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
DamonHill 2 #9 Отговорено 22 Февруари, 2011 Имах същото нещо на англичанката и пак на дясното колело. Накрайник се оказа. Ако е това, няма проблем. Моя майстор разбра какво е това на секундата. При теб може да е нещо по-сложно, но симптомите са същите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1561 #10 Отговорено 22 Февруари, 2011 Сигурен ли си, че са ти сменили лагера?Ако да, вътрешният накрайник проверен ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
archer 6 #11 Отговорено 22 Февруари, 2011 (Редактирано) Според мен е накрайник. Аз скоро сменях каре, заради скъсан маншон - 110 лв с гривна за АБС, уж японско, оригинално. В завой се чуваше пукане. Редактирано 22 Февруари, 2011 от archer Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #12 Отговорено 22 Февруари, 2011 Сигурно е че накрайници и шарнири са ОК!Днес преглеждах сервизното на хондата и според мен няма как от карето примерно да хлопа колелото ,щото централната гайка го стяга за главината и просто или лагера не е добре или вече не знам!Нещо главината да се е износила или не знам кво може да е .По схемата поне според мен хлопане от такова естество може да се породи само около главинния лагер,да не е нещо леглото износено и да не са ми казали?Както писах по-горе сякаш го няма тупуркането през малките неравности но колелото пак хлопа като се мърда на ръка или крак Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #13 Отговорено 15 Март, 2011 Днес я оставих до обед там където ми смениха лагера да огледат пак нещата и сега заключението е че трябва да се сменя шенкела ,щото главината играела в него и оттам бил луфта-туй желязо като го гледам за да се разбие там дето минава главината сякаш бая зор и дупки тряба да види ама де да знам.Може ли да е от това че тоз шенкел кой знае кви пари ще е ,то и без това явно напразно са ми сменили лагера за 110лв .Аз между другото гледам да избягвам и най-малките дупки и неравности по пътя ,а изведнъж да се разбие шенкела че така да хлопа колелото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #14 Отговорено 15 Март, 2011 ...и смени тия майстори! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #15 Отговорено 15 Март, 2011 (Редактирано) Добре колега да ги сменя ,ама с кои?Тука я гледаха сервизи ,във Варна я гледаха и всички викат лагер на главината ,хубаво смених го и пак си хлопа колелото.Като гледам стария лагер 4 пръста широк,си мисля бахти луфта дето трябва да има шенкела че да хлопа така колелото.Кажете сигурен човек за Добрич и отивам да я оправи.Поради финансови причини не мога да си позволя повече да се сменят излишни неща напосоки и без резултат. Да допълня само че ако майстора не ме лъже и наистина лагера е набит както трябва без да влиза като у бабини си в шенкела като гледам сервизното ,значи остава главината да е износена нещо ,като сваля гумата и клатя мърда само спирачния диск с главината. Редактирано 15 Март, 2011 от borko 30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 646 #16 Отговорено 16 Март, 2011 Интересното поне за мен е че сякаш вече по дребните неравности не прихлопва като карам,но луфта на колелото макар и сякаш по-малък си остава но това не е 100% сигурно ,одеве я дигах на крика и хлопа си колелото като на разхлабени гайки обаче около него нищо друго не мърда -единствено мърда оста с шлиците на карето едва едва но дали е нормално не знам.Не е нормално да мърда карето в главината / ако правилно съм разбрал / и смени тия майстори! Това със завъртането и промяната на луфта няма как да стане на теория, но явно на практика го има.Интересен луфт и много опасна кола караш. Тия японски карета на HDK нямат чист диаметър ,за подвеждане на карето в главината,в дъното на оста на карето.С други думи шлиците са до челото на карето,през цяло.Обаче разликата в диаметъра за подвеждане на карето, когато то има такъв,е -0,3мм.от този на диаметъра на главината,което е точно както трябва да е.Карето влиза без да мърда.Шлиците са -0,8мм. от диаметъра на главината.И когато карето е с шлици през цяло ,0,8мм.идват много,колкото и да стегнеш гайката после.Тая изработка на HDK карета само доказва че са чисти ментета.Пък след това ти чука и пука,ходи си чуди защо.Много се радвам че открих каре абсолютно еднакво като изработка като оригиналното ми,който го интересува марката да пише. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #17 Отговорено 6 Юли, 2011 борко какво става с този проблем? Аз също открих тая работа на моята англичанка само че отляво, докато си обезвъздушавах спирачната система понеже взе да потъва педала нещо, но това е друга тема.Както описваш и ти спирачния диск заедно с карето и полуоската се мърдат като луфта е доста осезаем.Всичко си е стегнато, а външното каре е сменяно преди 20 000км,лагер не вие а като хвана полуоската и се движи всичко.Съмнявам се дали е вътрешното каре и ще бъда благодарен ако някой има идея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #18 Отговорено 6 Юли, 2011 Ами от вътрешното каре не може да е .Проблема не съм го открил за сега,колата я взех от автовоза и външното каре не е сменяно тука ,остава италианеца да е сменял нещо и да не са го направили като хората!Значи като взех колата бях перфекционист и квото чуя нередно и се преглежда колата веднага и се оправя ,обаче последните няколко пъти ме прецакват здраво различни майстори -взимат ми парите пък нищо не правят и сега си карам хлопайки ,отпред дясното колело ,отзад новите ми амортисьори монро рефлекс и без грам спирачки ни отпред ни отзад Ама почва да не ми пука вече щото в последно време и пари нямам никакви и едвам ми стигат да зареждам бенз и съм доволен че се търкаля още хонделката Яд ме е само че такъв запазен екземпляр като моя (мнение на майстори не само от Добрич)за такива дребни простотий няма кой да помогне!Да знаеш че квото си направиш сам е най-сигурно ,ей на аз преди месец си смених сам термостата и капачката и обезвъздуших както са писали колегите и няма ядове със загряване вече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #19 Отговорено 6 Юли, 2011 то и аз съм на този принцип - каквото мога сам си правя.Поне знам на кого да се сърдя ако не се получи.Но факта че при мен каквоти и да хванеш да размърдаш - диска или полуоската се движат заедно без а се получава луфта откъм вътрешното каре според мен.То е ясно че ще се ходи и на сервиз не казвам "майстор" знаеш защо ама е хубаво да събера мнения на препатили. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
николаи 3 #20 Отговорено 6 Юли, 2011 да не би да са ви сменяни каретата и при новите карета шииката със шлиците да идва малко по дълга и при стягане на карето да остава луфтаз съм стъргал каре на струг защото това което ми дадоха в магазина за моита кола не беше за нея и не лягаше както трябва ,а направих грешката да сложа карето преди да проверя как ляга в лагера и го сложих с новия зегер и после нямаше избиване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #21 Отговорено 7 Юли, 2011 Предницата е разбутвана само за смяна на маншони на каретата -скъсаха се едно след друго в разтояние на месец-централните гайки бяха с жълта боя и видимо не бутани от завода,спомням си за дясното каре че не можаха с нищо да развият гайката и я карахме на камионджийски пистолет и пак зор беше до като я разхлаби.Дали нещо са разбутали тогава зглобката не знам ,но после нали и чисто здрав лагер ми смениха заради хлопането и уж огледали всичко ама на пак хлопа.И на мене като я оглеждам ми се струва че по някаква причина карето не е прибрано плътно към шенкел ли е това желязо там ,колкото и да се стяга гайката.Като се мърда спирачния диск мърда и карето с гривната за абс-а Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
delano 113 #22 Отговорено 7 Юли, 2011 Проверете резбата на карето да не се е прецакала когато сте я развивали и гайката да не стяга докрай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #23 Отговорено 7 Юли, 2011 извинявай борко че и аз се намесвам в твоята тема ,но при мен това тракане се появи отскиро а не след смяна на карета-та преди 20 000км.И при теб ли като хванеш диска се движи заедно с карето и полуоската или луфта не ти е от там? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #24 Отговорено 8 Юли, 2011 Не се е прецакала резбата на карето.Иво и при мене точно по същия начин мърда и хлопа както ти го описваш ,само че на дясното колело.Няма какво да се извиняваш че си писъл в темата,всеки да си пише каквото има да каже и така надявам се ще намерим накрая решението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nvz 13 #25 Отговорено 8 Юли, 2011 При мен беше лагер на главината. Хлопаше само на павета, смених го преди 1 месец и тогава нямам никакви лоши звуци. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #26 Отговорено 8 Юли, 2011 Ами и на мен ми се кълняха майстори от Добрич и от Варна че е лагер -нямало кво да е друго -нищо че не виел и не ромоли ,и затова се навих да го сменят и кво стана -нищо.Пари на вятъра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivo_shogun 4 #27 Отговорено 25 Юли, 2011 Ами и на мен ми се кълняха майстори от Добрич и от Варна че е лагер -нямало кво да е друго -нищо че не виел и не ромоли ,и затова се навих да го сменят и кво стана -нищо.Пари на вятъра Борко бях при майстор за друго, но го питах и за този наш проблем с луфта. На първа мисъл ми каза лагер, но после стегна гайката и работата заспа. Явно не е била стегната хубаво или се е развила. Но луфта се прибра.Помисли в тая насока и ти.Пък ако го оправиш кажи как.успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weezer 0 #28 Отговорено 25 Юли, 2011 а може и да се окаже от крив шенкел, като вдигнеш колата дори на крик хвани гумата с двете ръце от срещуположни страни и започни да я клати ако хлопа значи ти е заминал лагера а ако не може и от шенкелчето да се окаже Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове