Jump to content
jamo

Придърпване, прекъсване обобщаване

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

В продължение на предходния ми пост:

 

Показанията на МАР-а според уреда ти:

boisk.jpeg

налягане вакуум - 338mBar (около 254 mm Hg);

напрежение - 1.08V

 

Характеристики на МАР сензора според техническото ръководство (вземам ги от D15Z8 мотора, но мисля, че при D15Z6 са същите):

Untitled.jpg

Вижда се, че на 254 mm Hg (338 mBar) отговарят около 2V.

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добра следа. Не съм проверявал данните на МАП-а подробно, но сега ще задълбая в тях. :)

 

п.п. Този мотор няма нок сензор.

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих една инструкция за проверка на МАП сензор: https://troubleshootmyvehicle.com/honda/1.5L/map-sensor-multimeter-tests-2

Казва се, че като се извади МАПа и се захрани на контакт без да се разкача буксата му на изходната веригата трябва да генерира 4.7V и напрежението да намалява с намаляване налягането (вакуум). Като ритна газта налягането на МАПа скача до към 930мбар = 700mmHg, което е близо до атмосферното, като напрежение обаче не отгоравя на кривата в ръководството. На 700mmHg e към 2.6V, a таблицата казва, че трябва да е около 0.5V. Не знам дали правилно го интерпретирам. От друга страна ако търсим 4.7V с изваден МАП и атмосферно налягане (760mmHg), тогава нещо това измерване се бие с кривата в сервизното или отново аз грешно интепретирам логиката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мога да ти дам следните данни от моя МАР сензор (извинявам се за качеството на снимката):

1690312677004.jpg

 

На празен ход показанията са 0.831V, което по графиката от сервизното ръководство отговаря на около 550-580 mm Hg вакуум. Аз лично не мога да измеря вакуума, нямам с какво.

При рязко натискане и пускане на газта показанията са 2,745V (направил съм го три пъти един след друг), което отговаря на някакъв мизерен вакуум (пак по графиката от сервизното ръководство). Т.е отиваме към атмосферно налягане.

Untitled.jpg 

Може да погледнеш и това - КЛИК

 

Със сигурност за тези 25 години на колата МАР-а не е в идеално състояние, но за момента нямам проблем с придърпване и графиката на МАР-а при рязкото натискане и пускане на газта отговаря (като форма) на такава на здрав сензор. За справка - КЛИК

Колкото до тестването на МАР сензора с мултиметър - аз бих се доверил на написаното в сервизното ръководство, като методика, или бих взел предвид това, което е описано в линка, който дадох в предходното изречение - уеб сайта на DITEX, както и видеото (под графиката, по-горе).

 

П.С. Може да разгледаш сайта на DITEX./ДИТЕКС и да видиш какви осцилоскопи предлагат. Дейността им е в областта на автомобилната диагностика.

 

Редактирано от emod
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нещо май ми куца теорията за налягането, ама нещата не стоят ли по тоя начин?
image.thumb.png.30755378273cfa3b45ea7794fff4c1fe.pngimage.thumb.png.f1c3f0bc2f8e1caf081fbf4106722632.png

Всъщност май това, което е грешно на графиката в сервизното е посоката на нарастване на mmHg. inHg e ок, но mmHg трябва да е 760 в началото на х-скалата (там където в 0 в момента).

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма грешка в графиката от сервизното. Вакуумът нараства в посока надясно, а нулата в началото на графа отбелязва атмосферно налягане. Данните по абцисата показват ръста на вакуума. Да, объркващо е. В тази връзка съм постнал и клипчето под графиката от сервизното (виж предишния ми пост). Гледай от 7.06 мин. нататък и ще се увериш. Забележи скалите на манометъра в in Hg vac и kPa - в червено, но със знак (-). Може би липсата на знака (-) пред пред mm Hg / in Hg или обозначение vac след тях в сервизното е подвеждаща.

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще погледна видеото по-късно, че съм в Китай в момента и тук гугъл продуктите са тегави за достъпване. Направих тези бързи проекции и на база 3-те случайни точки от логовете изглежда стойностите на сензора съвпадат с графиката от сервизното:

Untitled.thumb.jpg.b2a4fb2749b5cb337dcb635190fd2118.jpg

Също така имам потвърждение и от португалеца, че при атм. налягане дава около 3V на изхода, което съответства на графиката в сервизното и измерените стойности. 

image.thumb.png.c0894cb16257bc6024b8affedee4acc0.png

 

 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес проверих дали мотора подскача много в коша на място на ръчна с газ напред/ назад - не. Тампоните изглежда са ок. 

Въртеше ми се в главата последните дни дали не може да е нещо по линията на помпите на съединителя понеже има кофти поемане от мотора и кутията при превключване и днес се наканих та смених течността. Като цяло ме изненада колко е черна при все, че е сменяна 12/21. барабар с нов съединител и от тогава съм минал под 10хил. км.  Последния път като изкарах такава течност от кола скоро след това ѝ пропадна педала на съединителя и се прибирах с репатрак. 

  1691951270386.thumb.jpg.244b4975a84ac8cb3061525bc44d0cf3.jpg

 

Помпите са ОЕМ. Та въпроса ми е следния: системата не губи течност, но въпреки това има ли вариант примерно горната помпа да е с разложени вътрешни семеринги/о-пръстени и да изтърва налягане? Как мога да я тествам? Подлежи ли на ремонт?

 

п.п.  Смених течността и при пробното каране превключваше много по-добре. Без мотора да забива при плавно отпускане на педала и без кутията да отцепва звучно при натискане. Всичко това ми говори, че може би нещо по-линията не работи както трябва. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 4 минути, boiskii написа:

Днес проверих дали мотора подскача много в коша на място на ръчна с газ напред/ назад - не. Тампоните изглежда са ок. 

Въртеше ми се в главата последните дни дали не може да е нещо по линията на помпите на съединителя понеже има кофти поемане от мотора и кутията при превключване и днес се наканих та смених течността. Като цяло ме изненада колко е черна при все, че е сменяна 12/21. барабар с нов съединител и от тогава съм минал под 10хил. км.  Дъното на казанчето същото имаше бая катран. Последния път като изкарах такава течност от кола скоро след това ѝ пропадна педала на съединителя и се прибирах с репатрак. 

  1691951270386.thumb.jpg.244b4975a84ac8cb3061525bc44d0cf3.jpg

 

Помпите са ОЕМ. Та въпроса ми е следния: системата не губи течност, но въпреки това има ли вариант примерно горната помпа да е с разложени вътрешни семеринги/о-пръстени и да изтърва налягане? Как мога да я тествам? Подлежи ли на ремонт?

 

п.п.  Смених течността и при пробното каране превключваше много по-добре. Без мотора да забива при плавно отпускане на педала и без кутията да отцепва звучно при натискане. Всичко това ми говори, че може би нещо по-линията не работи както трябва. 

п.п.1 Луфта в кутията все още се усеща при рязко отнемане/подаване на газ на скорост, но това мисля е друг проблем, който в момента не ме притеснява. Имам две резервни кутии за ревизия и в някакъв хубав момент ще спретна една с частите, които генерират най-малък луфт.

 

 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста е тъмна.ако няма отлагания по цедката,и от там да се вижда така тъмна ,има някъкъв проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще пробвам тоя трик: 

 Ако изтърва имам 2 опции:

- ремонтен комплект горна и долна помпа 
https://nasauto.bg/remonten-komplekt-gorna-pompa-na-saedinitel-pr101630733.html

https://nasauto.bg/remonten-komplekt-dolna-pompa-na-saedinitel-pr101650131.html

- нови помпи...на коя марка е под голям въпрос. Горна намирам на Айсин, долна не.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале, много време не съм писал по тая тема. :)Помпите ги смених още миналата година. По линията на съединителя нещата са добре. 

Днес сипах добавка за почистване на изпускателната система (катализатор и сонда) и продължавам да навъртам километри. Като цяло колата се движи супер, но все пак си го има това замисляне или прилашкване. Ще се четат ламбдата, ТPS и 3-те датчика в дистрибутора с осцилоскоп. Ще се прави самоделна smoke machine за търсене на течове по всмукателя и още други забавления. Имам и резервни инжектори за експериментални цели. Наскоро някой ми каза, че ламбдата си имала определен пробег на който производителя препоръчва да се смени (100-150к), че после ставала мудна и наистина като загледах разни оферти се споменава и пробег на употреба. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И моето проблемче с претрисането на празен ход е налично.

Зимата го нямаше, но със затоплянето се върна.

Каквото съм се сетил е направено миналото лято и явно тогава е било субективно усещането че има подобрение, макар че с чистенето на стъпковото моторче имаше позитивна промяна, но временна.

В движение над 1000 об/мин си е ок.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен имаше подобна тема,и беше свързана с горивен регулатор на рейката,вакуум или нещо подобно. И при мен го има понякога на загрял мотор падат под 500 и ахаааа да угасне, и оп ги закрепя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених онзи ден компа та газовата с нов - 5-о поколение, че старият бе 2-ро, а технологиите се развиват.

Сега е далеч по-добре на газ, но има пак леко претрисане на минималните обороти. Подозрение за 3-та дюза от газовата рейка. Ако тя е на бензин, а другите са на газ всичко е ОК. На бензин е съвсееем слаба неравномерната работа на мотора.

Ще видя пак туй-онуй, но едва ли ще работи като ново тва ДВГ.

IMG_20240724_151851.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още не съм работил по моя казус с придърпването, ама си мислех, че освен конвенционалните проверки не е лошо да се огледа и горивното ЕКУ за някой друг надут електролитен кондензатор. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...