emod 1674 #121 Отговорено 25 Юли, 2023 (Редактирано) В продължение на предходния ми пост: Показанията на МАР-а според уреда ти: налягане вакуум - 338mBar (около 254 mm Hg); напрежение - 1.08V Характеристики на МАР сензора според техническото ръководство (вземам ги от D15Z8 мотора, но мисля, че при D15Z6 са същите): Вижда се, че на 254 mm Hg (338 mBar) отговарят около 2V. Редактирано 25 Юли, 2023 от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #122 Отговорено 25 Юли, 2023 (Редактирано) Добра следа. Не съм проверявал данните на МАП-а подробно, но сега ще задълбая в тях. п.п. Този мотор няма нок сензор. Редактирано 25 Юли, 2023 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #123 Отговорено 25 Юли, 2023 Намерих една инструкция за проверка на МАП сензор: https://troubleshootmyvehicle.com/honda/1.5L/map-sensor-multimeter-tests-2 Казва се, че като се извади МАПа и се захрани на контакт без да се разкача буксата му на изходната веригата трябва да генерира 4.7V и напрежението да намалява с намаляване налягането (вакуум). Като ритна газта налягането на МАПа скача до към 930мбар = 700mmHg, което е близо до атмосферното, като напрежение обаче не отгоравя на кривата в ръководството. На 700mmHg e към 2.6V, a таблицата казва, че трябва да е около 0.5V. Не знам дали правилно го интерпретирам. От друга страна ако търсим 4.7V с изваден МАП и атмосферно налягане (760mmHg), тогава нещо това измерване се бие с кривата в сервизното или отново аз грешно интепретирам логиката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #124 Отговорено 25 Юли, 2023 (Редактирано) Мога да ти дам следните данни от моя МАР сензор (извинявам се за качеството на снимката): На празен ход показанията са 0.831V, което по графиката от сервизното ръководство отговаря на около 550-580 mm Hg вакуум. Аз лично не мога да измеря вакуума, нямам с какво. При рязко натискане и пускане на газта показанията са 2,745V (направил съм го три пъти един след друг), което отговаря на някакъв мизерен вакуум (пак по графиката от сервизното ръководство). Т.е отиваме към атмосферно налягане. Може да погледнеш и това - КЛИК Със сигурност за тези 25 години на колата МАР-а не е в идеално състояние, но за момента нямам проблем с придърпване и графиката на МАР-а при рязкото натискане и пускане на газта отговаря (като форма) на такава на здрав сензор. За справка - КЛИК Колкото до тестването на МАР сензора с мултиметър - аз бих се доверил на написаното в сервизното ръководство, като методика, или бих взел предвид това, което е описано в линка, който дадох в предходното изречение - уеб сайта на DITEX, както и видеото (под графиката, по-горе). П.С. Може да разгледаш сайта на DITEX./ДИТЕКС и да видиш какви осцилоскопи предлагат. Дейността им е в областта на автомобилната диагностика. Редактирано 25 Юли, 2023 от emod 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #125 Отговорено 26 Юли, 2023 (Редактирано) Нещо май ми куца теорията за налягането, ама нещата не стоят ли по тоя начин? Всъщност май това, което е грешно на графиката в сервизното е посоката на нарастване на mmHg. inHg e ок, но mmHg трябва да е 760 в началото на х-скалата (там където в 0 в момента). Редактирано 26 Юли, 2023 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1674 #126 Отговорено 26 Юли, 2023 (Редактирано) Няма грешка в графиката от сервизното. Вакуумът нараства в посока надясно, а нулата в началото на графа отбелязва атмосферно налягане. Данните по абцисата показват ръста на вакуума. Да, объркващо е. В тази връзка съм постнал и клипчето под графиката от сервизното (виж предишния ми пост). Гледай от 7.06 мин. нататък и ще се увериш. Забележи скалите на манометъра в in Hg vac и kPa - в червено, но със знак (-). Може би липсата на знака (-) пред пред mm Hg / in Hg или обозначение vac след тях в сервизното е подвеждаща. Редактирано 26 Юли, 2023 от emod Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #127 Отговорено 26 Юли, 2023 (Редактирано) Ще погледна видеото по-късно, че съм в Китай в момента и тук гугъл продуктите са тегави за достъпване. Направих тези бързи проекции и на база 3-те случайни точки от логовете изглежда стойностите на сензора съвпадат с графиката от сервизното: Също така имам потвърждение и от португалеца, че при атм. налягане дава около 3V на изхода, което съответства на графиката в сервизното и измерените стойности. Редактирано 26 Юли, 2023 от boiskii 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #128 Отговорено 13 Август, 2023 Днес проверих дали мотора подскача много в коша на място на ръчна с газ напред/ назад - не. Тампоните изглежда са ок. Въртеше ми се в главата последните дни дали не може да е нещо по линията на помпите на съединителя понеже има кофти поемане от мотора и кутията при превключване и днес се наканих та смених течността. Като цяло ме изненада колко е черна при все, че е сменяна 12/21. барабар с нов съединител и от тогава съм минал под 10хил. км. Последния път като изкарах такава течност от кола скоро след това ѝ пропадна педала на съединителя и се прибирах с репатрак. Помпите са ОЕМ. Та въпроса ми е следния: системата не губи течност, но въпреки това има ли вариант примерно горната помпа да е с разложени вътрешни семеринги/о-пръстени и да изтърва налягане? Как мога да я тествам? Подлежи ли на ремонт? п.п. Смених течността и при пробното каране превключваше много по-добре. Без мотора да забива при плавно отпускане на педала и без кутията да отцепва звучно при натискане. Всичко това ми говори, че може би нещо по-линията не работи както трябва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #129 Отговорено 13 Август, 2023 (Редактирано) преди 4 минути, boiskii написа: Днес проверих дали мотора подскача много в коша на място на ръчна с газ напред/ назад - не. Тампоните изглежда са ок. Въртеше ми се в главата последните дни дали не може да е нещо по линията на помпите на съединителя понеже има кофти поемане от мотора и кутията при превключване и днес се наканих та смених течността. Като цяло ме изненада колко е черна при все, че е сменяна 12/21. барабар с нов съединител и от тогава съм минал под 10хил. км. Дъното на казанчето същото имаше бая катран. Последния път като изкарах такава течност от кола скоро след това ѝ пропадна педала на съединителя и се прибирах с репатрак. Помпите са ОЕМ. Та въпроса ми е следния: системата не губи течност, но въпреки това има ли вариант примерно горната помпа да е с разложени вътрешни семеринги/о-пръстени и да изтърва налягане? Как мога да я тествам? Подлежи ли на ремонт? п.п. Смених течността и при пробното каране превключваше много по-добре. Без мотора да забива при плавно отпускане на педала и без кутията да отцепва звучно при натискане. Всичко това ми говори, че може би нещо по-линията не работи както трябва. п.п.1 Луфта в кутията все още се усеща при рязко отнемане/подаване на газ на скорост, но това мисля е друг проблем, който в момента не ме притеснява. Имам две резервни кутии за ревизия и в някакъв хубав момент ще спретна една с частите, които генерират най-малък луфт. Редактирано 13 Август, 2023 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragob 72 #130 Отговорено 13 Август, 2023 Доста е тъмна.ако няма отлагания по цедката,и от там да се вижда така тъмна ,има някъкъв проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #131 Отговорено 13 Август, 2023 Утре ще пробвам тоя трик: Ако изтърва имам 2 опции: - ремонтен комплект горна и долна помпа https://nasauto.bg/remonten-komplekt-gorna-pompa-na-saedinitel-pr101630733.html https://nasauto.bg/remonten-komplekt-dolna-pompa-na-saedinitel-pr101650131.html - нови помпи...на коя марка е под голям въпрос. Горна намирам на Айсин, долна не. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #132 Отговорено 30 Април Мале, много време не съм писал по тая тема. Помпите ги смених още миналата година. По линията на съединителя нещата са добре. Днес сипах добавка за почистване на изпускателната система (катализатор и сонда) и продължавам да навъртам километри. Като цяло колата се движи супер, но все пак си го има това замисляне или прилашкване. Ще се четат ламбдата, ТPS и 3-те датчика в дистрибутора с осцилоскоп. Ще се прави самоделна smoke machine за търсене на течове по всмукателя и още други забавления. Имам и резервни инжектори за експериментални цели. Наскоро някой ми каза, че ламбдата си имала определен пробег на който производителя препоръчва да се смени (100-150к), че после ставала мудна и наистина като загледах разни оферти се споменава и пробег на употреба. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #133 Отговорено 1 Май (Редактирано) И моето проблемче с претрисането на празен ход е налично. Зимата го нямаше, но със затоплянето се върна. Каквото съм се сетил е направено миналото лято и явно тогава е било субективно усещането че има подобрение, макар че с чистенето на стъпковото моторче имаше позитивна промяна, но временна. В движение над 1000 об/мин си е ок. Редактирано 1 Май от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #134 Отговорено 25 Юли По спомен имаше подобна тема,и беше свързана с горивен регулатор на рейката,вакуум или нещо подобно. И при мен го има понякога на загрял мотор падат под 500 и ахаааа да угасне, и оп ги закрепя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6134 #135 Отговорено 25 Юли Смених онзи ден компа та газовата с нов - 5-о поколение, че старият бе 2-ро, а технологиите се развиват. Сега е далеч по-добре на газ, но има пак леко претрисане на минималните обороти. Подозрение за 3-та дюза от газовата рейка. Ако тя е на бензин, а другите са на газ всичко е ОК. На бензин е съвсееем слаба неравномерната работа на мотора. Ще видя пак туй-онуй, но едва ли ще работи като ново тва ДВГ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 357 #136 Отговорено 25 Юли Аз още не съм работил по моя казус с придърпването, ама си мислех, че освен конвенционалните проверки не е лошо да се огледа и горивното ЕКУ за някой друг надут електролитен кондензатор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове